Ματιές στην πόλη

Σσσσσσσσσσ, το Μετρό κοιμάται

Η φωτογραφία είναι της Κύας Τζήμου Tο 2013 θα ξεκαθαρίσει το τοπίο με την κατασκευή της βασικής γραμμής του μετρό. Κατά γενική ομολογία, το έργο δεν είναι δυνατό να συνεχιστεί λόγω οικονομικών δυσχεριών και με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, πρέπει να δοθεί λύση. Με βάση το αισιόδοξο σενάριο, η «Αττικό Μετρό ΑΕ» θα […]

Κύα Τζήμου
σσσσσσσσσσ-το-μετρό-κοιμάται-14654
Κύα Τζήμου
1.jpg

Η φωτογραφία είναι της Κύας Τζήμου

Tο 2013 θα ξεκαθαρίσει το τοπίο με την κατασκευή της βασικής γραμμής του μετρό. Κατά γενική ομολογία, το έργο δεν είναι δυνατό να συνεχιστεί λόγω οικονομικών δυσχεριών και με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, πρέπει να δοθεί λύση. Με βάση το αισιόδοξο σενάριο, η «Αττικό Μετρό ΑΕ» θα μπορέσει να παραδώσει νέους χώρους στην κατασκευάστρια κοινοπραξία, για να αναπτύξει εργοτάξια. Ταυτόχρονα, με διάφορες ενέργειες που γίνονται από το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών, όπως είναι η αύξηση της προκαταβολής αλλά και ο φιλικός διακανονισμός, θα βοηθηθεί ο ανάδοχος στα προβλήματα ρευστότητας που αντιμετωπίζει. Ετσι, το έργο θα μπορέσει να πάρει και πάλι μπρος.

Εν τω μεταξύ αποφασίζεται η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά, με 5 νέους Σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) και 4,78 χλμ. υπόγειας γραμμής, ανακοίνωσε σήμερα η Αττικό Μετρό. Πρόκειται για μια επένδυση συνολικού προβλεπόμενου τιμήματος 518.000.000 ευρώ, η οποία θα αναβαθμίσει συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά πολυπληθείς γειτονιές της πόλης. Στις 24 Δεκεμβρίου αποσφραγίστηκαν οι οικονομικές προσφορές των 4 διαγωνιζομένων κοινοπραξιών/εταιρειών για το έργο «Μελέτη, κατασκευή και θέση σε λειτουργία της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά», με προβλεπόμενη δαπάνη 332.000.000,00 ευρώ και προβλεπόμενο συνολικό τίμημα (προ ΦΠΑ) 424.967.800,00 ευρώ. Η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά προβλέπεται (ε καλά μην κρατάτε και την αναπνοή σας) να ολοκληρωθεί σε 5 έτη. Η επέκταση του Μετρό θα πραγματοποιηθεί με 2 μετροπόντικες και θα τεθεί σε λειτουργία σε συντομότερο χρόνο από τους 60 μήνες που προβλέπει η αρχική διακήρυξη του έργου, καθώς δεν αναμένεται να σημειωθούν καθυστερήσεις από αρχαιολογικές ανασκαφές (αυτή η σιγουριά δεν μπορώ να φανταστώ από πού πηγάζει).

Η Κομισιόν από την άλλη μεριά θέτει το έργο της επέκτασης του μετρό και τις προθεσμίες που ανακοινώθηκαν υπό αμφισβήτηση, αφού θεωρεί ότι η λειτουργικότητα του έργου για την επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης είναι άμεσα συνδεδεμένη με την εφαρμογή και τη λειτουργικότητα της κύριας γραμμής και, συνεπώς, τα δύο έργα θεωρούνται αλληλένδετα».

Σας θυμίζω ότι η βασική γραμμή του μετρό της Θεσσαλονίκης έχει μήκος 9,6 χλμ. και θα εκτείνεται από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία, διαθέτοντας 13 σταθμούς: Ν. Σ. Σταθμός, Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Σιντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφειο, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, Πατρικίου, Βούλγαρη, Νέα Ελβετία. Οσο για το χρόνο παράδοσής του, αν ξεπεραστούν τα προβλήματα και πάρει και πάλι μπρος, αυτός δεν είναι απολύτως ξεκάθαρος. Οι… αισιόδοξοι, μιλούν για τέλος 2016, αρχές 2017. Οι… απαισιόδοξοι κάνουν λόγο για 2018, 2028, 2038… τι να σας πω… όλα παίζονται.

Πηγή: Αγγελιοφόρος

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα