Γιατί ανοίγουν τόσα κομμωτήρια στη Θεσσαλονίκη;

Σε τι οφείλεται η ραγδαία αύξηση τους; Μόδα ή επιχειρηματικό κόλπο;

Βιβή Κοτσαπουϊκίδου
γιατί-ανοίγουν-τόσα-κομμωτήρια-στη-θε-680966
Βιβή Κοτσαπουϊκίδου

Μια βόλτα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης είναι αρκετή για να συνειδητοποιήσει κάποιος ότι σχεδόν σε κάθε τετράγωνο υπάρχουν τουλάχιστον τρία κομμωτήρια ή κουρεία. Είναι μια νέα επιχειρηματική τάση που σύντομα θα ξεφουσκώσει ή ήρθε για να μείνει;

Περπατώντας στο κέντρο της πόλης από το ύψος της ΧΑΝΘ περίπου μέχρι και τις αρχές της Πολυτεχνείου, σε όλο το μήκος της Τσιμισκή, αλλά και στις κάθετες οδούς, τις παράλληλες Μητροπόλεως και Προξένου Κορομηλά παρατηρούμε διαρκώς νέα κομμωτήρια και κουρεία. Σε ισόγεια, ορόφους, ημιορόφους, καταστήματα,  διαμερίσματα. Χώροι τεράστιοι, σύγχρονοι, με νέες τεχνολογίες και τεράστιους καθρέφτες, διακοσμημένοι λιτά ή πιο μαξιμαλιστικά. Σου δίνουν την αίσθηση ότι ξεφύτρωσαν ξαφνικά και λίγο πολύ αυτή είναι η αλήθεια.

Πριν τις καραντίνες και μετά πολλά καταστήματα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, μετατράπηκαν σε υπερ λουξ τέτοιους χώρους ακολουθώντας κατά κάποιο τρόπο τη μόδα της εποχής. Πολλοί εξ αυτών έχουν ανοίξει και από άτομα άσχετα με τον τομέα, τα οποία το είδαν σαν μια επένδυση ή σαν μια «εύκολη λύση» όπως είπε στην Parallaxi ο πρόεδρος του Σωματείου Κουρέων Κομμωτών Θεσσαλονίκης, Παύλος Κολοβός.

Η κρίση στο επάγγελμα, το οποίο έχει «ανοίξει» πολύ τα τελευταία χρόνια, είναι μεγάλη όπως λέει ο ίδιος, ιδίως μετά τον κορονοϊό. «Ήμασταν 5,5 μήνες κλειστοί και πολλοί δεν άνοιξαν ποτέ ξανά». Τους τελευταίους μήνες, προσθέτει, ένα 30% του συνόλου των επιχειρήσεων έχει κλείσει καθώς δε μπορεί να τα βγάλει πέρα και ένα 20% αποτελεί τα νέα καταστήματα.

Σύμφωνα με τον κ. Κολοβό πολλοί από τους νέους χώρους που έχουν κατακλύσει το κέντρο, αλλά και τους περιφερειακούς δήμους, προέρχονται από επιχειρηματίες που δε γνωρίζουν το επάγγελμα, οι τιμές τους είναι χαμηλές σε σχέση με τα παραδοσιακά κομμωτήρια και κουρεία, αλλά και η δουλειά που γίνεται δεν είναι πάντα επαγγελματική ή γίνεται με προϊόντα χαμηλότερης ποιότητας, πολλές φορές προερχόμενα από άγνωστες εταιρίες. Επίσης αναφέρθηκε και στους χαμηλούς μισθούς που λαμβάνουν οι εργαζόμενοι τους, καθώς όπως έχει διαπιστώσει ο ίδιος πολλοί αμείβονται μόλις με 12-15 ευρώ τη μέρα.

Ο ίδιος όπως εξηγεί είναι 15 χρόνια πρόεδρος στο Σωματείο και 30 χρόνια διατηρεί κομμωτήριο στην ανατολική πλευρά της πόλης και παρατηρεί μια μεγάλη κρίση. Πολλοί όπως λέει έχουν κλείσει επιχειρήσεις χρόνων, ενώ άλλοι έχουν μειώσει κατά πολύ το προσωπικό τους.

Πως βλέπουν οι επαγγελματίες αυτό το κύμα;

Ως μια διέξοδο από την καθημερινότητα αντιμετώπιζαν ανέκαθεν και πολύ περισσότερο αντιμετωπίζουν σήμερα οι επισκέπτες των κομμωτηρίων σύμφωνα με την Γρηγορία Τσιντογιάννη ιδιοκτήτρια του κομμωτηρίου ‘Como Como’ όπως εξήγησε στην Parallaxi. Η ίδια απέδωσε τον πολλαπλασιασμό τους στη μόδα και όπως είπε αποτελούν μια «νέα τάση».

Ιδιαίτερα αναφέρθηκε στα κουρεία, που όπως είπε όλο και περισσότεροι άντρες περιποιούνται την εικόνα τους και ίσως να οφείλεται και σε αυτό η ταχεία ανάπτυξή τους. «Πολλά από τα νέα αυτά καταστήματα, τα βρίσκω πολύ καλαίσθητα» ανέφερε και πρόσθεσε πως πολλοί επενδύουν στους χώρους τους είτε με υπηρεσίες, είτε με μεταπώληση προϊόντων.

Σε ότι αφορά τις τιμές, η κα Τσιντογιάννη υπογράμμισε ότι υπάρχει μεγάλο εύρος, ωστόσο αρκετά είναι ακριβά λόγω του lifestyle που πωλούν. Την ίδια ώρα όμως υποστηρίζει ότι και πολλά καταστήματα κλείνουν καθώς είναι ένα απαιτητικό επάγγελμα και οι επιχειρήσεις έχουν πολλά έξοδα. «Δε ξέρω αν θα αντέξει κι άλλα τέτοια καταστήματα το κέντρο», καταλήγει η ίδια.

Από την πλευρά του ο Γιώργος Μήτσας, ιδιοκτήτης του κομμωτηρίου ‘Hair affair by Mitsas’ μιλώντας στην Parallaxi, εξηγεί τους δυο κυριότερους λόγους για τους οποίους παρατηρείται το φαινόμενο: από τη μια οι μετακινήσεις αρκετών επιχειρήσεων από τους περιφερειακούς δήμους στο κέντρο και από την άλλη οι εργαζόμενοι που απολύθηκαν μετά από περικοπές, έκαναν το επόμενο βήμα ανοίγοντας δικές τους επιχειρήσεις.

Το τελευταίο διάστημα παρατηρήθηκε μια μείωση των ενοικίων για επαγγελματική στέγη στο κέντρο, γεγονός που ευνόησε την ανάπτυξη επιχειρήσεων στον κλάδο, όταν παλιότερα η περιοχή ήταν απλησίαστη. Ο κ. Μήτσας επίσης κάνει λόγο για μια μόδα, όπως τα προηγούμενα χρόνια άνοιγαν παντού φαρμακεία.

Όπως η Γρηγορία Τσιντογιάννη και ο Γιώργος Μήτσας αναφέρθηκε στο ότι οι άντρες επισκέπτονται αρκετά συχνά πλέον τα κουρεία. Όπως είπε χαρακτηριστικά ένα στιλάτο αντρικό κούρεμα μπορεί να χρειάζεται συντήρηση και μια φορά την εβδομάδα.

Για την γρήγορη εξάπλωση λοιπόν των κουρείων και των κομμωτηρίων, ο ίδιος έκανε λόγο για μια «φούσκα» που ίσως γρήγορα ξεφουσκώσει, ίσως πάλι και να διατηρηθεί.

Δείτε επίσης

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα