Έτσι ονειρεύονται οι μικροί μαθητές τη Θεσσαλονίκη
Γέλια και νέες ιδέες πλημμύρισαν το πρωί το δημαρχείο Θεσσαλονίκης.
Μια πόλη πιο καθαρή, προσβάσιμη σε άτομα με αναπηρίες, με περισσότερα πάρκα και μέριμνα για τα αδέσποτα ζώα αλλά κυρίως, μια πόλη που “ο κόσμος να την αγαπήσει και να την φροντίσει” επιθυμούν μαθητές που συμμετείχαν στο 6ο Μαθητικό Περιβαλλοντικό Συνέδριο με θέμα “Η πόλη που ονειρεύομαι”.
Περίπου 300 μαθητές από τη Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις της Ελλάδας, βρέθηκαν το πρωί στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης προκειμένου να παρουσιάσουν τις προτάσεις που διαμόρφωσαν στο πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, στο πλαίσιο του εθνικού θεματικού δικτύου “Βιώσιμη πόλη: η πόλη ως πεδίο εκπαίδευσης για την αειφορία” που συντονίζει το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου, με τη συνεργασία του δήμου Θεσσαλονίκης και των Γραφείων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης.
“Στις δράσεις συμμετέχουν 19 σχολικές ομάδες, ενώ οι μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αφού συζήτησαν θέματα της πόλης σε στρογγυλά τραπέζια, θα γνωστοποιήσουν τις προτάσεις τους στους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης” ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η υπεύθυνη του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Χρυσούλα Αθανασίου.
“Σχολεία ανοιχτά στη γειτονιά! Με τα κλειδιά στο χέρι…”, “Δίλημμα: Πάρκο ή Πάρκινγκ;”, “Με το λευκό μπαστούνι στην πόλη περπατώ! Πόλη προσβάσιμη σε όλους!”, “Αν θα μπορούσα τον δρόμο να άλλαζα…/Σχεδιάζουμε μαζί, τον δρόμο ξανά!”, “Με το ποδήλατο στην πόλη!”, ήταν μερικές από τις θεματικές που συζήτησαν οι μαθητές και αποτύπωσαν τα οράματά τους για την πόλη που ονειρεύονται.
Παράλληλα, στον αύλειο χώρο του δημαρχείου με τη συνεργασία του Τμήματος Περιβαλλοντικών Δράσεων της Διεύθυνσης Διαχείρισης Αστικού Περιβάλλοντος του δήμου Θεσσαλονίκης, υλοποιήθηκαν παράλληλες εκδηλώσεις, όπως θεατρικά δρώμενα από τους μαθητές Δημοτικού, εικαστικές δραστηριότητες, δημιουργικά εργαστήρια, έκθεση με πόστερ και δημιουργίες όλων των μαθητικών ομάδων.
Οι μαθητές παρακολούθησαν επίσης και βιωματικά εργαστήρια σχετικά με τα προβλήματα πρόσβασης που αντιμετωπίζουν τα άτομα με προβλήματα όρασης, έβαλαν μάσκες και μαζί με έναν συνοδό και την καθοδήγηση ατόμων από τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Τυφλών, έμαθαν πώς μπορούν να συνοδεύσουν έναν τυφλό στην πόλη.
Πηγή: ΑΠΕ