ΟΑΣΘ: Ανοίγει μέτωπο με τους παραβάτες

Αντιδράσεις από την πρόθεση του Οργανισμού να βεβαιώσει τα πρόστιμα στην εφορία – Σε απεργιακή ετοιμότητα οι εργαζόμενοι – Σχεδιάζουν 48ωρη απεργία

Φίλιππος Δεργιαδές
οασθ-ανοίγει-μέτωπο-με-τους-παραβάτες-929114
Φίλιππος Δεργιαδές

Αντιμέτωποι με υπέρογκα βεβαιωμένα χρέη στην Εφορία, κινδυνεύουν να βρεθούν χιλιάδες πολίτες οι οποίοι για διάφορους λόγους τα τελευταία χρόνια, επέλεξαν να μη πληρώσουν το κόμιστρο στον ΟΑΣΘ και γι’ αυτό το λόγο τους έχει επιβληθεί πρόστιμο.

Χθες ο ΟΑΣΘ με δημόσια έκκληση του, κάλεσε του πολίτες στους οποίους έχουν επιβληθεί πρόστιμα, να σπεύσουν να τα πληρώσουν, ειδάλλως ο Οργανισμός θα τα διαβιβάσει προς βεβαίωση στην Εφορία. Ο ΟΑΣΘ κάνει λόγο για 12.000 πρόστιμα από το 2017 έως το 2021.

Σύμφωνα με την σχετική ΚΥΑ και όπως εξηγεί ο ίδιος ο ΟΑΣΘ, ένα πρόστιμο ανέρχεται στα 60 ευρώ αλλά εφόσον δεν πληρωθεί και εν τέλει «διαβιβαστεί, όπως ορίζει ο νόμος, στις Εφορίες, τότε γίνεται απαιτητό ως Δημόσιο Έσοδο, φθάνοντας στα 300 ευρώ».

Με ένα πρόχειρο υπολογισμό, αν βεβαιωθούν τα πρόστιμα με την προσαυξημένη τους μορφή, δηλαδή ως πρόστιμα των 300 ευρω, το τελικό ποσό που θα κληθούν να πληρώσουν οι παραβάτες είναι 3,6 εκατομμύρια ευρώ.

Ωστόσο ο ΟΑΣΘ από την πλευρά του ξεκαθάρισε πως η πρόθεση του δεν είναι να βεβαιώσει τα πρόστιμα στην εφορία αλλά να τα εισπράξει στην αρχική τους μορφή και χωρίς προσαυξήσεις. Όπως τόνισε ο Διευθυντής Διασφάλισης Εσόδων ΟΑΣΘ Χρήστος Χατζηγεωργίου «δεν θέλουμε να συμβεί κάτι τέτοιο. Θέλουμε να δώσουμε μια ακόμη ευκαιρία στους αμελείς παραβάτες, να έρθουν και να τακτοποιήσουν το πρόστιμο». Διευκρίνισε δε πως το πρόστιμο ισούται στο 60πλάσιο των κανονικών ή μειωμένων βασικών εισιτηρίων. Επομένως, κάθε πρόστιμο που είχε επιβληθεί μέχρι και τον Μάιο του 2020 όταν το βασικό εισιτήριο κόστιζε 1 ευρώ ανέρχεται σε 60 ευρώ, ενώ από τον Ιούνιο του 2020 και μετά που το βασικό εισιτήριο κοστίζει 0,90 ευρώ, το πρόστιμο ανέρχεται σε 54 ευρώ.

Από την πλευρά όμως του επιβατικού κοινού και των πολιτών, που κάνουν καθημερινά χρήση των αστικών συγκοινωνιών, θεωρούν ότι αυτή η σπουδή του ΟΑΣΘ να βεβαιώσει τα πρόστιμα στην εφορία, δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές συνθήκες που επιβλήθηκαν τα πρόστιμα.

Χωρίς να δικαιολογείται η παραβατικότητα και να αμφισβητείται η επιβολή των προστίμων, εκπρόσωποι συλλογικοτήτων που έχουν ασχοληθεί με τις αστικές συγκοινωνίες, θεωρούν ότι ο ΟΑΣΘ λειτουργεί προσχηματικά προκειμένου να καλύψει τις ελλείψεις του στις υπηρεσίες που οφείλει να παρέχει στο επιβατικό κοινό, αλλά και να βρει πόρους και «ζεστό χρήμα».

«Πρόκειται για μία προκλητική ενέργεια από την πλευρά του ΟΑΣΘ, ο οποίος προσπαθεί να μεταφορτώσει το πρόβλημα που επικρατεί στις αστικές συγκοινωνίες της πόλης, στους πολίτες», τονίζει στην Parallaxi, η Φωτεινή Σαλονικίδου, εκπρόσωπος της Πρωτοβουλίας Πολιτών για τις Αστικές Συγκοινωνίες. Σημειώνει δε πως σε περίοδο ακρίβειας δεν νοείται ο ΟΑΣΘ να προβαίνει σε τέτοιες ενέργειες, όταν μάλιστα οι συγκοινωνίες που προσφέρει είναι απαράδεκτες για τους πολίτες που βιώνουν συνωστισμούς, καθυστερήσεις και λεωφορεία που δεν ανταποκρίνονται στης ανάγκες της πόλης.

Ανάλογα και ο Γιώργος Θεοδωρόπουλος, πρώην περιφερειακός σύμβουλος και μέλος της συλλογικότητας «Επιβάτες» που είχε ασχοληθεί με τα θέματα των αστικών συγκοινωνιών τονίζει πως «ο ΟΑΣΘ οφείλει να μας εξηγήσει πως προέκυψαν αυτά τα πρόστιμα και γιατί υπάρχει αυτή δυσπιστία ή η άρνηση των πολιτών να πληρώσουν το κόμιστρο στα λεωφορεία». «Δεν στηρίζουμε την παραβατικότητα αλλά όταν οι πολίτες επιλέγουν να μη πληρώνουν το εισιτήριο, υπάρχει κάποιος λόγος και αυτός έχει να κάνει με τον ΟΑΣΘ και τι προσφέρει στους πολίτες», σημειώνει.

578004-311432595594149-237177221-n.jpg

Οι εργαζόμενοι έτοιμοι για νέες απεργίες

Στο μεταξύ, στο άλλο μέτωπο στον ΟΑΣΘ, στην αντιπαράθεση μεταξύ του σωματείου εργαζομένων και της διοίκησης του Οργανισμού, αλλά και του υπουργείου Μεταφορών, οι εξελίξεις δεν είναι στάσιμες, καθώς το θέμα της υπογραφής της Συλλογική Σύμβασης Εργασίας και της περικοπής των επιδομάτων συνθηκών εργασίας και θέσης ευθύνης, παραμένουν σε εκκρεμότητα.

Την Πέμπτη, οι εργαζόμενοι έχουν προγραμματίσει νέα γενική συνέλευση, κατά την οποία η διοίκηση του σωματείου πρόκειται να προτείνει προς έγκριση την κλιμάκωση των απεργιακών κινητοποιήσεων με 48ωρη απεργία.

«Το πρόβλημα παραμένει και οι εργαζόμενοι δεν έχουν άλλη επιλογή από τον δρόμο των κινητοποιήσεων», τονίζει στην Parallaxi, ο Νικήτας Τζαρίδης, μέλος της διοίκησης του σωματείου.

Οσο αφορά τα πρόστιμα, θεωρεί ότι ο ΟΑΣΘ που επιδοτείται από το κράτος, θα πρέπει να δείχνει στην πράξη την κοινωνική του ευαισθησία και να μην εκβιάζει με βεβαιώσεις των προστίμων στην εφορία. «Το πρόστιμο πρέπει να μειωθεί και να μη τίθεται η είσπραξη του με τρόπο εκβιαστικό», τονίζει εξηγώντας ότι κανείς δεν υποστηρίζει το καθεστώς τη μη καταβολής των κομίστρων. «Σε περίοδο ακρίβειας και με αυτή τη κρίση δεν μπορείς να επιβάλει πρόστιμο ίσο με δύο μεροκάματα» τονίζει.

apergia-oasth-03.jpg
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα