Μπορεί ένας δήμαρχος να κάνει κάτι παραπάνω από το να ασφαλτοστρώνει δρόμους;

Πώς η Διοίκηση ενός Δήμου με όραμα και διάθεση προσφοράς μπορεί να ξεπεράσει την απλή διαχείριση της καθημερινότητας

Parallaxi
μπορεί-ένας-δήμαρχος-να-κάνει-κάτι-παρ-1040549
Parallaxi

Λέξεις: Παναγιώτης Γεωργιάδης

“Μπορεί ένας Δήμαρχος να κάνει κάτι παραπάνω για τους Δημότες του πέραν της διαχείρισης της καθημερινότητας και του να ασφαλτοστρώνει δρόμους. Ναι μπορεί πολλά παραπάνω…”.

Στο μυαλό των περισσοτέρων το πεδίο δράσης του κάθε Δήμου όπως διοικείται από τον Δήμαρχο, το εκλεγμένο Δημοτικό συμβούλιο και τις επιτροπές, εξαντλείται στην διαχείριση της καθημερινότητας, όπως π.χ. στην αποκομιδή των σκουπιδιών, την ασφαλτόστρωση δρόμων, την έκδοση αδειών λειτουργίας καταστημάτων, την καταχώρηση πράξεων και έκδοση πιστοποιητικών από το δημοτολόγιο και το ληξιαρχείο κλπ.

Ωστόσο ένας Δήμος ως πρωτοβάθμιος φορέας Ο.Τ.Α. είναι η μικρογραφία μια κυβέρνησης σε τοπικό επίπεδο με πληθώρα αρμοδιοτήτων και δυνατοτήτων. Οι βασικές αρχές συγκρότησης και λειτουργίας των Ο.Τ.Α. τίθενται από την νομοθεσία για τους Ο.Τ.Α. αλλά και από το ίδιο το Σύνταγμα, σύμφωνα με το οποίο στο άρθρο 102§1 προβλέπεται ότι οι Ο.Τ.Α. είναι υπεύθυνοι για τη διοίκηση των τοπικών υποθέσεων, μάλιστα σε περίπτωση σύγκρουσης αρμοδιοτήτων μεταξύ Ο.Τ.Α. και κεντρικής διοίκησης, συντρέχει υπέρ των πρώτων τεκμήριο αρμοδιότητας.

Για αυτό οι Ο.Τ.Α. χαίρουν διοικητικής και οικονομικής αυτοτέλειας άρθρο 102§2 Συντάγματος.

Η Διοίκηση ενός Δήμου με όραμα και διάθεση προσφοράς μπορεί να ξεπεράσει την απλή διαχείριση της καθημερινότητας, υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι έχει φροντίσει για την ομαλή λειτουργία του Δήμου και να κάνει πολλά περισσότερα πράγματα από το να ασφαλτοστρώνει δρόμους.

Μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά στις ζωές των δημοτών ακόμη και σε ατομικό επίπεδο ως ακολούθως :

α) Συμβάλλοντας στην αντιμετώπιση της ακρίβειας και της αισχροκέρδειας στην αγορά, με ανάληψη πρωτοβουλιών και συντονισμό δράσεων με πιστοποιημένες Ενώσεις Καταναλωτών και την Ανεξάρτητη Αρχή του Συνήγορου του Πολίτη. β) Συμβάλλοντας στην προστασία της Πρώτης Κατοικίας από πλειστηριασμούς λόγω χρεών με παροχή δωρεάν νομικής βοήθειας σε ευάλωτους δημότες. γ) Συμβάλλοντας στην αντιμετώπιση της στεγαστικής κρίσης και της ραγδαίας αύξησης των ενοικίων με 1. την δημιουργία «Παρατηρητήριου Στέγασης», το οποίο θα ερευνά και θα αναλύει δεδομένα που σχετίζονται με τη στέγαση, 2. την διάθεση από τον Δήμο διαμερισμάτων σε οικογένειες χαμηλού εισοδήματος με συμβολικό ενοίκιο, με εξασφάλιση χρηματοδότησης μέσω ανάλογων ευρωπαϊκών προγραμμάτων, 3. την αντιμετώπιση του επιθετικού μοντέλου airbnb με το κοινωνικά δικαιότερο fairbnb, δ) Ενισχύοντας τον ρόλο του Συμπαραστάτη του Δημότη, για άμεση εξέταση των καταγγελιών με σκοπό την ταχεία διευθέτηση των προβλημάτων των Δημοτών.

Σε μια πόλη με ανεργία σύμφωνα με εκτιμήσεις του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης που ανέρχεται σε ποσοστό άνω του 30%, και με μείον 65% του ΑΕΠ της σε σχέση με το 2000, η αντιμετώπιση των ανωτέρω προβλημάτων των πολιτών θα πρέπει να αποτελεί πρωταρχική προτεραιότητα της νέας Διοίκησης που θα αναδειχθεί στις κάλπες της 8ης και 15ης Οκτωβρίου.

*Ο Παναγιώτης Γεωργιάδης είναι δικηγόρος Παρ΄ Αρείω Πάγω Εκπρόσωπος της Ένωσης Καταναλωτών Ν.ΙΝΚΑ και υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος για τον Δήμο Θεσσαλονίκης με τον Σπύρο Πέγκα

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα