ΕΡΕΥΝΑ: 1.137 Θεσσαλονικείς απαντούν για διάφορα θέματα γύρω από την πόλη
Η ierax analytix σε συνεργασία με το περιοδικό ΠΡΑΞΗ του ΚΘΒΕ
Στο νέο της ερευνητικό έργο η ierax analytix σε συνεργασία με το περιοδικό ΠΡΑΞΗ του ΚΘΒΕ, διενήργησε μια έρευνα σε 1.137 κατοίκους στη Θεσσαλονίκη, 17 ετών και άνω για να μελετήσει διάφορες θεματικές γύρω από την πόλη μας.
Ικανοποιημένοι από την ζωή στη Θεσσαλονίκη δηλώνει το 50%, ούτε ικανοποιημένοι-ούτε δυσαρεστημένοι το 32% και δυσαρεστημένοι το 18%. Σημαντικό ότι στους κάτω των 29 ετών το ποσοστό που δηλώνουν ικανοποιημένοι από την πόλη ανεβαίνει στο 62%.
Όσον αφορά το πόσο αισιόδοξοι είναι οι κάτοικοι Θεσσαλονίκης για διάφορα ζητήματα της πόλης, οι συγκοινωνίες είναι το μέγιστο απαισιοδοξίας με 69% ενώ αισιόδοξοι δηλώνουν 14%.
Για την οικονομική ζωή απαισιόδοξοι 49% και αισιόδοξοι 15%, για καθαριότητα 50% απαισιόδοξοι και 22% αισιόδοξοι, ανάπλαση χώρων 39% απαισιόδοξοι και 32% αισιόδοξοι, για τις πολιτιστικές εκδηλώσεις 19% απαισιόδοξοι και 48% αισιόδοξοι, για την προσέλκυση τουριστών 14% απαισιόδοξοι και 53% αισιόδοξοι και τέλος για την εγκληματικότητα 58% απαισιόδοξοι και 11% αισιόδοξοι.
Σχετικά με το αν και που αναζήτησαν ψυχολογική υποστήριξη στην καραντίνα, 38% βρήκε υποστήριξη στην οικογένεια, 32% στους φίλους, 22% στον/η σύντροφο τους, 4% σε κάποιο ειδικό και 38% δήλωσε πως δε χρειάστηκε ψυχολογική υποστήριξη. Ανησυχητικό ότι σχεδόν οι μισοί άνδρες δήλωσαν πως δε χρειάστηκαν ψυχολογική υποστήριξη οποιαδήποτε μορφής.
Όπως ήταν αναμενόμενο κατά την περίοδο της καραντίνας 71% είδε σειρές/ταινίες/ντοκιμαντέρ, 44% διάβασε βιβλία, 33% άκουσε μουσική μέσω live προγραμμάτων, 13% έκανε διαδικτυακή περιήγηση σε μουσεία και 11% παρακολούθησε διαδικτυακά εκθέσεις καλλιτεχνών.
Στο σημαντικό ερώτημα του τι χρειάζεται ο πολιτισμός στην Ελλάδα για να αναδειχθεί, 53% δήλωσε πως χρειάζεται περισσότερες δράσεις με μοντέρνα άποψη, 38% θέλει διαδραστικές παρουσιάσεις, 37% μια νέα θεματολογία και 28% ψηφιοποίηση των θεαμάτων.
Σχετικά με την ενημέρωση για θέματα της Θεσσαλονίκης περίπου 2/3 προτιμούν τοπικά sites και τα social media. Ιδιαίτερα ψηλά τα τοπικά ραδιόφωνα 32%, ιστοσελίδες επίσημων φορέων 17%, τοπικές εφημερίδες 11% και τοπικά κανάλια 10%.
Εντυπωσιακή η στροφή για τη χρήση και διάθεση του εξωτερικού χώρου σε καταστήματα εστίασης καθώς 58% συμφωνούν μόλις 35% διαφωνούν. Σε παλαιότερες έρευνες (προ πανδημίας και καραντίνας) τα ποσοστά ήταν ανάποδα.
Τέλος πόδια (63%) και αυτοκίνητο (39%) είναι τα βασικά μέσα μετακίνησης εντός πόλης μετά την πανδημία, ενώ πολύ πιο πίσω είναι τα λεωφορεία (15%) λόγω φόβου συνωστισμού. Στο 9% τα ποδήλατα και 8% τα ταξί ενώ 4% μετακινείται με μηχανή.