Στο εξωτερικό δεν διακόπτεται για μήνες η λειτουργία του μετρό πάντως…

Προκαλούν αντί να ζητήσουν συγγνώμη από τους πολίτες

Parallaxi
στο-εξωτερικό-δεν-διακόπτεται-για-μήν-1396431
Parallaxi

Λέξεις: Γιάννης Μυλόπουλος

Ο υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών κ. Ταχιάος, πρώην πρόεδρος της Ελληνικό Μετρό και υπεύθυνος:

1. Για την τετραετή καθυστέρηση του Μετρό της Θεσσαλονίκης 2. Για την καταστροφή του μνημείου στη Βενιζέλου 3. Για την εκτίναξη του προϋπολογισμού του έργου και 4. Για τις συχνές διακοπές στη λειτουργία του σήμερα, ένα χρόνο μετά την παράδοσή του,επέμεινε προχτές στη Βουλή με αναληθή στοιχεία στο αφήγημα ότι είναι, δήθεν, αναγκαία η προσωρινή διακοπή της λειτουργίας του για ένα μήνα τώρα και για έναν ακόμη μήνα τη νέα χρονιά, προκειμένου να ενσωματωθεί στο δίκτυο η επέκταση προς Καλαμαριά.

Και αντί να ζητήσει συγγνώμη από τους Θεσσαλονικείς για τις συχνές διακοπές εδώ και ένα χρόνο σε ένα αυτόματο έργο τελευταίας τεχνολογίας που θα έπρεπε να λειτουργεί με απόλυτη αξιοπιστία και ασφάλεια, δήλωσε υπερήφανος, λέει, που το παρέδωσε η κυβέρνησή του.

Δηλαδή ο κ. Ταχιάος δηλώνει υπερήφανος που παρέδωσε με καθυστέρηση τεσσάρων χρόνων ένα έργο που το βρήκε έτοιμο κατασκευαστικά το 2019 από την προηγούμενη κυβέρνηση.

Κι ακόμη, δηλώνει υπερήφανος που η καθυστέρηση που η δική του κυβέρνηση προκάλεσε στο έργο, κόστισε 500 εκατομμύρια ευρώ μέχρι σήμερα επιπλέον του αρχικού προϋπολογισμού, λόγω των αποζημιώσεων στους εργολάβους.

Και επιπλέον αισθάνεται πολύ υπερήφανος που παρέδωσε ένα έργο ημιτελές, με μεγάλα λειτουργικά προβλήματα που καταταλαιπώρησαν τους Θεσσαλονικείς, επειδή δεν ολοκληρώθηκαν όταν έπρεπε τα δοκιμαστικά δρομολόγια που επιβάλλουν οι τεχνικές προδιαγραφές του.

Τέλος, ο κ. Ταχιάος αισθάνεται υπερήφανος που σε παγκόσμια πρωτοτυπία, αναγκάζονται ένα χρόνο μετά την παράδοση του έργου να διακόψουν τη λειτουργία του για ένα μήνα τώρα και για άλλον ένα τη νέα χρονιά, προφασιζόμενοι ότι, δήθεν, η διακοπή αυτή γίνεται για να ενσωματωθεί η επέκταση της γραμμής προς Καλαμαριά. Αντί να υπερηφανεύονται, όμως, πρέπει να απολογηθούν γιατί:

– Καθυστέρησαν το Μετρό τέσσερα ολόκληρα χρόνια χωρίς λόγο, κρατώντας όμηρο μια πόλη χωρίς Μέσα Σταθερής Τροχιάς μέχρι το 2024.

– Κατέστρεψαν ένα μοναδικό αρχαιολογικό μνημείο στη Βενιζέλου και τοποθέτησαν στη θέση του μια απομίμηση του αυθεντικού, από τα κομμάτια και τα αποσπάσματα που έμειναν σώα μετά τον τεμαχισμό και τη μεταφορά του αλλού, ενώ υπήρχε λύση που ήδη εφαρμόζονταν το 2019 για την κατασκευή του σταθμού με τα αρχαία αμετακίνητα.

– Μοίρασαν 500 εκ. ευρώ δημόσιο χρήμα σε αποζημιώσεις στους εργολάβους εξ αιτίας της καθυστέρησης που οι ίδιοι προκάλεσαν και τέλος

– Παρέδωσαν ένα μετρό ανέτοιμο και ημιτελές, πλήρες τεχνικών προβλημάτων και δυσλειτουργιών που, με τις συνεχείς διακοπές του καταταλαιπώρησε τη Θεσσαλονίκη.

Αν, όπως αναληθώς ισχυρίζονται, τα λειτουργικά προβλήματα που προκάλεσαν τις διακοπές στη λειτουργία του έργου ήταν… παιδικές ασθένειες, τότε γιατί συνεχίζονται αμείωτα ένα χρόνο μετά την παράδοσή του; Προχτές ακόμη είχαμε διακοπή 2,5 ωρών στην πρωινή και πιο κρίσιμη βάρδια.

Και γιατί η Θεσσαλονίκη είναι η μόνη πόλη στον κόσμο με αυτόματο μετρό που αναγκάζεται να διακόψει τη λειτουργία του για 1+1 μήνα, ένα χρόνο αργότερα από την παράδοσή του, με πρόσχημα την ενσωμάτωση της γραμμής προς Καλαμαριά; Για την αποκατάσταση της αλήθειας την οποία αποκρύπτουν επιμελώς:

Στην Κοπεγχάγη, που το μετρό είναι επίσης αυτόματο και ολόιδιο με το δικό μας, η βασική γραμμή χρειάστηκε να κλείσει μόνο δύο βδομάδες (10/2/2024 – 26/2/2024), όταν εντάχθηκαν στο δίκτυο δύο γραμμές επέκτασης, οι Μ3 και Μ4. Στο Μιλάνο αντίστοιχα, επίσης αυτόματο μετρό, η διακοπή για τον ίδιο λόγο ήταν μόλις ένα τριήμερο και ένα διήμερο, (24-27/5/2024 και 10-11/6/2024).

Δεν τα γνώριζε αυτά ο κ. Ταχιάος όταν διέδιδε ψευδείς ειδήσεις στη Βουλή; Γιατί δεν έχουν το θάρρος να πουν την αλήθεια στον κόσμο; Γιατί δεν λένε, δηλαδή, ότι διακόπτουν για δυο μήνες τη λειτουργία του Μετρό για να κάνουν τώρα, καθυστερημένα, τα δοκιμαστικά δρομολόγια της βασικής γραμμής που από ανευθυνότητα δεν εκτέλεσαν στην ώρα τους; Μια βαριά αμέλεια, η οποία είχε ως αποτέλεσμα να παραδοθεί το Μετρό, παρά την αδικαιολόγητη καθυστέρηση, ανέτοιμο και ημιτελές. Μια βαριά αμέλεια που ταλαιπώρησε τους Θεσσαλονικείς εδώ και ένα χρόνο με τις συχνές διακοπές της λειτουργίας του. Μια βαριά αμέλεια που ευθύνεται για την εμπέδωση αισθήματος ανασφάλειας για ένα μέσον που θεωρείται διεθνώς ως το πιο αξιόπιστο και το πιο ασφαλές. Κάποτε πρέπει να απολογηθούν για τα σημεία και τα τέρατα που συνέβησαν σε αυτό το έργο επί των ημερών τους. Και κάποτε, βέβαια, πρέπει να ζητήσουν και μια συγγνώμη…

*Ο Γιάννης Μυλόπουλος είναι Καθηγητής, πρώην Πρύτανης ΑΠΘ, Επικεφαλής της παράταξης ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ Κ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα