«Μυστήρια ταξίδια»: Η νέα τάση που εξιτάρει ταξιδιώτες σε όλον τον κόσμο
Σημασία δεν έχει ο προορισμός, αλλά το ταξίδι! Ταξιδιωτικές και αεροπορικές εταιρίες προσφέρουν μια νέα εμπειρία στο... άγνωστο.
Τα «Μυστήρια ταξίδια» είναι μια αυξανόμενη τάση στην Ευρώπη και πέρα από αυτήν, όπου οι πελάτες – είτε ως μέλη μιας ομάδας είτε ως μεμονωμένοι ταξιδιώτες – αγοράζουν (ή κερδίζουν) αεροπορικά εισιτήρια και ταξιδιωτικά πακέτα χωρίς να γνωρίζουν πού κατευθύνονται.
Σε μια εκδήλωση που έγινε ημι-viral φέτος, η Wizz Air έδωσε σε 35 πελάτες το ταξίδι μιας ζωής σε έναν άγνωστο προορισμό, ο οποίος αποδείχθηκε ότι ήταν η Αττάλεια της Τουρκίας.
Αλλά δεν χρειάζεται να είστε οπαδός της αεροπορικής εταιρείας ή τυχερός για να κάνετε αυτό το είδος ταξιδιού. Εάν μπορείτε να πετάξετε από τη Φρανκφούρτη ή το Μόναχο , η Lufthansa εκτελεί το Lufthansa Surprise, όπου μπορείτε να κλείσετε μια τυχαία πτήση σύμφωνα με τον αγαπημένο σας τύπο ταξιδιού.
Η ενότητα για τις διακοπές μυστηρίου του Opodo προσφέρει φθηνές πτήσεις και επιλογές ξενοδοχείων σε άγνωστη τοποθεσία. Η πολυτελής ταξιδιωτική εταιρεία Black Tomato προσκαλεί ατρόμητους εξερευνητές να πάνε σε μια άγνωστη ερημιά με το πακέτο “Get Lost” και το srprs.me προσφέρει μια σειρά από μυστηριώδη διαλείμματα στην πόλη που ξεκινούν από 240 λίρες για ένα ταξίδι 3-5 ημερών κάπου στην Ευρώπη, πετώντας από το Ηνωμένο Βασίλειο .
@timeouttravel going on holiday to the unknown 😳✈️ #travelvlog #traveltips #letsgetlostwithwizz #mysteryholiday #travelnews #eurosummer
♬ vlog, chill out, calm daily life(1370843) – SUNNY HOOD STUDIO
Στο Λονδίνο , το Journee προσφέρει μεμονωμένα ταξίδια μυστηρίου, όπου οι πελάτες απαντούν σε ένα ερωτηματολόγιο που περιγράφει λεπτομερώς τις προτιμήσεις τους. Σας ρωτούν τα πάντα, από το αν είστε φαν της υπαίθρου μέχρι το πόσο αγαπάτε τα ιστορικά αξιοθέατα, τα γοητευτικά χωριά και τις γκαλερί τέχνης, και θα μπορείτε επίσης να δηλώσετε τις πραγματικές σας κόκκινες γραμμές. Μπορείτε ακόμη και να αποκλείσετε ολόκληρες χώρες. Στη συνέχεια σας ταιριάζουν με έναν άγνωστο προορισμό, κανονίζουν μια πτήση συν ξενοδοχείο και προσφέρουν προτάσεις για πράγματα που μπορείτε να κάνετε.
«Οι ιδρυτές το δημιούργησαν επειδή αισθάνονταν μια απογοήτευση, βλέποντας ανθρώπους να πηγαίνουν στον ίδιο προορισμό, να κάνουν το ίδιο πράγμα και να χάνουν το πραγματικό νόημα του ταξιδιού», εξήγησε η Anna Clark του Journee. Η ζήτηση ήταν τόσο ισχυρή που η εταιρία λάνσαρε επιλογές μυστηρίου ταξιδιού από τέσσερα αεροδρόμια των ΗΠΑ στα τέλη του 2023, πέρα από τις επιλογές τους στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Τι κρύβεται πίσω από την άνοδο των ταξιδιών μυστηρίου;
Η αύξηση του ενδιαφέροντος για ταξίδια μυστηρίου μιλάει για το πόσο επαχθής έχει γίνει η κράτηση για διακοπές. Τέλος, ο μέσος ταξιδιώτης περιηγήθηκε σε τουλάχιστον 141 ιστοσελίδες προτού ταξιδέψει: με ατελείωτες επιλογές στα χέρια μας και απεριόριστες τοποθεσίες για έρευνα, αυτό που συνήθιζε να αισθάνεται ως ελευθερία επιλογής, τώρα μοιάζει με έναν ατελείωτο λαβύρινθο όπου δεν μπορείς ποτέ να μείνεις ικανοποιημένος. Τα ταξίδια μετά την πανδημία είναι πιο αγχωτικά και περίπλοκα από ποτέ. Αυτή η υπερφόρτωση πληροφοριών σε συνδυασμό με την υπερβολή προς όλες τις κατευθύνσεις δεν βοηθά.
“Το μυστήριο σε κάνει να νιώθεις ότι τελικά υπάρχει ένα τελευταίο σύνορο για να ανακαλύψεις.”
Επιπλέον, όταν κουβαλάς τον κόσμο και όλους τους παράγοντες επιρροής του στην τσέπη σου, υπάρχει πολύ λίγο νέο έδαφος για να ανακαλύψεις. Για τους περίεργους ταξιδιώτες, το μυστήριο, σας κάνει να νιώθετε ότι ίσως υπάρχει ένα τελευταίο σύνορο για να ανακαλύψετε τελικά.
Κι αν δεν σας αρέσει ο προορισμός;
«Ήλπιζα για τη Φλωρεντία . Άλλοι νόμιζαν τη Μάλτα , το Μαυροβούνιο ή την Ίμπιζα , οπότε όταν έμαθα ότι κατευθυνόμασταν για Αθήνα στη μέση της πτήσης , απογοητεύτηκα. Περίμενα κάπου πιο ασυνήθιστο από μια πρωτεύουσα, και μάλιστα πολύ δημοφιλή. Ήμουν όμως μειοψηφία: άκουσα λίγα παράπονα, ούτε καν από τη μητέρα και την κόρη της που κάθονταν στο μπροστινό κάθισμα και είχαν πάει στην Αθήνα την προηγούμενη εβδομάδα.» δήλωσε η Λάουρα Χολ, μια ταξιδιωτική δημοσιογράφος.
Η αισιοδοξία και η θετική ψυχική προοπτική είναι απαραίτητα: σίγουρα, μπορεί να απογοητευτείτε, αλλά αυτός είναι ο κίνδυνος που διατρέχετε – απλά πρέπει να κάνετε ό,τι καλύτερο. Ενώ πολλές εταιρείες όπως το Journee προσπαθούν να ταιριάξουν τους ταξιδιώτες με τις προτιμήσεις τους, δεν μπορείτε να είστε “παντρεμένοι” με έναν προορισμό ή έναν τύπο ταξιδιού. Διαφορετικά, ποιο είναι το νόημα; – Αν σας αρέσει να έχετε τον έλεγχο, αυτό το στυλ ταξιδιού δεν είναι για εσάς.
«Είχα μια ελεύθερη μέρα ακολουθούμενη από μια σειρά προαιρετικών δραστηριοτήτων με την υπόλοιπη ομάδα, και μου φάνηκε ανησυχητικό να βρίσκομαι σε ένα νέο μέρος χωρίς κανένα σχέδιο ή πρόγραμμα. Το συναίσθημα εξαφανίστηκε μόλις συνειδητοποίησα ότι αυτό ήταν το νόημα όλων. Ξεφύλλισα για λίγο το Time Out Athens και μετά ξεκίνησα να κάνω μια βόλτα στους Εθνικούς Κήπους, να κατασκοπεύω παπαγάλους σε δέντρα φορτωμένα με πορτοκαλιές και να περιπλανιέμαι στους ασβεστωμένους δρόμους στους πρόποδες της Ακρόπολης. Το να μην έχω σχέδιο με έκανε να νιώθω σαν τις γάτες που βρήκα απλωμένες σε ένα κομμάτι ηλιοφάνειας: παράξενα παρακμιακές, αλλά απολαμβάνοντας την προσωπική τους ευχαρίστηση. Ένιωθα ελεύθερη!»
Τα μυστήρια ταξίδια έχουν προσελκύσει κάποιες επικρίσεις για την έλλειψη εστίασης στη βιωσιμότητα: προωθούν τις πτήσεις και δεν προσφέρουν στους πελάτες τη δυνατότητα επιλογής όσον αφορά τη βιώσιμη λήψη αποφάσεων. Χωρίς να ξέρεις πού πηγαίνεις, δεν μπορείς να προετοιμαστείς καλά και να προσανατολιστείς, καταλλήλως.
Τι πρέπει να ετοιμάσετε για ένα ταξίδι μυστηρίου;
Οι περισσότερες ταξιδιωτικές και αεροπορικές εταιρείες που οργανώνουν ταξίδια μυστηρίου θα σας δώσουν μια ιδέα για το πώς είναι ο καιρός και μερικές συμβουλές για την προετοιμασία των πακέτων. Γενικά, είναι καλύτερο να ετοιμάζετε βαλίτσες για όλα τα ενδεχόμενα – λάβετε υπόψη την εποχή που ταξιδεύετε και προετοιμαστείτε έτσι όπως θα κάνατε σε κάθε τετραήμερο ταξίδι. Πιθανότατα θα υπάρχουν καταστήματα όπου κι αν πάτε, ώστε να μπορείτε να προμηθευτείτε ό,τι χρειάζεστε.
«Θα έκανα ξανά ένα ταξίδι μυστηρίου;»
«Κάθισα σε ένα μακρύ τραπέζι, κάτω από τα φώτα, σε ένα αγρόκτημα στα περίχωρα της Αθήνας. Εκεί γνώρισα τον Κιμ, έναν Δανό ακαδημαϊκό που ταξίδεψε με την κόρη του. Μιλήσαμε για το πώς μας φαινόταν αυτό το ταξίδι, για τις οργανωμένες εκδρομές που είχαμε κάνει στην Ίμπιζα και τη Μαγιόρκα παλιά, και πώς είχαμε ξεχάσει πόσο διασκεδαστικά ήταν τα ομαδικά ταξίδια. Ήταν σαν να βρίσκομαι σε σχολική εκδρομή. Ίσως το πιο αξιοσημείωτο είναι ότι κανείς δεν ήταν στο κινητό του. Δεν το περίμενα αυτό. Ίσως αυτό συμβαίνει όταν παραδίδεσαι στην “πράξη της ανακάλυψης”.
Κάνοντας αυτό το ταξίδι μυστηρίου μου θύμισε ότι η υπερβολική έρευνα πριν από το ταξίδι μπορεί να σε απομακρύνει από το πραγματικό νόημα: την καθαρή διασκέδαση του να είσαι κάπου πρώτη φορά. Μακάρι να τολμήσω να το ξανά κάνω!»
Πηγή: timeout.com
Πηγή κεντρικής εικόνας: pexels-jplenio