Αγγελούδης: Κάνουμε πράξη το πρώτο ανοιχτό Συμβούλιο Πολιτισμού για τη Θεσσαλονίκη

Όσα δήλωσε ο υποψήφιος δήμαρχος που άνοιξε τον κύκλο των εκδηλώσεων – ανοιχτών συζητήσεων του συνδυασμού «Ομάδα για τη Θεσσαλονίκη»

Parallaxi
αγγελούδης-κάνουμε-πράξη-το-πρώτο-ανο-1013379
Parallaxi

«Η σημερινή συνάντηση θέλουμε να αποτελέσει την ιδρυτική πράξη της συγκρότησης ενός συμβουλίου Πολιτισμού για τη Θεσσαλονίκη. Ενός συμβουλίου που περιλαμβάνει όλους τους δημότες, χωρίς αποκλεισμούς. Ενός συμβουλίου όπου θα αξιοποιηθούν όλες οι δημιουργικές δυνάμεις που θέλουν να εκφραστούν και να προσθέσουν στην κοινή προσπάθεια ώστε να γίνει πράξη η ¨Θεσσαλονίκη του Πολιτισμού¨.  Ο πολιτισμός δεν είναι μόνο αποθετήριο μνήμης, είναι και μοχλός ανάπτυξης που συνδέει τη ζωή, την ποιότητα, την καθημερινότητα και την αισθητική». 

Με τα λόγια αυτά ο υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης άνοιξε τον κύκλο των εκδηλώσεων – ανοιχτών συζητήσεων του συνδυασμού «Ομάδα για τη Θεσσαλονίκη». Σε έναν εμβληματικό χώρο, το Ανοιχτό Αμφιθέατρο του Πάρκου Εποχών της νέας Παραλίας, το βράδυ της Δευτέρας (12/6) παρουσία πλήθους κόσμου, ο κ. Αγγελούδης προσκάλεσε να συζητήσουν για τα πολλά πρόσωπα του Πολιτισμού και τη σχέση του με την αναπτυξιακή προοπτική της πόλης, επτά προσωπικότητες της Θεσσαλονίκης που υπηρετούν τον πολιτισμό. 

«Η τελευταία μεγάλη αναλαμπή της πόλης στο θέμα του πολιτισμού ήταν το 1997, με την Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης» σχολίασε ο δημοσιογράφος Γιώργος Τούλας που περιέγραψε με μελανά χρώματα την κατάσταση του πολιτισμού σήμερα στη Θεσσαλονίκη. «Πολλές από τις υποδομές που υπήρχαν τότε, έχουν σήμερα καταστραφεί, την ίδια ώρα η προσβασιμότητα στις υπάρχουσες αλλά και η συντήρηση αυτών απουσιάζουν. Αυτό θα δημιουργήσει εκροή καλλιτεχνών στην Αθήνα. Αντιστρόφως η έλευση μεγάλων “ονομάτων” στη Θεσσαλονίκη είναι κάτι εξαιρετικά δύσκολο πλέον, λόγω ελλιπούς στήριξης» υποστήριξε, στηλιτεύοντας την απροθυμία ενίσχυσης πολιτιστικών δράσεων από ιδιώτες.

«Η μεγαλύτερη δυσκολία έγκειται στη θέση του πολιτισμού στη Θεσσαλονίκη. Θα περίμενε κανείς μεγαλύτερη υποστήριξη σε κεντρικό επίπεδο, όμως υπάρχει τεράστια διαφορά μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης στις επιχορηγήσεις. Και αυτό δεν είναι μεμψιμοιρία, είναι μια πραγματικότητα» υπογράμμισε η καλλιτεχνική διευθύντρια του MOMus – Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Θούλη Μισιρλόγλου. Εξήγησε ακόμη πως στη Θεσσαλονίκη που έχει το μεγαλύτερο μουσειακό οργανισμό της Ελλάδας γίνεται μεγάλη προσπάθεια ώστε να παραχθεί πολιτιστικό έργο και τόνισε πως είναι αναγκαίο να ενισχυθεί περαιτέρω η συνέργεια των φορέων της πόλης ώστε να αναδειχθεί το σύγχρονο πρόσωπο της Θεσσαλονίκης. 

Εκτενή αναφορά στην ίδρυση και στην ιστορία του «παλαιότερου θεσμού της Θεσσαλονίκης», του Κρατικού Ωδείου, έκανε ο Πρόεδρος του Κ.Ω.Θ. Νίκος Αβδελλάς. Παράλληλα παρουσίασε την κατάσταση του Ωδείου σήμερα, εστιάζοντας στο μεγάλο όγκο των σπουδαστών αλλά και στην ανακαίνιση των κτιριακών υποδομών που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025.

Στη λειτουργία του Πολυχώρου Πολιτισμού Ισλαχανέ και τη σύνδεση του με το γενικότερο πολιτιστικό αποτύπωμα της πόλης αναφέρθηκε η αρχαιολόγος – κοινωνική ανθρωπολόγος Αρετή Κονδυλίδου. «Είμαστε ένας μικρός χώρος που κοιτά θαρρετά το οθωμανικό παρελθόν της πόλης μας» σημείωσε και επισήμανε πως «πολιτισμός είναι η φροντίδα, δεν είναι μόνο οι πολιτιστικές εκδηλώσεις αλλά και το να ζούμε σε ένα χώρο ο οποίος βγάζει τον καλύτερο μας εαυτό».

«Το πολιτιστικό προϊόν, το πολιτιστικό αγαθό, είναι κομμάτι του πολιτισμού» ανέφερε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, ηθοποιός και σκηνοθέτης Αστέριος Πελτέκης και τόνισε πως μέσα από συνέργειες, ενωμένοι, ώστε η φωνή μας να γίνει πιο δυνατή, πρέπει να διεκδικήσουμε κάτι περισσότερο για τη Θεσσαλονίκη. Προσέθεσε δε, πως απουσιάζει από τον προεκλογικό διάλογο η αναφορά στον πολιτισμό και ότι η συγκρότηση ενός συμβουλίου για το Πολιτισμό είναι απαραίτητη. «Οφείλουμε να είμαστε όλοι μαζί ενωμένοι, μια μεγάλη ομάδα, για να κάνουμε καλύτερη τη ζωή μας και την πόλη μας», κατέληξε.

Τη σχέση του πολιτισμού με τον τουρισμό στη Θεσσαλονίκη ανέδειξε στην παρέμβαση της η δημοσιογράφος Σύνθια Σάπικα. «Είμαστε η μοναδική πόλη που κοιτάει κατάματα τη θάλασσα και για αυτό μπορεί να σε ταξιδέψει» σχολίασε, τονίζοντας την αξία της πρώτης εικόνας που δίνουμε στους τουρίστες. «Ο αρχαίος πολιτισμός είναι αυτός που θα φέρει τον τουρίστα στην πόλη, ο σύγχρονος πολιτισμός είναι αυτός που θα τον μαγέψει, θα τον κρατήσει και θα τον φέρει  ξανά εδώ» σημείωσε και κατέθεσε μια δέσμη δέκα προτάσεων για την ενίσχυση του τουρισμού, όπως, μεταξύ άλλων, την παροχή ενός application στους τουρίστες κρουαζιέρας που φτάνουν στο λιμάνι ώστε να εντοπίζουν τα μνημεία της πόλης, την χρονική και ποιοτική επέκταση του θεσμού των Δημητρίων, τη δημιουργία νέων φεστιβάλ, την προώθηση του βιωματικού τουρισμού, τη διευκόλυνση της αναστήλωσης του τζαμί Χαμζά Μπέη (Αλκαζάρ), την ανάπλαση της πλατείας Διοικητηρίου, την περαιτέρω ανάδειξη του εβραϊκού παρελθόντος της πόλης, τη δημιουργία του αρχαιολογικού περιπάτου της Θεσσαλονίκης με την ενοποίηση του άξονα της Δημητρίου Γούναρη, από τη Ροτόντα ως τη θάλασσα.

«Ο πολιτισμός δεν είναι μόνο η πολιτιστική κίνηση ή η πολιτιστική ζωή. Είναι ένα βαθύτερο βήμα, ο πολιτισμός της καθημερινότητας, εκεί παίρνουμε μόνιμα χαμηλό βαθμό», επισήμανε ο δημοσιογράφος και συγγραφέας Κώστας Μπλιάτκας. «Είμαστε πολύ καλοί στην ανάδειξη νέων δημιουργών και στο μνημειακό απόθεμα της πόλης. Όποιος και αν εκλεγεί δήμαρχος πρέπει να δεσμευτεί πως αυτό το αριστούργημα (η παραλία Θεσσαλονίκης) δεν πρέπει να εγκαταλειφθεί. Είναι μια πραγματική όαση. Η Θεσσαλονίκη είναι 23 αιώνες στη μόδα, προσέθεσε και ανέδειξε τρία σημεία στα όποια πρέπει να εστιάσουμε για την επόμενη ημέρα, «την προσβασιμότητα, την ανοχή  και να μάθουμε να ¨αλλάζουμε μπαλιές¨, να δώσουμε το λόγο στους νέους δημιουργούς».

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα