Η Πόλη Ανάποδα: Το «σχεδόν 70%» του κ. Ζέρβα
Η ανακοίνωση της δημοτικής παράταξης.
Σφοδρή κριτική προς Κ. Ζέρβα, μετά το «ταμείο» που έκανε για την έως τώρα θητεία του, άσκησε η δημοτική παράταξη, «Η Πόλη Ανάποδα» με αφορμή τη χθεσινή ανάρτηση του δημάρχου Θεσσαλονίκης στην προσωπική του σελίδα στο Facebook.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της παράταξης:
Σε χθεσινή του ανάρτηση στα κοινωνικά δίκτυα, o Δήμαρχος της Θεσσαλονίκης απέδωσε ξανά τα εύσημα στον εαυτό του, βεβαιώνοντας ότι έχει ήδη υλοποιήσει «σχεδόν το 70%» των προεκλογικών του δεσμεύσεων. Φυσικά, αρκέστηκε να αναφερθεί απλώς σε διάφορα έργα και «έργα», χωρίς στην πραγματικότητα να εξηγεί πώς προκύπτει το μαγικό αυτό ποσοστό, οπότε μπήκαμε πάλι εμείς στον κόπο να το ελέγξουμε. Το προεκλογικό του πρόγραμμα βέβαια έχει από καιρό αφαιρεθεί από τη σελίδα της παράταξής του (αν υποθέσουμε ότι υπάρχει κάτι τέτοιο). Υπάρχουν όμως ακόμα ρεπορτάζ από την κεντρική προεκλογική του ομιλία στο συνεδριακό κέντρο «Ιωάννης Βελλίδης», στις 18 Μαΐου 2019. Απομονώσαμε λοιπόν από την ομιλία του ΟΛΕΣ τις προεκλογικές του δεσμεύσεις, όπως ο ίδιος τις παρέθεσε στην ομιλία του, και σημειώσαμε πόσες από αυτές έχουν υλοποιηθεί:
- Copyright: «…η Θεσσαλονίκη με μπροστάρη το Δήμαρχό της μπορεί να κερδίσει το όνομα της Μακεδονίας…» X
- Καθαριότητα (1): «…δεσμεύομαι πως θα αναλάβω εγώ ως δήμαρχος την ευθύνη αυτού του τομέα μέχρι η πόλη να καθαρίσει» Χ
- Καθαριότητα (2): «…Με υπογειοποίηση κάδων, με καθαρούς κάδους που δεν θα τους ανοίγεις με χαρτομάνδηλο» ? (σ.σ. μέχρι σήμερα 59 υπόγειοι κάδοι στο σύνολο της πόλης)
- Καθαριότητα (3): «…Με μέτρα προστασίας εργαζομένων και ανανέωση εξοπλισμού». Χ (σ.σ. οι εργαζόμενοι απεργούν διεκδικώντας ακόμα τα στοιχειώδη μέσα προστασίας)
- Ασφάλεια: «… Ο επαρκής φωτισμός παντού, μειώνει την παραβατικότητα και την εγκληματικότητα» ?
- Μετρό: «…Ολοκλήρωση λοιπόν του Μετρό μέχρι το 2021» Χ(αχαχα) (και πέτυχε την απόσπαση των αρχαιοτήτων της Βενιζέλου και το Μετρό δεν θα λειτουργήσει πριν το 2024 -και βλέπουμε…)
- Ποδηλατόδρομοι: «Ποδηλατόδρομοι παντού» Χ (ένας νέος ποδηλατόδρομος, μια καθυστερημένη ανάπλαση κάποιων ήδη υφιστάμενων στα δυτικά και ουσιαστική κατάργηση όλων των υπολοίπων)
- Δρόμοι: «…αλλά και καλής ποιότητας οδόστρωμα, και όχι δρόμοι καρμανιόλες ιδιαίτερα για τα δίτροχα». – (μερικές ασφαλτοστρώσεις το τελευταίο έτος)
- Στάθμευση (1): «…θα αλλάξω το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης γιατί έχει απίστευτους παραλογισμούς». Χ
- Στάθμευση (2): «..πόλη με διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα και μόνιμο μποτιλιάρισμα δεν μπορεί να είναι φιλική στους κατοίκους και στους επισκέπτες της». Χ
- ΟΑΣΘ (1): «Θα πιέσω και θα επιβλέψω ώστε να προκύψει ένα υγιές και βιώσιμο διάδοχο σχήμα αστικών λεωφορείων». Χ
- ΟΑΣΘ (2): «Να κυκλοφορούν επιτέλους στους δρόμους νέα οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας… Και όχι σακαράκες 25ετίας». Χ (σ.σ. αγορά με λεφτά του Δήμου 49 λεωφορείων, εκ των οποίων κυκλοφορούν ελάχιστα, αγορά μεταχειρισμένων από τον ΟΑΣΘ και συνολικός αριθμός λεωφορείων πολύ κάτω από τις ανάγκες)
- ΟΑΣΘ (3): «…συγχρόνως με τον επανασχεδιασμό του χάρτη των δρομολογίων αλλά και το σεβασμό στις λεωφορειολωρίδες». Χ (όχι απλώς δεν έγινε κάτι απο αυτά, αλλά αφαιρέθηκαν από διάφορα σημεία τα πασαλάκια που βελτίωναν κάπως την κατάσταση)
- Πλατεία Αριστοτέλους: «Θα τρέξω. Θα βρω τους πόρους, τον τρόπο ΑΛΛΑ ΣΑΣ ΥΠΟΣΧΟΜΑΙ ΘΑ ΑΛΛΑΞΕΙ … Με σύγχρονη αισθητική, λειτουργικότητα και με την κατασκευή υπόγειου πάρκινγκ». Χ (σ.σ. μόλις υπογράφηκε η ανάθεση της μελέτης, χωρίς κι εδώ -ευτυχώς- υπόγειο πάρκινγκ)
- Ανάπλαση της ΔΕΘ τόνισε πως «Ξεκίνησε η διαδικασία ανάπλασής της που αποτελεί μοναδική ευκαιρία για την πόλη. Θ’ αγωνισθώ να μην χαθεί άλλη μια δεκαετία με ατέρμονες συζητήσεις και ενστάσεις …Μέσα στην επόμενη τετραετία και όχι κάπου, κάποτε!» Χ (σ.σ. καμία μελέτη, καμία εξασφαλισμένη χρηματοδότηση).
- Νέα Τούμπα: «Άλλο ένα μεγάλο project. …Θα στηρίξουμε λοιπόν την υλοποίηση αυτού του μεγάλου έργου και θα πασχίσουμε να ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη θητεία μας». Χ
- Δημοτικά τέλη: «…έκανε ειδική αναφορά και στην δέσμευσή του να μειώσει τα δημοτικά τέλη κατά 50%.» – (σ.σ. μείωση κατά 37,5% σε βάθος 4ετίας)
Με επιεική κριτήρια λοιπόν μπορούμε να αποδώσουμε μερική υλοποίηση σε 4 από τις 17 «δεσμεύσεις»: φωτισμός, υπογειοποίηση κάδων, ασφαλτοστρώσεις και μείωση τελών. Όπως και να το μετρήσεις, αυτό δεν το λες 70%.
Εμείς βέβαια δεν συμφωνούμε με πολλές από τις παραπάνω «δεσμεύσεις»: κάποιες από αυτές μάλιστα, όπως η «ανάπλαση της ΔΕΘ», ευτυχώς δεν υλοποιήθηκαν, καθώς θα ήταν καταστροφικές για την πόλη. Άλλωστε, ο ουσιαστικός απολογισμός, αυτός που βιώνουμε οι πολίτες αυτής της πόλης και ιδιαίτερα οι πιο φτωχοί και φτωχές, δεν χωρά στα παραπάνω νούμερα: στεγαστική κρίση και πανάκριβα νοίκια, ασφυκτική έλλειψη ελεύθερων χώρων, διάλυση δημόσιων μεταφορών, αποκλεισμός ποδηλατών, πεζών κι ΑμεΑ, δρόμοι πηγμένοι σε τραπεζοκαθίσματα και ΙΧ κοκ.
Όμως, έχει μια σημασία να καταγράφουμε και τι λέει ο Δήμαρχος της 70% επιτυχίας· με παρόμοιες υποσχέσεις και αυτός και άλλοι παρόμοιοι, θα διεκδικήσουν άλλη μία θητεία εις βάρος μας.
Να μην τους την χαρίσουμε αυτή τη φορά.