Κάντε κάτι επιτέλους με τις συγκοινωνίες και ΞΕΧΑΣΤΕ τον ΟΑΣΘ

Λίγα λόγια για να τα σκεφτείτε περιμένοντας στην στάση.

Δημήτρης Κουγιουμτζόπουλος
κάντε-κάτι-επιτέλους-με-τις-συγκοινων-555457
Δημήτρης Κουγιουμτζόπουλος

οασθ

Σήμερα κατά πάσα πιθανότητα θα βρέχει και θα περιμένουμε κάτω από ένα μπαλκόνι το λεωφορείο που θα είναι ασφυκτικά γεμάτο ή ένα ταξί να μας βολέψει κάπου ανάμεσα στους άλλους τρεις επειδή θα γίνεται χαμός και πρέπει όλοι να εξυπηρετηθούν. Περιμένοντας λοιπόν να θυμάστε πως νέα λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη θα έρθουν το 2022, η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την “εμπλοκή” των ΚΤΕΛ έχει παγώσει, ο διαγωνισμός για απόκτηση με leasing είναι ακόμα στα σπάργανα. Να θυμάστε επίσης τις λέξεις και τις εκφράσεις: “Τραγική κατάσταση”, “Συγγνώμη”, “Δεν αξίζει στη Θεσσαλονίκη”, όλα τα νούμερα από το 250 μέχρι το 320 διότι τόσα είναι τα λεωφορεία, “υπομονή”, “ψυχραιμία” και πάει λέγοντας. Δεν τις έχω πει εγώ. Έχουν ειπωθεί από τα πλέον επίσημα χείλη της ηγεσίας αυτής της πόλης.

Υπάρχει όμως μια λεωφορειακή γραμμή που λειτουργεί άψογα! ΝΑΙ καλά ακούσατε. Τους έβλεπα ήρεμα και όμορφα περίμεναν το λεωφορείο το οποίο ήρθε στην ώρα του, μπήκαν όλοι, κάθισαν όλοι και ξεκίνησαν για την επόμενη στάση. Ζήλεψα για να είμαι ειλικρινής. Διότι μόνο αν θέλεις να πας στο καζίνο και λεωφορείο υπάρχει και ξέρεις κάθε πότε περνάει και σε γυρίζει και πίσω και είναι δωρεάν! Θόλωσα με το πόσο εύκολο είναι τελικά για μερικούς και πόσο δύσκολο είναι για όλους τους υπόλοιπους.

Η καθημερινότητα προς την στάση έχει μετατραπεί σε λέξεις προσμονή – απογοήτευση – θολούρα – εκνευρισμός – πόδια ή ταξί! Σχεδόν πάντα με αυτήν την σειρά. Συγκοινωνιολόγος δεν είμαι για να πω τι πρέπει να γίνει, άλλοι έχουν σπουδάσει το αντικείμενο και τους βγάζω το καπέλο. Αλλά πλέον και μια διαφορετική δήλωση θα μου ήταν αρκετή για να αλλάξει λίγο η παραπάνω ρουτίνα. Κάτι τέλος πάντων διαφορετικό εκτός ΟΑΣΘ. Μικρό ή μεγάλο που να δείξει πως αντιλαμβανόμαστε κιόλας την κατάσταση έκτακτης ανάγκης και δεν την χρησιμοποιούμε απλά σαν δήλωση κατευνασμού του κόσμου. Διότι με τον ΟΑΣΘ έχουμε τερματίσει. Ότι είναι να γίνει κάποια στιγμή στο μέλλον θα γίνει. Η προσμονή όμως, όπως υποστηρίζουν μερικοί, είναι τις περισσότερες φορές χειρότερη από το αποτέλεσμα. Από την άλλη αν δεν σκεφτόμαστε και λίγο διαφορετικά αποτέλεσμα που να πάει αυτήν την πόλη λίγο πιο μπροστά δεν πρόκειται να υπάρξει. Αναρωτιέμαι:

  • Σκέφτηκαν οι διοικήσεις των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων της Θεσσαλονίκης και του ΤΕΙ να κάνουν κάτι για να βοηθήσουν τους φοιτητές τους; Να ζητήσουν για παράδειγμα μια έκτακτη επιχορήγηση από το Υπουργείο Παιδείας ώστε να έχουν έναν συγκεκριμένο αριθμό δρομολογίων από κομβικά σημεία της πόλης προς τα campus τους.
  • Σκέφτηκε κανείς να ξεκινήσει από τώρα η λειτουργία της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας ενδεχομένως προσαρμοσμένης στην κατάσταση έκτακτης ανάγκης που βιώνει η πόλη;
  • Σκέφτηκε κανείς να ζητήσει βοήθεια από τους μεγάλους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στην πόλη για να εξομαλύνουν έστω και για λίγο, αν μπορούν, ιδιαίτερες πτυχές του προβλήματος;
  • Σκέφτηκε κανείς να ζητηθεί από τα μεγάλα mall ανατολικά και δυτικά της Θεσσαλονίκης να κάνουν κάτι που να εξυπηρετεί τόσο τους εργαζόμενους τους όσο και την ενδεχόμενη πελατεία τους;
  • Σκέφτηκε ποτέ να ζητήσει κανείς από τις γνωστές ελληνικές αεροπορικές εταιρίες ή ακόμα και από την ιδιωτική εταιρεία που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο Μακεδονία να βοηθήσει για την επίλυση της κατάστασης;
  • Σκέφτηκε κανείς να ζητήσει από τα ΚΤΕΛ να εξυπηρετήσουν τον Σταθμό Υπεραστικών Λεωφορείων; (Ουσιαστικά την πελατεία τους θα βοηθούσαν)
  • Σκέφτηκε κανείς να ζητήσει μια γενναία έκπτωση ή ακόμα ένα διαφορετικό deal από τις εταιρείες ηλεκτρικών πατινιών για να εξυπηρετηθούν αυτοί που θα το επιλέξουν; (Ανταλλαγή τέλους στάθμευσης με συγκεκριμένο αριθμό ελεύθερων διαδρομών προς διάθεση στους πολίτες παραδείγματος χάριν)
  • Σκέφτηκε ο εμπορικός κόσμος της πόλης να κάνει κάτι; Ένα mini bus να κάνει κύκλους στο κέντρο κέρδος θα είναι για μερικούς…
  • Σκέφτηκε κανείς να καταθέσει μια μήνυση μπας και κινηθούν λίγο πιο γρήγορα οι διαδικασίες;
  • Σκέφτηκε κανείς πως ο αριθμός όρθιων σε κάθε λεωφορείο είναι σαφέστατα μεγαλύτερος από τον επιτρεπόμενο; Αυτό δεν είναι ζήτημα ασφαλείας; Πως το επιτρέπουν;

Καλή σας Τσικνοπέμπτη

#TAGS
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα