Μυλόπουλος: Ξανακάνουν το μετρό ανέκδοτο
Δήλωση του Καθηγητή Γιάννη Μυλόπουλου.
Δήλωση του Καθηγητή Γιάννη Μυλόπουλου:
Είναι ντροπή οι ίδιοι οι υπεύθυνοι για τις τεράστιες καθυστερήσεις και το σταμάτημα τελικά του Μετρό της Θεσσαλονίκης το 2014-2016, αυτοί που ευθύνονται για τα εκατοντάδες εκατομμύρια Ευρώ που πλήρωσε το ελληνικό δημόσιο στους εργολάβους για αποζημιώσεις, ακριβώς εξαιτίας των δικών τους καθυστερήσεων, να απαξιώνουν σήμερα το έργο που για πρώτη φορά έγινε στο μετρό της Θεσσαλονίκης τα τελευταία χρόνια.
Και αυτό ισχύει πολύ περισσότερο και για το σταθμό Βενιζέλου, για τον οποίο δηλώνουν δεξιά και αριστερά ότι δήθεν δεν υπάρχει λύση και ότι τάχα δεν έγινε το παραμικρό έργο τόσον καιρό.
Όταν μιλάμε για το σταθμό Βενιζέλου κατ´ αρχήν καλόν είναι να μην ξεχνάμε ότι επί δέκα χρόνια, (2006-2016), οι προηγούμενες κυβερνήσεις και οι διοικήσεις της Αττικό Μετρό ΑΕ δεν είχαν κάνει το παραμικρό μελετητικό ή κατασκευαστικό έργο, πέραν από κουβέντες και διχαστικά διλήμματα.
Όταν εμείς αναλάβαμε ως νέα διοίκηση το 2016 δεν βρήκαμε στο σταθμό παρά μόνον αρχαία…
Το πήραμε λοιπόν από την αρχη. Συγκροτήσαμε ομάδα αρμοδίων φορέων από τον Δήμο Θεσνίκης, την Αττικό Μετρό, το Υπ. Πο και την ΕΦΑΠΟΘ, που ετοίμασε και ενέκρινε την πρόταση ταυτόχρονης ανάδειξης αρχαίων και μετρό στη Βενιζέλου. Ήταν η πρώτη φορά που οι 4 φορείς κάθισαν στο ίδιο τραπέζι και συνεργάστηκαν μετα από τα άγονα 10 χρόνια κατασκευής του έργου της Θεσνίκης, που ήταν χρόνια διλημμάτων και αντιπαραθέσεων.
Μόλις το 2017 εγκρίθηκε από το ΚΑΣ και το Υπ. Πο ο σχεδιασμός της ταυτόχρονης ανάδειξης αρχαιοτήτων και σταθμού και το 2018 ξεκίνησε ουσιαστικά η κατασκευή του σταθμού.
Από τότε μέχρι σήμερα, σε ένα δλδ και κάτι χρόνια, έχουν γίνει τα εξής:
Α) Όλες οι μελέτες ΟΜ1 (προκαταρκτικές) του σταθμού έχουν ολοκληρωθεί, εγκριθεί και πληρωθεί.
Β) Όλες οι μελέτες ΟΜ2 (οριστικές) του πρώτου ορόφου του σταθμού έχουν επίσης ολοκληρωθεί, εγκριθεί και πληρωθεί.
Γ) Από το υπόγειο τμήμα του σταθμού έχει ήδη υποβληθεί στις 30/7/2019 και ήδη βρίσκεται στη φάση της έγκρισης η οριστική στατική μελέτη του κεντρικού υπογείου τμήματος του σταθμού, που είναι και η βασική μελέτη για τον υπόγειο σταθμό. Η κατασκευή του υπόγειου τμήματος, σύμφωνα με το χρονοδίαγραμμα, θα αρχίσει το 2020 και προφανώς μέχρι τότε θα έχουν εγκριθεί και οι υπόλοιπες μελέτες και θα έχει ανατεθεί και η σχετική σύμβαση στον ανάδοχο.
Όποιος γνωρίζει άλλωστε από δημόσια έργα που εκτελούνται με τη διαδικασία του Μετρό ξέρει καλά ότι οι μελέτες ολοκληρώνονται σταδιακά και προχωρούν σύμφωνα με την κατασκευαστική πρόοδο του έργου.
Είναι επομένως απόλυτη ανακρίβεια, για να μην πω σκόπιμο ψέμμα, ότι δήθεν δεν υπάρχει λύση και τάχα δεν υπάρχουν μελέτες γι αυτήν.
Επιπλέον των μελετών, στον σταθμό Βενιζέλου έχουν ήδη κατασκευαστεί τα εξής έργα (και αυτό το βλέπει όποιος τον επισκέπτεται χωρίς γυαλιά κομματικής μυωπίας):
- Το έργο προστασίας των αρχαιοτήτων, με κατάχωσή τους με σάκους άμμου.
- Τα δύο φρεάτια σε βάθος 27 μέτρων (έχει ολοκληρωθεί και η αρχαιολογική έρευνα) από τα οποία θα γίνει η κατασκευή του υπόγειου σταθμού.
- Το βόρειο τμήμα της πλάκας οροφής του σταθμού.
- Η μετακίνηση δικτύων ΟΚΩ και η αντιστήριξη της εκσκαφής στη νότια πρόσβαση του σταθμού.
Μέχρι σήμερα έχουν επενδυθεί στη Βενιζέλου περισσότερα από 5 εκ. Ευρώ σε μελέτες και έργα, τα οποία μπορεί να τα βρεί οποισδήποτε μπει στην Διαύγεια και τα οποία δυστυχώς θα πεταχτούν στον κάλαθο των αχρήστων αν πράγματι αλλάξει ο σχεδιασμός.
Βοά η Θεσνίκη για το έργο που έγινε τα τελευταία 3,5 χρόνια σε όλα τα εργοτάξια του μετρό.
Μόνον όσοι προσεγγίζουν το μετρό με σκοπιμότητες και ιδιοτέλεια δεν αναγνωρίζουν την πρόοδο που έχει γίνει.
Θα ήταν πολύ πιο έντιμο λοιπόν από πλευράς τους να υποστηρίξουν την προτίμησή τους στη λύση της απόσπασης των αρχαιοτήτων με επιχειρήματα (αν μπορούν) και όχι κατασκευάζοντας μια ψεύτικη εικόνα για ένα έργο που προχωρούσε «σφαίρα» μέχρι τις εκλογές και που, όλως τυχαία, άρχισε να… βγάζει προβλήματα από τις εκλογές μέχρι σήμερα..
Δυστυχώς κάνουν πάντα το ίδιο πράγμα. Αυτό που έμαθαν και έκαναν στο παρελθόν, αυτό κάνουν και τώρα: Καθυστερούν και σταματούν τα έργα, με πάντα τον ίδιο κερδισμένο: Τους εργολάβους, που θησαυρίζουν από τις αποζημιώσεις.
Δυστυχώς οι ίδιοι άνθρωποι που με τις πράξεις και τις παραλήψεις τους έριξαν το μετρό στα βράχια το 2012-2016, σήμερα επανέρχονται με άλλες ιδιότητες, για να ΞΑΝΑΚΑΝΟΥΝ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΑΝΕΚΔΟΤΟ.
Δείτε επίσης:
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ