Μετρό Θεσσαλονίκης: Καταγγελίες για επαναφορτιζόμενα εισιτήρια που απομαγνητίζονται
Επιβάτες αναφέρουν στην Parallaxi ότι οι διαδρομές που απέμεναν στα εισιτήρια... εξαφανίστηκαν μαγικά όταν πήγαν να τα χρησιμοποιήσουν
Συνεχείς… εκπλήξεις φαίνεται πως περιμένουν τους επιβάτες του μετρό Θεσσαλονίκης σε ό,τι αφορά τα νέα ηλεκτρονικά επαναφορτιζόμενα εισιτήρια. Μετά από τις ουρές στα μηχανήματα, την ασυμβατότητα με τον ΟΑΣΘ και τη φημολογούμενη ολική εξάντληση των εισιτηρίων που έρχεται σε μερικές μέρες, τώρα υπάρχουν αναφορές από επιβάτες ότι τα εισιτήριά τους αποφορτίζονται, χάνουν δηλαδή το προϊόν κομίστρου (μονή διαδρομή, 10+1 διαδρομές κτλ.) με το οποίο τα έχουν φορτίσει.
Υπενθυμίζουμε ότι τα νέα εισιτήρια του μετρό (όπως και τα νέα εισιτήρια του ΟΑΣΘ) είναι ηλεκτρονικά, διαθέτουν δηλαδή ένα chip, το οποίο «μαγνητίζεται» με την αντίστοιχη πληροφορία και διαβάζεται από τις πύλες του μετρό και τα ακυρωτικά μηχανήματα στα λεωφορεία.
Αναγνώστης που επικοινώνησε με την Parallaxi δηλώνει:
«Πριν από λίγες μέρες απομαγνητίστηκε το εισιτήριο μου, το οποίο περιείχε γύρω στις 16-17 διαδρομές (Αγόρασα αρχικά 10+1 διαδρομές και στη συνέχεια την επαναφόρτισα με επιπλέον 10+1).
Την κάρτα την είχα στο πορτοφόλι μου μαζί με τις υπόλοιπες κάρτες. Απευθύνθηκα στο σταθμάρχη και μου είπε ότι έχει συμβεί σε πολλούς αυτό και ότι δεν μπορεί να κάνει κάτι. Μου επισήμανε μάλιστα ότι όσο περνάει ο καιρός, οι κάρτες απομαγνητίζονται πιο εύκολα, οπότε καλύτερα να μην φορτίζω την κάρτα που έχω, αλλά να βγάζω καινούρια και για μεγαλύτερη σιγουριά να βγάζω κάρτα για μία διαδρομή!
Δεν κατηγορώ τον κ. σταθμάρχη, απλά μου έδωσε μια “φιλική συμβουλή”. Τελικά έβγαλα καινούρια κάρτα 10+1 και έχασα τα 8-9 ευρώ που ήταν η αξία της προηγούμενης.
Θεωρώ ότι δεν είναι δυνατόν να είναι τόσο “ευαίσθητες” οι κάρτες και ότι πρόκειται για ζήτημα πολύ σοβαρό που χρήζει ανάδειξης».
Ανάλογη εικόνα μεταφέρει και δεύτερος επιβάτης του μετρό στην Parallaxi:
«Πήγα να πάρω το μετρό έχοντας στην τσέπη ένα επαναφορτιζόμενο εισιτήριο με έξι-εφτά υπολειπόμενες διαδρομές. Προσπάθησα να το χτυπήσω σε μία από τις πύλες αλλά δεν το δεχόταν. Πάω σε ένα από τα εκδοτικά μηχανήματα για να το “διαβάσει” και να δω πόσες διαδρομές μού δείχνει ότι έχει. Έβγαλε μηδεν διαδρομές, σβήστηκαν δηλαδή όλες.
Με πλησίασε ένας υπάλληλος, του εξήγησα τι έγινε και μου είπε ότι είναι κάτι που συμβαίνει πολύ συχνά. Ο ίδιος υποστήριξε ότι τα εισιτήρια ίσως αποφορτίζονται όταν τσαλακώνονται ή έρχονται σε στενή επαφή με άλλες κάρτες και τα ραδιοκύματα του κινητού, κοινώς αν τα έχεις χύμα στην τσάντα ή το πορτοφόλι σου! Μου προτεινε να στειλω e-mail στην εταιρεία, μήπως αποζημιωθώ. Δεν είναι θέμα κόστους —το ποσό ήταν μικρό, εξάλλου— αλλά θέμα αξιοπιστίας».
Καταλήγοντας, είναι προφανές ότι καλώς η THEMA και ο ΟΣΕΘ προωθούν την επαναφόρτιση των εισιτηρίων. Θα έπρεπε να το είχαν κάνει ακόμα νωρίτερα και με μεγαλύτερη ένταση, πέρα από τα αυτοκόλλητα που τοποθετήθηκαν πριν 20 μέρες περίπου στα μηχανήματα (για παράδειγμα, στο μετρό της Αθήνας ακούγονται συχνά ηχητικές ανακοινώσεις που ενθαρρύνουν τον κόσμο να επαναφορτίζει το εισιτήριό του). Ίσως έτσι «συγκινούνταν» μερικοί και δεν πετούσαν παντού τα εισιτήρια μετά από μία χρήση. Ίσως έτσι δεν φτάναμε και στο σημείο να φοβόμαστε μην ξεμείνουν από εισιτήρια τα μηχανήματα.
Όμως, πρέπει και όσοι επιλέγουν να ακολουθήσουν αυτήν τη σωστή οδηγία να είναι σίγουροι ότι δεν θα χάσουν τα χρήματά τους. Δεδομένο, θα μου πείτε, αλλά στο ζήτημα των εισιτηρίων του μετρό μάλλον δεν υπάρχει τίποτα δεδομένο.