Parallax View

Τα εγκλήματα της Παρασκευής

Λέξεις: Λία Καραμπατέα Μετά από χρόνια επαναλήψεων και ποικίλα σχόλια που ακούσαμε, είπαμε να επισκεφθούμε κι εμείς μια Παρασκευή το Θέατρο ΠΑΡΑΘΛΑΣΗ για να δούμε τη δουλειά που ετοίμασαν πάνω σε τρία διαφορετικά έργα της Αγκάθα Κρίστι. Τα έργα που έχει δουλέψει η ομάδα και παρουσιάζει εκ περιτροπής κάθε Παρασκευή είναι: «Ο θάνατος γελάει τελευταίος», […]

Λία Καραμπατέα
τα-εγκλήματα-της-παρασκευής-37996
Λία Καραμπατέα
ex_amaxis_fausta_bost_20101123_01.jpg

Λέξεις: Λία Καραμπατέα

Μετά από χρόνια επαναλήψεων και ποικίλα σχόλια που ακούσαμε, είπαμε να επισκεφθούμε κι εμείς μια Παρασκευή το Θέατρο ΠΑΡΑΘΛΑΣΗ για να δούμε τη δουλειά που ετοίμασαν πάνω σε τρία διαφορετικά έργα της Αγκάθα Κρίστι. Τα έργα που έχει δουλέψει η ομάδα και παρουσιάζει εκ περιτροπής κάθε Παρασκευή είναι: «Ο θάνατος γελάει τελευταίος», «Η δηλητηριασμένη πένα» και «Πέντε ρολόγια σημαίνουν θάνατο». Παρόλο που δεν είχαμε καταλάβει εξαρχής αν θα βλέπαμε ένα από τα τρία έργα ή κάποια διασκευή – συνδυασμό και των τριών, τρυπώσαμε με ανυπομονησία στο υπόγειο της Κασσάνδρου, και περιμέναμε την έναρξη του έργου.

Είναι πάντα πολύ ενθαρρυντικό να βλέπεις ομάδες πιο τοπικού χαρακτήρα, χωρίς δυνατότητες άλλων μεγάλων εμπορικών επιτυχιών, να προσπαθούν να αποδώσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το ανέβασμα μιας παράστασης. Διαπιστώσαμε, με χαρά λοιπόν (και γιατί όχι άλλωστε;) πως στο ταμείο των εισιτηρίων και την τακτοποίηση των θεατών στις θέσεις τους, βρίσκονταν κάποιοι από τους ηθοποιούς που είχαν αναλάβει πρόθυμα να βοηθήσουν στα πόστα αυτά.

Τα φώτα χαμηλώνουν, λίγη ατμοσφαιρική μουσική ακούγεται, και οι πρώτοι ηθοποιοί εμφανίζονται. Το έργο αφορά μια ομάδα φίλων σε ένα χωριό της Αγγλίας, όπου προσπαθώντας να κάνουν το τσάι τους μια πιο πρωτόγνωρη εμπειρία, συμφωνούν να ιδρύσουν κάτι σαν λέσχη «εγκλήματος», η οποία θα αφορά την αφήγηση και εξιχνίαση μεγάλων μυστηρίων που αφορούν φόνους. Χαρακτηριστική φυσιογνωμία στην παρέα, η μις Μαρπλ, μια φιλήσυχη ως και βαρετή αλλά γλυκιά κυριούλα, που κάθε φορά καταφέρνει να «βάζει το σωστό κομμάτι στη σωστή σειρά» και να βρίσκει τη λύση, αποστομώνοντας τους πάντες.

Χωρίς να μακρηγορήσουμε, θα κάνουμε λίγα σχόλια για την παράσταση της ομάδας. Ο χώρος αν και μικρός, αξιοποιήθηκε λειτουργικά όσον αφορά τις εισόδους – εξόδους των ηθοποιών, ενώ την πλοκή εξυπηρέτησαν ακόμη και οι θέσεις του κοινού. Σκηνογραφικά, θα μπορούσε να το αποτέλεσμα να είναι κάπως πιο γεμάτο όμως, παρά τη στενότητα του χώρου. Ύστερα από χρόνια παραστάσεων, κάποιες τέτοιας φύσης μικρές αδυναμίες, θα ήταν αναμενόμενο να μην εντοπίζονται από πλευρά μας.

Οι ηθοποιοί ενέπνευσαν μια καλή χημεία μεταξύ τους. Διαφορετικές ηλικίες και χαρακτήρες, που έδεσαν όμως πολύ αρμονικά. Ερμηνευτικά, ενδεχομένως και λόγω της ακατάπαυστης ροής ενός τέτοιου έργου, δεν διέκρινε κανείς κάποια κορύφωση συναισθημάτων ή κάποιο ξεχωριστό σημείο, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως υπήρχαν αδρανείς ή πληκτικές για το κοινό στιγμές.

Αν βρεθείτε στην περιοχή και θελήσετε να εξερευνήσετε ένα από τα εγκλήματα της δημοφιλούς Αγκάθας Κρίστι, συντροφιά με τη Μις Μαρπλ και την παρέα της, εντοπίστε το studio ΠΑΡΑΘΛΑΣΗ και κατηφορίστε τα σκαλιά του…

*Δείτε περισσότερες πληροφορίες εδώ

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα