Άνοιξε αυλαία: Όλα όσα αξίζει να δείτε αυτο το χείμωνα
της Κύας Τζήμου Όλα όσα πρέπει να δείτε στο θέατρο τους επόμενους μήνες. Ζήτω η Αθηναϊκή Επιθεώρηση Η τριλογία-φόρος τιμής στην αθηναϊκή επιθεώρηση συνεχίζεται με το δεύτερος μέρος μετά την περσινή παράσταση «Θα σε πάρω να φύγουμε» (που χαρακτηρίστηκε από πολλούς ως «η παράσταση της χρονιάς»). To μουσικοχορευτικό υπερθέαμα που αφηγείται την ιστορία της Ελλάδας […]
της Κύας Τζήμου
Όλα όσα πρέπει να δείτε στο θέατρο τους επόμενους μήνες.
Ζήτω η Αθηναϊκή Επιθεώρηση
Η τριλογία-φόρος τιμής στην αθηναϊκή επιθεώρηση συνεχίζεται με το δεύτερος μέρος μετά την περσινή παράσταση «Θα σε πάρω να φύγουμε» (που χαρακτηρίστηκε από πολλούς ως «η παράσταση της χρονιάς»). To μουσικοχορευτικό υπερθέαμα που αφηγείται την ιστορία της Ελλάδας μέσα από την πορεία της επιθεώρησης, με το δεύτερο μέρος “Θα περάσει κι αυτό” πιάνει το νήμα από το σημείο που το άφησε η προηγούμενη, το 1967. Πρωταγωνίστρια είναι η ίδια η «Κυρία Επιθεώρηση» που επιστρέφει στη σκηνή για να ταξιδέψει τον κομπέρ-εγγονό της πίσω στο χρόνο, στις σημαντικότερες στιγμές της, από την δικτατορία στο ΠΑΣΟΚ. Ένας 35μελής θίασος από ηθοποιούς, τραγουδιστές, μουσικούς και χορευτές με επικεφαλής τον Αντώνη Λουδάρο, τον Αργύρη Αγγέλου, την ΤάνιαΤρύπη, τον Μέμο Μπεγνή και τον Μιχάλη Μαρίνο ζωντανεύει τις περιπέτειες, τα σουξέ της «Κυρίας Επιθεώρησης» σε σκηνοθεσία και χορογραφίες του Φωκά Ευαγγελινού.
*26-30/12 & 2-6/1/2015, Ώρα 20:30, Αίθουσα Φίλων Μουσικής Μ1, Μέγαρο Μουσικής
Από την πένα του Ιάκωβου Καμπανέλλη
Η ζωή των κρατουμένων στο γερμανικό στρατόπεδο εξόντωσης Μαουτχάουζεν, κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκόσμιου πολέμου., σε μια παράσταση-ντοκουμέντο. Οι 60 και πλέον συντελεστές της παράστασης ενώνουν τις δυνάμεις τους σε ένα απαιτητικό εγχείρημα. Στη σκηνή ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης. Εδώ ηθοποιοί, τραγουδιστές, μουσικοί δημιουργούν μια παράσταση σκληρή, ανακαλώντας την ιστορική μνήμη του σύγχρονου θεατή. Το συγκλονιστικό αυτοβιογραφικό χρονικό του Ιάκωβου Καμπανέλλη, “Μάουτχάουζεν”, επίκαιρο όσο ποτέ, επεξεργασμένο για μια δίωρη παράσταση, ζωντανεύει με τη βοήθεια φωτισμών, video, κίνησης, σιωπών και κραυγών απελπισμένων ανθρώπων, ακολουθώντας μια κινηματογραφική αφήγηση. Επιβλητική η μουσική των Gustav Mahler-Μίκης Θεοδωράκη εντείνει την συγκλονιστική ατμόσφαιρα.
*14/11-14/12, Θέατρο Εταιρίας Μακεδονικών Σπουδών
Θέατρο κατ’ οίκων
Μια πρωτοποριακή καινοτομία ξεχωρίζει φέτος ανάμεσα στις δράσεις του ΚΘΒΕ. Πρόκειται για επισκέψεις ηθοποιών του ΚΘΒΕ σε μεμονωμένα άτομα αλλά και σε ευπαθείς ομάδες πληθυσμού που δεν έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης στη θεατρική πράξη. Θα λειτουργήσει και φέτος, βέβαια και το Κοινωνικό θεατροπωλείο. Θέατρο Αλληλεγγύης από τους ηθοποιούς του ΚΘΒΕ, όπου οι θεατές των παραστάσεων καλούνται να καταβάλουν αντί εισιτηρίου, τρόφιμα μακράς διαρκείας, τα οποία διατίθενται σε κοινωνικά ιδρύματα.
Mια Γυναίκα σκαλίζει τα προικιά της
Μια γυναίκα. Η Αρετή… Μια Μαρτιάτικη μέρα, τη δεκαετία του 70, ημέρα των γενεθλίων της… Ένα Μπαούλο, γεμάτο κιτρινισμένα από το χρόνο προικιά. Μια Αφήγηση, με τις θύμησες μιας έντονης ζωής να πλημμυρίζουν τη σκηνή με αλήθεια, συγκίνηση, έρωτες, χιούμορ, μοναξιά και ελπίδα. Η «Προίκα» μια παράσταση – μονόλογος της Μπέττυς Μαγρίζου, βραβευμένος με Κρατικό Βραβείο το 2006, αγγίζει τις καρδιές όλων. Σκηνοθεσία: Φώτης Μακρής – Κλεοπάτρα Τολόγκου και στο ρόλο της Αρετής η Στέλλα Παπαδημητρίου.
*Από 15/10, Θέατρο Σοφούλη , Τραπεζούντος 5 και Σοφούλη, Τηλ. 2310423925
Περπατήστε… εις το δάσος
Μην χάσετε με τα παιδιά σας το θεατρικό έργο «Περπατώ εις το δάσος». Πρόκειται για μια εμπνευσμένη μουσικοχορευτική παράσταση που ακουμπά σε όλους τους σύγχρονους εκφραστικούς κώδικες των παραστατικών τεχνών, με τραγούδι, χορός, κίνηση και πρόζα, ενώ στην παράσταση οι μουσικοί παίζουν ζωντανά στη σκηνή. Με επίκεντρο τον αλληγορικό κόσμο της κοκκινοσκουφίτσας στήνεται ένα σκηνικό παιχνίδι, με γνωστούς αγαπημένους ήρωες από κλασσικά παραμύθια κι άλλους άγνωστους, να μπλέκονται και να δημιουργούν μια εντελώς πρωτότυπη ιστορία όπου το φανταστικό συναντά το πραγματικό. Η κοκκινοσκουφίτσα μπαινοβγαίνει στις υποθέσεις των κλασικών παραμυθιών, όμως χειρίζεται καταστάσεις ως σύγχρονη ηρωίδα αντιμετωπίζοντας με δυναμισμό νέες περιπέτειες, δρα και αντιδρά με στόχο την εξερεύνηση του εγώ και του κόσμου που την περιβάλλει, αλλά και την κατάκτηση της αυτογνωσίας μέσα από την έκφραση των «θέλω» και την ικανοποίηση του «μπορώ».
*4/10-5/4/2015, Κάθε Κυριακή, 11:30 π.μ., Θεάτρο Αυλαία, Τηλ. 2310237700, 2310237703
Μαύρη κωμωδία (αρχική φωτογραφία)
Ένα «interview» για δουλειά. Μία φωνή (εξουσία). Τέσσερις υποψήφιοι. Οι υποψήφιοι αντιπροσωπεύουν τέσσερις κοινωνικές ομάδες, που πλήττονται δραματικά από τις σημερινές συνθήκες και που βρίσκονται μέσα στην αρένα της αναζήτησης εργασίας (χειρωνάκτες, καλλιτέχνες, επιστήμονες, ανειδίκευτoι εργάτες). Η φωνή είναι αυτή που αξιολογεί κάθε πολίτη που επιθυμεί να εργαστεί και αποφασίζει για τις προσλήψεις σε όλους ανεξαιρέτως τους εργασιακούς τομείς. Αργά ή γρήγορα, όλο το ανθρώπινο δυναμικό, θα αναγκαστεί να περάσει από το “interview”. Επόμενοι υποψήφιοι; Οι θεατές… Η κοινωνικοπολιτική μαύρη κωμωδία «Interview» του Χρήστου Θάνου παίζεται για 3η χρονιά και έλαβε τιμητική διάκριση από την Unesco Πειραιώς και Νήσων. Με τους Σοφία Καψαμπέλη, Μαρία Ζερβού, Σωτήρη Δούβρη, Βασίλη Τουρκομένη, Χρίστο Παπαμιχαήλ, Χρήστο Θάνο.
*13/10-4/11, Αριστοτέλειον, Τηλ. 2310262051, Ώρα: Δευτέρα & Τρίτη: 21.00, Τιμή Εισόδου: 12€
Η εμπειρία του Black Light Theater
Το IMAGE Black Light Theater of Prague, ένας από τους πιο επιτυχημένους θιάσους του Μαύρου Θεάτρου, ιδρύθηκε στην Τσεχία το 1989 από το μουσικό Alexander Cihar και τη χορογράφο και γνωστή χορεύτρια του Κρατικού Μπαλέτου της Τσεχίας Eva Asterova. Στόχος τους ήταν να ιδρύσουν το δικό τους θέατρο «σύμφωνα με τις δικές τους ιδέες και τα προσωπικά τους οράματα. Ένα ανεξάρτητο θέατρο που να βασίζεται στις τεχνικές του μαύρου θεάτρου και να συνδυάζει στοιχεία μοντέρνου χορού, jazz και παντομίμας.» Το όνειρό τους ήταν ένα θέατρο που να προσφέρει στο θεατή υψηλής ποιότητας ψυχαγωγία, καλή μουσική και χορό, αλλά «και μια γερή δόση γέλιου». Η ιδιαιτερότητα του Image είναι ότι προσπαθούν να ακούσουν το κοινό, να καταλάβουν τα συναισθήματα του, έτσι ώστε να μπορούν να το εκπλήξουν, να το ικανοποιήσουν, να το κάνουν να γελάσει. Θεωρούν ότι υπάρχει αλληλεπίδραση μεταξύ θεατών και καλλιτεχνών και πως αυτό που κρατά ζωντανό το θέατρο μέχρι σήμερα είναι κάτι κοινό στις ψυχές και των δυο παραγόντων. Φέτος, λοιπόν, θα απολαύσουμε το «The Best of Image 2014», τα καλύτερα στιγμιότυπα από το ιδιαίτερο μείγμα θεατρικής μαγείας, μιμικής, χορού και εικαστικών που κλείνει μέσα του το Μαύρο Θέατρο της Πράγας.
*10-21/11, Θέατρο Αριστοτέλειον, Εθνικής Αμύνης 2, Τηλ. 2310262051 Παραστάσεις για σχολεία, Τηλ. Κρατήσεων 2310 455 765
Live στο Μέγαρο
Συνεχίζεται ο θεσμός που αγαπήθηκε και μας επιτρέπει να παρακολουθούμε σε ζωντανή μετάδοση τα μεγαλύτερα έργα της παγκόσμιας όπερας από τη Metropolitan Opera της Νέας Υόρκης με ελληνικούς υπότιτλους στην αίθουσα Αιμίλιος Ριάδης Μ2 του Μεγάρου. Φέτος προστίθενται και παραστάσεις από Royal Ballet. Στη σεζόν που ανοίγει στις 11 Οκτωβρίου θα δούμε: Μάκμπεθ του του Giuseppe Verdi (11/10, 19:55, 4 πράξεις, 3,5 ώρες διάρκεια), «Μανόν» του Κένεθ ΜακΜίλαν (16/10, 21:15, μπαλέτο σε 3 πράξεις, 2,5 ώρες διάρκεια), “Οι γάμοι του Φίγκαρο» του Μότσαρτ (18/10, 19:55, 4 πράξεις, 4 ώρες διάρκεια), Κάρμεν του Μπιζέ (1/11, 18:55, 4 πράξεις, 3,5 ώρες διάρκεια), «Οι Αρχιτραγουδιστές της Νυρεμβέργης» του Βάγκνερ (14/12, 19:00, 3 πράξεις, 6 ώρες διάρκεια), «Alice’s Adventures in Wonderland» του Christopher Wheeldon (16/12, 21:15, Μπαλέτο σε 3 πράξεις, 3 ώρες διάρκεια).
*6/10-18/12, Μέγαρο Μουσικής, Αίθουσα Αιμίλιος Ριάδης Μ2
Ζει ο βασιλιάς Αλέξανδρος;
Κι αν έζησε αιώνες πριν, δε πρόκειται να ξεχαστεί ποτέ. Στη σκηνή του Βασιλικού Θεάτρου η ζωή του εμπνέει μια μοντέρνα ροκ όπερα του συνθέτη Κώστα Αθυρίδη. Η ιστορία αρχίζει στη Σαμοθράκη, έναν χρόνο πριν τη γέννηση του Αλέξανδρου, όπου κατά τη διάρκεια των Καβειρίων Μυστηρίων συναντήθηκαν για πρώτη φορά η μητέρα του Ολυμπιάς και ο βασιλιάς της Μακεδονίας Φίλιππος, και ολοκληρώνεται με τον θάνατο του Μεγάλου Αλεξάνδρου στη Βαβυλώνα, 34 χρόνια αργότερα. Το κείμενο του έργου έχει επιμεληθεί ομάδα Ελλήνων και ξένων ιστορικών, φιλολόγων και κειμενογράφων και όσον αφορά την ιστορική του συνέπεια, φέρει την υπογραφή της Διευθύντριας του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης, κας Πολυξένης Αδάμ-Βελένη. Το έργο θα παρουσιαστεί στην αγγλική γλώσσα με ελληνικούς υπέρτιτλους. Έχει διάρκεια περίπου δύο ώρες και δεκαπέντε λεπτά. Συμμετέχει δεκαμελής ζωντανή ορχήστρα και μια ομάδα τριάντα ηθοποιών, χορευτών και τραγουδιστών. Μετά τις παραστάσεις στο Βασιλικό Θέατρο θα ακολουθήσει παγκόσμια περιοδεία.
*23/10-1/11, Βασιλικό Θέατρο
Ένα Πούλιτζερ από το ΚΘΒΕ
Το βραβευμένο με Πούλιτζερ έργο της Πάολα Βόγκελ, «Παράνομη οδήγηση», σε σκηνοθεσία της Άσπας Καλλιάνη, μας φέρνει αντιμέτωπους με τα όρια της ηθικής. Δύο άνθρωποι που νιώθουν πως δεν ανήκουν πουθενά, συναντιούνται ερωτικά μέσα σε μία δυσλειτουργική οικογένεια. Εκείνος 40άρης αλκοολικός, άντρας της θείας της, εκείνη ανήλικη που ψάχνει να καλύψει το κενό του απόντα πατέρα. Ο ένας μπορεί να σώσει «ή» να καταστρέψει τον άλλον.
«Όταν τα φρένα σου δεν πιάσουν στον πάγο, θα πρέπει να πατήσεις γκάζι», της λέει σε ένα από τα μαθήματα οδήγησης που κάνουν. Έτσι, με το γκάζι πατημένο πάνω στον λεπτό πάγο, μαθαίνουν και οι δύο κάτι που θα αλλάξει για πάντα τη ζωή τους: ότι ο άνθρωπος που έχει τη δύναμη να μας καταστρέψει και εκείνος που έχει τη δύναμη να μας εξελίξει, είναι πολύ συχνά το ίδιο πρόσωπο. Το έργο ανεβαίνει για πρώτη φορά στο ΚΘΒΕ.
*Φεβρουάριος 2015, Νέο Υπερώο ΕΜΣ
Η μέρα μιας νοικοκυράς στην Ελλάδα του σήμερα
Μια γυναίκα. Ελληνίδα. Νοικοκυρά. Μητέρα δύο κοριτσιών. Στο Euro 2004 δακρύζει από συγκίνηση στο μπαλκόνι της ακούγοντας τα κορναρίσματα στη Μεσογείων. Ούτε δέκα χρόνια μετά, μια κανονική μέρα η δική της κανονική ζωη διακόπτεται βίαια. Εκείνος, ο Σύζυγος, ο Πατέρας, ο Άντρας αυτοκτονεί λόγω χρεών. Κι Εκείνη μένει πίσω, μόνη με τα κορίτσια της να αντιμετωπίσει το γιατί, το θυμό, την ενοχή, το στίγμα, τα χρέη. Και κάπως έτσι, έστω και αργά, μαθαίνει να παλεύει για την κάθε μέρα, ζώντας όχι με εκείνα που έχασε αλλά με εκείνα που κάθε μέρα βρίσκει. Στο έργο της Κατερίνας Γιαννάκου, «Μια κανονική μέρα», η Ράνια Σχίζα πορεύεται επί σκηνής υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες της Μαριάννας Κάλμπαρη το δύσκολο δρόμο προς την επόμενη μέρα, ερμηνεύοντας αυτό τον οδυνηρά επίκαιρο αλλά και αναπάντεχα λυτρωτικό μονόλογο για τη μάχη του σύγχρονου ανθρώπου με τα σημεία και τα τέρατα των καιρών.
*5-9 & 12-16/11, Αυλαία
Ο άλλος Δον Κιχώτης
Διασκευή του επικού μυθιστορήματος του Θερβάντες, το έργο του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ είναι γραμμένο στα 1938. Μία κωμική αλλά και σκοτεινή αλληγορία πάνω στην κατάσταση του ανθρώπου σε συνθήκες ολοκληρωτισμού. Βασικά στοιχεία της παράστασης είναι η λειτουργία της σκιάς και ο καταλυτικός ρόλος της βίας. Ο Μπουλγκάκοφ δεν ενδιαφέρεται μόνο για την ουτοπία της διεκδίκησης ενός καλύτερου κόσμου. Εμβαθύνει σε μία υπαρξιακή διάσταση και προσδίδει στον κωμικό Δον Κιχώτη στοιχεία τραγικού ήρωα. Σημαντικό ρόλο στην παράσταση παίζει η μουσική που εκτελείται ζωντανά επί σκηνής από τον Κώστα Βόμβολο.
*Δεκέμβριος 2014, Βασιλικό Θέατρο
Ο ακόλαστος καρδιοκατακτητής
Ο “Δον Ζουάν” γράφτηκε από τον Μολιέρο στα 1665 και θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα και πλέον αινιγματικά έργα του παγκόσμιου ρεπερτορίου, μια πολυεπίπεδη κωμωδία γεμάτη ειρωνεία με στοιχεία τραγωδίας. Ο ακόλαστος αριστοκράτης ήρωάς του και αθεράπευτος κυνηγός της Ομορφιάς και της Ηδονής, βρίσκεται σε διαρκή φυγή καθότι κυνηγημένος από όλους όσους έχει προσβάλλει, μέχρι την τελική αναμέτρηση με τον ίδιο τον Θεό, που τον κατακεραυνώνει και τον κατακρημνίζει στα βάραθρα της κόλασης. Το έργο λειτουργεί σαν καταγγελία μιας υποκριτικής και θρησκόληπτης κοινωνίας, μέσα από την παρουσίαση ενός ανθρώπου που θέλει να αποτινάξει τα κοινωνικά, οικογενειακά και θρησκευτικά δεσμά. Αλλά μια τέτοια ελευθερία είναι εφικτή; Και αν ναι, ποιο το τίμημα γι’ αυτόν που τη βιώνει, για τους άλλους που την υφίστανται; Η σκηνοθεσία είναι του Δαμιανού Κωνσταντινίδη.
*Ιανουάριος 2015, Βασιλικό Θέατρο
Αμερικάνικη σάτιρα
Το έργο «Μαζί με τ’ άπλυτα» του γνωστού Αμερικανού σατυρικού συγγραφέα Christopher Durang είναι μια προκλητική μαύρη κωμωδία με καυστικό χιούμορ. Μια φάρσα στην οποία μπλέκονται με τον πιο παρανοϊκό τρόπο 2 εγωιστές γονείς, ανίκανοι να καταλάβουν τι φύλο είναι το παιδί τους, ένα απροσάρμοστο παιδί που δεν λέει να ξεκολλήσει από τα’ άπλυτα ρούχα, μια τρελούτσικη νταντά με αντισυμβατικές μεθόδους ανατροφής, μια λυπημένη μάνα που έφαγε το παιδί της ο πεινασμένος της σκύλος, τρεις περήφανες μητέρες σε ένα πάρκο και ένας αδιάφορος ψυχοθεραπευτής. Σε σκηνοθεσία Κικής Στρατάκη με τις Ματίνα Κουλουριώτη, Σοφία Σακελλαρίου, Πέτρο Φραγκόπουλο.
*24-25/11 & 1-2, 8-9, 15-16/12, Αυλαία
Ένα γυναικείο έργο
Τέσσερις γυναίκες πάνω στη σκηνή μιλούν ασταμάτητα. Για τον εαυτό τους, τις σχέσεις τους, τους άντρες, το παρόν και το μέλλον. Τα όρια ανάμεσα στην πραγματικότητα και τη φαντασία, την κωμωδία και το δράμα, θαμπώνουν. Πόθοι, προθέσεις, ελπίδες, σκέψεις εναλλάσσονται ακατάπαυστα, ανελέητα. Το έργο “Με δύναμη από την Κηφισιά” των Δημήτρη Κεχαΐδη-Ελένης Χαβιαρά είναι σίγουρα ένα αριστούργημα του νεοελληνικού θεάτρο και ανεβαίνει για πρώτη φορά στο ΚΘΒΕ.
*Νοέμβριος 2014, Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών
Σάτιρα στη σύγχρονη αρένα του κόσμου
Ο Γεράσιμος Γεννατάς παρουσιάζει σε ταυτόχρονη πρεμιέρα Αθήνας & Θεσσαλονίκης και για 3η χρονιά, την πολιτική επιθεώρηση τσέπης «Πατριδογνωσία ή τίποτα πια δεν είναι για συγγνώμη». Σατιρίζοντας καταστάσεις και πρόσωπα, μοιράζεται σκέψεις και συναισθήματα, ιδέες και προβληματισμούς για τα όρια της εξουσίας στην καθημερινή μας ζωή, σπάζοντας το φράγμα μεταξύ αιχμηρού και αστείου, διασκέδασης και κραυγής. Η Ελλάδα, η Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά κι ο κόσμος ολόκληρος είναι η σύγχρονη αρένα της ανθρώπινης εξαθλίωσης. Όπου πρωταγωνιστούν τύραννοι σημερινοί, με θεατές τους λαούς και σκηνές από σκληρούς αγώνες και προδομένα όνειρα. Μια σκηνική σύνθεση πάνω σε κείμενα των Ξενοφώντα, Θουκυδίδη, Λειβαδίτη, Γαλίτη, Γεννατά και μελοποιημένα ποιήματα σε ζωντανή πρώτη εκτέλεση, των Μαγιακόφσκι, Μπρεχτ, Έλιοτ, και Λασκαράτου.
*Από 17/10, Black Box, Βασ. Όλγας 65 & A. Φλέμινγκ 2, Τηλ. 2310829254
Δράμα δωματίου
Ο “Κάτω Παρθενώνας” που δίνει το όνομά του στο έργο του Μηνά Βιντιάδη είναι ένας μικρός «οικισμός» –με παγκάκια και σπηλιές– κάτω από την Ακρόπολη, όπου ζει, μαζί μ’ άλλους, ο «Νεοάστεγος», ένας από τους δυο βασικούς ήρωες του έργου. Για να ζήσει πουλάει βιβλία, πλένεται σε δημόσιες τουαλέτες και τρώει στα συσσίτια του δήμου και της εκκλησίας. Ο άλλος, ο «Νεόπτωχος», μεγαλοστέλεχος επενδυτικής εταιρίας ζει στο μοντέρνο διαμέρισμά του, έχει χάσει όλη την οικονομική του δύναμη και βρίσκεται σε απόγνωση. Τώρα στη διάρκεια ενός απογεύματος ο ένας θα προσπαθήσει να σώσει τον άλλον από την αυτοκτονία. Σε σκηνοθεσία του Περικλή Χούρσογλου.
*Απρίλιος, Mικρό θέατρο Μονής Λαζαριστών
Η Αυτοκρατορία του Γιώργου Βέλτσου
“Και έτσι τώρα βασιλεύει ο διακοσιοστός πρώτος Βαλτάσαρ, τρεις χιλιάδες χρόνια πίσω στην κατεστραμμένη Βαγδάτη που τη διασχίζει ο Χάντσον ποταμός κάτω από τη γέφυρα του Μπρούκλιν” λέει στην αρχή του έργου η Βαβυλώνα «μητέρα όλων των πορνών» και μητέρα του αποκτηνωμένου βασιλέα-προέδρου, χήρα του νεκρού και αποτρελαμένου Ναβουχοδονόσορα, δίνοντας μια ιδέα για τον τόπο και το χρόνο του δράματος. Ένα έργο που μοιάζει ωστόσο με μια «πειραγμένη» εκδοχή της Αποκάλυψης του Ιωάννη και μιλά για την εξουσία και τη βαρβαρότητα, την παρακμή της δημοκρατίας και του δυτικού πολιτισμού. Ο Μιχάλης Μαρμαρινός αναλαμβάνει τη σκηνοθεσία αυτού του “δύσκολου” μεταμοντέρνου έργου που συνδέει το παρόν με το εξίσου σκοτεινό παρελθόν που περιγράφει η Παλαιά Διαθήκη.
*Ιανουάριος, Mικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών
Η Γωγώ εγκλωβίζεται
Άλλη μια one woman show παράσταση, που εκπλήττουν ευχάριστα το θεατρόφιλο κοινό. Το έργο “Εγώ, η Γωγώ” της Ελένης Γκασούκα είναι ένα μονόλογος με κωμικά (κυρίως) αλλά και δραματικά στοιχεία, από μια γυναίκα που βρίσκεται εγκλωβισμένη στα συντρίμμια του αυτοκινήτου της περιμένοντας μια βοήθεια που δεν έρχεται. Μια κωμωδία που βρίσκει ιδανική ερμηνεύτρια την πληθωρική Ελισάβετ Κωνσταντινίδου που πραγματεύεται την πολυτέλεια του σύγχρονου ανθρώπου να έχει κατάθλιψη, αλλά και τη μοναξιά ως απόλυτη ανθρώπινη μοίρα.
*8-26/10, Θέατρο Αυλαίακανονικ
Ένας μονόλογος ακατάλληλος για ανηλίκους
Η Δήμητρα Ματσούκα ερμηνεύει τον -ακατάλληλο για ανηλίκους- μονόλογο «Μήδεια, ένα μανιασμένο ποίημα» του 55χρονου Γάλλου πολυβραβευμένου δραματουργού Ζαν¬Ρενέ Λεμουάν. Στο συγκεκριμένο έργο ο Λεμουάν αντλεί υλικό από το μύθο της Μήδειας και την ομώνυμη τραγωδία του Ευριπίδη, για να συνθέσει το τραγούδι μιας πολλαπλής εξορίας. Η Μήδεια, αυτή η μαύρη πριγκίπισσα, παρουσιάζεται ως μια γυναίκα εξόριστη όχι μόνο από την πατρική γη και την οικογένεια, αλλά και από τον ίδιο της τον εαυτό και την ταυτότητά της. Ο Λευτέρης Γιοβανίδης σκηνοθετεί και η Έφη Γιαννοπούλου έχει μεταφράσει το έργο.
*Black Box, Βασ. Όλγας 65 & A. Φλέμινγκ 2, Τηλ. 2310829254
Τα πολλά πρόσωπα της Άννας Κοκκίνου
Παράλληλα με τις παραστάσεις στην Αθήνα, τριών εμβληματικών έργων, η Άννα Κοκκίνου θα βρίσκεται στο Θέατρο Αυλαία της Θεσσαλονίκης για να παρουσιάσει, από τις 13 Οκτωβρίου 2014 και για πέντε μόνο Δευτερότριτα, τις δύο από τις τρεις παραστάσεις της, «Λα Πουπέ» του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και «Μορφές από το έργο του Βιζυηνού». Στο πρώτο υποδύεται τη Ρίκα, την πιο επιδέξια ράφτρα φορεμάτων κούκλας που κλεισμένη στον κοριτσίστικο κόσμο της, δυσκολεύεται να καταλάβει τους άλλους, πληγώνεται και τότε γίνεται τρομαχτική. Στο δεύτερο η Αννα Κοκκίνου, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του έμπειρου Δήμου Αβδελιώτη μεταφέρει και ζωντανεύει κείμενα του Έλληνα λογοτέχνη και μετατρέπει την γλώσσα του κειμένου σε θεατρικό λόγο. Με μοναδικό αντικείμενο ένα τραπέζι γίνεται η αφηγήτρια των έργων του Βιζυηνού «Το μόνο της ζωής του ταξείδιον», «Το αμάρτημα της μητρός μου», «Μοσκώβ Σελίμ», «Μεταξύ Πειραιώς και Νεαπολέως», «Αι συνέπειαι της παλαιάς ιστορίας», «Πρωτομαγιά». Η Άννα Κοκκίνου με τα πολλά της πρόσωπα, τις πολλές φωνές, τις διαφορετικές ηλικίες και φύλα είναι έτοιμη να μας παρασύρει από τα πρώτα 5 λεπτά των παραστάσεων.
*Λα Πουπέ: 13-14, 20-21, 27-28/12 & Μορφές από το έργο του Βιζυηνού: 3-4, 10-11/11
Ο εφιάλτης του Άουσβιτς
Ο Λάζαρος Γεωργακόπουλος και η Μυρτώ Αλικάκη αναμετριούνται στο κουπέ ενός ακινητοποιημένου τρένου υποδυόμενοι ρόλους σαν μέρος ενός παιχνισιού που ξεκινά με σκοπό να περάσουν την ώρα τους. Ο μεν θα είναι ο διαβόητος «Άγγελος του Θανάτου» του Άουσβιτς, Γιόσεφ Μένγκελε και η δε η Εσθήρ, εγγονή μίας Εβραίας επιζήσασας, θύματος των πειραμάτων του. Το “Μένγκελε” του Θανάση Τριαρίδη, σε σκηνοθεσία Κώστα Φιλίππογλου, είναι ένα έργο που επιχειρεί να αναμετρηθεί με την πιο ακατανόητη κτηνωδία στην ιστορία της Δύσης: το Εργαστήρι Πειραμάτων του Γιόζεφ Μένγκελε στο Άουσβιτς-Μπιρκενάου. Γρήγορα όμως το παιχνίδι θα αλλάξει τροπή.
*19-30/11 & 3-7/12, Θέατρο Αυλαία
Η Πεντάμορφη και το Τέρας
Το αυθεντικό Broadway show Disney “Beauty and The Beast” έρχεται στην Θεσσαλονίκη στα πλαίσια της διεθνούς περιοδείας για τον εορτασμό των 20 χρόνων του έργου στη σκηνή. Το υπέρλαμπρο μιούζικαλ είναι βασισμένο στη βραβευμένη με Όσκαρ ταινία κινουμένων σχεδίων που με τη σειρά της βασίζεται σε ένα παραμύθι αιώνιας αγάπης. Ο σκηνοθέτης του μιούζικαλ είναι ο Rob Roth, η μουσική είναι του Alan Menken και χορογράφος ο Matt West, όλοι μεγάλα ονόματα που συνεργάζονται χρόνια με την Ντίσνεϊ, και η παράσταση θα είναι φυσικά στην αγγλική γλώσσα.
*12-23/12, Μέγαρο Μουσικής
Δεύτερο πρόγραμμα για πάντα
Σήμερα που η συχνότητα του Δεύτερου παραμένει βουβή μια γνωστή παρέα από τραγουδιστές αποφάσισε να το “ξαναστήσει” στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής. Ο Μανώλης Μητσιάς, η Αφροδίτη Μάνου και ο Γιάννης Μηλιώκας “παίζουν” σε μια παράσταση των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα που με ήχους και εικόνες συνοψίζει την πολιτική και την αισθητική ιστορία της Ελλάδας αυτά τα εξήντα τελευταία χρόνια. Φόρος τιμής στο Δεύτερο πρόγραμμα που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της (τότε) ΕΙΡ, το 1952 και μέχρι πρόσφατα, που το έκλεισαν με τον πιο απαράδεκτο τρόπο, στάθηκε φιλόξενη στέγη του ποιοτικού ελληνικού τραγουδιού και μια αξεπέραστη μουσική συντροφιά για πολλές γενιές που συντονίστηκαν μαζί του σε κάποια στιγμή της ζωής τους.
*24/12, ώρα: 21:00, Μέγαρο Μουσικής
Όπερα στα Δημήτρια
Η όπερα Carmen, μία ιστορία που δεν έπαψε ποτέ να εμπνέει καλλιτέχνες όλων των μορφών τέχνης μπορεί να αποτελέσει και σήμερα μια σύγχρονη ρεαλιστική ιστορία. Στην παράσταση συμμετέχει η Μικτή Χορωδία Θεσσαλονίκης «Μαίρης Κωνσταντινίδου» και η Παιδική Χορωδία του Συλλόγου Φίλων Μουσικής Θεσσαλονίκης, καθώς και η Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Θεσσαλονίκης την οποία θα διευθύνουν η Λίζα Ξανθοπούλου και ο Χάρης Ηλιάδης. Η όπερα θα παρουσιαστεί με ελληνικούς υπέρτιτλους.
*12,15,17/10, Μέγαρο Μουσικής
Έγκλημα και Τιμωρία
Με το Έγκλημα και τιμωρία, μια παράσταση που πρωτοπαρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία τον περασμένο Μάιο, ξεκινάει τις δραστηριότητές του το νέο Θέατρο Τ, της ομάδας Passatempo, στη οδό Φλέμινγκ 16. Το κλασικό αριστούργημα του Ντοστογιέφσκι, στη διασκευή της Γλυκερίας Καλαϊτζή, μεταγράφεται σε μια σύγχρονη ανακριτική διαδικασία, όπου μαρτυρίες, καταθέσεις αλλά και αναπαραστάσεις καίριων γεγονότων επιχειρούν να ρίξουν φως στις αιτίες και τις αφορμές ενός ιδεολογικού εγκλήματος. Ένας φοιτητής της νομικής, ο Ροντιόν Ρομάνοβιτς Ρασκόλνικοφ αποφασίζει να σκοτώσει και να ληστέψει μια γριά τοκογλύφο. Ο ίδιος πιστεύει ότι διαπράττει ένα δίκαιο έγκλημα, σκοτώνοντας ένα κοινωνικό παράσιτο, δίνοντας τη δική του δραστική απάντηση, τη δική του «λύση» στη φτώχεια, την ανέχεια και την κοινωνική αδικία που βιώνει παντού γύρω του. Ως ένας αντεστραμμένος Άμλετ, ο ήρωας του Ντοστογιέσφκι θα αρχίσει να αναρωτιέται για το νόημα και τη σκοπιμότητα της πράξης του, αφού δράσει. Η πίεση των ανακρίσεων αλλά και η ίδια του η συνείδηση θα τον φέρουν τελικά αντιμέτωπο με τις πραγματικές συνέπειες της πράξης του.
*18/10-, Θέατρο «Τ», Φλέμινγκ 16, Ώρα: Τετάρτη – Σάββατο: 21.00, Κυριακή: 20.00, Τιμή Εισόδου: 12€, 8€(φοιτητικό), 5€ (μειωμένο)