Η σκηνοθεσία της είδησης
Ένα ωραίο δείγμα του πώς τα ΜΜΕ σκηνοθετούν την είδηση.
Η εικόνα που θα δείτε σε αυτό το βίντεο είναι ένα μικρό δείγμα του πώς αντιλαμβάνεται τη δημοσιογραφία ένα μεγάλο μέρος του σιναφιού μας. Πιστός στην φράση των Κινέζων ‘’Μια εικόνα είναι χίλιες λέξεις’’ αλλά και γνώστης προφανώς της θεωρίας του Μακ Λούαν που έλεγε ότι το Μέσον είναι το μήνυμα δίνει με μια κίνηση του χεριού το παράγγελμα στους αγρότες να χύσουν τις καρδάρες με το γάλα μπροστά στο άγρυπνο μάτι της κάμερας. Δεν παρακολουθεί την είδηση. Προκαλεί την είδηση. Γίνεται η είδηση.
Είναι πια πάγια τακτική των ΜΜΕ, κυρίως των τηλεοράσεων, λιγότερο του ραδιοφώνου, αν και η εβδομάδα που τελειώνει με το δράμα του Γιώργου Τράγκα τον οποίο καταδιώκει η οικογένεια Μητσοτάκη, το οποίο παρακολουθούμε σε συνέχειες κάθε πρωί, αν λοιπόν και η εβδομάδα αυτή έχει και ραδιοφωνικούς ήρωες δημοσιογράφους, και των site, που κάνουν το δικό τους αγώνα να προκαλούν πια ειδήσεις, κυρίως χάρη στην παραπληροφόρηση, είναι λοιπόν πάγια τακτική των ΜΜΕ να σκηνοθετούν την πραγματικότητα. Σε ελάχιστες περιπτώσεις επεμβαίνουν ΕΣΡ, Ενώσεις Συντακτών, Δικαιοσύνη. Συνήθως περνούν όλα απαρατήρητα. Ακόμα σπανιότερα πέφτει και κανένα πρόστιμο.
Ο ‘’συνάδελφος’’ στο βίντεο που ακολουθεί βέβαια πρέπει να νιώθει ήρωας μετά από αυτή την καταγραφή των σκηνοθετικών του ικανοτήτων. Τύφλα να έχει ο Σπίλμπεργκ…
*To πεταμένο γάλα σε τέτοιους καιρούς και ο τρόπος που προτιμούν να εκφέρουν το λόγο οι αγρότες του βίντεου είναι αντικείμενο άλλης συζήτησης…