Λίγα λόγια για την Τσιμισκή…

Δυο φορές στο παρελθόν σχεδιάστηκαν αλλαγές για την Τσιμισκή!

λίγα-λόγια-για-την-τσιμισκή-218884

Σήμερα ολοκληρώθηκε η διαβούλευση για το σχέδιο βιώσιμης κινητικότητας του Δήμου Θεσσαλονίκης. Ένα σχέδιο το οποίο θα σταλεί στους φορείς της πόλης ώστε να καταθέσουν τις απόψεις τους πριν αυτό εγκριθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης, αν εγκριθεί, σε κάθε περίπτωση μετά την ανάληψη της νέας διοίκησης από 1ης Σεπτεμβρίου.

Στο σχέδιο αυτό περιλαμβάνεται και η μετατροπή της εμβληματικής, για τη Θεσσαλονίκη, οδού Τσιμισκή σε έναν δρόμο ήπιας κυκλοφορίας. Τις λεπτομέρειες του σχεδίου μπορείτε να τις διαβάσετε εδώ, δεν είναι ωστόσο η πρώτη φορά σήμερα που η Τσιμισκή βρίσκεται στο επίκεντρο σχεδιαζόμενων αλλαγών και προτάσεων.

Πριν από περίπου εννέα χρόνια, η τότε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Τίνα Μπιρμπίλη, παρουσίασε το project «Θεσσαλονίκη 2012» το οποίο αποτελούσε μια ολοκληρωμένη αν και εξαιρετικά φιλόδοξη πρόταση για την πόλη.

Στη συγκεκριμένη πρόταση του 2012 η “ανάπλαση της οδού Τσιμισκή θα πρέπει να στοχεύει στον μετασχηματισμό του οδικού άξονα (μεταξύ Διαγωνίου και Βενιζέλου) στον κύριο εμπορικό δρόμο ήπιας κυκλοφορίας στο κέντρο της πόλης, με 2 μόνο λωρίδες κυκλοφορίας οχημάτων (λεωφορεία Ο.Α.Σ.Θ. και ταξί), χωρίς παρόδια στάθμευση, με μεγάλα πεζοδρόμια, μικρά υπαίθρια καθιστικά και ποδηλατόδρομο δύο κατευθύνσεων”.

Σύμφωνα με την πρόταση “η μετατροπή της Τσιμισκή σε οδό ήπιας κυκλοφορίας εντάσσεται στην εφαρμογή πρακτικής ήπιας κινητικότητας στον αστικό χώρο, την αποθάρρυνση χρήσης του ΙΧ στις κεντρικές περιοχές της πόλης και την ενθάρρυνση της κίνησης μέσων μαζική μεταφοράς”, ενώ τονίζεται πως θα εξεταστεί μεταξύ άλλων η αλλαγή συσχετισμού των μονοδρομήσεων των παράλληλων δρόμων και ενδεχομένως η διαφορετική διευθέτηση των κατευθύνσεών τους και των οδεύσεων των λεωφορείων.

Η πρόταση καταλήγει με την πειραματική εφαρμογή των μέτρων για διάστημα 2 μηνών κάτι το οποίο δεν γίνεται ποτέ καθώς συνολικά το project «Θεσσαλονίκη 2012» με την αποχώρηση της κα. Μπιρμπίλη παραμένει απλά στα χαρτιά.

Μερικά χρόνια νωρίτερα στα μέσα της δεκαετίας του 90 η Θεσσαλονίκη ακούει για πρώτη φορά το θέμα της πεζοδρόμησης της λεωφόρου Νίκης. Την αρχή κάνει τότε για μερικές ώρες η “Ένωση Πολιτών” ενώ τον Νοέμβριο του 2013 με απόφαση του Δήμου Θεσσαλονίκης η Νίκης πεζοδρομείται για 8 ώρες! Στο σχέδιο που υποστηρίζει μέχρι και σήμερα ο Σπύρος Βούγιας απαραίτητη προϋπόθεση για την υλοποίηση του είναι οι μεγάλες αλλαγές στην οδό Τσιμισκή.

Συγκεκριμένα η πεζοδρόμηση της Νίκης θα λειτουργούσε σαν ένα κυκλοφοριακό ντόμινο. Τα λεωφορεία από τη Μητροπόλεως θα έμπαιναν σε μια αντίστροφης κίνησης λωρίδα επί της Τσιμισκή. Με τον τρόπο όπως υποστηρίζει ο κ. Βούγιας θα είχαμε την απαλλαγή της οδού και από το παράνομο παρκάρισμα στο αριστερό ρεύμα κυκλοφορίας. Η Νίκης πεζόδρομος, η Μητροπόλεως μόνο για τα ΙΧ, η Τσιμισκή με αντίθετη λωρίδα για τον ΟΑΣΘ και χωρίς παράνομη στάθμευση ήταν εν ολίγοις το σχέδιο το οποίο και αυτό, παρά τα κάποια θετικά σχόλια από τον Γιάννη Μπουτάρη έμεινε στα χαρτιά. 

Διαβάστε επίσης: 

Τσιμισκή, η ναυαρχίδα της πόλης επιστρέφει!

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα