Θεσσαλονίκη

Νηπιαγωγείο της Θεσσαλονίκης «κρίκος» στην «αλυσίδα» μιας έξοχης δράσης με ηχηρά μηνύματα

Μια «γνωριμία» με σπουδαίες γυναικείες προσωπικότητες της ανθρωπότητας και δράσεις που υμνούν το σεβασμό στην ισότητα και τη διαφορετικότητα

Ραφαήλ Γκαϊδατζής
νηπιαγωγείο-της-θεσσαλονίκης-κρίκο-1019438
Ραφαήλ Γκαϊδατζής

Το, ιδιαίτερα δραστήριο, 31ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης, συμμετείχε για μία ακόμη φορά σε μία όμορφη δράση μαζί με άλλα νηπιαγωγεία της πόλης, αλλά και του εξωτερικού.

Με κεντρικό σύνθημα «I Believe I can», το φετινό έργο eTwinning, έδωσε τη δυνατότητα στους μικρούς μαθητές να «γνωρίσουν» σπουδαίες γυναικείες προσωπικότητες οι οποίες με τα επιτεύγματά τους άφησαν ανεξίτηλο το στίγμα τους στην πορεία της ανθρωπότητας, άλλαξαν τον κόσμο και αποτελούν έως και σήμερα πρότυπο για όλους μας.

Από την πρώτη γυναίκα αεροπόρο, Amelia Earhart, που έγινε και η μασκότ του προγράμματος, και τις Anna Pavlova (μεγάλη Ρωσίδα μπαλαρίνα) και Malala Yousafzai (ακτιβίστρια) μέχρι τις Valentina Tereshkova (πρώτη γυναίκα κοσμοναύτης), Coco Chanel (πρωτοπόρος σχεδιάστρια), Yayoi Kusama (εκκεντρική ζωγράφο) και φυσικά την αξέχαστη Μελίνα Μερκούρη.

Οι μαθητές του 31ου Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης «ταξίδεψαν» μέσω της Amelia Earhart, στις χώρες καταγωγής των γυναικών που άφησαν το στίγμα τους με τα επιτεύγματά τους και το έργο τους.

Με αφορμή τη χορεύτρια Anna Pavlova, πραγματοποιήσαν επίσκεψη σε σχολή χορού.

Τον Δεκέμβριο «γνώρισαν» την Malala Yousafzai και τον αγώνα για δικαίωμα στην εκπαίδευση όλων των παιδιών και κυρίως των κοριτσιών.

Τον Ιανουάριο… έφτασαν ως το διάστημα με την Tereshkova Valentina. Το λεξικό του διαστήματος, μάλιστα, ήταν αποτέλεσμα της συνεργασίας μας με Νηπιαγωγείο της Σερβίας.

Τον Φεβρουάριο αφιερώθηκαν στο έργο της Coco Chanel. Γνωρίζοντας τη διάσημη σχεδιάστρια ρούχων, συζητήσαν για το τι τους αρέσει να φοράνε. Τα παιδιά κατασκεύασαν τα δικά τους καπέλα, τσάντες, ενώ έκαναν και επίδειξη μόδας. Μάλιστα, συγκέντρωσαν ρούχα στο σχολείο με την πολύτιμη βοήθεια των γονέων τους. Κάποια από τα ρούχα κατέληξαν σε σεισμόπληκτους στην Τουρκία, άλλα χρησιμοποιήθηκαν για τις δραστηριότητες της τάξης, ενώ όσα περίσσεψαν κατέληξαν σε κάδους ανακύκλωσης ρούχων.

Τον Μάρτιο στο επίκεντρο μπήκε η θρυλική Μελίνα Μερκούρη και ο αγώνας που έδωσε για τα μάρμαρα του Παρθενώνα.

Το μήνα Απρίλιο, αφιερωμένο στη Yayoi Kusama, μέσα από καλλιτεχνικές δράσεις, γνωρίσαν τη σπουδαία ζωγράφο – καλλιτέχνιδα, με τα παιδιά να φτιάχνουν τα δικά τους έργα τέχνης.

Εστιάζοντας στο έργο και την προσφορά τους στην ανθρωπότητα, δόθηκε παράλληλα έμφαση στη μείωση του χάσματος μεταξύ των φύλων, την ενδυνάμωση του ρόλου των κοριτσιών, αλλά και την κατάρριψη του στερεότυπου του αποκλεισμού και των προκαταλήψεων λόγω φύλου.

Οι μαθητές νηπιαγωγείων από τη Θεσσαλονίκη, την υπόλοιπη Ελλάδα και το εξωτερικό, μέσα από συνεργατικές δραστηριότητες κατάφεραν να προάγουν την ισότητα των δύο φύλων, αλλά και το να αποδέχονται την διαφορετικότητα.

Κάθε μαθητής και μαθήτρια ενθαρρύνθηκε να εξελίξει τα δυνατά του σημεία και να ξεπεράσει τις αδυναμίες του, με κινητήριο μοχλό τη δέσμευση για βελτίωση και αλλαγή, επιδιώκοντας την κοινωνική ενσωμάτωση και την πρόληψη των κοινωνικών αποκλεισμών.

Στο έργο συμμετείχαν σχολεία από την Ελλάδα, την Πολωνία και την Σερβία. Συγκεκριμένα τα: 31ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης, 1ο Νηπιαγωγείο Λητής Θεσσαλονίκης, Νηπιαγωγείο Παστίδας Ρόδου, 1ο Νηπιαγωγείο Ρεθύμνου, 1ο Nηπιαγωγείο Προσοτσάνης Δράμας Αρετή Μελαδίνη, 1ο Νηπιαγωγείο Αριδαίας Πέλλας, το ιδιωτικό Νηπιαγωγείο Αλαντίν Κύπρου και το 14ο Νηπιαγωγείο Πτολεμαΐδας, Szkoła Podstawowa nr 16 im. Tony Halika w Warszawie Warszawa, Predškolska ustanova „Naša radost” Суботица / Subotica, Serbia

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα