Ταχιάος: Πάνω από μήνα η διακοπή του Μετρό Θεσσαλονίκης τον χειμώνα – Πότε θα λειτουργήσουν τα POS
Τι δήλωσε ο υφυπουργός Μεταφορών για Μετρό, επέκταση Καλαμαριάς και Fly Over
Μέσα στον χειμώνα αναμένεται να διακοπεί προσωρινά η λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης, προκειμένου να ξεκινήσουν οι απαραίτητες εργασίες για τη σύνδεση της βασικής γραμμής με εκείνη της Καλαμαριάς, όπως ανακοίνωσε ο υφυπουργός Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, μιλώντας στο Ράδιο Θεσσαλονίκη, χωρίς ωστόσο να προσδιορίσει συγκεκριμένη ημερομηνία για τη διακοπή.
Συγκεκριμένα, ο υφυπουργός Μεταφορών δήλωσε πως το κλείσιμο του μετρό για τα έργα επέκτασής του, θα γίνει κατά τη διάρκεια του χειμώνα:
«Θα γίνει μέσα στο χειμώνα, μετά το φθινόπωρο και μετά τη γιορτή της πόλης την 26η Οκτωβρίου. Συζητάμε και με τον κ. Κυρανάκη για το γεγονός ότι πρέπει να υπάρχει μια αναπλήρωση των δρομολογίων από τον φορέα. Θα πάρει κάτι παραπάνω από ένα μήνα η διακοπή. Είναι θέμα ασφαλείας. Πρέπει να πιστοποιηθεί το έργο, να γίνουν οι απαραίτητες δοκιμές».
Τέλος Αυγούστου θα λειτουργούν τα POS στα μηχανήματα εισιτηρίων
«Το κάθε μηχάνημα χωριστά λειτουργεί. Έχουν γίνει δοκιμές Δεν έχει συνδεθεί όμως το κάθε μηχάνημα με το δίκτυο των τραπεζών για λόγους ασφαλείας. Μας υπεδείχθη από την κατασκευάστρια εταιρεία ότι αν βάλουμε το POS να επικοινωνεί μέσω του δικτύου του έργου “σπάει” η κίνηση του έργου. Το σύστημα έχει κλειστό δίκτυο που μέσα από αυτό κινούνται τα τρένα. Δεν υπάρχει επαφή με τον έξω κόσμο. Εάν γινόταν η διασύνδεση με το ΔΙΑΣ θα “έσπαγε” αυτό.
Βάλαμε οπτικές ίνες σε κάθε μηχάνημα, μέχρι τις 31 Αυγούστου θα έχουν λειτουργήσει. Είναι θέμα ημερών», όπως δεσμεύτηκε ο κ. Ταχιάος.
Για την εισιτηριοδιαφυγή
Για το «άγραφο» σύστημα που επικρατεί «αφήνω το εισιτήριο στον επόμενο», υπάρχει λύση και θα την ανακοινώσει ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κ. Κυρανάκης το επόμενο διάστημα με σκοπό να αποφευχθεί η εισιτηριοδιαφυγή.
«Τραβούσα τα μαλλιά μου για αυτά που διάβαζα περί αλληλεγγύης. Δεν είναι θέμα αλληλεγγύης. Είναι έλλειψη κοινωνικής συνείδησης. Θα το λύσουμε. Είναι πολύ απλή λύση θα την ανακοινώσει ο Κυρανάκης. Το έχει πάρει το ζήτημα ζεστά. Έχει βάλει στόχο τα Σαββατοκύριακα να είναι ανοιχτό το Μετρό Θεσσαλονίκης όπως και στην Αθήνα και να υπάρχουν παράλληλα και διαθέσιμες λεωφορειακές γραμμές. Θα το κάνουμε μάλλον μέσα στο χειμώνα, αν και χρειαζόμαστε εκείνες τις νεκρές ώρες για δοκιμές, αλλά δεν είναι θέμα το να λειτουργεί ένα Σαββατοκύριακο μέχρι αργά το Μετρό», τόνισε ο ίδιος.
«Μέσα στην επόμενη χρονιά θα την ολοκληρώσουμε την Πόντου»
Αναφορικά με την Πόντου, ο κ. Ταχιάος ανέφερε χαρακτηριστικά πως το ζήτημα των απαλλοτριώσεων δυσκολεύουν τις εργασίες.
Αναλυτικά στις δηλώσεις του είπε, μεταξύ άλλων, πως υπάρχουν διαρκείς επαφές με την κα Αράπογλου και τον κ. Καϊτετζίδη:
«Πρέπει να φτάνει κάπου η Πόντου, τώρα σκάει στην περιφερειακή τάφρο. Πρέπει να φτάνει μέχρι την Αντώνη Τρίτση. Έχουμε κάνει σύσκεψη με οδοποιούς στην Αθήνα.
Δεν είναι εύκολο στα εγκαίνια του Μετρό Καλαμαριάς να έχει τελειώσει η Πόντου. Για λόγους που έχουν να κάνουν με τη σύμβαση του έργο και με νομικά θέματα. Μέσα στην επόμενη χρονιά θα την ολοκληρώσουμε την Πόντου».
Ο ίδιος τόνισε ότι είναι σημαντικό να υπάρχει άμεση πρόσβαση με τον τερματικό σταθμό της Καλαμαριάς για να μην κάνουν «κύκλους» τα οχήματα:
«Το πιο σημαντικό είναι το πώς στον τερματικό σταθμό τα αυτοκίνητα θα έχουν απευθείας πρόσβαση. Πολύ σύντομα θα έχουμε αποτελέσματα. Τα συζητάμε και με τον κ. Καϊτετζίδη και με την κα Αράπογλου.
Δεν είναι εύκολο στην Καλαμαριά, όπως στη Ψελλού. Καθυστέρησαν οι απαλλοτριώσεις, παρεμποδίζουν την ολοκλήρωση του έργου. Αισθάνομαι ντροπή να παραδοθούν τρεις σταθμοί του Μετρό και να είναι μέσα σε αλάνες.
Η Πόντου είναι από παλιά σχεδιασμένη, πρέπει να πάρει τη μορφή της, να πηγαίνουν από εκεί τα αυτοκίνητα, να μην μπαίνουν στο κέντρο. Θα αλλάξει η πόλη».
Επιταχύνονται οι εργασίες για το Flyover
Ικανοποιημένος από την πρόοδο των εργασιών για το Flyover εμφανίστηκε ο υφυπουργός, επισημαίνοντας ωστόσο πως υπάρχει περιθώριο για επιτάχυνση, ειδικά στο κομμάτι της κατασκευής της γέφυρας. Όπως ανέφερε, πρόκειται για μια απαιτητική διαδικασία, καθώς η μέθοδος που χρησιμοποιείται –με τη χρήση τεράστιων καλουπιών– εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην Ευρώπη.
«Η γέφυρα θα ανεβάσει ρυθμούς», δήλωσε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι στόχος είναι να ολοκληρώνεται ένα άνοιγμα κάθε δύο εβδομάδες.
Αναφορικά με την κατασκευή του νέου τούνελ, τόνισε πως δεν πρόκειται για ιδιαίτερα δύσκολο εγχείρημα και εκτίμησε ότι η κυκλοφορία θα αποκατασταθεί πολύ σύντομα. Ωστόσο, για τη γέφυρα Πανοράματος ανέφερε πως υπάρχουν ακόμη ορισμένες αβεβαιότητες, με την κυκλοφοριακή μελέτη να αναμένεται. «Πρέπει να επισπεύσουμε τις διαδικασίες, ώστε να περιοριστεί η ταλαιπωρία για τους πολίτες», υπογράμμισε.