Οδικός τουρισμός στα τάρταρα: Από το 2016 έχουν να συντηρήσουν τελωνεία και συνοριακούς δρόμους στο Κιλκίς

Δέκα εκατομμύρια οχήματα διασχίζουν κάθε χρόνο το νομό - Τα περισσότερα Βαλκάνιων τουριστών, διερχόμενα από τα δύο τελωνεία Ευζώνων και Δοϊράνης.

Φίλιππος Δεργιαδές
οδικός-τουρισμός-στα-τάρταρα-από-το-2016-έ-1130814
Φίλιππος Δεργιαδές

Κάθε χρόνο, την περίοδο των θερινών διακοπών, χιλιάδες αυτοκίνητα τουριστών από τα Βαλκάνια, περιμένουν πολλές ώρες, σε ατέλειωτες ουρές για να περάσουν τον έλεγχο στο Τελωνείο Ευζώνων. Σύμφωνα με στοιχεία από τα δύο τελωνεία του νομού Κιλκίς, Ευζώνων και Δοιράνης, από τον Μάρτιο μέχρι και τον Οκτώβριο, διέρχονται περίπου 10 εκατομμύρια οχήματα.

Στην κορύφωση της καλοκαιρινής περιόδου οι ουρές είναι χιλιόμετρα ολόκληρα ενώ ένας οδηγός από τη Σερβία, τη Βόρεια Μακεδονία ή τη Ρουμανία, μπορεί να χρειαστεί μέχρι και 5 – 6 ώρες για να περάσει τον συνοριακό έλεγχο. Η υποστελέχωση των τελωνείων είναι ένα θέμα που έχει τεθεί επανειλημμένα στην πολιτική ηγεσία αλλά μάταια. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι στο τμήμα του ελέγχου των διαβατηρίων στο τελωνείο Ευζώνων, υπηρετούν 5 αστυνομικού αντί να υπηρετούν 8 – 9 αστυνομικοί, προκειμένου να υπάρχει ομαλή ροή των ελέγχων χωρίς καθυστερήσεις.

Ωστόσο τα προβλήματα για τους Βαλκάνιους τουρίστες δεν σταματούν στα τελωνεία. Στη χώρα που θέλει να αυξήσει τις τουριστικές ροές σε όλα τα επίπεδα και ιδίως στη Βόρεια Ελλάδα να πετύχει άνοδο του οδικού τουρισμού, στην συνοριακή περιοχή του Κιλκίς όπου υπάρχουν δύο κεντρικές πύλες εισόδου της χώρας, στους Ευζώνους και στη Δοϊράνη, το οδικό σύστημα έχει να συντηρηθεί από το 2016!

Η εικόνα των δρόμων είναι κάκιστη, δεν υπάρχουν διαγραμμίσεις όπως και φωτισμός. Και αυτό το πιστοποιεί με έγγραφά της η Δ/νση Τεχνικών Έργων της Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς, η οποία αναφέρει ότι έχει ενημερώσει για την απουσία αρμόδιας υπηρεσίας συντήρησης του οδοστρώματος και του ηλεκτροφωτισμού στο συγκεκριμένο σημείο Συνοριακού Σταθμού Ευζώνων, τόσο την Δ/νση Τεχνικών Έργων ΠΚΜ όσο και τα υπουργεία Εσωτερικών και Υποδομών και Μεταφορών καθώς επίσης και την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης.

Μάλιστα σε σχετική ερώτηση που έχει καταθέσει ο Σταμάτης Παπουλίδης, περιφερειακός σύμβουλος Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, της παράταξης «Πράξεις για τη Μακεδονία», προς τον περιφερειάρχη Απόστολο Τζιτζικώστα και τον αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων Π.Κ.Μ. Πάρι Μπίλλια, αναφέρει πως το Πταισματοδικείο Πολυκάστρου με απόφασή του εντός του έτους 2023, διέταξε την πραγματογνωμοσύνη για τις εργασίες που απαιτούνται «στον Συνοριακό Σταθμό Ευζώνων για φθορές και βλάβες του οδοστρώματος, των στηθαίων ασφαλείας και οριζόντιας και κατακόρυφης σήμανσης, στα σημεία από την διασταύρωση της Ειδομένης έως και την οριογραμμή με την Βόρεια Μακεδονία, στα σημεία εισόδου και εξόδου ΙΧΕ οχημάτων και φορτηγών οχημάτων».

Όπως αναφέρει η πραγματογνωμοσύνη, απαιτούνται περίπου 2.710.000,00 ευρώ για αποκατάσταση εργασιών οδοποιίας, ενώ  για την αποκατάσταση εργασιών οδοφωτισμού, ασφάλειας και σήμανσης απαιτούνται περίπου 520.000,00 ευρώ. «Με δεδομένο ότι από 01-01-2024 η αρμοδιότητα συντήρησης του συνοριακού σταθμού θα μεταβιβαστεί στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα για τη διάθεση προς το σκοπό αυτό και κατ’ ελάχιστο, ποσού 3.230.000,00 ευρώ» τονίζει ο Σταμάτης Παπουλίδης και σημειώνει ότι τα στοιχεία που αποτυπώνουν την κατάσταση προέρχονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες.

«Τα προβλήματα στα τελωνεία και στο οδικό σύστημα είναι τεράστια, οι εγκαταστάσεις είναι ξεπερασμένες ενώ στους δρόμους δεν υπάρχει φωτισμός, όταν την καλοκαιρινή περίοδο τα διερχόμενα αυτοκίνητα είναι χιλιάδες» τονίζει στην Parallaxi και ειδικά για το τελωνείο Δοιράνης, επισημαίνει ότι οι εγκαταστάσεις σε επαρκούν για πλήρη τελωνειακό έλεγχο καθώς δεν υπάρχουν οι κατάλληλες ράμπες.

Να σημειωθεί ότι τα τελευταία χρόνια ο οδικός τουρισμός στη Βόρεια Ελλάδα έχει αυξηθεί κατακόρυφα, με την Χαλκιδική, την Πιερία την Καβάλα και τις άλλες παραθαλάσσιες περιοχές της Μακεδονίας και της Θράκης, κάθε καλοκαίρι να κατακλύζονται από επισκέπτες που έρχονται από όλες τις Βαλκανικές χώρες. Πολλοί μάλιστα έχουν αγοράσει εξοχικά σπίτια, ιδίως στη Χαλκιδική και στην Πιερία και το καλοκαίρι διαμένουν στην Ελλάδα.

Τελωνείο Δοϊράνης.

Τα προβλήματα όμως στις πύλες εισόδου της χώρας, αντί να αντιμετωπίζονται και να εξαλείφονται, παραμένουν άλυτα και χρόνια, όπως στις ξεπερασμένες εγκαταστάσεις των τελωνείων, στην υποστελέχωση των υπηρεσιών στους συνοριακούς ελέγχους και στο ακατάλληλο οδικό δίκτυο.

«Μένει να δούμε τι θα γίνει και με το fly over στη Θεσσαλονίκη, διότι οι περισσότεροι Βαλκάνιοι που έρχονται μέσω των Ευζώνων και της Δοιράνης, κατευθύνονται προς την Χαλκιδική, μέσω της περιφερειακής οδού», επισημαίνει ο Σταμάτης Παπουλίδης, τονίζοντας πως «πρέπει έγκαιρα να ληφθούν πρόνοιες ενδεχομένως για εναλλακτικές διαδρομές, που θα διευκολύνουν τον οδικό τουρισμό προς τις παραλίες της Χαλκιδικής».

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα