Μετρό Θεσσαλονίκης: Ψάχνουν πρώτες ύλες ακόμα και για τα πλακάκια;

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι πολλοί υπεργολάβοι έχουν εγκαταλείψει το έργο ενώ υπάρχει έλλειψη σε βασικά υλικά και ανταλλακτικά

Φίλιππος Δεργιαδές
μετρό-θεσσαλονίκης-ψάχνουν-πρώτες-ύλ-906433
Φίλιππος Δεργιαδές

Οξύνονται τα προβλήματα στα εργοτάξια του μετρό Θεσσαλονίκης, με τους εργαζόμενους να συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους για τα ζητήματα των μισθών και των μέτρων ατομικής προστασίας και την εργολαβία να εμφανίζει αρρυθμίες σε ό,τι αφορά την πορεία των έργων.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η ανάδοχος εταιρία αντιμετωπίζει προβλήματα ή ότι εμφανίζεται να αντιμετωπίζει προβλήματα, στην εξεύρεση των βασικών υλικών για την εξέλιξη των εργασιών στα διάφορα εργοτάξια του μετρό.

Στις αρχές Μαίου, η ανάδοχος εταιρία ΑΚΤΩΡ, με επιστολή της προς τους αρμοδίους, είχε επισημάνει την έλλειψη πρώτων υλών και αύξηση των τιμών σε όλα τα υλικά κατασκευής, προκειμένου να αιτιολογήσει καθυστερήσεις σε συγκεκριμένες φάσης εκτέλεσης του έργου.

Μάλιστα η επιστολή είχε τον τίτλο «απρόβλεπτα γεγονότα και οι συνέπειες αυτών στις εργασίες του έργου» ενώ μιλούσε για αυξήσεις στα υλικά μέχρι και 100%.

21-08-20200604-tk-9523-2-sooc15912598381.jpg

Οι πληροφορίες της Parallaxi, αναφέρουν ότι στην παρούσα φάση στα εργοτάξια του μετρό Θεσσαλονίκης, παρότι σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, που ελέγχει και εποπτεύει το έργο εκ μέρους του δημοσίου, η χρηματοδότηση του έργου συνεχίζεται κανονικά και απρόσκοπτα, υπάρχει έλλειψη βασικών υλικών ακόμα και των πλέον συνηθισμένων, όπως πλακάκια, γυψοσανίδες, τσιμέντο, καρφιά και άμμος.

Αντί των πέντε συνεργείων που πρέπει να απασχολούνται κανονικά και παράλληλα, ώστε να υπάρχει μία κανονικότητα στην σειρά αποπεράτωσης των εργασιών, υπάρχει υστέρηση καθώς πολλές φορές εργάζεται μόνο ένα.

Οι πληροφορίες επίσης αναφέρουν ότι λόγω ρευστότητας, πολλοί υπεργολάβοι έχουν εγκαταλείψει το έργο ενώ υπάρχει έλλειψη ακόμα και στα ανταλλακτικά για τα διάφορα μηχανήματα. Επίσης σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, υπάρχει πρόβλημα και με το λογισμικό που χρησιμοποιείται για την εκπόνηση διάφορων υπολογισμών για τον προγραμματισμό των έργων.

Αν πράγματι συμβαίνουν όλα αυτά και δεν είναι απλά συγκυριακές αρρυθμίες που αντιμετωπίζονται, το Μετρό Θεσσαλονίκης φαίνεται να εισέρχεται σε μία νέα φάση καθυστερήσεων, σαν κι αυτές που παλιότερα το είχαν καταστήσει ως το «ανέκδοτο της πόλης» και το παρομοίαζαν με «το γεφύρι της Άρτας».

Χθες ζητήσαμε από το γραφείο Τύπου του ΑΚΤΟΡΑ, απαντήσεις για αυτά τα ζητήματα, δηλαδή για την επιστολή σχετικά με τα «απρόβλεπτα γεγονότα» αλλά και για το κύμα κρουσμάτων covid που παρουσιάστηκε στο τμήμα των αρχαιολογικών έργων, αλλά δεν κατέστη δυνατό να πάρουμε απαντήσεις.

Ωστόσο σε πρόσφατη επικοινωνία που είχαμε με τον Νίκο Ταχιάο, πρόεδρο της Αττικό Μετρό, ήταν σαφές ότι από την Αττικό Μετρό δεν υφίσταται καμία αλλαγή ως προς τα χρονοδιαγράμματα και τη κανονικότητα της χρηματοδότησης. «Δεν ξέρω τι σημαίνει αυτή η επιστολή και αν η εταιρία επικαλούμενη τα υλικά σκοπεύει να ζητήσει περισσότερα χρήματα για τα οποία θα πρέπει να προσφύγει δικαστικά, αλλά εμείς περιμένουμε το έργο να παραδοθεί στο τέλος του 2023» τόνισε.

21-004-20190923-tk-6114-sooc15692352701.jpg

Νέα στάση εργασίας την Πέμπτη

Στο μεταξύ χθες το σωματείο εργαζομένων στο κατασκευαστικό τμήμα να προχωρήσει σε νέα στάση εργασίας την ερχόμενη Πέμπτη από τις 12 το μεσημέρι μέχρι τις 3.30 το απόγευμα. Επίσης διοργανώνουν και συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο εργοτάξιο της πλατείας Δημοκρατίας

Οι εργαζόμενοι προχωρούν σε νέα στάση εργασίας διεκδικώντας αυξήσεις στους μισθούς, τακτική καταβολή της μισθοδοσίας και βελτίωση των συνθηκών εργασίας ενώ ζητούν και συνάντηση με την διοίκηση του ΑΚΤΟΡΑ στην Αθήνα προκειμένου να συζητήσουν άμεσα με την διεύθυνση της εταιρίας τα αιτήματα τους.

tk-27541557997013.jpg
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα