Όποιος τη νύχτα περπατεί…

Του Γιώργου Τούλα  Παρασκευή βράδυ, περασμένη μια το πρωί. Οδός Εγνατία. Στις στάσεις των αστικών περιμένουν μερικές εκατοντάδες άνθρωποι. Κυρίως νέοι. Το περίφημο 78Ν, το μοναδικό λεωφορείο πλέον της πόλης που κυκλοφορεί τη νύχτα έχει γεμίσει ήδη πριν το ύψος της Αριστοτέλους. Προσπερνά τις στάσεις χωρίς να σταματά. Τα παιδιά κοιτάζουν απογοητευμένα, το επόμενο έρχεται […]

Γιώργος Τούλας
όποιος-τη-νύχτα-περπατεί-28122
Γιώργος Τούλας
nyxta.jpg

Του Γιώργου Τούλα 

Παρασκευή βράδυ, περασμένη μια το πρωί. Οδός Εγνατία. Στις στάσεις των αστικών περιμένουν μερικές εκατοντάδες άνθρωποι. Κυρίως νέοι. Το περίφημο 78Ν, το μοναδικό λεωφορείο πλέον της πόλης που κυκλοφορεί τη νύχτα έχει γεμίσει ήδη πριν το ύψος της Αριστοτέλους. Προσπερνά τις στάσεις χωρίς να σταματά. Τα παιδιά κοιτάζουν απογοητευμένα, το επόμενο έρχεται σε σαράντα λεπτά, προφανώς για να καταφέρουν να μπουν πρέπει να περπατήσουν μέχρι το Βαρδάρη, ή να το πάρουν απόφαση και να πάνε σπίτι τους με τα πόδια. Όπου και αν μένουν.

Η απόφαση του ΟΑΣΘ να περικόψει εντελώς τα νυχτερινά δρομολόγια της πόλης για λόγους οικονομίας μοιάζει βγαλμένη από το Μεσαίωνα. Σε μια πόλη με 110 χιλιάδες φοιτητές, σε μια πόλη που οι μοναδικές επιχειρήσεις που ανθούν είναι αυτές της εστίασης και της διασκέδασης, σε μια πόλη που τουλάχιστον κρατιέται ζωντανή, έστω και έτσι, το να καταδικάζεις τον πληθυσμό της σε αναγκαστική αποχή με το δικαίωμα ζωής όλο το 24ωρο μοιάζει θέατρο του παραλόγου. Είναι σαν να στρέφεις το πιστόλι απέναντι σε κάθε είδους νυχτερινή δραστηριότητα.

Δεν νομίζω πως υπάρχει πόλη του μεγέθους και της σύστασης του πληθυσμού της Θεσσαλονίκης στην Ευρώπη που να βιώνει αυτού του είδους τις ‘’καινοτομίες’’.

Τα προβλήματα του ΟΑΣΘ είναι γνωστό πως είναι τεράστια και άλλα. Η εικόνα ενός οργανισμού προβληματικού, μονοπωλιακού και αρκούντως αντιδημοφιλούς έχει να προσμετρήσει μόνο απώλειες από αποφάσεις σαν και αυτή. Στην οδό Εγνατία το βράδυ της Παρασκευής η σκηνή έμοιαζε να διαδραματίζεται σε μπανανία και όχι σε πολιτισμένη πόλη με Ιστορία 2500 χρόνων που θέλει να πρωταγωνιστήσει στο μέλλον. Και επειδή καμαρώνουμε για τον τουρισμό που γέμισε η πόλη τους τελευταίους μήνες ας κατέβει ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ και οι σεβάσμιοι μέτοχοι να δουν τα έκπληκτα πρόσωπα των τουριστών στην γεμάτη απελπισμένους Εγνατία.

Και στο κάτω κάτω αν ο ΟΑΣΘ δεν είναι σε θέση να εξυπηρετήσει την πόλη από την οποία θρέφεται δεκαετίες ας επιτρέψουν κανένα ιδιώτη να το κάνει πια. Δεν ζούμε σε Σοβιετία, ούτε στη Βόρεια Κορέα. Ή μήπως ζούμε;

Αν είναι να μας το πει κάποιος υπεύθυνα να πέσουμε για ύπνο νωρίς. Με τα χέρια έξω από την κουβέρτα εννοείται…

Διαβάστε επίσης: Το πιο ροκ αστικό της πόλης 

#TAGS
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα