Θεσσαλονίκη

Αγγελούδης: 11 προτάσεις για το κυκλοφοριακό και χώροι στάθμευσης 1500 θέσεων

Που θα γίνουν – Τι είπε για τον ποδηλατοδρόμο στην παραλία – Επανέλαβε την πρόταση του για αναβολή του Fly Over.

Φίλιππος Δεργιαδές
αγγελούδης-11-προτάσεις-για-το-κυκλοφορ-1116870
Φίλιππος Δεργιαδές

Συγκεκριμένα μέτρα για την ανακούφιση από την κυκλοφοριακή ασφυξία που προκαλεί το έργο του Fly Over, ανακοίνωσε σήμερα σε συνέντευξη Τύπου, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, αφήνοντας αιχμές για  την έλλειψη συντονισμού και προετοιμασίας της πόλης να αντιμετωπίσει ένα έργο που αναπόφευκτα θα επηρέαζε τη λειτουργία του αστικού ιστού της Θεσσαλονίκης.

Επαναφέροντας και πάλι την πρόταση του για αναβολή των εργασιών του Fly Over για μερικούς μήνες, μέχρι να λειτουργήσει το Μετρό και να ενισχυθεί ο ΟΑΣΘ με πρόσθετα λεωφορεία, τονίζοντας πως μέσα στην πόλη πρέπει να κυκλοφορούν, τουλάχιστον 450 λεωφορεία σε περισσότερες γραμμές, επισήμανε την ανάγκη να επαναλειτουργήσει το «Συντονιστικό Κέντρο» για το Fly Over που έχει περιπέσει σε αχρηστία.

«Ξεκίνησαν το έργο στη λογική “πάμε και όπου βγει”, χωρίς κυκλοφοριακές μελέτες και χωρίς να έχουν προϋπολογίσει τις συνέπειες για την πόλη», είπε και τόνισε την ανάγκη, άμεσα, να ανασυσταθεί και να λειτουργήσει το συντονιστικό των φορέων, το οποίο με ευθύνη της κυβέρνηση έχει σταματήσει να λειτουργεί. Ανέφερε δε πως παρότι το έργο της υπερυψωμένης λεωφόρου στο μεγαλύτερο μέρος του δεν αγγίζει τα όρια του δήμου Θεσσαλονίκης, οι συνέπειες του επηρεάζουν δραστικά και επιδεινώνουν το κυκλοφοριακό σε όλο το πολεοδομικό συγκρότημα και ιδίως στο κέντρο της πόλης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Fly Over: Πάμε κι όπου βγει…

Όπως είπε «η ολιγόμηνη καθυστέρηση των έργων θα λειτουργούσε υπέρ του έργου καθώς σταδιακά οι συνθήκες που δημιουργούνται στη Θεσσαλονίκη γίνονται ασφυκτικές, γεγονός που προκαλεί δυσαρέσκεια και αντιδράσεις» σημειώνοντας παράλληλα ότι «εμείς δεν μπορούμε να είμαστε απαθείς».

Ανακοίνωσε δε 11 παρεμβάσεις – προτάσεις του δήμου Θεσσαλονίκης προκειμένου να αντιμετωπιστούν στο μέτρο του δυνατού, οι συνέπειες στο κυκλοφοριακό από το έργο του Fly Over. Όπως ανέφερε:

  1. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΝΙΑΙΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ

Συγκρότηση ενός συντονιστικού οργάνου με επικεφαλής εκπρόσωπο της Κυβέρνησης και τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων που αναλαμβάνει τη διαχείριση των ζητημάτων που ανακύπτουν κατά τη διάρκεια εκτέλεσης των εργασιών του flyover.

  1. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΕΙΣΟΔΟ
  • Μονοδρόμηση της 26ης Οκτωβρίου προς την Πλ. Δημοκρατίας, με αποκατάσταση όλων των κινήσεων του κόμβου.
  • Αμφιδρόμηση της Δωδεκανήσου, με αύξηση σε δύο των λωρίδων της Σαλαμίνος, στην κατεύθυνση προς την Τσιμισκή.
  1. ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ

Επαναφορά του περιορισμένου ωραρίου φορτοεκφόρτωσης για την τροφοδοσία των καταστημάτων. Έλεγχος της διέλευσης από το κέντρο και της παράνομης στάθμευσης των βαρέων οχημάτων.Η εφαρμογή του μέτρου συνδέεται άμεσα με την εντατικοποίηση της αστυνόμευσης. Οι 40, μόλις, δημοτικοί αστυνομικοί δεν επαρκούν.

  1. ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΔΡΟΜΩΝ

Ενεργοποίηση της λειτουργίας των αποκλειστικών λωρίδων για λεωφορεία (Βασιλίσσης Όλγας, Τσιμισκή, Μητροπόλεως) με ουσιαστική αστυνόμευση και πιο εμφατική (χρωματική) σήμανσή τους.

  1. ΠΥΚΝΩΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΤΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ

Άμεση ενίσχυση του στόλου των λεωφορείων και ανάλογη αύξηση του αριθμού των οδηγών ώστε να κυκλοφορούν καθημερινά 450 λεωφορεία.  Αναμένουμε τα πρώτα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία που φτάνουν το επόμενο χρονικό διάστημα από την Κίνα, το μείζον όμως, είναι, ο αριθμός αυτός να προστεθεί στον υπάρχον στόλο, να μην αντικαταστήσουν απλά άλλα, παλαιότερα λεωφορεία.

  1. ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΔΙΠΛΟΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ

Ουσιαστική ενίσχυση του στελεχιακού δυναμικού της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης, ώστε να συνεχιστεί και να επεκταθεί ο σταθερός και συστηματικός έλεγχος ώστε να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά η διπλοστάθμευση  στους βασικούς άξονες της πόλης.

  1. ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΚΩΝΩΝ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Επανατοποθέτηση των πλαστικών κώνων διαχωρισμού της κυκλοφορίας («πασαλάκια») στα σημεία όπου είχαν εφαρμοστεί(Ερμού, Μητροπόλεως, Λ. Στρατού) για την αποτροπή της στάσης και της στάθμευσης.

  1. ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΥΘΜΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΤΩΝ ΔΙΚΥΚΛΩΝ

Δρομολογούμε τη δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης των μηχανοκίνητων δικύκλων και γενικότερα όλων των νέων μέσων «μικροκινητικότητας» (πατίνια, ηλεκτρικά ποδήλατα). Αυστηροί έλεγχοι σε δίκυκλα που κινούνται πάνω στα πεζοδρόμια.Και για την υλοποίηση της πρότασης αυτής είναι αυτονόητη η ενίσχυση της αστυνόμευσης.

  1. ΤΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΟΡΙΖΟΝΤΙΑΣ ΣΗΜΑΝΣΗΣ ΤΩΝ ΔΙΑΒΑΣΕΩΝ ΠΕΖΩΝ

Έντονη και εμφατική διαγράμμιση των διαβάσεων των πεζών, τόσο κατά μήκος της παράλληλης μετακίνησής τους στα πεζοδρόμια, όσο και για την κάθετη διέλευσή τους στις διασταυρώσεις.

  1. ΒΡΑΔΙΝΗ ΑΠΟΚΟΜΙΔΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ

Η αρμόδια Αντιδημαρχία είναι έτοιμη να προχωρήσει σε βραδινή αποκομιδή, κάτι που θα συμβάλει καταλυτικά στη συρρίκνωση του κυκλοφοριακού φόρτου που προκαλείται από την κίνηση των απορριμματοφόρων. Βασικό προαπαιτούμενο, η στήριξη της Πολιτείας με το ποσό των πέντε εκατομμυρίων ευρώ, για την κάλυψη του σχετικού κόστους που προκύπτει.

  1. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΣΩΡΙΝΩΝ ΥΠΑΙΘΡΙΩΝ ΧΩΡΩΝ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ

Διεκδικούμε την προσωρινή παραχώρηση χώρων του δημόσιου ή ευρύτερου δημόσιου τομέα (για το χρονικό διάστημα που θα διαρκέσουν οι εργασίες του flyover) και τη διαμόρφωσή τους σε χώρους στάθμευσης. Θα λειτουργήσουν με το σύστημα park&ride (μετεπιβίβαση σε μέσα μαζικής μεταφοράς ή σε ειδικά δρομολογημένα minibus), προκειμένου να μειωθεί ο κυκλοφοριακός φόρτος των βασικότερων εισόδων της πόλης.

Για τη χωροθέτηση των προτεινόμενων σταθμών είμαστε σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, την ΕΤΑΔ και την Κτηματική Υπηρεσία Θεσσαλονίκης, τον ΟΣΕ και τη ΓΑΙΑΟΣΕ, το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (ΤΕΘΑ και ΤΕΣ), το Ελληνικό Μετρό, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, τον Οργανισμό Λιμένα Θεσσαλονίκης, κινητοποιώντας όλους τους φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα, που θα μπορούσαν να συνδράμουν στην ανακούφιση της πόλης.

Συγκεκριμένα αναφερόμαστε:

  • Δύο πάρκινγκ στον Εμπορευματικό Σταθμό (έναντι των Δικαστηρίων) και το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, συνολικής δυναμικότητας 300 θέσεων περίπου (ΓΑΙΑΟΣΕ).
  • Ενός πάρκινγκ στο παλιό Στρατόπεδο Μυστακίδη, επί της οδού 26ης Οκτωβρίου, δυναμικότητας 180 θέσεων περίπου.
  • Δύο πάρκινγκ, στα δημόσια ακίνητα που βρίσκονται στη συμβολή των οδών Λαγκαδά και Δραγουμάνου, δυναμικότητας 150 θέσεων περίπου.
  • Ενός πάρκινγκ στην πρώην Ναυτική Διοίκηση Βορείου Ελλάδος, επί της οδού Βασ. Όλγας δίπλα στο σταθμό Μετρό «ΝΟΜΑΡΧΙΑ», δυναμικότητας 100 θέσεων περίπου.
  • Ενός πάρκινγκ στο πρώην Στρατόπεδο Φαρμάκη, στη συμβολή των οδών Παπανδρέου και ΜητροπολίτουΚαλλίδου, δυναμικότητας 100 θέσεων περίπου.
  • Δύο πάρκινγκ σε πρώην εργοτάξια της Ελληνικό Μετρό, έμπροσθεν της Πανεπιστημιακής Βιβλιοθήκης και της Πανεπιστημιακής Λέσχης, συνολικής δυναμικότητας 200 θέσεων.
  • Δύο πάρκινγκ σε δημόσια ακίνητα, εκατέρωθεν της οδού Κατσιμίδη, στο ύψος του Θεάτρου Γης, συνολικής δυναμικότητας 160 θέσεων περίπου.
  • Ενός πάρκινγκ σε δημοτικό ακίνητο, στη συμβολή των οδών Βούλγαρη και Ε.Ο. Μουδανιών (τερματικός σταθμός Βούλγαρη – 31), δυναμικότητας 150 θέσεων περίπου.
  • Δύο πάρκινγκ σε δημοτικά ακίνητα εκατέρωθεν της υπό διάνοιξη οδού Ψελλού, δίπλα στο σταθμό Μετρό «ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ», δυναμικότητας 200 θέσεων περίπου.

Ειδικά για τους χώρους στάθμευσης ανέφερε πως επειδή πρόκειται κυρίως για οικόπεδα και χώρους που ανήκουν στο δημόσιο και θα πρέπει να υπάρξει συνεννόηση με τα συναρμόδια υπουργεία και κυρίως με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τονίζοντας παράλληλα ότι η σχέσεις του δήμου με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, κ.κ. Σταικούρα και Ταχιάου, είναι εξαιρετική. Ειδικά για τον υφυπουργό Μεταφορών, σημείωσε ότι «η συνεργασία μας είναι άριστη και όποτε ζητήσαμε η προτείναμε κάτι, η ανταπόκριση ήταν άμεση».

Τόνισε δε πως “παράλληλα, σε αναμονή της ολοκλήρωσης της διαδικασίας για την παραχώρηση των χώρων αυτών, συνεχίζουμε τη διερεύνηση και αξιολόγηση και άλλων κατάλληλων ακινήτων περιφερειακά του κέντρου πόλης, προκειμένου να αυξηθούν κατά το μέγιστο δυνατό οι διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης”.

Εκτίμησε ότι οι χώροι στάθμευσης θα μπορούσαν να δρομολογηθούν και να υλοποιηθούν μέσα σε ένα διάστημα 4-5 μηνών και ανέφερε πως ο δήμος εξετάζει να αξιοποιήσει 10 μικρά δημοτικά οικόπεδα που θα μπορούσαν να παραχωρηθούν μετά από διαγωνισμό για τη δημιουργία χώρων στάθμευσης με μεταλλικά πατάρια, που αυξάνουν τις θέσεις για τα ΙΧ. Απο τη συγκεκριμένη δράση θα μπορούσαν να εξοικονομηθούν άλλες 1000 θέσεις στάθμευσης.

Ερωτηθείς σχετικά με άλλες παρεμβάσεις και ειδικά για τον ποδηλατοδρόμο στη Λεωφόρο Νίκης, άφησε να εννοηθεί πως μετά από διαβούλευση με την Αποκεντρωμένη Διοίκηση θα αποφασιστεί το μέλλον του. Επανέλαβε την θέση του ότι “είμαστε υπέρ των ποδηλατοδρόμων”, αλλά σημείωσε πως ο συγκεκριμένος ποδηλατοδρόμος δημιουργήθηκε κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες την περίοδο της πανδημίας και σήμερα θα πρέπει να επανεξεταστεί η νομιμότητα και η διάρκεια της λειτουργίας του.

Σχετικά με τις αντιδράσεις των πολιτών σχολίασε πως “ο μεγαλύτερος εχθρός του Fly Over είναι η απόλυτα δικαιολογημένη ανησυχία και καχυποψία των πολιτών που έχουν πικρή εμπειρία από άλλα, μεγάλα έργα, που είτε καθυστέρησαν υπερβολικά είτε εξαγγέλθηκαν και δεν υλοποιήθηκαν ποτέ”.

Για την κυβέρνηση, είπε πως “όταν γίνεται κάτι καλό για την πόλη θα εκφράζουμε την ικανοποίηση μας και όταν δεν θα υπάρχει ανταπόκριση θα είμαστε απέναντι”. “Εμείς είμαστε με την πόλη και εκφράζουμε στην πόλη” τόνισε και ερωτηθείς για τη στάση της διοίκησης του στο πλαίσιο των διεργασιών για την ΚΕΔΕ και τα συνδικαλιστικά όργανα των αυτοδιοικητικών, τόνισε ότι “εμείς διατηρούμε την ανεξαρτησία μας”. Τόνισε δε πως “είμαστε διοίκηση 40 ημερών και έχουμε ανοίξει όλα τα μεγάλα ζητήματα της πόλης  γιατί δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο”.

Σχετικά δε με την ατμοσφαιρική ρύπανση, είπε ότι ο δήμος Θεσσαλονίκης, παρακολουθεί τις μετρήσεις και έχει υπογράψει σύμβαση με το ΑΠΘ και το  Εργαστήριο Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης, ώστε να υπάρχει συνεχής ενημέρωση για την ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου, Σπύρος Βούγιας, και με την ιδιότητα του συγκοινωνιολόγου, τόνισε πως όλες οι προτάσεις που προτείνει ο δήμος Θεσσαλονίκης έχουν μελετηθεί και επεξεργαστεί σε συνεννόηση με τον ΟΣΕΘ και την Τροχαία και ανέφερε πως η συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης θα γίνει στις 20 Φεβρουαρίου. “Δουλεύουμε με γνώση και πολιτική βούληση, δεν αυτοσχεδιάζουμε “, τόνισε και σημείωσε πως οι μελέτες των κυκλοφοριακών επιπτώσεων από το Fly Over θα μπορούσαν να γίνουν μόνο σε συνθήκες κανονικότητας, όταν δηλαδή υπάρχει κανονική ροή των οχημάτων.

Παρόντες στη συνέντευξη Τύπου ήταν, επίσης, ο Πρόδρομος Νικηφορίδης, αντιδήμαρχος  Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Κινητικότητας και ο Γιώργος Δημαρέλος, αντιδήμαρχος Καθαριότητας, Ανακύκλωσης και Κλιματικής Προστασίας.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα