Σταματήστε τις υπερβολές για τη νέα σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας-Θεσσαλονίκης
Ταξιδέψαμε και τίποτε δεν είναι όπως παρουσιάζεται...
Τους τελευταίους 5 μήνες επισκεπτόμουν την Αθήνα αρκετά συχνά για προσωπικούς λόγους, προτιμώ το τρένο και το αεροπλάνο. Έφυγα από την Θεσσαλονίκη την περασμένη Τετάρτη, με τα παλιά δρομολόγια και τα παλιά οχήματα, έκλεισα θέση στο βαγόνι 3. Πίσω από το κάθισμα μου είχε πρίζα, σωτήριο.
Το δρομολόγιο ξεκίνησε στις 18:15 και στην Αθήνα έφτασα 22:25, 4 ώρες και 10 λεπτά ακριβώς, με αμέτρητες στάσεις, αλλά ευρύχωρες θέσεις. Το ταξίδι ομολογουμένως κουραστικό, το σήμα κοβόταν διαρκώς, και τονίζω την συγκεκριμένη κατάσταση διότι έχω επιβιβαστεί σε τρένα στην Γερμανία τα οποία εντός τους έχουν μέχρι και Wifi. Και φυσικά είναι ταχύτητα ακριβώς όπως τα μετρό που στην πόλη μας ακόμη δεν υπάρχει.
Χτες επέστρεψα με το νέο τρένο “Ασημένιο Βέλος” το οποίο και υμνήσαν όλοι των Μέσων. “Τρένο αστραπή, εξαιρετικά σύγχρονο”, “σε λιγότερο από 4 ώρες το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη”. Aυτούς τους τίτλους συγκράτησα την περασμένη εβδομάδα και ήρθα εδώ για να τους διαψεύσω.
Αφενός, είναι μεγάλη κοροϊδία να πλασάρουμε ένα δρομολόγιο που έχει ένα τέταρτο διαφορά με το προηγούμενο ως express. Αφετέρου αυτή η μείωση χρόνου της διαδρομής έγινε διότι κόπηκαν όλες οι στάσεις, εκτός από εκείνη της Λάρισας, κατά την ταπεινή μου άποψη. Η τιμή του εισιτηρίου είναι υψηλότερη, αποκλειστικά και μόνο για την διαφορετική όψη του τρένου, διότι αυτό είναι στην πραγματικότητα μία διαφορετική όψη. Εγώ ταξίδεψα στο Βαγόνι 6 αυτή την φορά, ένα βαγόνι που αποτελείται κυρίως από τετράδες θέσεων που ενδιάμεσα έχει τραπέζια. Ο χώρος για να απλώσεις τα πόδια σου ελάχιστος, ο χώρος για βάλεις τις αποσκευές σου ακόμη πιο στενός. Είδα σε φωτογραφίες πως πράγματι στις πρώτες θέσεις, τα καθίσματα είναι πιο άνετα, ευρύχωρα και αναπαυτικά, αλλά τι να το κάνεις αν πρέπει να πληρώσεις 50 ευρώ, τα δίνεις και για αεροπορικά και είσαι σε μισή ώρα στην Αθήνα.
Αυξήθηκαν οι τιμές των εισιτηρίων χωρίς λόγο, απλώς και μόνο για να προβάλλουμε τα νέα οχήματα που έχουν ελάχιστες διαφορές με τα προηγούμενα και φυσικά βασικά προβλήματα δεν έχουν λυθεί. Λόγου χάριν διανύουμε το 2022, είναι αδιανόητο να μην υπάρχει wi-fi στα τρένα και στα πλοία για ταξίδια που διαρκούν πάνω από 2 ώρες. Είναι τρομερό να μην υπάρχει σήμα κατά την διάρκεια διαδρομής 499 km, στην μισή Ελλάδα αν κάτσει να το σκεφτεί κανείς.
Το τρένο δεν διαθέτει καν WiFi ενώ το τηλέφωνο δεν πιάνει σε μεγάλα τμήματα της διαδρομής. Φυσικά οι τρεις και τρεισήμισι ώρες που μας είχαν υποσχεθεί εδώ και μια δεκαετία είναι ακόμα άπιαστο όνειρο…
Εχθές που έκλεισα τα εισιτήρια μου είδα πως μπήκαν κι άλλα δρομολόγια, όμως κάτι βασικό, έχει καταργηθεί από την καραντίνα το βραδινό 00:00-06:00 το οποίο και προτιμούσαν παιδιά της ηλικίας μου γιατί είναι το πιο φθηνό. Σε μία συζήτηση που είχα με έναν ταξιδιωτικό πράκτορα μου έκανε τρομερή εντύπωση κάτι που μου είπε, “ξεκόβουν τους 20ρηδες από την μισή Ελλάδα.” Και φυσικά ισχύει διότι ακόμη και την μείωση του φοιτητικού και των κάτω των 24 να βάλεις η τιμή πέφτει ελάχιστα.
Δεν μπορείς να έχεις συνεχόμενα δρομολόγια από τις 7:20 το πρωί έως τις 21:00 το βράδυ και μεταμεσονύκτιο να μην υπάρχει. Την περασμένη εβδομάδα ήμουν στην Μάλτα, η οποία έχει μόνο αστική συγκοινωνία, υπάρχουν λοιπόν λεωφορεία για να αλλάζεις πόλεις σε όλη την διάρκεια της νύχτας. Εδώ; Τι πάει λάθος τόσα χρόνια και δεν μπορούμε να συνδέσουμε τις δυο μεγαλύτερες πόλεις της χώρας σύντομα και περηφανευόμαστε απλώς για ένα 20λεπτο που μειώσαμε στην διαδρομή; Kαι για τα νέα οχήματα τα οποία αγοράσαμε ως σύγχρονα και εσωτερικά τουλάχιστον διαφέρουν ελάχιστα με τα παλιά;
Mήπως πρέπει να αποβάλλουμε λιγάκι της υπερβολές; Διότι εγώ που ταξίδεψα με το συγκεκριμένο τρένο και διάβασα για αυτό, αισθάνθηκα ανόητη για άλλη μία φορά σε αυτή την χώρα.
Υ.Γ. Να μία τεράστια διαφορά, αντί για κουρτίνες στα παράθυρα υπάρχουν στόρια.