Ταξίδεψα με την Πάολα
Του Γιώργου Τούλα Συνήθως βρίσκομαι στο τιμόνι όταν είμαι σε αυτοκίνητο. Ειδικά στο δρόμο της Χαλκιδικής. Αυτή τη φορά όμως οδηγούσε άλλος και είχα την ευκαιρία να χαζεύω το τοπίο και να μετράω. Τα μπάνερ στις κολώνες. Συνολικά από τον Όρμο Παναγιάς μέχρι την είσοδο της πόλης στη Βούλγαρη πρέπει να μέτρησα περισσότερα από 300. […]
Του Γιώργου Τούλα
Συνήθως βρίσκομαι στο τιμόνι όταν είμαι σε αυτοκίνητο. Ειδικά στο δρόμο της Χαλκιδικής. Αυτή τη φορά όμως οδηγούσε άλλος και είχα την ευκαιρία να χαζεύω το τοπίο και να μετράω. Τα μπάνερ στις κολώνες. Συνολικά από τον Όρμο Παναγιάς μέχρι την είσοδο της πόλης στη Βούλγαρη πρέπει να μέτρησα περισσότερα από 300. Όλων των ειδών. Μικρά μεγάλα, μπουζουκιών, μπιτσόμπαρων, κάμπινγκ, ξενοδοχείων. Με φίρμες, φιρμίτσες, ανθυποφίρμες, dj’s, που διαφήμιζαν spa, νύχια, ξέφρενες νύχτες, υπέροχες μέρες, ανελέητο clubbing, shoping, υποσχέσεις.
Κάθε τόσο ερχόμουν αντιμέτωπος με τα μάτια της Πάολας. Αυτή ήταν η πιο τακτική θαμώνας στις κολώνες του γυρισμού. Ταξίδεψα εκατό χιλιόμετρα με πολλούς άλλους και κυρίως με την Πάολα. Δεν έχω το τηλέφωνο της να την καλέσω να της πω ότι στις 15 του μήνα, ανήμερα της Παναγίας, που θα έχει τελειώσει η συναυλία της στο μιτσόμπαρο, να βγει με ένα φορτηγό και πέντε παλικάρια να μαζέψουν όσα έσπειραν στην εθνική οδό.
Πρέπει να παίρνουν πολλά λεφτά οι δήμοι και η Περιφέρεια φέτος για να έχουν επιτρέψει να συμβεί αυτό που συμβαίνει αυτό το καλοκαίρι στη Χαλκιδική. Δεν υπάρχει κολόνα στο δρόμο από τη Θεσσαλονίκη μέχρι το τέλος της επικράτειας της Χαλκιδικής που να μη “φιλοξενεί” αυτό το καλοκαίρι ένα τουλάχιστον -και σε μερικές δημοφιλείς περιπτώσεις κολονών δυο- μπάνερ διαφημιστικά beach bar, συναυλιών, ενοικιαζόμενων δωματίων κοκ.
Η μεγαλύτερη οπτική ρύπανση των τελευταίων χρόνων αλλά και το πιο επικίνδυνο παρατράγουδο δωρεάν υπαίθριας διαφήμισης επιχειρήσεων με τον πιο ακαλαίσθητο τρόπο έφτασε το καλοκαίρι του 2015 στη Χαλκιδική στο αποκορύφωμα της με την ανοχή των αρχών.
Πανό από εκδηλώσεις που έχουν συμβεί ακόμα και ενάμιση μήνα πριν, πληροφορίες για πάρτι μαγαζιών, για εμφανίσεις καλλιτεχνών που γυρνούν την ελληνική ύπαιθρο, για dj’s που ψυχαγωγούν τα πλήθη, εναλλάσσονται σε όλο το εθνικό, επαρχιακό και συνοικιακό δίκτυο, ακόμα και σε χωράφια και ερημιές, μήπως και πάρει κανένα μάτι την αναγγελία και γεμίσει τα μπιτσόμπαρα.
Και όταν φυσήξει το πρώτο αεράκι τα γειτονικά χωράφια ή με λίγη ατυχία και τα διερχόμενα αυτοκίνητα γεμίζουν με τα πλαστικά πανό μέχρι κάποιο νέο να τα αντικαταστήσει. Και αναρωτιούνται οι χιλιάδες τουρίστες τι σόι επικοινωνία είναι αυτό το τουρλουμπούκι;
Δεν πιστεύουμε ότι θα μπει στον κόπο να απαντήσει κανείς για τη φετινή εικόνα. Απλά θα χειμωνιάσει σιγά σιγά και τα πανό θα χάσκουν εκεί ανέμελα μέχρι το επόμενο καλοκαίρι.