Θεσσαλονίκη

FRESH: Τα νέα ταλέντα της Θεσσαλονίκης!

Είναι όλοι τους γύρω στα είκοσι. Τους ξεχωρίσαμε γιατί έχουν κέφι, όρεξη για δημιουργία, ταλέντο και επιμονή.

Μυρτώ Τούλα
fresh-τα-νέα-ταλέντα-της-θεσσαλονίκης-371146
Μυρτώ Τούλα

Λέξεις: Ελισάβετ Τζουβάρα-Μυρτώ Τούλα

Είναι όλοι τους γύρω στα είκοσι. Τους ξεχωρίσαμε γιατί έχουν κέφι, όρεξη για δημιουργία, ταλέντο και επιμονή. Στο μέλλον θα μιλάμε για αυτούς.

Τάσος Τουγγελίδης –  Dj (18 ετών)

Ξεκίνησε να παίζει μουσική το 2015 με αφορμή έναν σχολικό χορό, μέχρι το 2017 το έβλεπε σαν χόμπι και μάθαινε μόνος του την παραγωγή μουσικής από διάφορα tutorials στο YouTube. Από κει κι έπειτα του έγιναν διάφορες προτάσεις και έτσι είχε την ευκαιρία να το αναπτύξει πιο επαγγελματικά. Στο μεταξύ είχε την απόλυτη στήριξη από τους γονείς αλλά και τους φίλους του. Τον εμπνέουν κυρίως τα style που βασίζονται στην ηλεκτρονική μουσική, όπως είναι η RnB και η Trap. Σε ηλικία 16 ετών εργάστηκε για πρώτη φορά σε διάφορα γνωστά νυχτερινά μαγαζιά της πόλης. Φέτος πρόκειται να σπουδάσει στον τομέα Μουσικής Τεχνολογίας ενώ στοχεύει τα επόμενα χρόνια να κάνει μεταπτυχιακό στο Mix Master. Όσο συνεργαζόταν με σχολεία, το playlist του περιείχε κάθε είδος μουσικής, ακόμα και κομμάτια τα οποία ο ίδιος δεν προτιμούσε, πλέον όμως ασχολείται αποκλειστικά με είδη της αρεσκείας του. Αυτή τη στιγμή είναι μέλος της νέας ομάδας Dj ΜAD DREAMS, που απευθύνεται στους φοιτητές της πόλης με διάφορα party. Επιπλέον, παίζει μουσική στο νυχτερινό κλαμπ Dogs και κάθε Κυριακή στο Trap Basement. Θεωρεί πως η Ελλάδα δεν θα μπορέσει να τον βοηθήσει πάνω στη μουσική γιατί δεν του προσφέρει τα προς το ζην ως βασικό επάγγελμα, γι’ αυτό στοχεύει να φύγει στην Αμερική όπου όλα πάνω στις τέχνες εξελίσσονται ραγδαία. Η δυσκολία του επαγγέλματος είναι η πρωτοπορία, αφού ο καθένας πια μπορεί να θεωρείται επιτυχημένος αν παίζει τα mainstream κομμάτια. Ο Τάσος αγαπάει την δουλειά του γιατί βλέπει τον κόσμο να διασκεδάζει με την μουσική του.

Στέλιος Κορδελίδης – Τραγουδιστής των One Way Ticket (20 ετών)

Σε ηλικία 8 χρονών ξεκίνησε να παίζει κιθάρα, καθώς μετά από παρότρυνση της μητέρας του άφησε στην άκρη τα ντραμς. Αρκετά χρόνια αργότερα, ένας φίλος του τού πρότεινε να τραγουδήσουν μαζί στην αποφοίτηση της Γ’ Λυκείου, έλαβαν θετικά σχόλια και από τότε ξεκίνησε μαθήματα φωνητικής. Γράφει τραγούδια κάθε φορά που τον εμπνέει κάτι ή όταν βιώνει μια κατάσταση με έντονα συναισθήματα. Το πιο πρόσφατο κομμάτι του ήταν εμπνευσμένο από μια περίεργη σχέση που τον επηρέασε αρνητικά. Ανέκαθεν είχε επιρροές από τα social media, ξοδεύει αρκετό χρόνο στο YouTube ανακαλύπτοντας καινούρια tracks. Έλαβε μέρος σε έναν τηλεοπτικό διαγωνισμό, δεν ήταν η καλύτερη φάση του, όπως λέει, όμως έκανε ισχυρές γνωριμίες που τον βοήθησαν να καταλάβει τι ακριβώς έψαχνε από τη μουσική. Αυτή την περίοδο είναι μέλος των One Way Ticket, μια μπάντα τεσσάρων αγοριών με μπάσο, κιθάρα, φωνή και ντραμς. Παίζουν κυρίως Alternative Rock, Hard Rock και απλή Rock, έχουν διοργανώσει δύο lives τα οποία πήγαν αρκετά καλά και θα πάρουν μέρος τη φετινή σεζόν στο Battle of the Bands στο 8ball. Μία έντονη σκηνή από τα live τους, που τους προκάλεσε δίψα για την εξέλιξη τους, ήταν όταν έπαιξαν το Killing In The Name και κατάφεραν να μεταφέρουν στον κόσμο την ενέργεια τους. Ο ίδιος πιστεύει πως η Ελλάδα τον βοηθάει σε μερικό βαθμό αφού υπάρχουν μικρές rock σκηνές, που μπορούν οι μπάντες να οργανώνουν τις συναυλίες τους. Ωστόσο, «δεν μπορείς», όπως λέει, «να φτάσεις πολύ ψηλά γι’ αυτό πρέπει να βγεις στο εξωτερικό». Ο Στέλιος στο μέλλον θα ήθελε να τελειώσει την σχολή του, Γεωλογία στο ΑΠΘ, και να ασχοληθεί με αυτόν τον τομέα. Θα ήθελε να έχει την μπάντα «για όσο φαντάζεται τον εαυτό του» αφού η μουσική για τον ίδιο σημαίνει πάθος και τρόπος διαφυγής από την καθημερινότητα.

Διαβάστε σχετικά: 20 πράγματα που πρέπει να έχεις κάνει στη Θεσσαλονίκη μέχρι τα 20

Δημήτρης Κοτανίδης (Dimas) – χορευτής 21 ετών

Στο Λύκειο ασχολήθηκε με το Parkur, αλλά μετά τις Πανελλήνιες τον κέρδισε ο χορός. Ο αδερφός του, παλιός χορευτής brake που μετά από ένα πρόβλημα υγείας άφησε πίσω του το πάθος του, ήταν η αφορμή. Έτσι ο Dimas ξεκίνησε για χάρη του με hip-hop, ενώ πλέον το style του είναι το experimental, συνδυασμός διαφόρων ειδών χορού. Τα πρώτα μαθήματα άρχισαν το 2016, σε μία σχολή της Νεάπολης, δάσκαλος του ήταν ο Sitzi, από τους σπουδαιότερους χορευτές της Θεσσαλονίκης. Στην αρχή ήταν μέλος μιας ομάδας που κατέβαινε αγωνιστικά και μέχρι τότε ήταν το παιδί που έκανε τα δύσκολα tricks. Λίγο καιρό αργότερα, μία συζήτηση με τον Sitzi και άλλους χορευτές του άνοιξε μια νέα πόρτα με τρεις σημαντικές λέξεις: ομάδα, σκληρή δουλειά και εξωτερικό. Έκτοτε βρίσκεται στους Art One, μια από τις σημαντικότερες ομάδες της χώρας, καθώς το 2017 κέρδισαν την πρώτη θέση στο WOD Germany/Berlin. Τελείωσε οδοντοτεχνική αλλά δεν ασχολήθηκε ποτέ με αυτό και τώρα εργάζεται ως δάσκαλος σε διάφορες σχολές. Τα τελευταία χρόνια έχει πάρει σημαντικές διακρίσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό, όπως την πρωτιά το 2017 στο Funkin Stylez Germany: Me against the music. «Η χορευτική κοινότητα δεν μπορεί να εξελιχθεί γρήγορα στην Ελλάδα», όπως λέει και ο ίδιος δεν έχει την απαραίτητη στήριξη. Προπονείται μαζί με άλλους στα μουσεία και στις στοές της Θεσσαλονίκης κάτω από δύσκολες συνθήκες. Ανταγωνισμός δεν υπάρχει αφού η κοινότητα δεν είναι αρκετά μεγάλη και αυτό τους βοηθάει ώστε να πεισμώσουν για την εξέλιξη τους και να εκφράσει ο καθένας την δική του ιστορία μέσω του χορού. «Το storytelling είναι αυτό που χαρακτηρίζει τους Έλληνες χορευτές, καμία άλλη χώρα δεν το έχει τόσο έντονα», λέει. Το μεγαλύτερο του όνειρο είναι να ζήσει στην Αμερική και να μπορεί να χορεύει για να κατανοούν οι γύρω τον κόσμο του. Στις 16 Νοέμβρη, το event Take Your Space, που δημιούργησε με μια παρέα χορευτών, θα λάβει χώρα στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.

Θωμάς Βασιλειάδης – Ηθοποιός (20 ετών)

Στη Β’ Δημοτικού παρακολούθησε μαθήματα θεάτρου στη μικρή σκηνή του θεάτρου Σοφούλη, περνώντας από όλα τα τμήματα, με τη βοήθεια και την αγάπη της δασκάλας του, Μαρίας Κεχρή, και των γονιών του. Τον προηγούμενο χρόνο ήταν μέλος της θεατρικής ομάδας του Πολυτεχνείου, σε μια παράσταση που έπρεπε να επικοινωνήσουν με συγκεκριμένες αισθήσεις. «Η σχέση ανάμεσα σε ηθοποιό και θεατή είναι αρκετά δύσκολη, πρέπει να υπάρχει αλληλεπίδραση και σε αυτό έχει την ευθύνη κατά βάση ο ηθοποιός», λέει. Πλέον, πιστεύει πως η υπέρβαση των ορίων είναι αυτό που σε καθορίζει ως καλλιτέχνη. Ο αγαπημένος του ρόλος είναι ο «Τομ» από το έργο «Προς κατεδάφιση» του Τένεσι Ουίλιαμς που έπαιξε στα 15 του, ενώ θα ήθελε στο μέλλον να παίξει τον «Πουπουλένιο». Ο Θωμάς από μικρός ήθελε να κυνηγήσει το θέατρο επαγγελματικά, ωστόσο τα τελευταία χρόνια παρατηρεί ότι είναι αρκετά δύσκολο στην Ελλάδα, γιατί μετά από κάποιο σημείο χάνεται η μαγεία του και εμπορικοποιείται. «Στη χώρα μας, ένας καλλιτέχνης σε οποιονδήποτε τομέα βιώνει τον ρατσισμό, όμως αν γνωρίζεις και αγαπάς αυτό που κάνεις δεν σε αγγίζει, σε αυτό βοηθούν τα άτομα που επιλέγει ο καθένας», αναφέρει. Στην ερώτηση μας για το πώς φαντάζεται τον εαυτό του σε δέκα χρόνια έδειξε μια μικρή ανασφάλεια, θα ήθελε να παρακολουθήσει μια δραματική σχολή για να το δει πιο σοβαρά. Σκέφτεται μάλιστα να ταξιδέψει στο εξωτερικό, γιατί ένα από τα μεγαλύτερα όνειρά του είναι να ανεβάσει μια δική του παράσταση. Το θέατρο για τον ίδιο σημαίνει αποχρώσεις: «μέσα από αυτό συνειδητοποιείς πως ο κάθε άνθρωπος έχει μια ξεχωριστή πλευρά που ζωντανεύει στη σκηνή».

Διαβάστε σχετικά: Γυναικείες φωνές της Θεσσαλονίκης που αγαπάμε να ακούμε δυνατά

Μόδεστος Γαβαλάς – Youtuber (18 ετών)

Φέτος τελείωσε το σχολείο και πέρασε στη Νομική Θεσσαλονίκης, ωστόσο ασχολείται με το YouTube εδώ και πέντε χρόνια. Ξεκίνησε να παρακολουθεί Έλληνες YouTubers στην Α’ Γυμνασίου και έπειτα δημιούργησε το δικό του κανάλι, Tupac Legency, βασισμένο στην hip-hop μουσική των 80s και 90s, τα mixing διαφόρων καλλιτεχνών, με αποδείξεις και συνεντεύξεις για συμβάντα «παρεξηγημένα» της showbiz εκείνης της εποχής. Αυτή τη στιγμή το κανάλι του έχει 26.000 subscribers, το κοινό του κυμαίνεται σε ηλικίες 20-45 ετών και τα βίντεο του ξεπερνούν τα 10.000.000 views. Έχει συνεργαστεί με διάφορους διαφημιστές και έχει συνδέσει τον λογαριασμό του με το google adsense, ως YouTube partner. Η γλώσσα που χρησιμοποιεί είναι τα αγγλικά για να απευθύνεται στο ευρύ κοινό κάθε χώρας, καθώς μετρά συνεργασίες με Αμερικανούς, Γερμανούς ακόμα και Αφρικανούς. Το καλοκαίρι του 2017 δέχτηκε μία πρόταση από το βρετανικό Vice για να δώσει μία συνέντευξη για το κανάλι του. Θεωρεί τη χώρα του τη μεγαλύτερη τροχοπέδη για την ανάπτυξή του πάνω σε αυτό τον τομέα, αφού δεν υπάρχουν ευκαιρίες για να αναδείξει την δουλειά του μέσω των social media. «Στο εξωτερικό οι YouTubers κάνουν επάγγελμα το χόμπι τους και βγάζουν τα προς το ζην», λέει. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια η ελληνική YouTube κοινότητα εξελίσσεται ραγδαία και σιγά σιγά ανοίγουν επαγγελματικές ευκαιρίες. Τον περασμένο χρόνο το κανάλι ήταν ανενεργό λόγω Πανελληνίων, τώρα επανήλθε δυναμικά για τη νέα σεζόν. Στο άμεσο μέλλον θα ήθελε να ανοίξει ένα δεύτερο κανάλι, στο οποίο θα κάνει vlogs σε διάφορα μέρη του κόσμου, και κυρίως της Ελλάδας για να μπορέσει να προωθήσει την ομορφιά της. Τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ένας ΥouΤuber είναι τα copyrights και η κακή ποιότητα του ίντερνετ. Σε λίγα χρόνια ο Μόδεστος φαντάζεται πως θα έχει τελειώσει την σχολή του και θα ασχολείται με το ηλεκτρονικό δίκαιο, για να μπορεί να δημιουργήσει πάνω στο YouTube έναν δικό του κόσμο.

Nous Animation/3D animators – Γιώργος Βαράνος (21 ετών) Mikel Sinanaj (20 ετών)

Το 3D animation ξεκίνησε ως χόμπι στα παιδικά τους χρόνια, με ένα περιοδικό Disney και ένα τετράδιο στο οποίο σχεδίαζες το δικό σου κόμικ μαζί με μια ματιά στα Making Of των ταινιών Star Wars να αποτελούν τη βασική πηγή έμπνευσής τους. Από τα κωμικά σκιτσάκια που δημιουργούσαν μεταπήδησαν στην ενήλικη ζωή τους στον σχεδιασμό ταινιών με νόημα. Λίγο καιρό αργότερα, σε επαγγελματικό επίπεδο, κάλυψαν την ανάγκη μιας υπηρεσίας, αυτής του 3D Animation. Σήμερα έχουν δημιουργήσει το πρώτο Ελληνικό animation εικονικής πραγματικότητας. Αυτό που τους χαρακτηρίζει είναι το χιούμορ, η ενασχόληση με την επικαιρότητα και η διαρκής εξέλιξη, συζητάνε τις ιδέες τους και τις αναπτύσσουν, κυνηγώντας συνήθως νέα στοιχεία. Έχουν συνεργαστεί με εταιρείες όπως η SafeSales για την παροχή γυαλιών Εικονικής Πραγματικότητας και η Just Make It για την τρισδιάσταση εκτύπωση των χαρακτήρων τους. Στην Ελλάδα αυτός ο δρόμος είναι αρκετά δύσκολος, δεν υπάρχει ιδιαίτερη εκπαιδευτική βοήθεια και πρέπει να το ψάξεις μόνος σου μέσω διαδικτύου. Ο Μικέλ θα κυνηγούσε το 3D animation στο εξωτερικό μέσω σπουδών και εργασίας, ενώ ο Γιώργος θεωρεί ότι το animation στην Ελλάδα θα μπορούσε να αναπτυχθεί σε αρκετά υψηλό επίπεδο. Στο μέλλον φαντάζονται πως η τέχνη τους θα εξελιχθεί ραγδαία για να μπορέσει να τους προσφέρει επαγγελματική αποκατάσταση και ερεθίσματα για δικές τους δημιουργίες. Το μεγαλύτερο τους όνειρο είναι να δημιουργήσουν το δικό τους στούντιο, με την δική τους ομάδα που θα παράγει υλικό για το ευρύ κοινό.

Διαβάστε σχετικά: 6 ανδρικές φωνές της Θεσσαλονίκης που ξεχωρίζουν από χιλιόμετρα μακριά

Μαργαρίτα Κουρτιμένου – Σχεδιάστρια Μόδας (19 ετών)

Από μικρή ο κόσμος της μόδας την ενθουσίαζε, έπαιζε με τις κούκλες της μόνο και μόνο για να συνδυάζει τα ρούχα τους. Από τα φορέματα που ζωγράφιζε στο βιβλίο των Μαθηματικών της μέχρι τα πρώτα μαθήματα σχεδίου μόδας που έκανε, αποφάσισε να το κυνηγήσει. Σήμερα ζει στην Αγγλία και σπουδάζει Fashion Promotion, το οποίο εμπεριέχει Styling, Marketing και διάφορους άλλους τομείς. Ο πρώτος της στόχος ήταν να ασχοληθεί με το styling αφού οι φίλες της ανέκαθεν ζητούσαν την γνώμη της για τα ρούχα, παρ’ όλα αυτά ήθελε να ερευνήσει όλες τις πτυχές για το πώς δημιουργείται ένα ρούχο. Αποφάσισε να φύγει από την Ελλάδα γιατί ο κόσμος της μόδας χρόνο με τον χρόνο μειωνόταν αισθητά και η πρωτοπορία στο εξωτερικό καλπάζει. «Στους καλλιτέχνες η χώρα μας δε δίνει την ελευθερία για να δείξουν την δουλειά τους και τον τρόπο που βλέπουν οι ίδιοι την τέχνη», λέει. Τα τελευταία χρόνια θεωρεί ότι υπάρχουν σημαντικά βήματα βελτίωσης πάνω στη μόδα, αφού οργανώνονται διάφορα event που αναδεικνύουν νέους σχεδιαστές όπως είναι το Fashion Week στην Αθήνα και το Thessaloniki Fashion Show. Σαν σχεδιάστρια επιλέγει έντονα χρώματα και τα μπλέκει με τα βασικά, με αγαπημένο της το κόκκινο. Επηρεάζεται αρκετά από την Ρωσική Πρωτοπορία και προσθέτει στα ρούχα γωνίες, ωστόσο επιλέγει κυρίως casual chic κομμάτια. Το σήμα κατατεθέν της είναι η γόβα, η οποία αναδεικνύει τη θηλυκότητα και τη δυναμικότητα μιας γυναίκας. Η Μαργαρίτα δεν θα επέστρεφε σύντομα στην Ελλάδα, θα ήθελε να κυνηγήσει καριέρα στο εξωτερικό και να γυρίσει γεμάτη εφόδια. Μπορείτε να βρείτε την δουλεία της στο προσωπικό της Instagram Account: Margaritakm.pr

Αναστάσης Μαυρογιάννης – Σεναριογράφος (21 ετών)

Από μικρός έφτιαχνε ιστορίες, ήθελε να γίνει συγγραφέας, μέχρι που ανακάλυψε τον κόσμο του κινηματογράφου και μαγεύτηκε από την οπτικοποίηση μιας ιστορίας. Πέρασε στη σχολή Κινηματογράφου του ΑΠΘ και έκτοτε έχει δημιουργήσει δύο δικές του ταινίες. Το 2015 έδωσε την πρώτη του ομιλία στο TEDx με τίτλο «Τόλμησε να ζεις». Ο ελληνικός κινηματογράφος δεν του ταιριάζει ιδιαίτερα, όμως τον υποστηρίζει γιατί υπάρχει μία σημαντική εξέλιξη τα τελευταία χρόνια. Η Ελλάδα θεωρεί πως δεν τον βοηθά αρκετά στην εξέλιξη του, γιατί δεν υπάρχουν ευκαιρίες για νέους καλλιτέχνες, επίσης δε δίνεται βαρύτητα στην τέχνη: σε μία εποχή που θα έπρεπε να ανθίζει, οι Έλληνες έχουν αποτραβηχτεί χιλιόμετρα μακριά. Το μεγαλύτερο του όνειρο είναι να αλλάξει τον κόσμο μέσα από τις ταινίες του, να δώσει έναν τόνο ομορφιάς και αισιοδοξίας στις ζωές των ανθρώπων. Ο ίδιος προτιμά τα ρομαντικά φιλμ, αφού πιστεύει πως το συναίσθημα του έρωτα είναι από τα πιο δυνατά που νιώθει ένας άνθρωπος. Ένας σεναριογράφος πρέπει να έχει «στομάχι», να πιστεύει στον εαυτό του και να είναι αισιόδοξος για να μπορεί να αντέξει την απογοήτευση και την σκληρή κριτική. Ο Αναστάσης αυτή τη στιγμή παρουσιάζει την τηλεοπτική εκπομπή της ΕΡΤ3 «ΣουΚουΤου Του ΑπουΘου», που ασχολείται με το τμήμα Καλών Τεχνών και παράλληλα γράφει με έναν φίλο του μια τηλεοπτική σειρά. Στο μέλλον θα ήθελε ταξιδέψει στη Γαλλία, γιατί ταιριάζει στην κουλτούρα του.

*Το αφιέρωμα στα νέα ταλέντα της πόλης κυκλοφορεί με την Parallaxi Νοεμβρίου 2018 (τεύχος 232)

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα