Ο νέος ΚΟΚ της Χαλκιδικής
Δίχως νόμο, δίχως τάξη...
Λέξεις: Δημήτρης Ψυχούλας
Όσα ζει κανείς με κίνδυνο της ζωής του στη Χαλκιδική.
1.Στις διασταυρώσεις προτεραιότητα -ανεξαρτήτως θέσεως που κατέχουν στη διασταύρωση- έχουν τα οχήματα με πινακίδες SRB, BG, RO (με αυτή ακριβώς τη σειρά). Μετά τη διέλευση των ανωτέρω οχημάτων, για τα άλλα αυτοκίνητα εφαρμόζεται ο Κ.Ο. Κ. της υπόλοιπης χώρας.
2.Ανώτατο όριο ταχύτητας σε όλο το οδικό δίκτυο του νομού είναι τα 30 χλμ. Σε όλως εξαιρετικές περιπτώσεις το όριο μπορεί να φτάσει και τα 35 χλμ.
3.Οι αριστερές στροφές προς παραλιακούς δρόμους επιτρέπονται, ακόμη και αν υπάρχει διπλή γραμμή στο οδόστρωμα. Επίσης επιτρέπονται και οι πάσης φύσεως αναστροφές. 4.Η χρήση των φωτεινών δεικτών κατεύθυνσης (φλας) είναι εντελώς προαιρετική.
5.Η υποχρεωτική απόσταση ασφαλείας που πρέπει να αφήνεται από το προπορευόμενο όχημα είναι 2ν όταν αυτό φέρει στις πινακίδες τα γράμματα BG, 3v όταν τα γράμματα είναι RO και 4ν για πινακίδες με SRB. (Όπου «ν» η απόσταση που προβλέπεται από το άρθρο 19 του Κ.Ο.Κ. υπολοίπου Ελλάδος).
6.Το παρκάρισμα είναι ελεύθερο σε όλο το οδικό δίκτυο του νομού, αλλά και εκτός αυτού.
7.Αυτοκίνητα μικρού κυβισμού, που φέρουν πινακίδες με γράμματα ΧΚΜ, ΧΚΝ κλπ, δέον όπως αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο όπως και τα οχήματα με πινακίδες SRB, BG, RO, διότι συνήθως πρόκειται για ενοικιαζόμενα.
8.Επειδή κατά τις νυχτερινές ώρες η αναγνώριση των πινακίδων τόσο του προπορευομένου όσο και του διασταυρούμενου οχήματος, καθίσταται δυσχερής, οι οδηγοί πρέπει να είναι εφοδιασμένοι εκτός από φαρμακείο, με ματόχανδρα και φυλαχτά. Εικονίσματα αγίων έχει αποδειχτεί ότι είναι επίσης αποτελεσματικά.