Τι αλλάζει στην Ε.Ε. με τις αποσκευές στην καμπίνα των αεροπλάνων – Οι Η.Π.Α. δείχνουν το δρόμο

Είμαστε επιτέλους κοντά σε μία κοινή πολιτική για τα μεγέθη στις βαλίτσες, τα υγρά και τις συσκευές;

Parallaxi
τι-αλλάζει-στην-ε-ε-με-τις-αποσκευές-στ-987292
Parallaxi

Το 2025 φαίνεται πως θα είναι η χρονιά των αλλαγών στις carry οn αποσκευές, δηλαδή στις αποσκευές που οι επιβάτες μπορούν να μεταφέρουν μαζί τους μέσα στις καμπίνες των αεροπλάνων.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε ρεπορτάζ της Νίκης Μπάκουλης στο News247, οι εταιρείες φαίνεται πως συμφώνησαν σε ενιαίο μέγεθος, βάρος και αριθμό ηλεκτρονικών συσκευών.

Στο ρεπορτάζ αναφέρεται πως οι αεροπορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη έχουν κληθεί εδώ και χρόνια να βρουν ένα, ενιαίο μέγεθος για την αποσκευή που επιτρέπουν on board. Έως τώρα δεν τα ‘χουν καταφέρει, αλλά κάποια στιγμή θα αναγκαστούν, βλέποντας και τι γίνεται στον υπόλοιπο κόσμο. Για παράδειγμα στις ΗΠΑ, όπου το 2025 θα εφαρμοστεί σειρά αλλαγών σχετικών με τις αποσκευές που έχουμε πάντα μαζί μας.

Έως τη σχετική ενημέρωση, συνεχίζουμε να κάνουμε ό,τι κάνουμε (να ελέγχουμε τι είναι αποδεκτό, πού). Μέχρι σήμερα, οι διαστάσεις της αποσκευής που έχουμε πάντα μαζί μας δεν είναι αποδεκτές από όλες τις αεροπορικές εταιρίες. Κάτι που λειτουργεί για μια, δεν λειτουργεί για άλλη.

Χαρακτηριστικά, το επιτρεπόμενο όριο της Aegean Airlines είναι 56 Χ 45 Χ 25 εκατοστά.

Tης Sky Express είναι 55 X 40 X 20.

Tης Lufthansa είναι 55 Χ 40 Χ 23.

Tης KLM είναι 55 Χ 35 Χ 25.

Tης Turkish Airlines είναι 55 Χ 40 Χ 23.

Tης Ryanair είναι 40 Χ 20 Χ 25.

Tης Qatar Airways είναι 50 Χ 37 Χ 25.

Της Air France είναι 55 Χ 35 Χ 25.

Κατόπιν αλλεπάλληλων εκκλήσεων και του Κοινοβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης οι αεροπορικές εταιρείες προσπαθούν από πέρυσι να δώσουν τα χέρια επί συγκεκριμένων διαστάσεων. Στις ΗΠΑ συμφώνησαν στις εξής:

55 Χ 36 Χ 23 εκατοστά (22 x 14 x 9 inches), συμπεριλαβανομένων τροχών, τσεπών και χερουλιών. Αυτό το μέγεθος επιτρέπει στην αποσκευή να τοποθετηθεί πάνω από το κεφάλι μας ή κάτω από το μπροστινό μας κάθισμα.

Σις διαπραγματεύσεις που γίνονται στην Ευρώπη, οι διαστάσεις που προβάλουν ως φαβορί είναι 55 Χ 40 Χ 20 για την αποσκευή και 40 Χ 30 Χ 15 για τη χειραποσκευή (personal item). Αν πάρει το ΟΚ, πολλές από τις carry on που έχουμε για χρόνια θα θέλουν αντικατάσταση.

Aν οι διαστάσεις είναι στο περίπου, θα προτείναμε να μην ρισκάρετε, καθώς με το ενιαίο μέγεθος έρχονται και πιο αυστηροί έλεγχοι. Υπάρχουν ήδη μεν, αλλά θα χρησιμοποιούνται για όλες τις αποσκευές που ‘ανεβαίνουν’ στο αεροσκάφος τα σημεία ελέγχου μεγέθους.

Το βάρος δεν θα είναι… κατά προσέγγιση

Όπου και αν ταξιδεύουμε οι Ευρωπαίοι, διαβάζουμε ότι η carry on αποσκευή πρέπει να είναι έως 8 κιλά. Η μικρή απόκλιση δεν προκαλεί πρόβλημα -τουλάχιστον έως τώρα-, στις περισσότερες αεροπορικές εταιρείες. Ούτε το να κρατάμε περισσότερες από 1 χειραποσκευές.

Στις ΗΠΑ το νέο στάνταρ θα είναι μεταξύ 8 και 10 κιλών, συμπεριλαμβανομένης της χειραποσκευής (διαστάσεων έως 45 Χ 35 Χ 20). Δηλαδή, του βάρους του laptop που έχουμε στα χέρια μας ή της τσάντας μας. Οτιδήποτε πάνω από αυτό το όριο θα ακολουθείται με πρόστιμο.

Κάποιες εταιρείες έχουν εγκαταστήσει ήδη ζυγαριές στην πύλη, ενώ άλλες (Φρανκφούρτη, Ντουμπάι) έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν αυτοματοποιημένα συστήματα ελέγχου βάρους που έχουν τοποθετηθεί στο έδαφος των σημείων του check in. Έτσι, ζυγίζουν τις αποσκευές πριν καν φτάσουμε στο γκισέ.

Η λύση στο πρόβλημα είναι οι φθηνές φορητές ζυγαριές που μπορούμε να αγοράσουμε, να ζυγίζουμε την αποσκευή από το σπίτι και να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο. Οι έχοντες γνώση προτείνουν να μοιράζουμε το βάρος στην αποσκευή -αλλιώς μπορεί να μην περάσει τον έλεγχο- και να φοράμε ό,τι πιο βαρύ θα πάρουμε στο ταξίδι (μπουφάν, μπότες κλπ).

Σε εξέλιξη η επανάσταση με τα υγρά

Η νέα τεχνολογία (νέο σκάνερ) που χρησιμοποιούν ήδη πολλά αεροδρόμια, επιτρέπει τη χαλάρωση των περιορισμών στα υγρά, αφού μπορεί να «δει» τι ακριβώς έχουμε μέσα στην carry on αποσκευή. Άρα μπορούμε να πάρουμε full size συσκευασίες. Αυτή η αλλαγή ήταν η πρώτη που συμφωνήθηκε και ευθύς εξ αρχής αναφέρθηκε η «παγίδα».

Δεν έχουν ακόμα όλα τα αεροδρόμια τη νέα τεχνολογία.

Ως εκ τούτου, ειδικά αν έχουμε lay over μπορεί να υπάρξει πρόβλημα. Άρα παραμένει χρήσιμο να τσεκάρουμε τι ισχύει για κάθε αεροδρόμιο που θα επισκεφτούμε, όταν φτιάχνουμε τη βαλίτσα. Η συμβουλή των ειδικών είναι να συνεχίσουμε να κάνουμε ό,τι κάνουμε έως τώρα (με τη διάφανη συσκευασία και τα δοχεία που δεν ξεπερνούν τα 100ml). Όλα τα παραπάνω ισχύουν και για τις ΗΠΑ.

Αλλάζουν οι κανονισμοί για τις ηλεκτρονικές συσκευές

Με τους νέους κανονισμούς, τα power bank μεγάλης χωρητικότητας απαγορεύονται από τις αποσκευές. Αναμένεται ότι οι αεροπορικές εταιρίες θα επιβάλουν αυστηρά όρια στα βατ των φορητών φορτιστών και των ηλεκτρονικών συσκευών.

Στο εξής θα επιτρέπονται power bank κάτω των 100 watt hours(Wh). Aπό 101 έως 160 watt hours θα χρειάζεται η άδεια της αεροπορικής εταιρείας. Οτιδήποτε είναι άνω των 160 watt hours απαγορεύεται και θα αφαιρείται, καθώς θα ανιχνεύεται από τα νέα scanners.

Η αλλαγή δεν αφορά μόνο τα power bank, αλλά όλες τις συσκευές που έχουν μπαταρίες λιθίου. Δηλαδή, laptop, τάμπλετ και φωτογραφικές μηχανές.

Η μεγαλύτερη αλλαγή είναι ότι θα πρέπει να μπορούμε να παραδώσουμε κάθε ηλεκτρονική συσκευή στους ελέγχους ασφαλείας. Άρα θα πρέπει να υπάρχει εύκολη πρόσβαση σε αυτές.

Θα υπάρχει και όριο ως προς τον συνολικό αριθμό συσκευών με μπαταρία λιθίου που θα μπορούμε να έχουμε μαζί μας. Οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες επιτρέπουν από 15 έως 20 συσκευές ανά επιβάτη. Ακούγονται πολλές, αλλά δεν είναι αν σκεφτείτε πως στη λίστα περιλαμβάνονται από το τηλέφωνο, το laptop, το τάμπλετ έως τα wireless ακουστικά, οι φορητοί φορτιστές, οι κάμερες και οι εξτρά μπαταρίες.

Οι εξπέρ προτείνουν να έχουμε έναν φορτιστή με καλώδιο πάντα πρόχειρο, ώστε να μην «ξεμείνουμε» από μπαταρία σε κάποιο lay over και κατά συνέπεια να μην μπορούμε να επιβιβαστούμε στην επόμενη πτήση.

Οι κανόνες για τις «έξυπνες» βαλίτσες

Το μέλλον των ταξιδιών συνδέεται άρρηκτα με τις «έξυπνες» carry on αποσκευές, με τους νέους κανονισμούς να θέτουν κάποιες προκλήσεις. Κάποιες εταιρείες επιτρέπουν να τις έχουμε στην πτήση, άλλες όχι, ενώ κάποιες τις απαγορεύουν γενικά. Άρα πρέπει να ελέγχουμε τι επιτρέπει η εταιρεία που έχουμε προτιμήσει.

Οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες απαιτούν μπαταρίες που να αφαιρούνται.

Ως εκ τούτου, οι αποσκευές που έχουν ενσωματωμένες μπαταρίες δεν θα περνούν από φέτος στις ΗΠΑ. Στα καλά νέα, οι κατασκευαστές φαίνεται πως προσαρμόστηκαν άμεσα κι έτσι οι νέες «έξυπνες» αποσκευές έχουν μπαταρίες με εύκολη πρόσβαση σε αυτές. Ωστόσο, κάποιες εταιρείες απαιτούν μετά την αφαίρεση να τις έχουμε στη χειραποσκευή και όχι στην carry-on βαλίτσα.

Επιτρέπονται το GPS tracking (εκτός και αν υποστηρίζεται από λίθιο), οι USB θύρες εξωτερικής φόρτισης (USB charging ports) των οποίων η ενέργεια μπορεί να αφαιρεθεί και οι ηλεκτρονικές κλειδαριές.

Οι ειδήμονες συστήνουν να αποφύγουμε την όποια σχετική αγορά, έως ότου καταλήξουν οι εταιρείες σε μια κοινή γραμμή.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα