Τα παπούτσια του Βαρύτονου
Λέξεις: Γιώτα Κωνσταντινίδου Ο Δημήτρης Μπασλάμ υπογράφει το κείμενο της παράστασης, ‘’Τα παπούτσια του Βαρύτονου’’. Ο κύριος Χαρίτονος ήταν τελικά βαρύτονος και τελειομανής. Τι σου θυμίζει; Πάνω στην σκηνή δυο performers, o Γιώργος Νικολόπουλος και ο Δημήτρης Πολίτης, σε χορογραφία Δημήτρη Σωτηρίου, ενσαρκώνουν το χαρισματικό κείμενο και καλούν μικρούς και μεγάλους να ζήσουν το όνειρο […]
Λέξεις: Γιώτα Κωνσταντινίδου
Ο Δημήτρης Μπασλάμ υπογράφει το κείμενο της παράστασης, ‘’Τα παπούτσια του Βαρύτονου’’. Ο κύριος Χαρίτονος ήταν τελικά βαρύτονος και τελειομανής. Τι σου θυμίζει; Πάνω στην σκηνή δυο performers, o Γιώργος Νικολόπουλος και ο Δημήτρης Πολίτης, σε χορογραφία Δημήτρη Σωτηρίου, ενσαρκώνουν το χαρισματικό κείμενο και καλούν μικρούς και μεγάλους να ζήσουν το όνειρο του θεάτρου.
Συγγραφέας και σκηνοθέτης της παράστασης. Είναι η πρώτη φορά που τα Παπούτσια του Βαρύτονου μετουσιώνονται σε θεατρική παράσταση;
Δεν θα έλεγα σκηνοθέτης. Η χορογραφική προσέγγιση του κυρίου Σωτηρίου είναι καθοριστική. Αφήγηση για δύο χορευτές, έτσι ονομάζουμε την παράσταση. Εγώ ασχολήθηκα απλώς με τον λόγο και την συνολική διάθεση της παράστασης. Η παράσταση ξεκίνησε από το ΔΗΠΕΘΕ Κέρκυρας και τώρα σαν παράσταση σε εξέλιξη την συνεχίζουμε και στο Blackbox.
Είστε δάσκαλος μουσικής και συγγραφέας παιδικών βιβλίων. Η επαφή σας με τα παιδιά είναι κίνητρο δημιουργίας;
Κίνητρο δημιουργίας και ελευθερίας για μένα. Με βοηθάει στην ανάγκη εξωστρέφειας που έχω κατά καιρούς. Στην επικοινωνία μου. Βέβαια πολύ διαφορετικό το ένα με το άλλο. Στο τμήμα Λαϊκής και παραδοσιακής μουσικής στην Άρτα συναναστρέφομαι και απευθύνομαι σε νεαρής ηλικίας κυρίους και κυρίες.
Δάσκαλος παραδοσιακής και λαϊκής μουσικής. Είναι αυτό το τεράστιο είδος μουσικής παραγκωνισμένο;
Απεναντίας, το αντίθετο θα έλεγα! Κινδυνεύει να χάσει, αν δεν το έχει χάσει ήδη τον ρόλο της. Πολλοί θεματοφύλακες με την ευλογία της εκκλησίας οι περισσότεροι προσπαθούν να αλλάξουν ακόμα και τον σκοπό της ύπαρξης της. Να την κάνουν λόγια με το στανιό. Το ίδιο και στο Ρεμπέτικο. Για κάποιον λόγο έχουν μείνει κάποια τραγούδια άγνωστα. Γιατί δεν είναι καλά τραγούδια ας πούμε. Δεν είναι ανάγκη λοιπόν να τα ακούμε σαν κάτι μοναδικό και σπάνιο.
Γράφετε παραμύθια. Αναζητάτε εναγωνίως το καλό, το ευτυχισμένο τέλος, την μαγεία;
Εξαρτάται πως βλέπει κάποιος το ευτυχισμένο τέλος. Η αναγνώριση του λάθους για μένα είναι ένα καλό τέλος. Μπορεί να είναι πικρό αλλά είναι καλό τέλος. Αισιόδοξο για την συνέχεια.
Ο Κύριος Χαρίτονος είναι ένα μυστικό προσωπείο σας;
Όλα τα κείμενα εμπεριέχουν μέσα τους κι αυτόν που το γράφει. Ούτε λόγος. Μπορεί να είναι η αφετηρία της μυθοπλασίας που ακολουθεί. Αλλά μυστικό προσωπείο; Το βρίσκω κάπως υπερβολικό.. Εγώ εξάλλου είμαι ανοιχτό βιβλίο… Αν και ζηλεύω πάρα πολύ τον Πεσσόα πάντοτε υπογράφω με το δικό μου όνομα.
Αυτός ο ήρωας είναι ιδιαίτερος, λεπτολόγος, τι μας θυμίζει;
Εμένα. Τον εαυτό μου στην υπερβολή του βέβαια για να συνεχίσω και την προηγούμενη ερώτηση. Εσάς; Σας θυμίζει κάτι;
Δυο performers, Γιώργος Νικολόπουλος και Δημήτρης Πολίτης. Μιλήστε μας για τα χαρακτηριστικά τους.
Ο Γιώργος Νικολόπουλος αφηγείται την ιστορία επί σκηνής. Είναι έξυπνος ευγενικός καλλιεργημένος, αποτελεσματικός, φωτεινός, ο Δημήτρης Πολίτης χορεύει μαζί με τον αφηγητή σαν άλλος του εαυτός. Είναι κι αυτός έξυπνος κι αυτός ευγενικός, καλλιεργημένος και αποτελεσματικός πιο σκοτεινός. Και οι δύο είναι απόφοιτοι του τμήματος Τεχνών Ήχου και Εικόνας στην Κέρκυρα και στον ελεύθερο χρόνο τους κάνουν από κοινού αφίσες, λογότυπα κ.λπ. κ.λπ. Ο Γιώργος κάνει ταινίες animation με μεγάλη επιτυχία.
Μια παράσταση για μικρούς και μεγάλους. Τι θα νιώσουν οι μικροί και τι οι μεγάλοι θεατές;
Αυτή ερώτηση δεν απαντιέται εύκολα δεδομένου της δυσκολίας στην επικοινωνία με τα παιδιά. Αμφίβολο πολύ τι τους μένει τελικά. Προσπαθούμε πολλές φορές με αγωνία να ρωτήσουμε τα παιδιά τις εντυπώσεις τους. Θεωρώ πως η επίνευση μιας παράστασης στα παιδιά έρχεται αργότερα. Μαζί έρχονται και η κατανόηση οι εντυπώσεις και πολλές φορές η καλλιέργεια που έτσι κι αλλιώς αποτελείται από πολύ μικρά στιγμιότυπα της ζωής μας. Για αυτό και είναι σημαντικό είναι να μπει το θέατρο σαν συνήθεια στην οικογένεια.
Το γεγονός ότι γίνατε πατέρας, σε τι κομμάτια σας άλλαξε;
Στο σύνολο μου. Σε καθορίζει εκ νέου ένα παιδί.
Κλείστε τη συνέντευξη με μια φράση του κειμένου ή ένα μήνυμα της παράστασης.
‘’Μην κοιτάτε μόνο τα παπούτσια Μόνον ολόκληρη η εικόνα δείχνει το σύνολο κύριε Χαρίτονε! Μην το ξεχνάτε.’’
(Αν δεν είναι δύσκολο, πείτε μας και κάτι για το επίθετό σας, που είμαι σίγουρη θα κρύβει το δικό του παραμύθι.)
Πασλαμούσκας -> Πασλάμ + Μπάσο = Μπασλάμ. Το Δημήτρης μου το έδωσε ο νονός μου κανονικά. Σε κολυμπήθρα.
Ταυτότητα της παράστασης
Κείμενο: Δημήτρης Μπασλάμ Σκηνοθεσία: Δημήτρης Σωτηρίου- Δημήτρης Μπασλάμ Χορογραφία: Δημήτρης Σωτηρίου Μουσική- Sound design: Δημήτρης Μπασλάμ Κοστούμια: Νίκος Δάλλας Φωτισμοί: Μαρία Λαζαρίδου, Δήμητρα Αλουτζανιδου Ερμηνεύουν: Γιώργος Νικόπουλος – Δημήτρης Πολίτης
Παραστάσεις 20-23 & 25-30 Δεκεμβρίου 2014 Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Σάββατο 20/12 στις 19:00, Κυριακή 21/12 στις 18:00, Δευτέρα 22/12 & Τρίτη 23/12 στις 21:00, Πέμπτη 25/12 στις 21:00 (Χριστούγεννα), Παρασκευή 26/12 στις 19:00, Σάββατο 27/12 στις 19:00, Κυριακή 28/12 στις 18:00, Δευτέρα 29/12 & Τρίτη 30/12 στις 21:00 Διάρκεια παράστασης: 60 λεπτά Εισιτήρια: Κανονικό 8 ευρώ, μειωμένο 6 ευρώ Πληροφορίες – κρατήσεις: 2310829254 begin_of_the_skype_highlighting 2310829254 end_of_the_skype_highlighting Προπώληση Εισιτηρίων: www.viva.gr, Public, Ιανός, Παπασωτηρίου, Reload και στο ταμείο του Black Box Ώρες ταμείου: Τετάρτη – Κυριακή 10:30-13:30, 17:30-21:00