Αγγελούδης για όλα: Τι είπε για θέσεις στάθμευσης, πασαλάκια, ογκώδη, πατίνια και πλατείες Ελευθερίας, Αριστοτέλους

«Στις επόμενες 20 μέρες, 1080 νέες θέσεις στάθμευσης θα έχουν δοθεί στους πολίτες για χρήση»

Parallaxi
αγγελούδης-για-όλα-τι-είπε-για-θέσεις-σ-1222983
Parallaxi

Το θέμα του κυκλοφοριακού βρέθηκε στο επίκεντρο της συνέντευξης τύπου που παραχώρησε σήμερα ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης.

«Στις επόμενες 20 μέρες, μαζί με τις θέσεις που είχαμε συνεννοηθεί με το λιμάνι για την επέκταση του χώρου στάθμευσης εντός του λιμένα, 1080 νέες θέσεις θα έχουν δοθεί στους πολίτες για χρήση» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Αγγελούδης, ενώ πρόσθεσε ότι: «στόχος μας κάθε χρόνο να προσθέτουμε στην πόλη 1000 νέες θέσεις σταθμεύσεις».

Παράλληλα, ο Στ. Αγγελούδης ξεκαθάρισε ότι στο επόμενο δημοτικό συμβούλιο θα παρθεί απόφαση για επιβολή προστίμου 3.000 ευρώ για όποιον κατεβάζει ογκώδη στον δρόμο, ενώ θα χρησιμοποιηθούν και κάμερες. Μάλιστα, ο δήμος Θεσσαλονίκης θα έχει στη διάθεση και 2 drones προκειμένου να υπάρχει περαιτέρω έλεγχος.

Επίσης, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης ανακοίνωσε ότι επιστρέφουν τα πασαλάκια στην οδό Μητροπόλεως, με τις εργασίες να ξεκινούν την επόμενη εβδομάδα.

Σχετικά με την πλατεία Ελευθερίας εξήγησε ότι η έναρξη των εργασιών προγραμματίζεται για το πρώτο δίμηνο του 2025, ενώ αναφέρθηκε και στα ζητήματα που έρχονται στο επίκεντρο για την ανάπλαση της πλατείας Αριστοτέλους.

Αναλυτικά για το κυκλοφοριακό πρόβλημα είπε:

«Είναι ένα πολυμετρικό πρόβλημα το οποίο έχει ανέλθει πρώτο στην κατηγορία των σημαντικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε ως Δήμος και ως πόλη.

Στόχος μας κάθε χρόνο να προσθέτουμε στην πόλη 1000 νέες θέσεις σταθμεύσεις για τις οποίες είχαμε δουλέψει προεκλογικά και είχαμε καταλήξει ότι είναι εφικτό. Πρόκειται για θέσεις στάθμευσης που προέρχονται από ίδιες δυνάμεις, δηλαδή ακίνητα και οικόπεδα που ο Δήμος θα δρομολογεί.

Η υπηρεσία κατόρθωσε να προχωρήσει στην ανάληψη χωρών στάθμευσης που προήλθαν από εγκαταλελειμμένα δημοτικά οικόπεδα τα οποία είχαν γίνει εστίες μόλυνσης και είχαν εξελιχθεί σε χώρο προβληματικό για την υγεία. Συγχρόνως με αυτό, έγινε και μια καταγραφή άλλων ακινήτων και ένας σχεδιασμός για το πώς θα πρέπει να κινηθούμε τα επόμενα χρόνια.

Είμαστε σήμερα έτοιμοι να πούμε ότι στις 6 κοινότητες του δήμου, προχωρήσαμε ήδη στη διαμόρφωση 500 θέσεων στάθμευσης, σε μικρά ή μεγάλα εγκαταλελειμμένα οικόπεδα. Αυτά είναι έτοιμα πλέον και χρησιμοποιούνται ως ανοιχτά πάρκινγκ.

Άλλες 580 θέσεις βρίσκονται υπό διαμόρφωση και κατασκευή, που σταδιακά από τον επόμενο μήνα θα παραχωρούνται και αφορούν τη διάθεση εγκαταλελειμμένων δημοτικών χωρών.

Η δεύτερη φάση θα είναι να υπάρχει και ισχυρή δενδροφύτευση. Οι 1280 συνολικά χώροι στάθμευσης στη φυτευτική περίοδο να βρεθούν με δενδροφυτεύσεις εκεί όπου είναι εφικτό.

Επίσης, τοποθετείται και εκεί που δεν υπάρχει και φωτισμός.

Στις επόμενες 20 ημέρες, μαζί με τις θέσεις που είχαμε συνεννοηθεί με το Λιμάνι για την επέκταση του χώρου στάθμευσης εντός του λιμένα, 1280 νέες θέσεις στάθμευσης θα έχουν δοθεί στους πολίτες για χρήση.

Η υπηρεσία επεξεργάζεται και θα είναι έτοιμες μέχρι τις 30 Ιανουαρίου οι υπό διαμόρφωση 500 νέες θέσεις στάθμευσης δικύκλων στο ιστορικό κέντρο.

Επιπλέον, κλιμάκια του Δήμου και μια ομάδα από την καθαριότητα έχουν αρχίσει να αποσύρουν τα εγκαταλελειμμένα παρανόμως αυτοκίνητα, από τα οποία θα προκύψουν 700 νέες θέσεις από εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα. Αυτή η διαδικασία θα ολοκληρωθεί μέχρι το πέρας του 2025.

Ταυτόχρονα, θα διεξαχθεί και εκδήλωση ενδιαφέροντος για την προσέλκυση διαγωνισμού που αφορά 1500 θέσεις σε 9 δημοτικά ακίνητα για την κατασκευή μηχανοκίνητων πάρκινγκ με ρομποτικά συστήματα, με κοινή πολιτική απόφαση που να ρυθμίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις γι’ αυτό. Έχει σταλεί επιστολή για να επισπευσθεί η κοινή υπουργική απόφαση.

Τα 6 οικόπεδα με τα οποία θα ζητήσουμε την εκδήλωση ενδιαφέροντος, αφορούν υπόγειους σταθμούς στάθμευσης.

Συνολικά δηλαδή, 4300 χώροι στάθμευσης, κατόπιν εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την κατασκευή δημοτικών και δημόσιων σταθμών αυτοκινήτων μεγάλου μεγέθους.

Εν κατακλείδι, μέχρι τις 31/12 έχουμε μια απόλυτη σύμπτωση στην προεκλογική μας δέσμευση για τις 1000 θέσεις ανά έτος. Προσθέτουμε και τους 200 χώρους στάθμευσης στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης και έχουμε βάλει μπρος τις υπόλοιπες διαδικασίες που αφορούν τις θέσεις στάθμευσης που αφορούν τις διαγωνιστικές διαδικασίες που ανέρχονται συνολικά στις 5000.

Οι θέσεις αυτές θα είναι ανοιχτά δημοτικά πάρκινγκ, δεν θα υπάρχει αντίτιμο για τον κόσμο».

Όσον αφορά τα πασαλάκια ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης είπε ότι στις αποθήκες του Δήμου υπάρχουν 2.000, τα οποία θα τοποθετηθούν όπου ζητήσει η Διεύθυνση Τροχαίας. Η αρχή θα γίνει από την Μητροπόλεως, με τις εργασίες να ξεκινούν την επόμενη εβδομάδα.

Για τα ογκώδη:

«Στο επόμενο δημοτικό συμβούλιο θα παρθεί απόφαση για επιβολή προστίμου 3.000 ευρώ για όποιον κατεβάζει ογκώδη στον δρόμο. Θα χρησιμοποιηθούν και κάμερες. Θα έχουμε στη διάθεση και τα 2 drones του δήμου προκειμένου να υπάρχει έλεγχος. Δυστυχώς το τελευταίο δίμηνο επιχείρησε η αντιδημαρχία καθαριότητας σε 2.800 σημεία αποκομιδής αντικειμένων».

Για τα πατίνια:

Όσον αφορά τα πατίνια ο κ. Αγγελούδης είπε ότι έγιναν οι σχετικές διαβουλεύσεις και επεσήμανε ότι αν δεν υπάρξει συμμόρφωση των αναβατών παρά τους σχετικούς ελέγχους που γίνονται από την Τροχαία, τότε ο Δήμος Θεσσαλονίκης θα προχωρήσει σε εκτεταμένη διαβούλευση για ενδεχόμενη κατάργηση της κυκλοφορίας τους.

Σχετικά με την επίσκεψη του στην Εισαγγελία Εφετών ο κ. Αγγελούδης εξήγησε:

«Η χθεσινή επίσκεψη στην εισαγγελία εφετών δεν αφορά τους άστεγους. Είμαστε δίπλα σε κάθε συμπολίτη που έχει επιλέξει αυτόν τον τρόπο ζωής και φροντίζουμε να έχουμε για αυτούς ανοιχτές τις δομές που χρειάζονται για να εξυπηρετηθούν. Αναφερόμαστε στα σημεία που έχουν μετατραπεί σε υγειονομικές βόμβες, που καθιστούν τα σημεία αυτά επικίνδυνα. Ζήτησα να υπάρξει μια πρόβλεψη προκειμένου και οι ίδιοι να βοηθηθούν αλλά να υπάρξει και μια λύση στους πολίτες που διαμαρτύρονται».

Για την πλατεία Ελευθερίας:

«Όταν έγινε η πρώτη προσφυγή έστειλα μια επιστολή και ζήτησα να εκδικαστεί και βγει απόφαση γρήγορα, κάτι που έγινε. Το ίδιο θα πράξω και τώρα, χωρίς δικονομικά να είμαι συμμετέχων στη διαδικασία, αλλά θα ζητήσω την γρήγορη έκδοση της απόφασης με διαφορά επιχειρήματα τα οποία θέλω να πιστεύω ότι ο δικαστής θα λάβει υπόψιν ως προς την ταχύτητα. Η έναρξη εργασιών στην Πλατεία Ελευθερίας θα πάει στο πρώτο δίμηνο του 2025».

Σχετικά με την πλατεία Αριστοτέλους, είπε:

«Η μελέτη παρελήφθη από την προηγούμενη διοίκηση. Δεν μπαίνουμε σε μια διαδικασία η οποία θα είναι κρίση ενός επιστημονικού έργου, αλλά επισημάναμε τρία πράγματα τα οποία έχουμε στείλει στο αρμόδιο συμβούλιο και περιμένουμε την απόφαση για το αν θα ληφθούν η όχι.

Το ένα έχει να κάνει με το γεγονός ότι κάποια στιγμή οι όποιοι μελετητές καλό είναι να λαμβάνουν υπόψη τις κλιματολογικές συνθήκες και θέλουμε κάποιες μόνιμες και αισθητικά σωστές κατασκευές για να μπορεί να υπάρξει ο προφυλαγμένος χώρος των καταστημάτων.

Το δεύτερο, έχουμε ζητήσει να ληφθεί υπόψη στη νέα φύτευση που προβλέπει η μελέτη ότι έχουμε 48 καταπληκτικές τρίμετρες μανώλιες οι οποίες ανθίζουν και δεν πρέπει να φύγουν διότι αν μεταφυτευθούνε θα έχουν τεράστιες απώλειες.

Τέλος, ζητήσαμε να ληφθεί υπόψη η ιστορικότητα ενός χώρου που είναι τόπος συγκέντρωσης και συνάντησης του κοινού».

Σε ερώτηση της parallaxi για το τι πιστεύει ο ίδιος ότι φταίει στη Θεσσαλονίκη και κάθε πράγμα που σχεδιάζεται τις τελευταίες δεκαετίες βρίσκει διαρκώς εμπόδια, σχέδια ακυρώνονται, χρονοδιαγράμματα ανατρέπονται και όλη αυτή η ματαίωση δημιουργεί στην πόλη ένα κλίμα απόλυτης ακύρωσης και πώς αυτό θα αλλάξει, ο δήμαρχος απάντησε:

«Φταίει το γεγονός ότι οι συζητήσεις στην πόλη, ο δημοκρατικός διάλογος που είναι αυτονόητος και απαραίτητος, πρέπει να έχει αρχή και τέλος. Μόνο έτσι θα δούμε να ολοκληρώνονται έργα. Σε ό,τι μας αφορά και ό,τι έχουμε πάρει από την προηγούμενη διοίκηση, δεν τα έχουμε ακουμπήσει καθόλου, τα παίρνουμε και λέμε ότι πρέπει να τα κάνουμε, είτε συμφωνούμε, είτε διαφωνούμε, πρέπει να τα κάνουμε.

Ό,τι έργο έχει αποφασιστεί από μια δημοκρατικά εκλεγμένη διοίκηση, εμείς πρέπει να το κάνουμε πιο γρήγορα από ότι θα το έκανε αυτή. Ό,τι έρχεται έτοιμο, η πόλη δεν έχει την πολυτέλεια να το αφήνει ανεκτέλεστο. Και αυτή είναι μία απόλυτη εντολή.

Δεν καθυστερούμε τίποτα, αλλά το αντίθετο, για πρώτη φορά μπαίνουν στέρεες βάσεις σε ότι αφορά τη θεσμική και αποτελεσματική οργάνωση και εύρυθμη λειτουργία της πόλης.

Ήμασταν στην πρώτη σειρά της παράστασης της Parallaxi, διατεθειμένοι να σας ακούσουμε και να προχωρήσουμε σε αυτό που ψελλίζουνε όλοι, αλλά εμείς το είπαμε δυνατά: Η πόλη ήρθε η ώρα να διεκδικήσει την μητροπολιτικότητα σε ό,τι αφορά τον σχεδιασμό και τις αποφάσεις. Όλα τα έργα που σχεδιάζονται σε αυτήν την πόλη πρέπει να γίνονται με οποιοδήποτε κόστος».

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα