Θεσσαλονίκη

Λαϊκή Ενότητα: ΟΑΣΘ όπως ΟΣΕ;

«Η κυβέρνηση πρέπει άμεσα, ειδικά μετά την τραγωδία στον ΟΣΕ, και για να μη θρηνήσουμε θύματα και στον ΟΑΣΘ»

Parallaxi
λαϊκή-ενότητα-οασθ-όπως-οσε-591644
Parallaxi

Με αφορμή το πρόσφατο ατύχημα σε λεωφορείο του ΟΑΣΘ, με τη φωτιά και τους καπνούς στο λεωφορείο που εκτελούσε τη γραμμή 83 προς Λαγκαδά, όπου μπλόκαραν οι πόρτες και οι επιβάτες έσπασαν τα τζάμια για να βγουν από το λεωφορείο, καθώς και τη συνέντευξη του κ. Δήμκα, Προέδρου του Συνδικάτου Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, στην οποία ξαναθέτει κρίσιμα ζητήματα σε σχέση με τη λειτουργία του ΟΑΣΘ, αλλά και την ιδιαίτερη ευαισθησία μας μετά την τραγωδία στον ΟΣΕ, η Λαϊκή Ενότητα – Ανυπότακτη Αριστερά Θεσσαλονίκης επανέρχεται, για πολλοστή φορά εδώ και χρόνια, για να επαναφέρει στη δημόσια συζήτηση, με όλη τη βαρύτητα που απαιτείται, την άθλια κατάσταση του μοναδικού μέσου αστικής μετακίνησης στην πολυπληθή Θεσσαλονίκη, τις τραγικές συνέπειες των ολέθριων συμπεριφορών διαχρονικά όλων των κυβερνήσεων απέναντι σ΄ αυτόν το συγκοινωνιακό φορέα, τα προβλήματα, αλλά και την επικινδυνότητα πια, στις καθημερινές μετακινήσεις δεκάδων χιλιάδων εργαζομένων, φοιτητών, συνταξιούχων στην πόλη μας, την αναγκαιότητα για έναν «άλλο» ΟΑΣΘ.

Η κατάσταση στον ιδιωτικό ΟΑΣΘ αποκαλύφθηκε στην περίοδο των μνημονιακών χρόνων (για όσους δεν ήθελαν να τη δουν πιο πριν), όταν –εξαιτίας των περικοπών που επέβαλε η τρόικα- «στέρεψαν» οι παχυλές προς τους ιδιοκτήτες κρατικές επιδοτήσεις (που εξασφάλιζαν και ετήσια κέρδη στους μετόχους), με συνέπεια ο ήδη προβληματικός φορέας να οδηγείται σε χρεωκοπία. 

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, με καθυστέρηση δυο χρόνων, τον μετέτρεψε σε δημόσιο φορέα, χωρίς όμως οικονομικούς πόρους, λόγων των μνημονίων που και αυτή εφάρμοσε και χωρίς να προβεί σε άμεση εξυγίανσή του, οπότε μπήκε από την ίδια σε εφαρμογή το μνημονιακό σχέδιο επανιδιωτικοποίησής του (στα πλαίσια των ιδιωτικοποιήσεων όλων των δημόσιων οργανισμών, όπως του ΟΛΘ, του αεροδρομίου, του ΟΣΕ κτλ.), που υλοποιείται μέσα από την περαιτέρω υποβάθμισή του, την παράδοση όλο και περισσότερων γραμμών στα ιδιωτικά ΚΤΕΛ από το ΣΥΡΙΖΑ ακόμη, την επέκταση του χρόνου για απόσυρση των αστικών λεωφορείων από τα 15 χρόνια στα 22 (!!!), καμία αγορά καινούριων λεωφορείων μέχρι και σήμερα, αλλά μόνο μεταχειρισμένων (έχουν αγοράσει ό,τι παλιό λεωφορείο είχε αποσυρθεί στην Ε.Ε. και βλέπουμε τις συνέπειες), πήραν και σαράντα εννέα από τη Λειψία, από τα οποία κυκλοφορούν μόλις 17, αν όχι λιγότερα, δεν προσλαμβάνουν οδηγούς με συνέπεια σήμερα να μην έχουν προσωπικό, δε διαθέτουν χρήματα ούτε για ανταλλακτικά με αποτέλεσμα αστικά λεωφορεία να είναι σε απόσυρση, στοίβαζαν ανθρώπους στα ελάχιστα αστικά λεωφορεία στην περίοδο του κορωνοϊού με κίνδυνο μετάδοσης της νόσου και πάει λέγοντας.

Οι κυβερνήσεις Ν.Δ., ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ είναι απόλυτα υπεύθυνες για τη σημερινή εικόνα εγκατάλειψης, αλλά και επικινδυνότητας πλέον των λεωφορείων του ΟΑΣΘ (τα ατυχήματα είναι πολύ πυκνά), καθώς και για το γεγονός ότι δεκάδες χιλιάδες κάτοικοι της Θεσσαλονίκης δε μπορούν να ασκήσουν με ασφάλεια αλλά και αξιοπρέπεια τις καθημερινές τους δραστηριότητες (μετακίνηση στον τόπο εργασίας, στις σχολές, στα ιατρεία, στα νοσοκομεία κτλ.).

Η κοροϊδία τους όμως, κατάντησε πια επικίνδυνη για τις ζωές μας!

Η κυβέρνηση πρέπει άμεσα, ειδικά μετά την τραγωδία στον ΟΣΕ, και για να μη θρηνήσουμε θύματα και στον ΟΑΣΘ, να σταματήσει κάθε σχέδιο ιδιωτικοποίησης του ΟΑΣΘ, να ενισχύσει το στόλο του με καινούρια λεωφορεία, όσα χρειάζεται, να προσλάβει εργαζόμενους, να επαναφέρει στον ΟΑΣΘ τις γραμμές που παρέδωσαν στα ΚΤΕΛ, να προχωρήσει στην εξυγίανση και στη συγκρότηση ενός δημόσιου φορέα σύγχρονου, λειτουργικού, αξιόπιστου, ασφαλούς, με εργατικό και κοινωνικό έλεγχο, με δωρεάν μεταφορά των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων (άνεργοι, ΑμεΑ, φοιτητές, μαθητές). 

Οι μνημονιακές πολιτικές αποδείχθηκαν καταστροφικές, επικίνδυνες, αλλά και αναποτελεσματικές. ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ!

Ένα ισχυρό κοινωνικό, εργατικό κίνημα, που κατά καιρούς ενεργοποιήθηκε στην πόλη μας, πρέπει να διεκδικήσει τις δημόσιες συγκοινωνίες που αξίζουν στους κατοίκους της Θεσσαλονίκης. 

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα