Η απάντηση Δημαρέλου στα περί «ιδιωτικοποίησης» της καθαριότητας στο Δήμο Θεσσαλονίκης

Πήρε θέση ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας μετά τις ανακοινώσεις των παρατάξεων Ζέρβα και Πέγκα

Parallaxi
η-απάντηση-δημαρέλου-στα-περί-ιδιωτι-1193685
Parallaxi

Τη δική της απάντηση, μέσω του αντιδημάρχου Καθαριότητας, Γιώργου Δημαρέλου, δίνει η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης στις ανακοινώσεις που εξέδωσαν οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης, μέσω της οποίας κάνουν λόγο για ιδιωτικοποίηση του τομέα της καθαριότητας από τη δημοτική αρχή.

Ο κ. Δημαρέλος σχολιάζει, μεταξύ άλλων, ότι απόλυτη προτεραιότητα για τη διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης είναι το συμφέρον της πόλης και όχι η ικανοποίηση μικροπολιτικών επιδιώξεων.

Αναλυτικά τα όσα αναφέρει στη δήλωση του ο κ. Δημαρέλος:

«Η απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής για την ανάγκη περαιτέρω ενίσχυσης των δημοτικών υπηρεσιών καθαριότητας ερμηνεύτηκε από μερίδα της Αντιπολίτευσης ως απόπειρα δήθεν ιδιωτικοποίησής της. Κατηγορούμαστε μάλιστα πως υπηρετούμε ¨αλλότρια συμφέροντα¨ που υπονομεύουν το μέλλον και την προοπτική της πόλης.

Θέτουμε στην κρίση των πολιτών το αν και κατά πόσο μια απόφαση που με ορίζοντα τετραετίας επικουρεί το έργο που έχουμε ξεκινήσει στον ευαίσθητο και πολύπαθο τομέα της Καθαριότητας με την προμήθεια πρόσθετων υπηρεσιών μηχανοκίνητου σαρώματος, πλυσίματος κάδων και συλλογής ογκωδών αντικειμένων υπονομεύει ή αντίθετα υπηρετεί την πόλη.

Γιατί αυτή είναι η δική μας απάντηση, απάντηση ευθύνης, απέναντι στους αισχίστου είδους λαϊκιστές που στην προσπάθειά τους να αντιπολιτευθούν ξεχνούν τι ψήφιζαν πριν μερικά χρόνια. Και για να γίνω πιο σαφής, διότι οι πολίτες οφείλουν να γνωρίζουν την αλήθεια: Η ”ιδιωτικοποίηση” υπηρεσιών για επισκευές του μηχανολογικού εξοπλισμού, προκειμένου να αναταχθεί ο στόλος της καθαριότητας, από τη διοίκηση του Γιάννη Μπουτάρη στην οποία ήταν αντιδήμαρχος ο κ. Πέγκας και την υποστήριζε με ζέση, σε τι ακριβώς διαφέρει από την ¨ιδιωτικοποίηση” που αφορά στη παροχή υπηρεσιών για την ουσιαστική και μόνιμη βελτίωση της καθαριότητας; Υπάρχει ¨ιδιωτικοποίηση¨ καλή και κακή, ανάλογα με τα συμφέροντα και την εποχή; Όσο δε για τις αναφορές του κ. Πέγκα στην ¨πυραμίδα περιβαλλοντικής διαχείρισης απορριμμάτων¨ προκαλεί τουλάχιστον θυμηδία, καθώς ο συντάκτης δεν έχει την παραμικρή ιδέα για το τι συμβαίνει στο Δήμο.

Η διαχείριση των απορριμμάτων και η περιβαλλοντική διάσταση ουδεμία σχέση έχουν με την παροχή υπηρεσιών. Αυτή υπηρετείται με την δημιουργία ολοκληρωμένων πράσινων σημείων, γωνιών ανακύκλωσης, αύξησης της συλλογής χαρτοσυσκευασιών και ανακυκλώσιμων, αύξηση των ρευμάτων ανακύκλωσης, διαχείρισης των βιοαποβλήτων και των ΖΥΠ (ζωικά υποπροϊόντα), δράσεις που αναπτύσσει ήδη η παρούσα διοίκηση στο ελάχιστο διάστημα των έξι μηνών.

Όσον αφορά στην ανακοίνωση της παράταξης του κ. Ζέρβα, είναι τουλάχιστον προκλητικό να μιλούν για την καθαριότητα αυτοί που παρέδωσαν την πόλη πιο βρώμικη από ποτέ. Κρείττον το σιγάν κ. Ζέρβα.

Η πραγματικότητα που αρνούνται να δουν οι κήνσορες του λαϊκισμού και της δημαγωγίας είναι πως η Θεσσαλονίκη αλλάζει, βελτιώνεται, αποκτά σταδιακά την εικόνα που της αξίζει. Θα επαναλάβω, για να μην υπάρξει ίχνος αμφιβολίας:

• Η αποκομιδή των απορριμμάτων παραμένει αποκλειστική ευθύνη των υπηρεσιών του Δήμου. • Μέρος της χρηματοδότησης που εξασφάλισε η δημοτική Αρχή κατευθύνεται στην πρόσληψη άνω των 100 εργατών για 1+1 χρόνο προκειμένου να στελεχωθούν υπηρεσίες που θα αξιοποιήσουν τα καδοπλυντήρια, τις υπηρεσίες σαρώματος και αποκομιδής. • Είναι αδήριτη ανάγκη να ενισχυθούν τα logistics της μεταφοράς των ογκωδών από το πεζοδρόμιο στον τελικό τους προορισμό. Οι υπηρεσίες αυτές που περιγράφονται στη σύμβαση υπηρεσιών υποστηρίζουν την σκληρή καθημερινή εργασία των υπαλλήλων της καθαριότητας, καθώς θα συμπληρώνουν κυρίως το κύκλο της μεταφοράς από τους προσωρινούς χώρους απόθεσης στον τελικό προορισμό. • Η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης αναμένει καινούριο τροχαίο υλικό όσον αφορά στα απορριμματοφόρα και στα σάρωθρα που όμως δεν αναμένεται να παραληφθούν πριν το 2026, ενώ στόχος είναι να αναβαθμιστεί πλήρως ο μηχανολογικός εξοπλισμός του ΣΜΑ που τόσο πολύ επηρεάζει την καθημερινότητα όλων των εργαζομένων στην καθαριότητα.

Δεν πρόκειται να συνεχίσουμε να συνομιλούμε με ένα αμετροεπές, εμμονικό παρελθόν που επενδύει πολιτικά στον παλαιοκομματισμό.

Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης και όλη η δημοτική Ομάδα δεσμευτήκαμε στους πολίτες πως η πόλη θα καθαρίσει με κάθε τρόπο, πως θα βελτιώσουμε την ποιότητα της ζωής τους. Δεσμευτήκαμε για μια πιο φιλική, πιο ανθρώπινη Θεσσαλονίκη. Και αυτές οι δεσμεύσεις ορίζουν τις επιλογές μας. Οι πολίτες βλέπουν ήδη στην καθημερινότητά τους τα αποτελέσματα της δουλειάς μας. Υλοποιούμε βήμα – βήμα το σχέδιό μας για τη Θεσσαλονίκη της ελπίδας και της αισιοδοξίας».

Η ανακοίνωση της παράταξης Πέγκα:

«Οι κωλοτούμπες για τη διοίκηση Αγγελούδη διαδέχονται η μία την άλλη. Μετά την κωλοτούμπαγια το FlyOver -όπου προεκλογικά διατυμπάνιζε «όχι» στην κατασκευή του έργου- την κωλοτούμπα για τη δημιουργία Μητροπολιτικού Πάρκου στους χώρους της ΔΕΘ και την προεκλογική δέσμευσή για τη μετεγκατάστασή της, ήρθε και η σειρά της κωλοτούμπας, αυτή τη φορά στην Καθαριότητα του δήμου Θεσσαλονίκης.

Παρά την προεκλογική δέσμευση του κ. Αγγελούδη περί μη ιδιωτικοποίησης της Καθαριότητας, μόλις χθες, πέρασε από τη Δημοτική Επιτροπή του δήμου Θεσσαλονίκης η εισήγηση της διοίκησης για να περάσει σε ιδιώτες με σύμβαση παροχής υπηρεσιών το σάρωμα των οδών, η πλύση κάδων και η συλλογή και μεταφορά των ογκωδών απορριμμάτων και ποσοτήτων ΑΕΚΚ.

Πρόκειται για μία ιδιωτικοποίηση, η οποία επιχειρείται νωρίς νωρίς -μόλις στο πρώτο εξάμηνο της νέας διοίκησης- με την προοπτική, μάλιστα, η συγκεκριμένη ανάθεση να είναι για τα υπόλοιπα τέσσερα χρόνια της θητείας του κ. Αγγελούδη.

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία, ότι η απόφαση αυτή αφενός οδηγεί στη σταδιακή μείωση της ποιότητας των υπηρεσιών και αφετέρου είναι σαφώς αντίθετη και με την πυραμίδα περιβαλλοντικής διαχείρισης των απορριμμάτων, αφού δεν αποσκοπεί  στη μείωση, την επανάχρηση και την ανακύκλωση, αλλά στην αύξηση των όγκων διαχείρισης για τη μεγιστοποίηση των κερδών.  Ειδικά στην περίπτωση του δήμου Θεσσαλονίκης, η διοίκηση προχώρησε στην επιλογή αυτή χωρίς προηγουμένως να ορθολογικοποιήσει με μελέτη έργου διαχείρισης τις υπηρεσίες της και να εντοπίσει τις πραγματικές ανάγκες της.

Σίγα σιγά εμπεδώνουμε πως η νέα διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης ήρθε για να υπηρετήσει στρατηγικά συμφέροντα, αλλότρια προς τον συμφέρον της πόλης, των δημοτών και των εργαζομένων του δήμου, αλλά κυρίως της προοπτικής και του μέλλοντος της Θεσσαλονίκης. Παλιές «καλές» πρακτικές εξυπηρέτησης πολιτικών που είναι τόσο ξεπερασμένες όσο και ο διπολικός λόγος της νέας διοίκησης που άλλα υποσχέθηκε, άλλα έταξε και άλλα υπηρετεί!

Αν η πόλη καθάρισε, όπως μέχρι τώρα διατείνεται και περήφανα πρεσβεύει η νέα διοίκηση, με αυτούς τους εργαζόμενους και μια καλύτερη επιμελητεία και οργάνωση, τότε για ποιόν λόγο χρειάζεται η ιδιωτικοποίηση της καθαριότητας; Ποιοι θα εξυπηρετηθούν μέσα από αυτήν πρωτοβουλία;

Ο δήμος Θεσσαλονίκης διαθέτει έναν σημαντικό και έμπειρο αριθμό εργαζομένων. Όταν αξιοποιείται αξιοκρατικά, ενισχύεται με μηχανικά μέσα και έγκαιρες συντηρήσεις και εμπνέεται από μια αποφασισμένη διοίκηση, μπορεί να κρατά την πόλη καθαρή.

Η αιφνιδιαστική κίνηση της διοίκησης Αγγελούδη να φέρει προς ψήφιση στη Δημοτική Επιτροπή του δήμου Θεσσαλονίκης την ιδιωτικοποίηση μέρους της καθαριότητας, χωρίς να προηγηθεί δημόσια διαβούλευση και προτού ολοκληρωθεί η συμφωνημένη διαδικασία καθορισμού του νέου εσωτερικού οργανισμού του δήμου, θα επιφέρει υψηλό οικονομικό τίμημα σε βάρος των οικονομικών του δήμου και των δημοτών, όπως η ήδη ψηφισθείσα από τη διοίκηση Αγγελούδη, αύξηση άνω του 35% των δημοτικών τελών, με την έναρξη της διοικητικής της περιόδου».

Η θέση της παράταξης Ζέρβα:

Με συνοπτικές διαδικασίες και σε χρόνο… «παραλίας» προωθείται η ανάθεση υπηρεσιών καθαριότητας σε ιδιώτες από τον Δήμο Θεσσαλονίκης

Εν μέσω θέρους -με την επόμενη δια ζώσης συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου προγραμματισμένη για τα τέλη Αυγούστου- και με συνοπτικές διαδικασίες χωρίς διαβούλευση στο Δημοτικό Συμβούλιο, η Διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης, πέρασε από τη Δημοτική Επιτροπή την έγκριση ανάθεσης υπηρεσιών καθαριότητας σε ιδιώτες, τα επόμενα τέσσερα χρόνια, με σύμβαση ύψους άνω των 8.000.000€. Τελικά – όπως προκύπτει- λεφτά υπάρχουν ή εύκολα βρίσκονται!

Η απόφαση ελήφθη με την ψήφο των συμβούλων της διοικούσας παράταξης στη Δημοτική Επιτροπή και όχι με δημόσια ανοιχτή συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Ο τρόπος και ο χρόνος που προωθεί τη συγκεκριμένη απόφαση η Διοίκηση, αποτελεί ένα ακόμα κρούσμα αποφυγής διαλόγου, που διαψεύδει στην πράξη τις δηλώσεις για την αξία του.

Η ίδια η απόφαση επίσης, συνιστά έμπρακτη δήλωση της αδυναμίας του Δήμου Θεσσαλονίκης να αντιμετωπίσει το σύνολο των υποχρεώσεων στον τομέα της καθαριότητας, με το προσωπικό που δικαιούται να απασχολεί βάσει των νόμων και των περιορισμών για προσλήψεις στους Δήμους. Και προχωρά αιφνιδιαστικά όχι με μια ολοκληρωμένη προσέγγιση του θέματος (προσωπικό, εξοπλισμός, κλπ) αλλά με δαπανηρές επιλογές για συγκεκριμένους μόνο τομείς της καθαριότητας.

Η παράταξη «Ναι στη Θεσσαλονίκη», που αναγνωρίζει τις υφιστάμενες αδυναμίες και έχει αναδείξει μάλιστα την ανάγκη μητροπολιτικής συνεργασίας των Δήμων του Πολεοδομικού Συγκροτήματος σε τομείς όπως το κυκλοφοριακό και η καθαριότητα, δεν είναι εκ προοιμίου αντίθετη να συζητήσει προοπτική ανάθεσης μέρους των καθηκόντων της Υπηρεσίας Καθαριότητας σε ιδιώτες. Θυμίζουμε, άλλωστε, πως και η Διοίκηση Ζέρβα επιχείρησε να καταφύγει σε αντίστοιχες λύσεις στη διάρκεια της προηγούμενης θητείας, πολύ μικρότερου προϋπολογισμού και χρονικής διάρκειας, αλλά δέχτηκε ανηλεή «πόλεμο» από ιδεολόγους και συνδικαλιστές που εν συνεχεία στήριξαν με πάθος την παράταξη που διοικεί σήμερα τον Δήμο Θεσσαλονίκης.

Αντίθετα, η δική μας παράταξη, έχοντας ως γνώμονα το καλύτερο δυνατόν αποτέλεσμα για την πόλη, είναι έτοιμη να στηρίξει τις αποφάσεις της σημερινής Πλειοψηφίας, ζητώντας ως προϋποθέσεις:

· Να προηγηθεί επαρκής διαβούλευση για την ανάθεση υπηρεσιών καθαριότητας σε ιδιώτες στο Δημοτικό Συμβούλιο με τη συμμετοχή και των εκπροσώπων των εργαζομένων του Δήμου.

· Να παρουσιαστούν με σαφήνεια στο Δημοτικό Συμβούλιο, οι επιλογές στις υπηρεσίες που θα προσφέρει ο Ανάδοχος (προμήθειες οχημάτων, μίσθωση προσωπικού κλπ) και στο αντίστοιχο κόστος τους και

· Να αποσαφηνιστούν όλες οι λεπτομέρειες, όσον αφορά την ενδεχόμενη ανακατανομή πόρων και τη χρηματοδότηση της ανάθεσης.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα