Φίλοι Ιστορικού Κέντρου σε Αγγελούδη: Αυτοί οι δρόμοι πρέπει να «καθαρίσουν» από σταθμευμένα δίκυκλα
«Δεν είναι δυνατόν τα πεζοδρόμια κι οι πεζόδρομοι να χρησιμοποιούνται για να κινούνται και να σταθμεύουν τα δίκυκλα»
Ανοικτή επιστολή προς το Δήμαρχο Θεσσαλονίκης Στέλιο Αγγελούδη, απέστειλε το Σωματείο Φίλοι του Ιστορικού Κέντρου της Θεσσαλονίκης.
Τα μέλη του Σωματείου χαιρετίζουν την τοποθέτηση του Δημάρχου όσον αφορά το θέμα των δίκυκλων και αναμένουν να δουν τις ανάλογες ενέργειες σε οδικούς άξονες της πόλης.
Αναλυτικά το περιεχόμενο της ανοικτής επιστολής:
Κύριε Δήμαρχε,
Με μεγάλη ικανοποίηση ακούσαμε στην πρόσφατη συνέντευξή σας στην Κυρία Synthia Sapika, δημοσιογράφο της ΕΡΤ3 , να κάνετε αναφορά στο χρόνιο πρόβλημα των δικύκλων.
Επικοινωνήσαμε με πολλά από τα μέλη μας, τα οποία σχολίασαν θετικά αυτή την απόφαση σας, καθώς και την εκδήλωση της βούλησής σας να δοθεί μια οριστική λύση σ΄ένα πρόβλημα, το οποίο ταλαιπωρεί αφάνταστα τους πεζούς κι ακόμα περισσότερο τους ΑμεΑ.
Είναι η πρώτη φορά που ο ίδιος ο Δήμαρχος αναφέρεται στο συγκεκριμένο πρόβλημα και δηλώνει ότι έχει την βούληση να το επιλύσει.
Μέχρι σήμερα όλες οι επικοινωνίες και εκκλήσεις του Σωματείου έφθαναν μέχρι την Δημοτική Αστυνομία και τον Εντεταλμένο Σύμβουλο, οι οποίοι αν και κατέβαλαν φιλότιμες προσπάθειες, τα αποτελέσματα δεν ήταν όσο ικανοποιητικά επιθυμούσαμε, ίσως γιατί δεν υπήρχε η δέουσα στήριξη από τον Δήμαρχο, τους συνεργάτες του και το περιβάλλον του.
Μετά από αυτές τις δηλώσεις σας , αναμένουμε να δούμε να «καθαρίζουν» από σταθμευμένα δίκυκλα, οι κόμβοι Μητροπόλεως με Καρόλου Ντηλ , όλος ο άξονας της Αριστοτέλους, ο περιβάλλων χώρος του Λευκού Πύργου, ο πεζόδρομος της Αγίας Σοφίας ( ας μη λησμονείται το πρόσφατο θανατηφόρο συμβάν) , ο πεζόδρομος της Δημητρίου Γούναρη, ο περιβάλλων χώρος του Yahudi Hamam ( Λουλουδάδικα) , η οδός Κομνηνών, από την Λεωφόρο Νίκης έως την Μητροπόλεως, η Καλαποθάκη, το Καπάνι και γενικότερα ΟΛΑ τα πεζοδρόμια κι οι πεζόδρομοι, καθώς είναι για ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΠΕΖΩΝ, όπως προκύπτει κι από την ετυμολογία της ίδιας της λέξης.
Δεν είναι δυνατόν τα πεζοδρόμια κι οι πεζόδρομοι να χρησιμοποιούνται για να κινούνται και να σταθμεύουν τα δίκυκλα.
Ιδιαίτερη βαρύτητα θα πρέπει να δοθεί στα δίκυκλα των εταιριών delivery, τα οποία πολλές φορές κινούνται στην αντίθετη κατεύθυνση και με ταχύτητα , σταθμεύουν όπου κι όπως εξυπηρετούνται , με αποτέλεσμα σε ορισμένα σημεία δημιουργούνται «αποικίες», μικρές ή μεγαλύτερες, αναλόγως της περιοχής.
Στο πολύ σοβαρό θέμα των εν κινήσει δικύκλων η στενή συνεργασία με την Τροχαία Θεσσαλονίκης είναι εκ των ων ουκ άνευ, γιατί μόνον με τον τρόπο αυτό η αστυνόμευση θα είναι πιο αποτελεσματική.
Ως γνωστόν από το 2022 η Δημοτική Αστυνομία έχει δικαιοδοσία για βεβαιώσεις παραβάσεων και για τα εν κινήσει δίκυκλα.
Στην στην ουσία δηλαδή, πρέπει να υπάρξει πλήρης εφαρμογή από την Δημοτική Αστυνομία του συνόλου των διατάξεων του Ν. 5003/2022.
Από την συνέντευξη σας είναι προκύπτει ότι είστε «οπαδός» της διαφάνειας και για τον λόγο αυτό θέλουμε να πιστεύουμε και θα αναμένουμε στο μηνιαίο απολογισμό της Δημοτικής Αστυνομίας θα γίνεται σαφής και λεπτομερής αναφορά του αριθμού των παραβάσεων, τόσο για τα σταθμευμένα δίκυκλα, όσο και για εκείνα τα οποία κατελήφθησαν να κινούνται σε πεζοδρόμια και πεζόδρομους.