Έρευνα: Τα κορίτσια ανησυχούν περισσότερο από τα αγόρια για την κλιματική αλλαγή

Τι διαπιστώνει σχετική έρευνα για την ενασχόληση με επίκεντρο το κλίμα στα σχολεία.

Parallaxi
έρευνα-τα-κορίτσια-ανησυχούν-περισσό-792987
Parallaxi

Τα κορίτσια είναι πιο πιθανό από τα αγόρια να ανταποκρίνονται στα μαθήματα για την κλιματική αλλαγή και είναι επίσης πιο πιθανό να ανησυχούν, σύμφωνα με νέα έρευνα, σύμφωνα με το Euronews.

Η μελέτη διαπίστωσε επίσης ανεπαρκή ενασχόληση με σταδιοδρομίες με επίκεντρο το κλίμα στα αγγλικά σχολεία.

Η έκθεση, με επικεφαλής μια ομάδα από το University College του Λονδίνου (UCL), διερεύνησε τις εμπειρίες των μαθητών στα αγγλικά σχολεία και τις αντιλήψεις τους για την κλιματική αλλαγή.

Η έρευνα σε 2.429 παιδιά ηλικίας 11 έως 14 ετών διαπίστωσε ότι το 36% των μαθητών είπε ότι ανησυχεί «πολύ» ή «μόνο» για το πώς θα είναι ο κόσμος στο μέλλον. Οι μισοί είπαν ότι ανησυχούν «λίγο» και, όταν ρωτήθηκαν αν πιστεύουν ότι οι ενήλικες κάνουν αρκετά για να φροντίσουν το περιβάλλον, το 53% είπε ότι αυτό τους έκανε να αγχωθούν.

Τα κορίτσια ανέφεραν σημαντικά υψηλότερα επίπεδα ανησυχίας (44%) από τα αγόρια (27%). Τα παιδιά από χαμηλότερες κοινωνικοοικονομικές ομάδες ήταν επίσης λιγότερο πιθανό να εκτιμήσουν ή να απολαύσουν τη μάθηση για την κλιματική αλλαγή από τους πιο προνομιούχους συνομηλίκους τους.

«Υπάρχει πολύ λίγη εις βάθος κατανόηση της έγνοιας των μαθητών για την κλιματική αλλαγή και τη βιωσιμότητα», λέει ο καθηγητής Nicola Walshe, εκτελεστικός διευθυντής του UCL Center for Climate Change and Sustainability Education.

«Αυτά τα αποτελέσματα αποτελούν μια απίστευτα σημαντική βάση στοιχείων που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για την καλύτερη υποστήριξη των σχολείων και των δασκάλων», πρόσθεσε.

Μπορούν τα σχολεία να αντιμετωπίσουν το κλιματικό άγχος των μαθητών;

Ένας από τους τρόπους με τους οποίους οι ερευνητές πιστεύουν ότι μπορεί να αντιμετωπιστεί το άγχος για την κλιματική αλλαγή είναι η διδασκαλία του θέματος με ευρύτερο τρόπο. Σχεδόν τα τρία τέταρτα των μαθητών εξέφρασαν την επιθυμία να μάθουν περισσότερα για την κλιματική αλλαγή και την αειφορία στο σχολείο – ειδικά αν περιλάμβανε περισσότερο χρόνο έξω από την τάξη στη φύση.

Υπήρχαν, ωστόσο, περαιτέρω διαφορές μεταξύ κοριτσιών και αγοριών στα θέματα για τα οποία ήθελαν να μάθουν περισσότερα.

«Τα τρία τέταρτα των κοριτσιών που ερωτήθηκαν ήθελαν να μάθουν πώς η κλιματική αλλαγή επηρεάζει την ανθρώπινη υγεία και ευημερία, σε σύγκριση με το 60% των αγοριών», εξηγεί ο καθηγητής Nicola Walshe.

Γνωρίζουμε ότι το άγχος για το κλίμα είναι υψηλότερο μεταξύ των κοριτσιών, επομένως μια πιο ολιστική εκπαίδευση για την κλιματική αλλαγή που απευθύνεται σε ένα ευρύτερο φάσμα τομέων, συμπεριλαμβανομένης της υγείας και της ευημερίας, μπορεί να βοηθήσει να μετριαστούν οι ανησυχίες των νέων» επεσήμανε.

Η έκθεση εντοπίζει επίσης, έλλειψη ενασχόλησης με σταδιοδρομίες με επίκεντρο το κλίμα στα αγγλικά σχολεία. Μόλις το 31% των μαθητών θεώρησε ότι η εκμάθηση για την κλιματική αλλαγή και τη βιωσιμότητα θα μπορούσε να μεταφραστεί σε ευκαιρίες απασχόλησης στο μέλλον.

Μόνο το 17% εξέφρασε την επιθυμία να ακολουθήσει μια καριέρα που σχετίζεται με τη βιωσιμότητα. Μόλις το 14% των λιγότερο προνομιούχων μαθητών είδαν τον εαυτό τους να ξεκινά μια πράσινη καριέρα.

Πώς μπορεί να βελτιωθεί η κλιματική εκπαίδευση;

Οι ερευνητές εξέτασαν επίσης την εκπαίδευση για την αειφορία εντός και εκτός του σχολικού προγράμματος σπουδών.

Έχουν κάνει πέντε βασικές συστάσεις για τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής, τα σχολεία και τους δασκάλους.

Ζητούν την ανάπτυξη της παροχής πράσινων σταδιοδρομιών, περισσότερες ευκαιρίες για συμμετοχή και δράση των μαθητών εντός των σχολείων και την επέκταση των ευκαιριών μάθησης σε εξωτερικούς χώρους σε όλο το πρόγραμμα σπουδών.

Οι συντάκτες της μελέτης συνιστούν επίσης να ενσωματωθεί η εκπαίδευση για την κλιματική αλλαγή και την αειφορία σε όλα τα σχολικά μαθήματα, καθώς και το άγχος, η απελπισία και ο θυμός των μαθητών για το θέμα να αντιμετωπιστούν ρητά.

Τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας θα αποτελέσουν επίσης μια ανεκτίμητη βάση στοιχείων για τους εκπαιδευτικούς και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής. Το UCL Center for Climate Change and Sustainability Education το χρησιμοποιεί για να ενημερώσει το δικό του πρόγραμμα επαγγελματικής ανάπτυξης για εκπαιδευτικούς.

Πηγή: economistas.gr

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα