Κάτοικοι Παπάφη για τον ποδηλατοδρόμο: Είναι επιλογή καταστροφής

Απειλούν με προσφυγές στη δικαιοσύνη και δυναμικές κινητοποιήσεις

Φίλιππος Δεργιαδές
κάτοικοι-παπάφη-για-τον-ποδηλατοδρόμ-839099
Φίλιππος Δεργιαδές
Στην οδό Παπάφη σχεδιάζουν να δημιουργήσουν ποδηλατοδρόμο πλάτους 3,5μ

Ανησυχία και αναστάτωση προκαλεί στους κατοίκους της περιοχής Παπαφείου η απόφαση του δήμου Θεσσαλονίκης να προχωρήσει στην υλοποίηση του ποδηλατοδρόμου κατά μήκος της οδού Παπάφη. Υποστηρίζουν ότι πρόκειται για μία επιλογή που θα ανατρέψει πλήρως την καθημερινότητα των οικογενειών και των επαγγελματιών που ζουν και εργάζονται στην περιοχή.

Δηλώνουν ότι δεν είναι αντίθετοι στη δημιουργία ποδηλατοδρόμων, ούτε στη χρήση του ποδηλάτου, αλλά διαφωνούν με την επιλογή να γίνει ο ποδηλατοδρόμος, διπλής κατεύθυνσης και πλάτους 3,5μ, σε ένα δρόμο ήδη υπερφορτωμένο από αυτοκίνητα και κυκλοφορία οχημάτων. Υποστηρίζουν δε ότι ο δήμαρχος, Κ.Ζέρβας και η διοίκηση του, έχουν αρνηθεί κάθε διάλογο με τους κατοίκους της περιοχής και έχουν απορρίψει όλες τις εναλλακτικές προτάσεις που έχουν καταθέσει.

Θα πρέπει να κοπούν δεκάδες δένδρα καθώς πολλά από αυτά φυτρώνουν μέσα στό δρόμο

Αναφέρουν δε πως το μείζον θέμα και πρόβλημα είναι η απώλεια εκατοντάδων θέσεων στάθμευσης που θα αφαιρεθούν από την περιοχή, χωρίς να υπάρχει καμία πρόβλεψη αντικατάστασης τους. Αυτή εξέλιξη θα επιβαρύνει τους κατοίκους όχι μόνο της Παπάφη αλλά της ευρύτερης περιοχής καθώς θα μεγαλώσει η ακτίνα αναζήτησης στάθμευσης γεγονός που θα αυξήσει την κυκλοφορία των οχημάτων. Επίσης θα επιβαρύνει και την οικονομική δραστηριότητα των δεκάδων επαγγελματιών και μικρομεσαίων της οδού Παπάφη που θα έχουν απώλειες σε πελάτες και δυσκολίες στις φορτοεκφορτώσεις. Επίσης θα επιβαρύνει και οικολογικά την περιοχή καθώς η δημιουργία του ποδηλατοδρόμου θα κοστίσει και το κόψιμο περίπου 40 δένδρων στο σημείο κοντά στην εκκλησία του Αγίου Φανουρίου.

«Δυστυχώς ο δήμαρχος δεν κατανοεί ότι πρόκειται για ένα ζήτημα δημοκρατίας και καθημερινότητας. Ο ποδηλατοδρόμος θα επιβαρύνει και δεν θα βοηθήσει γιατί από τις 800 θέσεις στάθμευσης θα χαθούν περίπου οι 500 και μόνο στο κομμάτι του μονόδρομου από τις 163 θέσεις θα μείνουν μόνο 35», τονίζει ο Βαγγέλης Παπαθανασίου, αρχαιολόγος, εκπρόσωπος της Ένωσης Κατοίκων και Επαγγελματιών της Παπάφη. Όπως επισημαίνει «ζητήσαμε ο δήμος να εξετάσει τις εναλλακτικές διαδρομές που προτείναμε αλλά μάταια. Ακόμα ζητήσαμε να περιοριστεί το πεζοδρόμιο στον κομμάτι του μονόδρομου για να διατηρηθεί η λοξή στάθμευση που προσφέρει περισσότερες θέσεις πάρκινγκ αλλά και πάλι είπαν όχι. Πρόκειται κυριολεκτικά για στάση και λύση Τσαουσέκσου».

Επίσης αναφέρει ότι προεκλογικά ο Κ. Ζέρβας είχε ανοιχτά τοποθετηθεί κατά του ποδηλατοδρόμου και κατηγορούσε τον τότε δήμαρχο Γιάννη Μπουτάρη για αλαζονική συμπεριφορά. «Τώρα μας λένε ότι δεν αλλάζει ο σχεδιασμός διότι θα χαθούν τα χρήματα του ΕΣΠΑ. Δηλαδή δεν τους ενδιαφέρει η περιοχή και οι κάτοικοι της αλλά τα κονδύλια του ΕΣΠΑ» υπογραμμίζει.

«Θα κάνουμε ότι νομίμως είναι δυνατό, θα προσφύγουμε δικαστικά και θα επικοινωνήσουμε το πρόβλημα στους συμπολίτες μας» τονίζει και ο πρωτοπρεσβύτερος Βασίλειος Λιβανίδης που δηλώνει ότι οι κάτοικοι δεν θα αφήσουν το θέμα χωρίς να αντιδράσουν ακόμα και με δυναμικές κινητοποιήσεις. «Λυπάμαι για τη στάση του κ. Ζέρβα, άλλα μας έλεγε προεκλογικά. Λυπάμαι για την κοροϊδία», τονίζει και καλεί το δήμο Θεσσαλονίκης να σεβαστεί τη γνώμη, τις προτάσεις και τις ανάγκες των κατοίκων και των επαγγελματιών της περιοχής.

Μόνο στο κομμάτι του μονόδρομου θα χαθούν περίπου 130 θέσεις στάθμευσης

Να σημειωθεί ότι και το 2019 ο δήμος Θεσσαλονίκης είχε επιχειρήσει να εγκαταστήσει ποδηλατοδρόμο στην Παπάφη αλλά υπήρξαν αντιδράσεις και είχαν συγκεντρωθεί 2.000 υπογραφές κατοίκων και επαγγελματιών της περιοχής που ζητούσαν το έργο να ματαιωθεί.

Για το θέμα το 2020 είχε παρέμβει και ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος, Σάκης Τζακόπουλος που έθεσε το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο και με την ιδιότητα του μηχανικού και πρώην προέδρου του ΤΕΕ/ΤΚΜ. Όπως είχε τονίζει, στο σχεδιασμό υπάρχουν σημαντικές παραλείψεις και η μελέτη έχει πραγματικές δυσκολίες στην υλοποίησή της καθώς «το πλάτος του δρόμου είναι μικρό, ενώ δεν λαμβάνεται καθόλου υπόψη ο σταθμός του Μετρό που θα υλοποιηθεί καθώς και η γέφυρα στο ρέμα της Υφανέτ» και μίλησε για προχειρότητα αλλά και δημοπράτηση χωρίς ενημέρωση και διαβούλευση.

Όσον αφορά στον τωρινό προγραμματισμό, ο δήμος Θεσσαλονίκης προχθές μέσω του Δημήτρη Μήτρουμ Τεχνικού Συμβούλου του δημάρχου Θεσσαλονίκης, ανακοίνωσε πως αμέσως το προσεχές διάστημα θα ξεκινήσει η κατασκευή του ποδηλατοδρόμου στην Παπάφη. Όπως είπε για να ξεκινήσουν οι κατασκευές πρέπει να ληφθούν τα απαραίτητα κυκλοφοριακά μέτρα από την Τροχαία με στόχο και ο ποδηλατοδρόμος που θα ξεκινά από τη Κλεάνθους και θα καταλήγει στην Καυταντζόγλου να παραδοθεί προς το τέλος του έτους. Επίσης οι διάδρομοι που βρίσκονται στην Κ. Καραμανλή μεταξύ Παπάφη και Καυταντζόγλου, θα καταργηθούν.

Δείτε επίσης:

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα