Θεσσαλονίκη: Η απάντηση του Πρόδρομου Νικηφορίδη για το Γλυπτό Καμπαδάκη
Τι ανέφερε ο αντιδήμαρχος Θεσσαλονίκης για το θέμα που ανέδειξε η Parallaxi
Το ρεπορτάζ της Parallaxi για το έργο του σημαντικού Έλληνα γλύπτη Κυριάκου Καμπαδάκη που βρίσκεται παρατημένο στο έδαφος, είχε αντίκτυπο, καθώς άμεσα ο αντιδήμαρχος πρασίνου, τεχνικών έργων και βιώσιμης κινητικότητας, Πρόδρομος Νικηφορίδης, πήρε θέση, τονίζοντας πως θα δοθεί λύση.
Σε ανάρτησή του έγραψε πως το γλυπτό θα μεταφερθεί άμεσα στις Αποθήκες του Δήμου και στη συνέχεια με την ανάπλαση του χώρου θα επανατοποθετηθεί και να σηματοδοτηθεί.
Συγκεκριμένα, έγραψε:
«Όχι, δεν θα μείνει έτσι! Το ημιτελές γλυπτό θα μεταφερθεί άμεσα στις Αποθήκες του Δήμου και μόλις ολοκληρωθεί η σημειακή ανάπλαση του κοινόχρηστου χώρου θα επανατοποθετηθεί και σηματοδοτηθεί όπως οφείλουμε στον Καμπαδακη! 20 χρόνια αδιαφορίας και εγκατάλειψης είναι πάρα πολλά! Ευχαριστούμε parallaxi».
Το ιστορικό του θέματος
Η Parallaxi ανέδειξε σήμερα ένα θέμα που δυστυχώς δεν είναι τωρινό.
Στη διασταύρωση των οδών Βιζυηνού και Βιζουκίδου, κάτω από ένα δέντρο, κείτεται ανολοκλήρωτο σώμα γλυπτού, που φιλοτέχνησε ο σημαντικός γλύπτης Κυριάκος Καμπαδάκης και αυτή η εικόνα θυμίζει σε όλους ότι ο πολιτισμός ενώ θα το άξιζε, δεν κατέχει τη θέση και τον σεβασμό που του αρμόζει.
Πρόκειται για ένα γλυπτό που δεν ολοκληρώθηκε εξαιτίας του αδόκητου θανάτου του καλλιτέχνη, το 2003. Είναι το τελευταίο ουσιαστικά έργο του Καμπαδάκη, γλυπτά του οποίου έχουν τοποθετηθεί σε πολλά σημεία της Θεσσαλονίκης και αποτελούν αντικείμενα θαυμασμού.
Ο Καμπαδάκης στο συγκεκριμένο σημείο δούλευε τα έργα του, γιατί ήταν ακριβώς απέναντι από το εργαστήριό του.
Η περιοχή είχε πάρει, ειδικά τα τελευταία χρόνια πριν από τον θάνατό του, μια πολιτισμική διάσταση, καθώς πολλοί φοιτητές, αλλά και θαυμαστές του πήγαιναν εκεί για να διαπιστώσουν πώς δουλεύει και φυσικά να συνομιλήσουν μαζί του.
Το τελευταίο του έργο όμως δεν πρόλαβε να το ολοκληρώσει, εξαιτίας του ξαφνικού του θανάτου που βύθισε στο πένθος την οικογένεια, αλλά και την πολιτιστική κοινότητα. Το γλυπτό έχει τη μορφή του και το σχήμα του, όμως είναι ανολοκλήρωτο.
«Ο Κυριάκος το είχε αφήσει σε μια παλέτα. Το τύλιγα για να μην καταστραφεί και τελικά κατάλαβα ότι ειναι προτιμότερο να είναι ανοιχτό και όχι στο νάυλον.
Όταν αποφασίστηκε να γίνει η συγκεκριμένη πολυκατοικία, για να ανοίξουν την δίοδο στο ιδιωτικό πάρκινγκ, το μετακίνησαν χωρίς να ενημερώσουν φυσικά κανέναν και έφεραν φαγάνα. Δεν ξέρω αν το συγκεκριμένο κομμάτι, δηλαδή η διασταύρωση δύο δρόμων, μπορεί να γίνει έξοδος ιδιωτικού χώρου στάθμευσης, διότι βρίσκεται πάνω σε καμπυλότητα.
Επίσης δεν ξέρω ποιο κομμάτι ανήκε στον Δήμο Θεσσαλονίκης. Όμως έγινε μια πολιτιστική πρόταση και υπήρξε πλήρης αδιαφορία από τους φορείς και για ακόμη μια φορά έγινε κυρίαρχο το ιδιωτικό συμφέρον», ανέφερε η κ. Καμπαδάκη μεταξύ άλλων, ενώ θέση για το ζήτημα πήρε και ο Βασίλης Κατσαρός, Ομότιμος καθηγητής της Μεσαιωνικής Ελληνικής Φιλολογίας στη Φιλοσοφική Σχολή του ΑΠΘ.
«Ονειρευόμαστε ότι ένα μέρος του οικοπέδου που ανήκει στον Δήμο και ένα μέρος του συνεχόμενου εδάφους που το χώρισε η Βιζουκίδου και ανήκει στο Α.Π.Θ. ως προέκταση του άλσους, στο οποίο φιλοξενήθηκε και το Τελόγλειο, θα μπορούσε να αξιοποιηθεί ως “τοπόσημο” για τον σπουδαίο αυτόν καλλιτέχνη, στήνοντας το γλυπτό κάπου πλάι στο ημικύκλιο που ενώνει τη Βιζουκίδου με την Βιζυηνού», τόνισε μεταξύ άλλων.
Διαβάστε όλο το θέμα και όλες τις δηλώσεις