Ο Ζέρβας κατηγορεί τη διοίκηση Αγγελούδη για τα ατυχήματα στη Λεωφόρο Νίκης – Η απάντηση αντιδημάρχων

Την ίδια ώρα, η parallaxi με ρεπορτάζ της, έχει αναδείξει την επικινδυνότητα που διαμορφώνεται στο σημείο

Parallaxi
ο-ζέρβας-κατηγορεί-τη-διοίκηση-αγγελο-1372968
Parallaxi

Κριτική στη διοίκηση του Στέλιου Αγγελούδη, κατηγορώντας την για τα αλλεπάλληλα ατυχήματα που συμβαίνουν στη Λεωφόρο Νίκης, λόγω των πασαλακίων στην αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας, άσκησε μέσω ανακοίνωσης, ο πρώην δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση της παράταξης «ΝΑΙ στη Θεσσαλονίκη» πρόκειται για μια «μη νόμιμη αλλά και κυκλοφοριακά απαράδεκτη επιλογή».

Υπενθυμίζεται πως η parallaxi με ρεπορτάζ της, έχει αναδείξει την επικινδυνότητα που διαμορφώνεται στο σημείο, με αυτοκίνητα και πεζούς που συχνά κινδυνεύουν εξαιτίας των κολωνακίων και της προσπάθειας να αλλάξουν λωρίδα.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της παράταξης Ζέρβα:

«Τα αλλεπάλληλα και διαρκώς αυξανόμενα ατυχήματα στη Λεωφόρο Νίκης εξαιτίας της επιλογής να μεταφερθούν τα πασαλάκια στην αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας, μιας μη νόμιμης αλλά και κυκλοφοριακά απαράδεκτης επιλογής, δυστυχώς επιβεβαιώνουν τις ανησυχίες που είχαμε εκφράσει εξ` αρχής, για μια απόφαση υπαγορευμένη από την εμπάθεια της σημερινής Διοίκησης και ιδιαίτερα του Δημάρχου και του Αντιδημάρχου Τεχνικών Έργων, απέναντι στην προηγούμενη Διοίκηση.

Η εμπαθής αυτή επιλογή, θα μας άφηνε αδιάφορους αν δεν γεννούσε κίνδυνο για ζωές και περιουσίες. Διότι είναι αντιληπτό απ` όλους πλέον, πως μόνο κατά τύχη, δεν έχουμε θρηνήσει ως τώρα τραυματισμό ή και απώλεια ανθρώπινης ζωής στην Λεωφόρο Νίκης, όταν ατυχήματα συμβαίνουν σε συνεχή βάση και αυτοκίνητα καταλήγουν στο πεζοδρόμιο, ή σταματούν λίγα εκατοστά από τα καθίσματα καφετεριών και τους ανυποψίαστους θαμώνες, εξαιτίας της θέσης που έχει επιλεγεί για τα πασαλάκια.

Τα προβλήματα που δημιουργούνται στην κυκλοφορία με την διαρκή κατάληψη της δήθεν προστατευμένης λωρίδας από …σταθμευμένα για 5΄οχήματα (ΙΧ, φορτηγά φορτοεκφορτώσεων και μετακομίσεων κα), η δυσκολία διέλευσης των απορριμματοφόρων και των μεγάλων οχημάτων, ή όταν αυτοκίνητα από τη μεσαία λωρίδα επιχειρούν να κάνουν αριστερή στροφή για τους κάθετους δρόμους, είναι συνεχή και γεννούν κινδύνους.

Και όλα αυτά, απλώς για να πουν ότι ”ο Ζέρβας το είχε κάνει λάθος κι εμείς, το κάναμε καλύτερα”.

Η πραγματικότητα τους εκθέτει. Τους καλούμε να αναθεωρήσουν έμπρακτα την εκτρωματική πολιτική τους στην Λεωφόρο Νίκης!».

Η απάντηση του Γιώργου Δημαρέλου

Τη δικιά του απάντηση, μέσω ανάρτησης στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook, έδωσε ο Αντιδήμαρχος Καθαριότητας, Ανακύκλωσης κ Κλιματικής Προστασίας, Γιώργος Δημαρέλος, έπειτα από την ανακοίνωση που δημοσίευσε ο Κωνσταντίνος Ζέρβας.

Συγκεκριμένα, αναφέρει:

«Διάβασα με προσοχή την ανακοίνωση του πρώην Δημάρχου σχετικά με τα κολωνάκια στην λεωφόρο Νίκης και αισθάνομαι ότι πρέπει να ειπωθούν κάποια πράγματα που ξεκινάνε από παλαιότερα ως προς τις αντιδράσεις.

1) Ήμουν από τους πρώτους το 2020 που είχα πει ότι η δημιουργία της λωρίδας ποδήλατων στη δεξιά πλευρά ήταν προς την σωστή κατεύθυνση υπό κάποιες προϋποθέσεις. Να συνεχιζόταν και μετά τον Λευκό Πύργο και να λάμβανε υπόψη τις νομοθετικές διατάξεις του ΚΟΚ για την ασφάλεια των μετακινούμενων. Δεν έγινε τίποτα από αυτά και όταν έληξε η περίοδος χάριτος των προσωρινών μέτρων λόγω COVID, όλες οι αδειοδοτικές αρχές είπαν καταργήστε το. Από τότε, ό,τι έχει γίνει, αντιμετωπίζεται από τους υπέρμαχους του ποδηλατοδρόμου ως αντικείμενο κριτικής. Αν όμως μία φορά, μόνο μία, γινόταν ένα θανατηφόρο ατύχημα, όλοι θα ζητούσαν το κεφάλι του Δημάρχου πάνω σε ασημί δίσκο. Να δεχθώ, ότι διαχρονικά, το θέμα της μετακίνησης του ποδηλάτου μέσα στην πόλη δεν έχει αντιμετωπιστεί με τη δέουσα προσοχή. Αλλά αυτό πλέον δεν ισχύει, γιατί υπάρχει σχετική μελέτη που τρέχει συνδυαστικά με την Καλαμαριά.

2) Η κατάργηση του ποδηλατόδρομου, μέχρι να είναι σε θέση ο Δήμος Θεσσαλονίκης σε συνδυασμό και με το deck να ορίσει εκ νέου τον τρόπο που θα γίνονται οι μετακινήσεις, πάντα κατόπιν σχετικών αδειοδοτήσεων, ανέδειξε την ανάγκη προστασίας κίνησης των οχημάτων. Δεν θα υπήρχε καμία νομιμοποιητική ηθικά βάση στον Δήμο να καταργήσει τον ποδηλατόδρομο για να παρκάρουν αυτοκίνητα δεξιά. Η τοποθέτηση των κολωνακίων διασφαλίζει ότι η κίνηση των οχημάτων ως επί το πλείστον διεξάγεται σε τρεις λωρίδες, μειώνοντας σημαντικά τις καθυστερήσεις των οχημάτων που κινούνται δυτικά προς ανατολικά ειδικά στις ώρες αιχμής.

3) Ναι, υπάρχουν ατέλειες. Στριμώχνονται τα απορριμματοφόρα, που παρεμπιπτόντως έχουν μεταφερθεί όσο γίνεται οι ώρες τους για να μην ενοχλούν τις ώρες υψηλής αιχμής και ναι χρειάζεται να υπάρχει μεγάλη προσοχή από όλους τους οδηγούς για να μην υπάρχουν ατυχήματα, μικρά ή σοβαρότερα. Είμαι σε θέση να γνωρίζω ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας, ο αριθμός των ατυχημάτων έχει μειωθεί σε σχέση με πριν τα κολωνάκια στη Νίκης. Αν υπάρχουν οδηγοί που κινούνται στην μεσαία λωρίδα και αποφασίζουν τελευταία στιγμή να στρίψουν αριστερά, είναι προφανής παραβίαση του ΚΟΚ.

4) Ας μην μιλάει ο πρώην Δήμαρχος για εμπάθεια της νυν διοίκησης. Καμία εμπάθεια δεν υπάρχει για το θέμα, και ειδικά στο θέμα των κολωνακιων ας μην θυμηθούμε τις ενέργειες του για το θέμα με το που ανέλαβε προς εξυπηρέτηση διαφόρων συμφερόντων.

5) Τα κολωνάκια, όπως και άλλο οποιοδήποτε αποτρεπτικό μέσο της παρανομίας είναι αναγκαία στη Θεσσαλονίκη του 2025. Δυστυχώς, δεν φτάνουν τα μέσα για να είναι σε κάθε γωνία ένας δημοτικός αστυνομικός, ένας επόπτης καθαριότητας, ένας τροχονόμος κλπ. Μακάρι να μπορούσαμε να έχουμε και άλλα αποτρεπτικά μέσα στη διάθεσή μας. Οι ευθύνες του Δήμου, της πολιτείας γενικά, στην σωστή λειτουργία της πόλης είναι αυταπόδεικτες, αλλά και ο κόσμος δεν μπορεί να σταθμεύει όπου θέλει και να πετάει το νοικοκυριό του όπου θέλει.»

Τι λέει ο Προδρόμος Νικηφορίδης

Ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Βιώσιμης Κινητικότητας, Πρόδρομος Νικηφορίδης, έκανε το παρακάτω σχόλιο, με αφορμή την ανακοίνωση του Κωνσταντίνου Ζέρβα:

«Που συναντώνται ένας αποτυχημένος πρωην Δήμαρχος που προσπαθεί να κάνει αντιπολίτευση στον ενέργεια Δήμαρχο, ένας αγχωμενος εξερευνητής ειδήσεων και ένας επιχειρηματίας που θέλει να εξασφαλίσει δωρεάν θέσεις στάθμευσης στους πελάτες του; Μα που αλλού; Στη Λεωφόρο Νίκης που όλοι μαζί προβάλουν θέματα που δεν υπάρχουν. Σήμερα το πρωί στα γραφεία της Τροχαίας μου επιβεβαίωσαν ότι είναι λιγότερα τα ατυχήματα από την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Δεν είναι τυχαίο που αυτό το μέτρο υποδείχθηκε από την Τροχαία και σίγουρα η Τροχαία δεν υποδεικνύει παράνομα μέτρα όπως ισχυρίζεται ο πρώην. Όσοι δεν εφαρμόζουν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας προκαλούν τα λιγότερα από την περσινή περίοδο ατυχήματα. Ακούμε τις υπεύθυνες αρχές!»

Ο Αντιδήμαρχος Δημοτικών Κοινοτήτων και Γειτονιών και Μέριμνας για την Τρίτη Ηλικία, Λάζαρος Ζαχαριάδης, γράφει σε ανάρτησή του σχετικά με το ζήτημα:

«Η εμμονή του κου Ζέρβα να ασχολείται με την πολιτική μας στη Λεωφόρο Νίκης θεωρώ πλέον ότι ξεπερνά τα όρια της αντιπολίτευσης και αφήνει να αιωρούνται ερωτηματικά, καθώς χρησιμοποιεί εκφράσεις, χαρακτηρισμούς και συμπεράσματα που δεν στοιχειοθετούνται από πουθενά.

Αυτό που προέχει στις αποφάσεις μας είναι το συμφέρον της πόλης, το συμφέρον των πολλών προσπαθώντας ταυτόχρονα να ελαχιστοποιούμε τις όποιες επιπτώσεις στους λίγους όπου είναι δυνατόν.

Έτσι λοιπόν : 1) από που προκύπτει ότι η πολιτική μας είναι μη νόμιμη; Απαντώ. Από πουθενά. Δεν υπάρχει κανένας εποπτεύων φορέας που να έχει εναντιωθεί σε αυτή μας την απόφαση.

2) από που προκύπτει ότι είναι κυκλοφοριακά απαράδεκτη; Απαντώ. Από πουθενά. Ούτε η Τροχαία που είναι η μόνη αρμόδια να κρίνει αυτό το μέτρο έχει εκφράσει αντίρρηση από όσο γνωρίζω.

3) από που προκύπτει ότι γεννώνται κίνδυνοι σε ζωές και περιουσίες.

Απαντώ. Από πουθενά πάρα μόνο από την εμμονή να ακυρωθεί ενα μέτρο, μια πολιτική που βοήθησε στο κυκλοφοριακό της Λεωφόρου. 4) από που προκύπτει ότι η πολιτική μας καθορίζεται ώστε να χρεώσουμε λάθη στον πρώην Δήμαρχο.

Απαντώ. Από πουθενά. Ο πρώην κρίθηκε από τους δημότες της πόλης. Εμείς υλοποιούμε όσα δεσμεύτηκαμε προεκλογικά παρεμβαίνοντας εκεί που αντικειμενικά έχουν δημιουργηθεί δυστοκίες στα πλαίσια της νομιμότητας.

Τέλος και χωρίς να έχω επίσημα στοιχεία, αλλά ως άνθρωπος που κινούμαι στην πόλη και μάλιστα με όλα τα μέσα μεταφοράς, εκφράζω την βεβαιότητα ότι τα ατυχήματα έχουν μειωθεί αισθητά σε σχέση με το παρελθόν.

Η πολιτική μας στην Λεωφόρο Νίκης είναι ορθή και ας μη αρέσει σε λίγους.»

Η νέα ανάρτηση του Κωνσταντίνου Ζέρβα:

Με ανάρτησή του σήμερα το απόγευμα, ο Κωνσταντίνος Ζέρβας επανήλθε στο θέμα:

«ΦΤΑΙΝΕ ΤΡΟΧΑΙΑ ΚΑΙ ΟΔΗΓΟΙ, ΛΕΝΕ ΟΙ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΙ!

Για τη νομιμότητα και τις ευθύνες όσον αφορά στα πασαλάκια, ας ψάξουν οι Αντιδήμαρχοι την αλληλογραφία του Δήμου με την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και τις δηλώσεις τους οταν τα τοποθετούσαν!

Όσο για το επιχείρημα που ΔΕΝ ΝΤΡΑΠΗΚΑΝ να επικαλεστούν, ότι είναι ευθύνη της Τροχαίας τα πασαλάκια στη συγκεκριμενη θέση, ότι φταίνε οι οδηγοί που θέλουν να στρίψουν και ότι… τα φετινά ατυχηματα, είναι λιγότερα από τα περσινά, να μην ξεχάσουν να το επαναλάβουν, αν (ΚΟΥΦΙΑ Η ΩΡΑ) μπει κανένα αυτοκίνητο μέσα σε καφετέρια, αντί να σταματήσει στο πεζοδρόμιο μπροστά στα εξωτερικά τραπεζοκαθίσματα!

Και εύχομαι να μη χρειαστεί να συζητάμε τι σημαίνει πρόληψη πριν συμβεί το κακό!».

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα