Θεσσαλονίκη

Εικόνες-Βίντεο: Για πρώτη φορά στο «φως» οι σταθμοί της επέκτασης του Μετρό προς Καλαμαριά

Το μεγάλο στοίχημα που υπάρχει για τον Σεπτέμβριο και το «παραθυράκι» ώστε η διακοπή κυκλοφορίας της γραμμής να μην είναι συνεχόμενη

Parallaxi
εικόνες-βίντεο-για-πρώτη-φορά-στο-φως-1326639
Parallaxi

Στη δημοσιότητα έρχονται για πρώτη φορά εικόνες μέσα από τους σταθμούς της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά.

Η κάμερα της εκπομπής Building The Future του OPEN TV βρέθηκε στους υπό κατασκευής σταθμούς Αρετσού και Μίκρα όπου συνομίλησε με τον Διευθυντή των έργων Μετρό της AKTOR, Σπύρο Καλαϊντζή και τον υποδιευθυντή του Μετρό Θεσσαλονίκης Νίκο Δένη.

Στον υπό κατασκευή σταθμό “Αρετσού” ο Σπύρος Καλαϊντζής, Διευθυντής έργου της AKTOR εξήγησε γιατί η σημαντικότερη πρόκληση για το έργο στη βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης ήταν το σφιχτό χρονοδιάγραμμα της 30ης Νοεμβρίου.

Σήμερα, όπως είπε, είναι στο 95% η πρόοδος στα οικοδομικά, ενώ προχωρούν οι ηλεκτρομηχανικές εργασίες. Παράλληλα παρελήφθη και το πρώτο τρένο, από την συνολική προμήθεια των 15 νέων συρμών.

Ως μεγάλη πρόκληση σημείωσε πως είναι να συντονιστούν οι 6 διαφορετικές εργολαβίες για να λειτουργήσει η επέκταση προς Καλαμαριά ενώ και το κούμπωμα με τη βασική γραμμή είναι μια περιπλοκή διαδικασία. Στο έργο σήμερα απασχολούνται περίπου 150 άτομα, αριθμός που θα φτάσει τους 300.

Από την πλευρά του ο Νίκος Δένης υποδιευθυντής Μετρό Θεσσαλονίκης για την Ελληνικό Μετρό, σημείωσε πως αποτελούν πρόκληση οι πολλαπλές εργολαβίες και όπως είπε υπάρχει η πίστη πως το έργο θα μείνει εντός χρονοδιαγράμματος.

Στις αρχές Μαΐου όπως ανέφερε, ήρθε ο πρώτος συρμός και έχει ήδη συναρμολογηθεί και αρχίσει τις στατικές δοκιμές ενώ μέχρι τέλος του έτους θα έρθουν και οι επόμενοι συρμοί.

Ο κ.Δένης ξεκαθάρισε πως η επέκταση προς Καλαμαριά έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με την βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης ενώ ο σταθμός Μίκρα θα λειτουργήσει ως σταθμός ανταπόκρισης με γραμμές του ΟΑΣΘ. Με την επέκταση προς Καλαμαριά θα προστεθούν 100.000 επιβάτες.

Σχετικά με την λειτουργία της επέκτασης, μεγάλος στόχος είναι να ηλεκτροδοτηθεί η επέκταση προς Καλαμαριά μέσα στον Σεπτέμβριο και εξετάζεται πως θα γίνει η διακοπή της βασικής γραμμής.

«Κάνουμε κάποια σενάρια η διακοπή να μην είναι συνεχόμενη» δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Δένης.

O Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας μιλώντας στο Building the future σημείωσε πως τo Μετρό Θεσσαλονίκης έχει φέρει πολλαπλά οφέλη στην πόλη και στο κυκλοφοριακό. Συνολικά τους έξι πρώτους μήνες έχουμε πάνω από 10 εκατ. επιβιβάσεις στο Μετρό Θεσσαλονίκης ενώ έχουν εκδοθεί πάνω από 100.000 κάρτες στο Μετρό.

Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, μίλησε για το Μετρό Θεσσαλονίκης και όπως υπογράμμισε, με τη λειτουργία του αλλάζει τη φυσιογνωμία της πόλης και την κυκλοφοριακή συμπεριφορά μέσα στο κέντρο. Απόδειξη είναι πως υπάρχει μείωση στο κυκλοφοριακό κατά 15% λόγω του Μετρό. «Το Μετρό έδωσε και την αίσθηση μιας ευρωπαϊκής πόλης» είπε χαρακτηριστικά.

Όπως ανέφερε με τη λειτουργία και της επέκτασης προς Καλαμαριά εκτιμάται ότι θα φτάσουμε σε μείωση κατά 25% ενώ τόνισε πως πρέπει να τρέξουν γρήγορα οι μελέτες για την επέκτασης προς τα δυτικά. Σχετικά με τις βελτιώσεις του συστήματος είπε πως πρέπει να λειτουργήσει η χρήση πιστωτικής κάρτας, του ενιαίου εισιτηρίου και των σταθμών μετεπιβίβασης το επόμενο διάστημα.

Ο Carlo Bianco CEO της THEMA τόνισε ότι σήμερα 75.000-80.000 επιβάτες χρησιμοποιούν καθημερινά στο Μετρό Θεσσαλονίκης ενώ εκτιμάται πως θα υπάρξει μείωση της κίνησης το καλοκαίρι.

Πλέον ανά 2,5-3 λεπτά είναι η συχνότητα των συρμών ενώ υποστήριξε πως το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι από τα πιο σύγχρονα και ασφαλή μετρό. Επίσης ανέφερε πως είναι λογικό να υπάρξουν παιδικές ασθένειες το πρώτο διάστημα και χαρακτήρισε ως απαραίτητη την αντίδραση του συστήματος για λόγους ασφαλείας σε περιπτώσεις δυσλειτουργιών. «Οι επιβάτες νιώθουν υπερήφανοι για το Μετρό που απέκτησαν» είπε ο κλείνοντας.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα