Parallax View

Θρίλερ made in Thessaloniki

της Γιώτας Κωνσταντινίδου Ο 24χρονος Μάνος Καρυστινός, σκηνοθέτης της νέας ταινίας ‘’Dark illusion’’, μας μιλάει για μια ιδέα που έγινε project, ευφάνταστο σενάριο για να καταλήξει σε no-budget καλλιτεχνική συνεργασία. Το ‘’Dark illusion’’ είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ γυρισμένο στη Θεσσαλονίκη με την απόλυτη στήριξη του ‘’Θεσσαλονίκη-Ευρωπαική Πρωτεύουσα Νεολαίας 2014’’ που μας αποδεικνύει ότι το όνειρο, […]

Γιώτα Κωνσταντινίδου
θρίλερ-made-in-thessaloniki-31110
Γιώτα Κωνσταντινίδου
dark_illusion_111.jpg

της Γιώτας Κωνσταντινίδου

Ο 24χρονος Μάνος Καρυστινός, σκηνοθέτης της νέας ταινίας ‘’Dark illusion’’, μας μιλάει για μια ιδέα που έγινε project, ευφάνταστο σενάριο για να καταλήξει σε no-budget καλλιτεχνική συνεργασία. Το ‘’Dark illusion’’ είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ γυρισμένο στη Θεσσαλονίκη με την απόλυτη στήριξη του ‘’Θεσσαλονίκη-Ευρωπαική Πρωτεύουσα Νεολαίας 2014’’ που μας αποδεικνύει ότι το όνειρο, η συνεργασία, ο εθελοντισμός και οι πρωτότυπες ιδέες πάντα θα επιβραβεύονται.

Δευτέρα 3 Νοεμβρίου στις 22:00 και την Τρίτη 4 Νοεμβρίου στις 17:00, απλώνει το σκοτάδι του στην αίθουσα «Τώνια Μαρκετάκη» και αποκαλύπτεται στη μεγάλη οθόνη.

Το ‘’Dark Illusion’’ κάνει μια στάση στο 55ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, επιστρέφοντας στον τόπο εγκλήματος. Είναι το πρώτο θρίλερ μεγάλου μήκους που γυρίστηκε στην πόλη μας;

Η αλήθεια είναι πως στο παρελθόν με τους συνεργάτες μου δεν έτυχε να παρακολουθήσουμε κάποιο χαρακτηριστικό θρίλερ με φόντο τη Θεσσαλονίκη, πέρα από κάποιες ταινίες μικρού μήκους, αν και κάτι τέτοιο δεν αποτέλεσε κριτήριο για την επιλογή του είδους της ταινίας.

Η ερωτική πόλη αφήνει για λίγο τον ερωτισμό της και αποκτά ένα πιο στοιχειωμένο χαρακτήρα ή είναι ικανή να τα συνδυάσει όλα;

Ανεξάρτητα από το χωροχρόνο, ο ερωτισμός ήταν ανέκαθεν ικανός να «στοιχειώσει» πρόσωπα και καταστάσεις αν και στην προκειμένη περίπτωση το «σκοτεινό» μυστήριο που καλλιεργείται στο Dark Illusion δεν πηγάζει τόσο από αυτόν. Η Θεσσαλονίκη συνεχίζει να διατηρεί τον ερωτισμό της με την παραδοχή πως αυτός δεν είναι πάντα προσωποκεντρικός…

‘’No budget film’’. Στο εξωτερικό γίνονται συχνά ταινίες βασιζόμενες σε χαμηλό προϋπολογισμό. Στην Ελλάδα είναι καινούργια τακτική και πόσο σωτήρια για την ανάδειξη ταλαντούχων ανθρώπων;

Μια no budget παραγωγή δεν είναι απαραίτητο να συνδυαστεί με μια καινοτόμα ή σωτήρια τακτική. Στην ουσία αποτελεί το έναυσμα για κάθε νέο ερασιτέχνη δημιουργό-κινηματογραφιστή ώστε να αρχίσει να τροφοδοτεί ή και να ακονίζει τις δυνατότητές του πρoτού θέσει τον εαυτό του σε πιο απαιτητικές και επαγγελματικές «δοκιμασίες».

Ως σκηνοθέτης τι ήταν αυτό που σας έκανε να πιστέψετε στην ολοκλήρωση της ταινίας; Η αρχική ιδέα; Το μεράκι της ερασιτεχνικής ομάδας, ‘’katrakylontas productions’’, το σενάριο της Αναστασίας Κοζίμπας, η αμέριστη υποστήριξη της Παραγωγής: Θεσσαλονίκη- Πολιτιστική Πρωτεύουσα;

Στην περίπτωση του Dark Illusion, οι συγκυρίες υλοποίησης της ταινίας μοιάζουν να συνδέονται με μία προοδευτική αλληλουχία. Κάθε νέα παράμετρος που συμπλήρωνε την αρχική ιδέα της ταινίας δημιουργούσε μια νέα δυναμική ικανή να αναπτύξει ολοένα και περισσότερη πίστη και φιλοδοξία για ένα αξιόλογο αποτέλεσμα. Η στήριξη και η εμπιστοσύνη της Ευρωπαϊκής Πρωτεύουσας Νεολαίας ήταν αναμφίβολα το επισφράγισμα αυτού του αρχικού οράματος.

Ο Άλκης είναι ένας σύγχρονος νέος καταπιεσμένος από το υπερπροστατευτικό οικογενειακό περιβάλλον που θέλει να αποκτήσει προσωπικές εμπειρίες και κάπου εκεί εγκλωβίζεται;

Το οικογενειακό περιβάλλον το οποίο αρχίζει να ασκεί ασφυκτική πίεση στην ήδη ευάλωτη ψυχοσύνθεση του Άλκη αποδεικνύεται ως η καταλυτική αφορμή η οποία θα τον ωθήσει να διεκδικήσει την αυτονομία του γεγονός που ωστόσο δεν είναι αρκετό για να εξομαλύνει την γενικότερη ψυχική του σύγχυση.

Σπουδαίες συνεργασίες με την Κατερίνα Διδασκάλου και Ανδρέα Ι. Μαριανό. Ήταν επιφυλακτικοί στην πρότασή σας; Τι αποκομίσατε από αυτούς;

Η συνεργασία με την Κατερίνα Διδασκάλου και τον Ανδρέα Μαριανό αποτέλεσε ίσως το πιο αναπάντεχο κομμάτι της ταινίας. Καθότι αποτέλεσαν το «φιλολογικό» (ίσως και ουτοπικό) μου όραμα στην ενσάρκωση των δύο συγκεκριμένων χαρακτήρων της ταινίας. Παρόλ’ αυτά τόλμησα να εκφράσω το ενδιαφέρον μου παρουσιάζοντάς τους το φιλόδοξο εγχείρημά μου σεβόμενος την μακρόχρονη πορεία τους στο χώρο. Για καλή μου τύχη ανταποκρίθηκαν θετικά παρά τις όποιες εύλογες επιφυλάξεις μπορεί να είχαν. Πέρα από την απόλυτη δικαίωση αυτής της επιλογής μου και οι δύο αποτέλεσαν ένα σύντομο «κινηματογραφικό σεμινάριο» για εμένα.

Πόσο σημαντική είναι για σας η ύπαρξη του Φεστιβάλ Κινηματογράφου για την πορεία των ταινιών και την εκφραστικότητα των δημιουργών;

Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ήταν από την πρώτη στιγμή ο πρωταρχικός στόχος της ιδέας που προωθήσαμε με το project «γράψε το σενάριο». Όντας πλέον ένα κομμάτι της φετινής του διοργάνωσης, η συγκίνηση και το δέος είναι δεδομένα για τη συμμετοχή μας σ’ αυτήν την ετήσια διεθνή συνάντηση τόσων κινηματογραφικών σχολών.

Ποιες οι προσδοκίες σας από την προβολή της ταινίας;

Παρότι δεν έχουμε προλάβει να χτίσουμε ελπίδες πέραν της συμμετοχής μας στο 55ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ευχόμαστε η πρεμιέρα της ταινίας να σηματοδοτήσει την αρχή ενός ταξιδιού της και σε άλλα φεστιβάλ ενώ παράλληλα να ενθαρρύνει τους ερασιτέχνες κινηματογραφιστές να πιστέψουν, να ενώσουν και να εξελίξουν τις δυνατότητές τους.

H Κατερίνα Διδασκάλου πρωταγωνιστεί στην ταινία και με πολλή χαρά μας μιλάει για την εμπειρία της αυτή:

‘’Δέχτηκα ένα τηλεφώνημα από τον σκηνοθέτη Μάνο Καρυστινό που επέμενε να πρωταγωνιστώ στην ταινία του γιατί όπως χαρακτηριστικά ανέφερε δεν θα μπορούσε να σκεφτεί άλλη ηθοποιό που θα μπορούσε να ερμηνεύσει τον ρόλο αυτό.. Μετά από αλλεπάλληλες δυσκολίες, συνδυάσαμε τα προγράμματά μας και ήρθα στη Θεσσαλονίκη για τα γυρίσματα. Έμαθα πολλά από το σκηνοθέτη και όλο το νεανικό team και εκείνοι από μένα, πιστεύω. Δεν έχω καταφέρει να τη δω ολοκληρωμένη και στην προβολή της θα είμαι στην Αθήνα. Τα παιδιά μου, όμως, προμηθεύτηκαν το dvd και το είδαν! Ο ρόλος είναι μιας μεγαλοδικηγόρου, η οποία φυλάει ένα τρομερό μυστικό για πολλά χρόνια. Όταν ο γιος της μεγαλώνει, το ανακαλύπτει και ξεκινούν τα προβλήματα. Οι σκηνές με το γιο, καθότι μητέρα τριών παιδιών, ήταν έντονες και πιεστικές, επίπονες στο πώς θα αποτυπωθεί η σχέση στο πανί. Με πολλά σκοτεινά μονοπάτια, αφού πρόκειται για ένα ψυχολογικό θρίλερ. Το χάρηκα πολύ και εύχομαι τα καλύτερα στην πορεία της ταινίας.’’

ΙNFO

Dark Illusion του Μάνου Καρυστινού

με τους Κατερίνα Διδασκάλου (Έμιλυ), Γιάννης Μαλεζάς (Άλκης), Ναντίν-Ναταλία Μισαηλίδου (Μελίνα), Ανδρέας Ι. Μαριανός (πατέρας), Ζαχαρίας Σπανός (Ερμής), Μελίνα Χατζηκωνσταντίνου (Μυρτώ), Δημήτρης Φραγκούλης (Κώστας), Ιωάννα Σιδηροπούλου (Ελένη), Σταμάτης Παπαδόπουλος (Χρήστος), Παύλος Μαλεζάς (Άλκης), Στάθης Παναγιωτόπουλος (εκφωνητής ειδήσεων)

Ένας εσωστρεφής φωτογράφος με διαταραγμένη προσωπικότητα και μια ιδιαίτερη σχέση που με τη μητέρα του, φτάνει σε απόγνωση από τις εντάσεις ανάμεσα σ’ αυτήν και στον αλκοολικό πατέρα του, κι αποφασίζει να εγκαταλείψει το πατρικό του σπίτι και να μετακομίσει κάπου μόνος. Η συμμετοχή του σ’ ένα δημοσιογραφικό πρότζεκτ θα φέρει κι άλλες ανατροπές στην ήδη εύθραυστη ισορροπία του και θ’ αρχίσει να αμφισβητεί ολοένα και περισσότερες πτυχές της πραγματικότητας που βιώνει. Εγκλωβισμένος σ’ ένα σύμπλεγμα αντιφάσεων, καλείται να βρει τη διέξοδο που θα τον λυτρώσει.

Ο 24χρονος Μάνος Καρυστινός, από την Κομοτηνή, αποφοίτησε από το τμήμα πολιτικών μηχανικών της πολυτεχνικής σχολής του ΑΠΘ και εντάχθηκε στη φοιτητική θεατρική ομάδα ΧΝΟΥ το 2009, ενώ την επόμενη χρονιά συμμετείχε στον διαδικτυακό διαγωνισμό ταινιών μικρού μήκους «e-movie» του ΑΠΘ, στην πρώτη του σκηνοθετική απόπειρα με την ταινία “Αφήστε με να κοιμηθώ”. Τότε συστάθηκε άτυπα και η ομάδα παραγωγής Katrakylontas Productions που έκανε πραγματικότητα με την βοήθεια της Ευρωπαϊκής Πρωτεύουσας Νεολαίας 2014 τη δημιουργία της πρώτη του μεγάλου μήκους μήκους ταινίας, γυρισμένης στην πόλη μας. Προηγήθηκε το 2011 η 40λεπτη κωμωδία ΠΑΠΑΡΗΑ και το 2012 η μικρού μήκους ταινία με τίτλο Le Licenciement.

TONIA MARKETAKI: Δευτέρα, 3/11, 22:00 TONIA MARKETAKI: Τρίτη, 4/11, – 17:00  

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα