Επικαιρότητα

"Μας κλέβουν" – Τα αβάσταχτα έξοδα βενζίνης των ντελιβεράδων

Μία συζήτηση για τις βενζίνες που βάζουν οι διανομείς από την τσέπη τους και τις κινητοποιήσεις που έρχονται

Γιώργος Σταυρακίδης
μας-κλέβουν-τα-αβάσταχτα-έξοδα-βεν-899167
Γιώργος Σταυρακίδης

Τα πολλά έξοδα κίνησης που καλούνται να πληρώνουν οι ίδιοι οι διανομείς στην δουλειά τους, έχει ως αποτέλεσμα την σημαντική μείωση του 20% του μεροκάματου τους.

Αυτός είναι ο βασικός λόγος της απόφασης τους να προχωρήσουν σε μοτοπορεία την Τετάρτη 25 Μαΐου, στις 10.30 το πρωί, στο άγαλμα Βενιζέλου στη Θεσσαλονίκη.

«Δεν Θα ζήσουμε σαν δούλοι» επισημαίνει η Επιτροπή Αγώνα των διανομέων, δηλώνοντας αποφασισμένη να ικανοποιήσει τα αιτήματα όλων των συναδέλφων της.

Στην επικοινωνία μας με τον Βασίλη Κεφάλα, μέλος του Δ.Σ. του Συνδικάτου Επισιτισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης και μέλος της Επιτροπής Αγώνα διανομέων, εξηγεί τους λόγους που τους αναγκάζουν να βγουν στους δρόμους, αυτή τη φορά όχι για να δουλέψουν αλλά για να αλλάξουν μία εργασιακή κατάσταση που κρατάει χρόνια, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει.

“Τα έξοδα κίνησης, το 95% των εργοδοτών, μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων, πλατφόρμας και οτιδήποτε ασχολείται με τη διανομή, δεν τα πληρώνει με αποτέλεσμα να τα βάζουμε από τη τσέπη μας. Στην ουσία μας κλέβουν. Είναι μετρημένοι στα δάχτυλα οι επιχειρηματίες που δίνουν κάποια – όχι όλα -από τα έξοδα κίνησης.

Oι αυξήσεις Μητσοτάκη γίνανε μειώσεις Μητσοτάκη

Αυτό σημαίνει οτι υπάρχει μία μείωση στον μισθό μας γύρω στο 20% από όσο έχουμε υπολογίσει και ειδικά αυτή τη στιγμή που τα πράγματα μόνο προς το χειρότερο πηγαίνουν, οι αυξήσεις Μητσοτάκη γίνανε τελικά μειώσεις Μητσοτάκη” αναφέρει στην Parallaxi ο κ. Κεφάλας, τονίζοντας πως “υπάρχει ένας νόμος που ψηφίστηκε το ‘19 που λέει πως πέρα από τα έξοδα της χρήσης της μηχανής όταν είναι δικό μας το μηχανάκι, πρέπει να καταβάλει ο εργοδότης και τα έξοδα κίνησης. Το πρόβλημα είναι ότι αυτός ο νόμος είναι ασαφής, δεν ορίζει συγκεκριμένο ποσό ή φόρμουλα για τον τρόπο που πρέπει να δίνονται αυτά τα χρήματα και εμείς, επειδή ξέρουμε πως αυτή η κυβέρνηση σαν όλες τις άλλες, δεν θα μπει στον κόπο, ζητάμε να αποζημιωνόμαστε με 0,03 λίτρα/χλμ στην πραγματική χιλιομέτρηση την οποία κάνουμε.

Αυτό είναι το μόνο δίκαιο σε σχέση με το αν κάποιος πηγαίνει παραγγελίες, αν έχει ή δεν έχει δουλειά το μαγαζί κλπ, ανάλογα με τα πόσα χιλιόμετρα γράφει σε πραγματικό χρόνο.

Διαφορετικά, εμείς δεν αντέχουμε άλλο. Αν στην εστίαση ψάχνουν να βρουν προσωπικό, θα ψάχνουν και στους διανομείς να βρουν προσωπικό.

Δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτή η κατάσταση και να τα πληρώνουμε από τη τσέπη μας. 

dianomis-delivery.webp

 

Σχετικά με τα φιλοδωρήματα που παίρνουν οι διανομείς, η Επιτροπή Αγώνα επισημαίνει πως δεν αποτελούν αποζημίωση, “Επειδή το φιλοδώρημα στην Ελλάδα δεν είναι υποχρεωτικό και τουλάχιστον εμείς δεν θέλουμε να γίνει και να μεταφερθεί το κόστος στον πελάτη, θέλουμε να λυθεί αυτό το θέμα σήμερα” τονίζει ο κ. Κεφάλας, λέγοντας μάλιστα πως είναι αποφασισμένοι να δώσουν λύση στο πρόβλημα και πως δεν πρόκειται για πυροτέχνημα

ΔΕ ΖΗΤΑΜΕ ΕΛΕΗΜΟΣΥΝΗ 

“Ξεκινάμε στις 25 του Μάη με ένα πρώτο συλλαλητήριο και θα δούμε σε συντονισμό με άλλους συναδέλφους από άλλες πόλεις, αν πρέπει να πάρουμε κοινές αποφάσεις. Σε κάθε περίπτωση εμείς θα αγωνιστούμε να λύσουμε το θέμα, δεν θα είναι ένα πυροτέχνημα. Θα το καταφέρουμε και για να μη μπαίνει στον κόπο η κυβέρνηση να κάνει αριθμητικές πράξεις, εμείς τα έχουμε όλα έτοιμα, μια υπογραφή μόνο χρειάζεται για να ισχύσει το μέτρο που θα δώσει σε εμάς μεγάλη ανάσα. Δε ζητάμε ούτε επιδόματα, ούτε ελεημοσύνη, ζητάμε για την εργασία, την οποία κατ’ εντολή των επιχειρήσεων κάνουμε, να πληρωνόμαστε τα έξοδα κίνησης.”

delivery.jpg

Ένα ακόμα σοβαρό ζήτημα που θίγει το Συνδικάτο Αγώνα διανομέων, είναι οι ακραίες καιρικές συνθήκες όπου “θα πρέπει να θεσπιστεί συγκεκριμένο νομοσχέδιο που να λέει οτι απαγορεύεται το ντελίβερι για τις μέρες που διαρκεί μία ακραία καιρική κατάσταση. Έχουμε χάσει 50 συναδέλφους μας από εργατικά ατυχήματα.”

“Σε κάθε περίπτωση είμαστε ανοιχτοί να δώσουμε σε κάθε υπουργό συγκεκριμένα στοιχεία, συγκεκριμένες καταγγελίες, με ονοματεπώνυμα και επιχειρήσεις που δίνουν τα έξοδα κίνησης στους διανομείς και ποιες δεν τα δίνουν.”

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα