Δήμος Θεσσαλονίκης: Αυτοψία στο αμαξοστάσιο – νεκροταφείο αυτοκινήτων

Εκατοντάδες αυτοκίνητα είναι παραταγμένα στη σειρά, τα περισσότερα εκτός λειτουργίας ενώ οι οδηγοί κάνουν λόγο για ελλείψεις ανταλλακτικών ακόμα και ελαστικών

Φίλιππος Δεργιαδές
δήμος-θεσσαλονίκης-αυτοψία-στο-αμαξο-913400
Φίλιππος Δεργιαδές

Εικόνες εγκατάλειψης, φθοράς και διάλυσης αντικρίζει κανείς στο αμαξοστάσιο του δήμου Θεσσαλονίκης που βρίσκεται στην περιοχή του Mediterranean Cosmos, επί της οδού Λαέρτου 16, που ανήκει στο δήμο Πυλαίας – Χορτιάτη.

Εκατοντάδες αυτοκίνητα είναι παραταγμένα στη σειρά, τα περισσότερα εκτός λειτουργίας ενώ οι δεκάδες εργαζόμενοι, οι περισσότεροι οδηγοί των οχημάτων, προσπαθούν και πασκίζουν να τα βγάλουν πέρα με τις αντίξοες συνθήκες και τις τεράστιες ελλείψεις που παρουσιάζουν τα κάθε λογής οχήματα.

Τα περισσότερα ανήκουν στον τομέα της καθαριότητας αλλά υπάρχουν και άλλο πολλά όπως μεταφοράς προσωπικού και υλικών, σκαπτικά και εκχιονιστικά μηχανήματα, τρίκυκλα σάρωθρα, και ΙΧ.

img-20220629-113325.jpg
img-20220629-113331.jpg
img-20220629-113344.jpg
img-20220629-113420.jpg
img-20220629-113316.jpg

Η συντήρηση και η αξιοποίηση των οχημάτων είναι το βασικό πρόβλημα. Οι εικόνες άλλωστε από μόνες τους αποτυπώνουν την σκληρή πραγματικότητα.

Οι ίδιοι οι οδηγοί των απορριμματοφόρων και των φορτηγών αλλά και των τρακτόρων, των μεγάλων οχημάτων που μεταφέρουν τα κοντέινερ με τα απορρίμματα στους ΧΥΤΑ, περιγράφουν μία κατάσταση που μόνο τιμή δεν περιποιεί για τον δεύτερο μεγαλύτερο δήμο της χώρας.

Ενδεικτικό είναι ότι από τα 130 περίπου «ενεργά» απορριμματοφόρα, μόνο τα 40 – 50 κυκλοφορούν στους δρόμους της πόλης, για την αποκομιδή των σκουπιδιών και της ανακύκλωσης. Ανάλογα και από τους τεράστιους τράκτορες, από τους 15 που εμφανίζονται στα χαρτιά, μόνο οι 4-5 βρίσκονται σε κίνηση.

img-20220629-113427.jpg

Σε ποια κατάσταση όμως κινούνται αυτά τα αυτοκίνητα;

Οι ίδιοι οι οδηγοί αναφέρουν τραγικές καταστάσεις. «Στο απορριμματοφόρο που οδηγώ δεν υπάρχει σκάλα για να ανέβει ο οδηγός. Μου λένε, έλα νέος είσαι κάνε ένα σάλτο κι ανέβα» λέει ένας από τους οδηγούς, ενώ ένας άλλος μιλάει για το κάθισμα που είναι σπασμένο.

«Το έχουν σφηνώσει με ξύλα και υπάρχει κάθε στιγμή κίνδυνος να φύγει από τη θέση του. Μία μέρα άνοιξα λίγο απότομα την πόρτα και το κάθισμα πετάχτηκε από τη θέση του», λέει και μιλάει για ανύπαρκτη συντήρηση στις μηχανές και έλλειψη ελαστικών.

Όπως αναφέρουν, ο δήμος Θεσσαλονίκης το τελευταίο πεντάμηνο δεν προμηθεύεται ελαστικά, διότι τον διαγωνισμό για την προμήθεια των ελαστικών, είχε κερδίσει μία ρώσικη εταιρία, η οποία λόγω των κυρώσεων κατά της Ρωσίας από την εισβολή στην Ουκρανία, έχει κηρυχθεί έκπτωτη.

«Δεν υπάρχουν ελαστικά ενώ η συντήρηση των οχημάτων γίνεται στο πόδι, διότι το μηχανουργείο, για τα εκατοντάδες οχήματα του δήμου, λειτουργεί μόνο με μία βάρδια. Όσο για τα εξωτερικά συνεργεία, τα οχήματα μετά τη συντήρηση είναι σε χειρότερη κατάσταση όταν τα παραλαμβάνουμε, διότι δεν υπάρχει κανένας έλεγχος», αναφέρει ένας οδηγός από τους τράκτορες που περιγράφει πως είναι σε συνθήκες καύσωνα να μεταφέρεις απορρίμματα στην χωματερή χωρίς κλιματιστικό.

img-20220629-113511.jpg
img-20220629-113531.jpg
img-20220629-113536.jpg
img-20220629-113532.jpg

«Ο κλιματισμός δεν λειτουργεί σε πολλά οχήματα της καθαριότητας, παρότι ο κλιματισμός στον δικό μας τον τομέα είναι ενεργητική συνθήκη υγιεινής και ασφάλειας. Πάμε στη χωματερή με τον κλιματισμό χαλασμένο και τα παράθυρα κλειστά, διότι η σκόνη είναι τοξική και σκέτη δηλητήριο, ενώ καραδοκούν και χιλιάδες μύγες. Προτιμάμε να σκάσουμε στη ζέστη παρά να ανοίξουμε τα παράθυρα», αναφέρει.

Τονίζει δε πως από την υπηρεσία δεν τηρείται καμία διαδικασία παράδοσης και παραλαβής των οχημάτων, ούτε και έλεγχος, όπως και δεν υπάρχει το τριπλότυπο βλαβών, στο οποίο πρέπει να αναγράφονται όλα τα προβλήματα των αυτοκινήτων ενώ κάποια έχουν διανύσει μέχρι και 1 εκατομμύριο χιλιόμετρα.

«Δεν υπάρχει συντήρηση, δεν υπάρχει εποπτεία, δεν υπάρχουν μέσα ατομικής προστασίας προσωπικής, δουλεύουμε όλοι με τα ρούχα μας αντί να έχουμε φόρμες και δεν τυπάρχει ούθτε το ΦΕΚ που καθορίζει πως εργαζόμαστε την εβδομάδα» αναφέρει ένας άλλος τονίζοντας πως οι οδηγοί που εργάζονται Σαββατοκύριακα σε δύσκολες συνθήκες, δεν αμείβονται με το πρίμ της αργίας όπως όλοι οι άλλοι εργαζόμενοι.

Τα προβλήματα στο αμαξοστάσιο περισσεύουν για ανθρώπους, εργαζόμενους του δήμου εκ των οποίων πολλοί είναι συμβασιούχοι, όπως και για τα κάθε λογής οχήματα που είναι αραδιασμένα σε σειρές, μέσα στο ενοικιαζόμενο οικόπεδο της πρώην Λαβιφάρμ.

img-20220629-113536-Uxpks.jpg
img-20220629-113539.jpg
img-20220629-113548.jpg
img-20220629-113638.jpg

Πολλά είναι σε άθλια κατάσταση ενώ γύρω τους η φύση τα έχει περικυκλώσει με διάφορα φυτά, σημάδια εγκατάλειψης κι αδιαφορίας. Αλλά δείχνουν ακόμα να αντέχουν, αλλά η έλλειψη συντήρησης και ανταλλακτικών, τα έχει καταδικάσει στη φθορά και στη σκουριά του χρόνου.

Το αξιοπερίεργο είναι ότι τα περισσότερα ακόμα φέρουν πινακίδες και όπως μαθαίνουμε ο δήμος ακόμα, παρότι έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας, στα χαρτιά εμφανίζονται ως ενεργά οχήματα και μάλιστα ασφαλισμένα!  

Ωστόσο αυτή η εικόνα του αμαξοστάσιου, δεν φαίνεται να προβληματίζει τους διοικούντες το δήμο Θεσσαλονίκης. Μάλλον θεωρούν ότι τα έργα βιτρίνας είναι πιο αναγκαία από την προστασία της δημοτικής περιουσίας που είναι τα οχήματα του δήμου, αλλά κυρίως των εργαζόμενων στην καθαριότητα, που μοχθούν καθημερινά σε ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες να κρατήσουν την πόλη καθαρή.

img-20220629-113745.jpg
img-20220629-113809.jpg
img-20220629-113823.jpg
img-20220629-114756.jpg
img-20220629-114756.jpg
img-20220629-114758.jpg
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα