Θεσσαλονίκη

Ηλεκτρικά λεωφορεία: Μένει με το όνειρο ο ΟΑΣΘ;

«Βόμβα» στο διαγωνισμό - Γιατί ο Δεκέμβριος θα είναι ο πιο κρίσιμος μήνας στην ιστορία των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης

Parallaxi
ηλεκτρικά-λεωφορεία-μένει-με-το-όνειρ-1020249
Parallaxi

Τα πάνω – κάτω για τα ηλεκτρικά λεωφορεία σε ΟΑΣΘ και ΟΑΣΑ φέρνει η αποκάλυψη της ιστοσελίδας Συγκοινωνιακά Νέα, που αναφέρει ότι το έκτο κλιμάκιο του ελεγκτικού συνεδρίου με την 214/2023 πράξη δεν δέχεται τη σύμβαση για την ανάθεση από το υπ. Υποδομών και Μεταφορών του τμήματος 5 της προμήθειας ηλεκτρικών 12μετρων αστικών λεωφορείων για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

Το συγκεκριμένο τμήμα με προϋπολογισθείσα δαπάνη 124.695.000 ευρώ αφορούσε στην προμήθεια 250 12μετρων λεωφορείων.

Προσωρινός ανάδοχος είχε ανακηρυχθεί ο όμιλος Κοπελούζος προσφέροντας το λεωφορείο της κινεζικής Yutong. Ωστόσο, με την παραπάνω πράξη του ελεγκτικού συμβουλίου κρίθηκε αντικανονική η συμμετοχή της κινεζικής κατασκευάστριας εταιρείας κατά την ερμηνεία της 2014/25/ΕΕ οδηγίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης που ουσιαστικά προβλέπει τον αποκλεισμό από τις δημόσιες ευρωπαϊκές διαγωνιστικές διαδικασίες προσφερόντων από τρίτες χώρες, οι οποίες δεν συμβάλλονται καθ’ οιονδήποτε τρόπο με την Ε.Ε.

Και τώρα τί γίνεται με το στόλο του ΟΑΣΘ;

Σε άλλο δημοσίευμα της ιστοσελίδας αναφέρονται:

Ο Οργανισμός της Θεσσαλονίκης, περίμενε με… ανυπομονησία της ευόδωση του τμήματος 5 του διαγωνισμού, που αφορούσε στην προμήθεια “250 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12m ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ.”, από τα οποία ευελπιστούσε ότι θα παραλάβει 130 σύμφωνα με δηλώσεις του προέδρου Κώστα Ταγγίρη, που τα πηγαίνει πολύ καλά στη Διοίκηση, αλλά Πρόεδρος χωρίς λεωφορεία, είναι βιολιστής χωρίς βιολί.

Ο ΟΑΣΘ, έχει μείνει πρακτικά, με 86 λεωφορεία για το 2024, καθώς τα Solaris του Δήμου …δεν τραβάνε και δεν έχουν κλιματιστικά, ενώ λήγει στις 31-12-2023 η σύμβαση με τη MED BUS του Ομίλου Παπαδάκη, που παρέδωσε στο ΟΑΣΘ 240 λεωφορεία, τα οποία “σήκωσαν” το σύνολο του έργου, σχεδόν. Ελάχιστα αστικά ιδιοκτησίας του ΟΑΣΘ κυκλοφορούν πλέον στη Θεσσαλονίκη, καθώς τα μόνα που βλέπουν οι Θεσσαλονικείς είναι τα 220 πλέον του Παπαδάκη και κάποια λίγα Solaris του Δήμου …όταν έχει δροσιά.

Συνεπώς, η νέα κυβέρνηση, που θα προκύψει στις 25-6-2023, θα πρέπει να τρέξει ταχύτατα και να λύσει προβλήματα από τώρα κι όχι στις 31/12 ως συνήθως.

Είναι πολύ πιθανό, αν ο Παπαδάκης δεν συμφωνήσει σε ανανέωση του leasing , ο ΟΑΣΘ να μείνει με λεωφορεία μόνο για 5 κεντρικές γραμμές, στις 31-12-2024.

Ταυτόχρονα, λήγουν στις 31/12/23 και οι συμβάσεις με τα ΚΤΕΛ και το Ελεγκτικό Συνέδριο, προειδοποίησε στις προηγούμενες αποφάσεις του, ότι δεν θα εγκρίνει πλέον συνεχείς παρατάσεις επί παρατάσεων.

Σε κάθε περίπτωση, ο Δεκέμβριος του 2023 θα είναι ο πιό κρίσιμος μήνας στην ιστορία των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. Ας ελπίσουμε ότι θα ασχοληθεί πολύ σοβαρά με τη Θεσσαλονίκη η νέα κυβέρνηση, με οριστικές λύσεις με ορίζοντα 15ετίας τουλάχιστον κι όχι συνεχή “μπαλώματα”….

Πηγή: sakisgeorgiadis.blogspot.com

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα