Έχει αποσυμφορηθεί ο ΟΑΣΘ από τότε που άνοιξε το μετρό;

Επιβάτες λεωφορείων και εκπρόσωποι του ΟΑΣΘ, δίνουν μια πρώτη εικόνα για τη συμφόρηση, τις αλλαγές που έφερε το μετρό, αλλά και την κίνηση στους δρόμους

Ιωάννα Μπαντή
έχει-αποσυμφορηθεί-ο-οασθ-από-τότε-που-1248977
Ιωάννα Μπαντή

Το μετρό αποτέλεσε έναν από τους μεγαλύτερους αστικούς μύθους (και ανέκδοτο) για δεκαετίες στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Πολλοί πίστεψαν σε αυτό, ενώ άλλοι αποθαρρύνθηκαν από την καθυστέρηση του έργου, μέχρι που το είδαν μπροστά τους να εγκαινιάζεται. Βέβαια, από εκείνη την ημέρα, διαδέχεται η μια αστοχία και δυσλειτουργία την άλλη, αλλά μπορούμε πλέον να λέμε περήφανα τη φράση: «Συγγνώμη που δεν απάντησα στο τηλέφωνο, αλλά δεν έχει σήμα στο μετρό».

Ένα ακόμη, όμως, αγκάθι για τη Θεσσαλονίκη είναι και τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ. Μέχρι πρότινος ήταν το μοναδικό αστικό μεταφορικό μέσο για τους πολίτες και θέλοντας και μη, πολύς κόσμος στοιβάζονταν στα λεωφορεία προκειμένου να φτάσει στον προορισμό του. Όλοι μας έχουμε μια κοινή εικόνα όταν μιλάμε για τα αστικά λεωφορεία της πόλης και αν χρειαζόταν να την περιγράψουμε μαζικά, θα αρκούμασταν στα ακόλουθα: Ασφυκτική ατμόσφαιρα, πολύς κόσμος, αργοπορία, βλάβες. 

Ωστόσο, ένα από τα θετικά αποτελέσματα που πιστέψαμε, πως θα έχει η άφιξη του μετρό στην Θεσσαλονίκη, ήταν πως θα κατάφερνε να διευκολύνει την αποπνικτική κατάσταση στην κίνηση στους δρόμους της πόλης, αλλά και εντός των λεωφορείων. Τι συμβαίνει, λοιπόν, λίγες εβδομάδες μετά τα εγκαίνια του πολύπαθου μετρό;

Βγήκαμε στους κεντρικούς δρόμους της πόλης και μιλήσαμε με πολίτες στις στάσεις των λεωφορείων, για την εικόνα που έχουν σχηματίσει στην κατάσταση του ΟΑΣΘ, αλλά και με εκπροσώπους του ΟΑΣΘ, οι οποίοι παρουσιάζουν τη δική τους πλευρά.

Τι λένε οι πολίτες:

«Εγώ είδα μια μικρή διαφορά. Χρησιμοποιώ το 31 και παρ’ όλο που είναι γεμάτο τα πρωινά, είναι πιο αραιωμένος ο κόσμος. Βοήθησε, θεωρώ, το μετρό».

«Είμαστε πολύ πιο καλά τώρα. Πριν είχε πιο πολύ κόσμο στις στάσεις, τώρα λίγο μειώθηκε. Στο 5 και στο 6, είμαστε γεμάτοι και περιμένουμε πολύ ώρα στη στάση, αλλά πλέον είναι καλύτερα».

«Δεν πιστεύω ότι υπάρχει κάποια διαφορά. Εγώ που παίρνω το 12 είναι το ίδιο, ειδικά τις μεσημεριανές ώρες».

«Το πρωί που κατέβηκα στο κέντρο από δυτικά και πήρα το 32, ήμασταν γεμάτοι. Εντάξει, τώρα είναι η αρχή του μετρό και μας φαίνεται ωραίο. Σίγουρα μετά από καιρό θα αποσυμφορηθεί η κατάσταση στα λεωφορεία. Αλλά και πάλι, για να χρησιμοποιήσεις το μετρό, παίρνεις το λεωφορείο.

«Χειρότερα είναι. Δεν έχει αλλάξει κάτι σε αυτά που χρησιμοποιώ το 27, το 38, το 57. Είναι ανάλογα και με τις ώρες. Τα απογεύματα γίνεται χαμός, όταν όλος ο κόσμος σχολάει από τις δουλειές του. Πανικός.

«Όλα εξαρτώνται από τις ώρες που κυκλοφορείς. Κάποιες φορές είναι όντως λιγότερος ο κόσμος, αλλά δεν έχω παρατηρήσει κάποια τρομερή αλλαγή».

«Χρησιμοποίησα λεωφορείο την προηγούμενη Παρασκευή, από Καμάρα μέχρι Οσία Ξένη στη Χαριλάου, μετά τη 1. Το λεωφορείο ήταν διπλό, με φυσούνα. Ήταν πολύ γεμάτο, όπως και πριν το μετρό. Προσωπικά, ήμουν από τους τελευταίους που κατάφεραν να μπουν, με την πλάτη στην πόρτα. Αξίζει να σημειωθεί ότι μέσα δεν λειτουργούσε το εκδοτικό μηχάνημα για εισιτήρια. Επίσης, είχε μέσα πολύ νεαρόκοσμο, που περίμενα ότι θα προτιμούσε το μετρό. Μία κυρία, που φαίνεται ότι παίρνει καθημερινά το λεωφορείο, μου είπε ότι τις μέρες που ήταν τζάμπα το μετρό τα λεωφορεία ήταν πολύ πιο άνετα. Τώρα που άρχισε να χρειάζεται και εκεί εισιτήριο, υπήρξε κόσμος που ξαναγύρισε στα λεωφορεία.»

«Δεν ξέρω τι γίνεται όσον αφορά τον κόσμο στα λεωφορεία, γιατί από τότε που ξεκίνησε τη λειτουργία του το Μετρό, έχω σταματήσει να τα χρησιμοποιώ. Αυτό που ξέρω πάντως είναι ότι η συχνότητά τους, παραμένει ίδια και αυτό δεν είναι θετικό. Τη μόνη φορά που δεν προλάβαινα να βγάλω εισιτήριο για το Μετρό, γιατί η ουρά ξεκινούσε από τα εκδοτήρια και έφτανε μέχρι τα σκαλιά της εξόδου, αναγκάστηκα να κοιτάξω τα δρομολόγια των λεωφορείων του ΟΑΣΘ από τις δύο στάσεις που είναι κοντά μου, μέσα από την εφαρμογή. Από τη μία στάση του Γαλαξία, μόλις είχαν περάσει το 39 και το 33, ενώ έδειχνε το 7 σε 24 λεπτά και από την άλλη στάση της 25ης Μαρτίου, δεν φαινόταν να περνάει σύντομα κανένα λεωφορείο (2Κ, 31,45). Ωστόσο, επέμεινα και με υπομονή περίμενα για τουλάχιστον 15 λεπτά στη στάση, μήπως εμφανιστεί κάποιο λεωφορείο “φάντασμα”. Τελικά, μετά από τουλάχιστον μισή ώρα ταλαιπωρίας, αναγκάστηκα να πάρω ταξί για να φτάσω στον προορισμό μου. Σε μία πόλη που υποτίθεται έχει αναβαθμιστεί με το Μετρό και τα “συχνότερα” δρομολόγια λεωφορείων, πάλι καταλήγουμε να μετακινούμαστε με ταξί γιατί δεν έχουμε άλλη επιλογή».

«Εγώ, αστικό λεωφορείο παίρνω καθημερινά τα μεσημέρια που πάντα ήταν γεμάτο επειδή είναι η ώρα που άλλοι επιστρέφουν από δουλειά και σχολεία και άλλοι πηγαίνουν δουλειά, όπως εγώ. Η συνηθισμένη εικόνα που συναντούσα μέχρι πριν τρεις εβδομάδες ήταν να είμαστε “ο ένας πάνω στον άλλον”, δίνοντας μάχη για να μπούμε, μάχη για να σταθούμε κάπου αξιοπρεπώς, μάχη για να καθίσουμε και, ασφαλώς, μάχη για να βγούμε όταν φτάναμε στη στάση που θέλαμε. Η αλήθεια είναι πως από τη μέρα λειτουργίας του μετρό, τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα. Τις ώρες που παίρνω εγώ λεωφορείο – κι όταν παίρνω πλέον – η κατάσταση είναι πολύ καλύτερη, για να μη πω ιδανική. Εντάξει, κάποιες φορές μπορεί να έχει πάλι κόσμο, αλλά σίγουρα δεν έχω συναντήσει εκείνη την παλιά αφόρητη κατάσταση. Βέβαια, αυτό συμβαίνει υποθέτω επειδή ζω ανατολικά που παράλληλα υπάρχει και το μετρό. Από τα δυτικά της πόλης, λογικά δεν θα έχουν αλλάξει πολλά. Ας ελπίζουμε πως θα βιώσουμε καλύτερες συνθήκες όλοι σύντομα στις διαδρομές μας, με ό, τι μέσο κι αν είναι αυτές».

Πηγή: Eurokinissi

Τι λέει ο ΟΑΣΘ:

Πληροφορίες του ΟΑΣΘ αναφέρουν πως ο κόσμος δεν γύρισε την πλάτη στα λεωφορεία. Έχει παρατηρηθεί πως η κατάσταση έχει αποσυμφορηθεί. Βέβαια, υπάρχουν κάποιες ώρες που στριμώχνεται ο κόσμος, αλλά έχει λίγο ηρεμήσει η κατάσταση.

Ο Γιάννης Δήμκας, Πρόεδρος Εργαζομένων ΟΑΣΘ, ανέφερε πως “Έχει καλυτερέψει η κίνηση στους δρόμους του κέντρου και ο χρόνος των δρομολογίων έχει μειωθεί. Όσον αφορά τα περιφερειακά, επειδή ακριβώς δεν υπάρχει μετρό, όντως υπάρχει πρόβλημα. Για την επιβατική κίνηση θα έχουμε πλήρη και ασφαλή εικόνα, μετά από ένα δίμηνο. Ο Δεκέμβρης, έτσι κι αλλιώς, είναι δύσκολος μήνας λόγω αγοράς και εορτών και κάθε χρόνο, τέτοια περίοδο, όπως καταλαβαίνετε υπάρχει κίνηση“.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα