Οι αεροπορικές εταιρείες που επενδύουν ακόμη στην πολυτέλεια της «πρώτης θέσης»

Το ταξίδι στην πρώτη θέση σε μακρινές πτήσεις, με ένα ποτήρι σαμπάνιας στο χέρι, είναι ένα όνειρο που αργοσβήνει για πολλούς ταξιδιώτες

Parallaxi
οι-αεροπορικές-εταιρείες-που-επενδύο-1304566
Parallaxi

Το ταξίδι στην πρώτη θέση σε μακρινές πτήσεις, με ένα ποτήρι σαμπάνιας στο χέρι, είναι ένα όνειρο που αργοσβήνει για πολλούς ταξιδιώτες, καθώς αεροπορικές εταιρείες όπως η American Airlines, η Qatar Airways και η United Airlines βάζουν σταδιακά τέλος στις κορυφαίες διεθνείς εμπειρίες στα αεροπλάνα τους.

«Η διεθνής πρώτη θέση δεν θα υπάρχει… στην American Airlines, για τον απλό λόγο ότι οι πελάτες μας δεν την αγοράζουν», δήλωσε στο CNN το 2022 ο πρώην Εμπορικός Διευθυντής Εσόδων της εταιρείας, Βασού Ράτζα.

Ωστόσο, δεν συμφωνούν όλοι με αυτή τη στρατηγική. Κάποιες αεροπορικές εταιρείες, όπως η Air France, η Emirates και η Lufthansa, επενδύουν στην πρώτη θέση, αναβαθμίζοντας τις υπηρεσίες για εκείνους τους επιβάτες που είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν για μια πολυτελή και εξατομικευμένη εμπειρία.

«Η πρώτη θέση παραμένει εξαιρετικά σημαντική για εμάς», δήλωσε ο πρόεδρος της Emirates, Τιμ Κλαρκ, στην ταξιδιωτική ιστοσελίδα Skift το 2023.

Τον Μάρτιο, τόσο η Air France όσο και η Lufthansa παρουσίασαν τις νέες εκδοχές των κορυφαίων τους υπηρεσιών. Η Air France δίνει έμφαση σε μια εμπειρία all-inclusive, την οποία ο CEO του ομίλου, Μπεν Σμιθ, χαρακτήρισε «όσο πιο κοντά γίνεται σε μια εμπειρία ιδιωτικού jet». Η νέα La Première περιλαμβάνει μια αποκλειστική εμπειρία στο έδαφος του κυρίως αεροδρομίου της εταιρείας στο Παρίσι, καθώς και ένα κομψό και εξατομικευμένο προϊόν εν πτήσει.

Η νέα σουίτα La Première της Air France κάνει αρχή στις πτήσεις της εταιρείας προς το αεροδρόμιο JFK της Νέας Υόρκης την άνοιξη. Σταδιακά, 19 από τα Boeing 777-300ER της εταιρείας θα εξοπλιστούν με αυτό το πολυτελές προϊόν. Η νέα First Class Allegris της Lufthansa δίνει έμφαση στην ιδιωτικότητα και, όπως δήλωσε ο Chief Customer Officer της εταιρείας, Χάικο Ράιτς, στην «ατομικότητα». Όλα στις νέες σουίτες —από τη θέση του καθίσματος μέχρι τη θερμοκρασία και τη ροή αέρα— ελέγχονται από τον επιβάτη.

«Θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα καταφύγιο πάνω από τα σύννεφα», είπε ο Ράιτς σε πρόσφατη παρουσίαση του προϊόντος. «Αυτός ο χώρος δεν είναι απλώς ένα κάθισμα· είναι ένα σαλόνι, ένας χώρος όπου αισθάνεσαι άνετα, νιώθεις θαλπωρή».

Άνοδος στα premium ταξίδια:

Οι αεροπορικές εταιρείες επενδύουν σημαντικά στις υπηρεσίες premium για καλό λόγο. Οι καμπίνες της business και της πρώτης θέσης αποφέρουν περίπου 15% των συνολικών εσόδων, παρά το γεγονός ότι εξυπηρετούν μόλις 3% των επιβατών, σύμφωνα με την Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (IATA).

Τα ταξίδια premium έχουν εκτοξευθεί τα τελευταία χρόνια. Στοιχεία της IATA δείχνουν πως ο αριθμός των επιβατών στις premium κατηγορίες αυξήθηκε σχεδόν διπλάσια σε σχέση με τους επιβάτες της οικονομικής θέσης από τον Ιανουάριο του 2023 έως τον Μάιο του 2024.

Αυτή η ανάπτυξη οδηγεί σε μια ροή νέων επενδύσεων. Το πρόγραμμα Allegris της Lufthansa αντιστοιχεί σε μια επένδυση 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ (ή 2,8 δισ. δολαρίων) που θα πραγματοποιηθεί σε αρκετά χρόνια. Η αδελφή εταιρεία της Lufthansa, η Swiss, θα αποκτήσει τη δική της εκδοχή του Allegris αργότερα μέσα στο έτος.

Η Emirates επενδύει επίσης δισεκατομμύρια δολάρια στις υπηρεσίες στον αέρα, συμπεριλαμβανομένης μιας αναβαθμισμένης πρώτης θέσης. Άλλες εταιρείες, όπως η Air France και η American Airlines, προωθούν εκατομμύρια —χωρίς να αποκαλύπτουν το ακριβές ποσό— σε δικές τους αναβαθμίσεις των premium υπηρεσιών.

«Ο κόσμος θέλει να ταξιδέψει και είναι πρόθυμος να ξοδέψει χρήματα σε premium θέσεις», δήλωσε ο Γενς Ρίτερ, διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa Airlines, κατά την παρουσίαση του προγράμματος Allegris.

Η πρώτη θέση, ωστόσο, παραμένει ένα προνομιακό “πεδίο” κυρίως για εύπορους ταξιδιώτες αναψυχής ή για άτομα που κάνουν “σπατάλες” με μίλια ή πόντους για ένα πολυτελές ταξίδι. Οι πολιτικές εταιρικών ταξιδιών, στις περισσότερες περιπτώσεις, περιορίζουν τους υπαλλήλους τους το πολύ στη business class για μακρινές πτήσεις.

Κι όμως, παρόλο που οι επιβάτες πρώτης θέσης είναι λίγοι, η διάθεσή τους να πληρώσουν υψηλές τιμές οδηγεί τις αεροπορικές εταιρείες στο να επενδύουν σημαντικά για να τους ικανοποιήσουν.

Το Allegris, όπως λέει ο Ρίτερ, καταφέρνει να ξεχωρίσει από τους ανταγωνιστές του χάρη σε μοναδικά χαρακτηριστικά, όπως η ευρύχωρη σουίτα Suite Plus για δύο άτομα, που βρίσκεται στο κεντρικό τμήμα της καμπίνας.

Πολυτέλεια πρώτης θέσης:

Αν επιβιβαστείτε σε ένα από τα λίγα Airbus A350 της Lufthansa εξοπλισμένα με την First Class Allegris, θα σας υποδεχτεί μια σχεδόν ιδιωτική καμπίνα στο μπροστινό μέρος του αεροσκάφους. Τέσσερα καθίσματα, κατανεμημένα σε τρεις σουίτες — με τη Suite Plus των δύο ατόμων στο κέντρο — απλώνονται κατά μήκος του αεροπλάνου. Οι σχεδόν ως το ταβάνι τοίχοι με αισθητική ψευδοξύλου μπλοκάρουν σχεδόν πλήρως τη θέα προς τα καθίσματα, μέχρι να σταθεί κανείς ακριβώς δίπλα τους. Στο εσωτερικό των σουιτών κυριαρχούν αποχρώσεις του μπλε και του μπεζ. Ένα βαζάκι με ένα κόκκινο λουλούδι μαλακώνει το σκούρο φινίρισμα.

Η ιδιωτικότητα είναι το ζητούμενο, σύμφωνα με τον Χάικο Ράιτς. Για ακόμα μεγαλύτερη απομόνωση, οι επιβάτες μπορούν να τραβήξουν μπλε κουρτίνες και να κλείσουν εντελώς τη σουίτα τους.

Κάθε σουίτα διαθέτει οθόνη ψυχαγωγίας έως και 43 ιντσών, τραπέζι τύπου τραπεζαρίας, ντουλάπα, καθώς και αποθηκευτικό χώρο για μια χειραποσκευή. Ένα iPad ελέγχει το σύστημα ψυχαγωγίας και τις ρυθμίσεις κλίματος. Τα ακουστικά με τεχνολογία ακύρωσης θορύβου συνδέονται μέσω Bluetooth. Τα σετ παροχών προέρχονται από τις Porsche Design, Rimowa και Sinn, ενώ οι πιτζάμες για τις μεγαλύτερες πτήσεις είναι από τον οίκο van Laack.

Στις γαστρονομικές επιλογές περιλαμβάνονται από ορεκτικό σούσι, μέχρι μοσχάρι κοκκινιστό ή φιλέτο πέρκας. Και, φυσικά, υπάρχει σαμπάνια.

Η υπηρεσία Allegris της Lufthansa-Αναβάθμιση και νέα επίπεδα πολυτέλειας

Το soft product της Allegris της Lufthansa, γενικά, παραμένει το ίδιο όπως και στις πτήσεις σήμερα. Αυτό συμβαίνει διότι η αεροπορική βρίσκεται στη διαδικασία ενός εκσυγχρονισμού της υπηρεσίας της στο σύνολό της, στο πλαίσιο της προετοιμασίας της για την επέτειο των 100 χρόνων της το 2026.

«Ξανασκέφτόμαστε όλη την υπηρεσία προς τους πελάτες μας, από την οικονομική θέση μέχρι την premium οικονομική θέση, την business class και την πρώτη», δήλωσε ο Χάικο Ράιτς. «Κοιτάμε τα πιάτα, τα ποτήρια, τα μαχαιροπίρουνα, τα μεμονωμένα συστατικά του φαγητού, τις χαρτοπετσέτες, τα μαξιλάρια, τις κουβέρτες, τα σετ αξεσουάρ, την ψυχαγωγία – τα πάντα».

Όταν ρωτήθηκε γιατί να περιμένει κανείς για τις αναβαθμίσεις υπηρεσίας, ο Ράιτς εξήγησε ότι αυτό συμβαίνει εν μέρει για να τιμηθεί η επέτειος της αεροπορικής εταιρείας και εν μέρει για να υπάρχει η διαθεσιμότητα της Allegris σε επαρκή αριθμό αεροπλάνων.

Η Lufthansa εκτιμά ότι το 30% του στόλου της για μακρινές πτήσεις θα διαθέτει το Allegris μέχρι την επέτειό της. Αυτό περιλαμβάνει τα νέα A350, Boeing 787 και, ενδεχομένως, τα καθυστερημένα Boeing 777X. Πολλά από τα 19 Boeing 747-8 θα αρχίσουν να αναβαθμίζονται στο κύριο κατάστρωμα αυτό το καλοκαίρι, ενώ το άνω κατάστρωμα θα διατηρήσει την παλαιότερη business class προς το παρόν. Επίσης, κάποια από τα οκτώ Airbus A380 της Lufthansa θα ξεκινήσουν την αναβάθμιση τους τον επόμενο χρόνο.

Τα παλαιότερα αεροσκάφη, όπως τα Airbus A340 και 747-400, είναι προγραμματισμένα για απόσυρση και δεν θα λάβουν το Allegris.

Αυτή τη στιγμή, το Allegris διατίθεται μόνο σε οκτώ A350- 10 μέχρι το καλοκαίρι – σε πτήσεις από το Μόναχο προς πέντε πόλεις: Μπανγκαλόρ, Σικάγο, Σαν Ντιέγκο, Σαν Φρανσίσκο και Σαγκάη. Αργότερα το καλοκαίρι, θα διατεθεί και σε πτήσεις προς Σαρλότ και Νιούαρκ.

Καθυστερημένα αεροσκάφη, καθυστερημένα καθίσματα:

Οι προκλήσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού που ταλαιπωρούν τη βιομηχανία από τη στιγμή που αυτή ανακάμπτει από την πανδημία του κορονοϊού, καθυστερούν πολλές από τις προγραμματισμένες αναβαθμίσεις στις premium υπηρεσίες των αεροπορικών εταιρειών.

«Τα καθίσματα παραμένουν πρόβλημα», δήλωσε ο Κέλι Όρτμπεργκ, διευθύνων σύμβουλος της Boeing, τον Φεβρουάριο. «Δεν είναι η παραγωγή των καθισμάτων, είναι το να πάρουν πιστοποίηση. Και δεν αφορά την καθιστική επιφάνεια αμιγώς. Τα ντουλάπια και οι πόρτες για την πρώτη θέση και την business class είναι τα πολύ περίπλοκα συστήματα.»

Η American Airlines και η Lufthansa είναι δύο αεροπορικές εταιρείες που συνεχίζουν να πετούν με τα παλαιότερα premium προϊόντα τους, περιμένοντας τα νέα καθίσματα. Για τη Lufthansa, υπάρχουν περίπου 15 Boeing 787 που είναι σταθμευμένα στο εργοστάσιο της εταιρείας στην Νότια Καρολίνα, περιμένοντας πιστοποίηση, όπως δήλωσε ο Ρίτερ. Μόλις αυτά τα αεροσκάφη αρχίσουν να φτάνουν – κάτι που ελπίζει να ξεκινήσει το καλοκαίρι – η αεροπορική θα μπορέσει να επεκτείνει τον αριθμό των πτήσεων και των προορισμών με το Allegris.

Αυτές είναι μόνο οι τελευταίες καθυστερήσεις που αντιμετωπίζει η γερμανική αεροπορική εταιρεία. Η Allegris αναμενόταν να κάνει το ντεμπούτο της στα νέα αεροσκάφη 777X το 2020, αλλά τα σχέδια αυτά ανατράπηκαν όταν τα ευρύχωρα Boeing καθυστερούσαν συνέχεια, με την πιθανότητα να φτάσουν τελικά το 2026.

Ωστόσο, κάποιες από τις καθυστερήσεις είναι αποτέλεσμα των δικών της κινήσεων. Η Allegris, με τους τοίχους της που εκτείνονται από το πάτωμα ως την οροφή και τα εξατομικευμένα χαρακτηριστικά της, απαιτεί ειδικές διαδικασίες εγκατάστασης σε κάθε τύπο αεροσκάφους. Επίσης, οι ρυθμιστικές αρχές πρέπει να εγκρίνουν τα σχέδια για να διασφαλιστεί ότι πληρούν τα πρότυπα ασφαλείας.

Παρόλα αυτά, οι ειδικοί λένε ότι όταν πρόκειται για τον ανταγωνισμό για τους ταξιδιώτες υψηλών απαιτήσεων, η αναμονή αξίζει τον κόπο για την Lufthansa και άλλες αεροπορικές εταιρείες.

«Αν η Lufthansa δεν επένδυε στην πρώτη θέση για μακρινές πτήσεις, κάποια στιγμή θα έβλεπε αρκετούς από τους πιο πολύτιμους πελάτες της να φεύγουν για άλλες αεροπορικές», δήλωσε ο Χένρι Χάρτεφελντ, αναλυτής του ταξιδιωτικού κλάδου και πρόεδρος της Atmosphere Research.

Χωρίς νέο προϊόν, η Lufthansa και άλλες αεροπορικές εταιρείες ενδέχεται να αναγκαστούν να προσφέρουν εκπτώσεις στις θέσεις πρώτης θέσης για να «αγοράσουν την πελατεία», κάτι που, όπως πρόσθεσε, δεν είναι καθόλου επιθυμητό.

πηγή: CNN

πηγή εικόνας: pexels / katie cerami

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα