Ματιές στην πόλη

Προσοχή έργα!

της Κύας Τζήμου Εικόνα: Μαργαρίτα Γώδη Αν δεν μαντέψατε με την πρώτη ποιος είναι ο δρόμος που ανασκάπτεται στην εικόνα, με τα συνεργεία να προχωρούν τις εργασίες με σταθερούς ρυθμούς για να ενοχληθεί όσο το δυνατόν λιγότερο η γειτονιά, είναι η Αγίας Σοφίας, στη διασταύρωση με τη Μακένζι Κινγκ. Από ψηλά. Σε 7 μήνες το […]

Parallaxi
προσοχή-έργα-28422
Parallaxi
img_1731.jpeg

της Κύας Τζήμου Εικόνα: Μαργαρίτα Γώδη

Αν δεν μαντέψατε με την πρώτη ποιος είναι ο δρόμος που ανασκάπτεται στην εικόνα, με τα συνεργεία να προχωρούν τις εργασίες με σταθερούς ρυθμούς για να ενοχληθεί όσο το δυνατόν λιγότερο η γειτονιά, είναι η Αγίας Σοφίας, στη διασταύρωση με τη Μακένζι Κινγκ. Από ψηλά. Σε 7 μήνες το πολύ θα τον έχουμε τον πεζόδρομό μας, λένε οι προδιαγραφές του έργου, αλλά η υπομονή των καταστηματαρχών ήδη εξαντλήθηκε.

Σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα τoυ Voria.gr, οι καταστηματάρχες είδαν τον τζίρο τους να πέφτει κατά 50% και απειλούν με μηνύσεις τον δήμο, που απαντά ότι το έργο θα ολοκληρωθεί μέσα στον προκαθορισμένο χρόνο και δεν γινόταν να πραγματοποιηθεί τμηματικά. Αναμενόμενες ήταν βέβαια οι αντιδράσεις, που είχαν ξεκινήσει από τους καταστηματάρχες ήδη απ΄τον καιρό του πιλοτικού πεζόδρομου.

Δυστυχώς έργα δεν μπορούν να γίνονται χωρίς να σπάσουν αυγά. Εκείνο που πρέπει να γίνει τώρα, είναι για τους επόμενους 7 μήνες ο Δήμος να ελαφρύνει τη ζημιά των επιχειρήσεων. Υπάρχουν έμμεσοι τρόποι αποζημιώσεων, όπως η απαλλαγή από τα δημοτικά τέλη καθόλη την διάρκεια των έργων, στην οποία θα έπρεπε να προχωρήσει άμεσα η δημοτική αρχή.

Για το περίπτερο που βλέπετε στην φωτογραφία να στέκεται ακόμη στη θέση του, μην απορείτε… Αμετακίνητοι οι περιπτεράδες αρνήθηκαν να αφήσουν τα συνεργεία να τα μεταφέρουν. Στον αντίποδα της απαράδεκτης διαχείρισης των ζημιωμένων επιχειρηματιών και κατοίκων από την διοίκηση του Μετρό που σάρωσε την πόλη χωρίς καμιά διευκόλυνση προς τους επαγγελματίες, η δημοτική αρχή αποφάσισε να μη χαλάσει πολλά χατίρια. Ο δήμος Θεσσαλονίκης κάλεσε τους ιδιοκτήτες των τεσσάρων περιπτέρων που βρίσκονται στο υπό ανάπλαση κομμάτι της Αγίας Σοφίας να καταθέσουν τις προτάσεις τους για τις πιθανές νέες θέσεις στις οποίες θα επιθυμούσαν να μεταφερθούν. Στο σύνολό τους οι ιδιοκτήτες των περιπτέρων υπέδειξαν σημεία επί της οδού Τσιμισκή, τα οποία ωστόσο -και λογικό- απορρίφθηκαν από τις αρμόδιες δημοτικές υπηρεσίες, οι οποίες αντιπρότειναν με τη σειρά τους οκτώ υποψήφιες θέσεις στην περιοχή του κέντρου της πόλης. Ποια θα είναι τελικά τα νέα σημεία στα οποία θα μεταφερθούν τα περίπτερα της Αγίας Σοφίας θα το μάθουμε σε μία από τις επόμενες συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου.

Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, επίσης, λένε ότι τέθηκαν αυστηρές προδιαγραφές για το βάθος του σκαψίματος, γιατί είναι απολύτως βέβαιο ότι η βυζαντινή πόλη υπάρχει ακόμα σχεδόν σώα κάτω από τη μοντέρνα. Μην ξεχνάμε ότι όταν διανοίχτηκε η Μακένζι Κινγκ τα αρχαία που βρέθηκαν ακριβώς απέναντι από την Αγία Σοφία αφέθηκαν με την μέθοδο της κατάχωσης κάτω από την οικοδομή που ανεγέρθηκε στη γωνία με Ικτίνου. Σε όλη την πόλη άλλωστε, στο ιστορικό κέντρο, οι εργολάβοι κατά τη διάρκεια της μεγάλης ανοικοδόμησης – αντιπαροχής έσκαβαν νύχτα τα θεμέλια για να μην πάρουν μυρωδιά οι αρχαιολόγοι τα αρχαία που έβρισκαν σκάβοντας. Με συνοπτικές διαδικασίες η αρχαία πόλη ξαναθάφτηκε για να παραμείνει αθέατη.

Υπήρξαν βέβαια και τα απροόπτα στο εργοτάξιο του πεζόδρομου αφού τα έργα υπογοιοποίησης των κάδων απαιτούν σκάψιμο σε μεγαλύτερο βάθος, όπως στην τρύπα που βλέπετε στη φωτογραφία. Προς το παρόν σε μια από αυτές τις τρύπες βρέθηκαν δυο σκελετοί σε πρόχειρους τάφους και ένα αγγείο. Για να δούμε…

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα