Περιβαλλοντική εκπαίδευση; Ναι, ευχαριστώ.
της Βαγγελιώς Χρηστίδου Την αντίθεσή της προς το σχέδιο κατάργησης της Διεύθυνσης Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (Σ.Ε.Π.Ε.Δ.) από το υπουργείο Παιδείας, δηλώνει με αίτημά της και με επιστολή που έστειλε μέσω του διοικητικού της συμβουλίου, μέσα στο μήνα στον υπουργό, η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Η Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε., η οποία τελευταία […]
της Βαγγελιώς Χρηστίδου
Την αντίθεσή της προς το σχέδιο κατάργησης της Διεύθυνσης Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (Σ.Ε.Π.Ε.Δ.) από το υπουργείο Παιδείας, δηλώνει με αίτημά της και με επιστολή που έστειλε μέσω του διοικητικού της συμβουλίου, μέσα στο μήνα στον υπουργό, η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση.
Η Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε., η οποία τελευταία έχει αυξήσει κατά πολύ τις δράσεις της γύρω από την περιβαλλοντική εκπαίδευση κι ενημέρωση, τονίζει τις επιπτώσεις που μπορεί η αύξηση της γραφειοκρατίας που θα προκύψει από την κατάργηση της Σ.Ε.Π.Ε.Δ. κι εφιστά την προσοχή στη μείωση των Σχολικών Δραστηριοτήτων στα σχολεία που, σύμφωνα με την ίδια, θα έρθει ως φυσικό επακόλουθο. Παράλληλα, προτείνει τη δημιουργία ενός αυτοτελούς Τμήματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Σχολικών Δραστηριοτήτων, που θα υπάγεται στη Γενική Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
«Μέχρι σήμερα, με το συντονισμό της ΣΕΠΕΔ, εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές, εκπαιδευτικοί, αλλά σε πολλές περιπτώσεις και γονείς συμμετείχαν στις σχολικές δραστηριότητες, μέσα από εκπαιδευτικά προγράμματα που συμβάλλουν στη διαμόρφωση ελεύθερων και υπεύθυνων πολιτών», τονίζει η Ένωση, στην επιστολή που έστειλε στις 15 Σεπτεμβρίου στον υπουργό Παιδείας, Ανδρέα Λοβέρδο. Στο ίδιο κείμενο, τονίζει τη συμβολή της συνεργασίας των εκπαιδευτικών με τη ΣΕΠΕΔ, που συντόνισε το σύνολο των δραστηριοτήτων.
«Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, όπως μέχρι σήμερα εφαρμόζεται στη χώρα μας, είναι ο μοναδικός θεσμός που εξασφάλιζε την άμεση συνεργασία μεταξύ πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευση, χωρίς διακρίσεις και διαχωρισμούς, που πολλές φορές δημιουργούν προβλήματα κι εντάσεις», τονίζουν επιπλέον οι εκπαιδευτικοί. «Το μοντέλο του διαχωρισμού της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ήταν το μοντέλο των πρώτων χρόνων εφαρμογής του θεσμού στη χώρα μας, τη δεκαετία του ’90. Στις αρχές όμως της δεκαετίας του 2000, το υπουργείο, αναγνωρίζοντας την αναγκαιότητα ύπαρξης Υπηρεσίας που να έχει τη δυνατότητα να απευθύνεται και στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης, δημιούργησε τη ΣΕΠΕΔ. Αντιλαμβανόμαστε την αναγκαιότητα του εκσυγχρονισμού του Οργανισμού του Υ.ΠΑΙ.Θ. Η επιλογή όμως που έγινε σχετικά με την κατανομή των αρμοδιοτήτων που αφορούν στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και στις άλλες Σχολικές Δραστηριότητες, θεωρούμε ότι είναι λανθασμένη…».
Τι προτείνουν οι εκπαιδευτικοί Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης; Τη δημιουργία ενός αυτοτελούς Τμήματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Σχολικών Δραστηριοτήτων, που θα υπάγεται στη Γενική Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και θα συγκεντρώνει το σύνολο των σχετικών αρμοδιοτήτων.
Μια καλή πρόταση, αν λάβει κανείς υπόψη ότι η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στα σχολεία έχει αρχίσει να κάνει «άλματα» τα τελευταία χρόνια, με καταπληκτικές και πολύ ολοκληρωμένες εργασίες να «βγαίνουν» από τις τάξεις, από μαθητές κι εκπαιδευτικούς. Όταν στα μέσα της περασμένης δεκαετίας στο Τμήμα Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αιγαίου διδασκόταν η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση ως μάθημα σε φοιτητές, ακόμη και Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων, στα σχολεία ήταν ακόμη σχεδόν στα «γεννοφάσκια» της. Η πρόοδος που έχει σημειωθεί, η οποία σε πολύ μεγάλο βαθμό βασίζεται στο μεράκι και τη θέληση των ίδιων των εκπαιδευτικών, αλλά και στην καλύτερη πλέον ενημέρωση για περιβαλλοντικά θέματα, είναι πηγή έμπνευσης και ακόμη καλύτερης πληροφόρησης για όλους…
*Ολόκληρο το Ψήφισμα των εκπαιδευτικών, μπορεί να το βρει κανείς στην ιστοσελίδα: ΠΕΕΚΠΕ