ΟΑΣΘ: Προεκλογικού χαρακτήρα η απομάκρυνση Σκόδρα

Με νέα στάση εργασίας την Πέμπτη 11/8 αναμένουν τη νέα διοίκηση οι εργαζόμενοι

Φίλιππος Δεργιαδές
οασθ-προεκλογικού-χαρακτήρα-η-απομάκ-929790
Φίλιππος Δεργιαδές

Σε προσπάθεια εξομάλυνσης και εκτόνωσης του τεταμένου κλίματος στον ΟΑΣΘ, για λόγους καθαρά πολιτικής σκοπιμότητας, ενόψει ΔΕΘ και πιθανά εκλογών, αποδίδεται η απομάκρυνση του καθηγητή Γιώργου Σκόδρα από τη θέση του επικεφαλής του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης.

Η απόφαση του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Κώστα Καραμανλή, να ζητήσει, χθες το πρωί, την παραίτηση του κ. Σκόδρα ήταν σχεδόν αναμενόμενη. Κυκλοφορούσε εδώ και αρκετό καιρό στο παρασκήνιο, ως επιλογή αλλαγής σελίδας σε ένα φορέα που το τελευταίο διάστημα δεν προσφέρει καλές υπηρεσίες στο προφίλ της κυβέρνησης Μητσοτάκη.

Το αντίθετο μάλιστα. Η κυβέρνηση μέσω της διαχείρισης και των επιλογών της στον ΟΑΣΘ, κατάφερε το σχεδόν ακατόρθωτο: να προκαλέσει κλίμα διχασμού και στρέψει στη Θεσσαλονίκη σχεδόν τους πάντες εναντίον της.

  • Το επιβατικό κοινό που ταλαιπωρείται από τις καθυστερήσεις και τα ανεπαρκή και ακατάλληλά λεωφορεία
  • Τους εργαζόμενους που διαμαρτύρονται για τη ΣΣΕ, τις περικοπές, τις συνθήκες εργασίας και την αντεργατική στάση διοίκησης – υπουργείου
  • Τους επαγγελματίες και την αγορά που έχει ξεσηκωθεί από τις συνεχείς απεργίες που πλήττουν την οικονομία της πόλης
  • Τους βουλευτές και τα τοπικά στελέχη τη ΝΔ, που γίνονται καθημερινά δέκτες παραπόνων για την προβληματική λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών

Παρότι ο πρώην πρόεδρος του ΟΑΣΘ ακολούθησε κατά γράμμα τις αποφάσεις και ντιρεκτίβες της κυβέρνησης, προωθώντας σταθερά και με επιμονή την νεοφιλελεύθερη θέση για ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού, η καρατόμηση του θεωρήθηκε επιβεβλημένη προκειμένου να εκτονωθεί το κλίμα και να υπάρξει μία ήπια και «φιλολαϊκή» προσέγγιση των προβλημάτων.

Πρώην στέλεχος του ΟΑΣΘ, τονίζει πως η διοίκηση Σκόδρα στα πλαίσια της κυβερνητικής πολιτικής, δεν ήταν μία “αποτυχημένη” διοίκηση. Όπως εξηγεί «ο Σκόδρας αφού έκανε την βρώμικη δουλειά απομακρύνεται για καθαρά προεκλογικούς λόγους ενώ τοποθετείται ένας άνθρωπος εμπιστοσύνης του υπουργού Μεταφορών, που θα κληθεί να κλείσει μέτωπα και προστριβές».

Όπως τονίζει, ο Σκόδρας εφαρμόζοντας την πολιτική της κυβέρνησης, κατάφερε να “ιδιωτικοποιήσει” μέσω leasing τον ΟΑΣΘ και να αποσύρει τα λεωφορεία του Οργανισμού από την κυκλοφορία, να προωθήσει άμεσα την παραχώρηση 31 υπεραστικών γραμμών στα ΚΤΕΛ, και να αναμετρηθεί σθεναρά με τους εργαζόμενους περικόπτοντας επιδόματα και παροχές και μη υπογράφοντας τη ΣΣΕ ενώ ενίσχυσε την «μεταγραφή» εργαζομένων σε άλλες υπηρεσίες του δημοσίου, με αποτέλεσμα σήμερα ο ΟΑΣΘ να αντιμετωπίζει ελλείψεις προσωπικού σε κρίσιμους τομείς.

Άλλες πληροφορίες επίσης αναφέρουν ότι η απομάκρυνση Σκόδρα είχε τεθεί επιτακτικά από βουλευτές και τοπικά στελέχη της ΝΔ, που ζητούσαν μία πιο χαλαρή διαχείριση και αλλαγή σελίδας σε ένα Οργανισμό, που παραδοσιακά πρόσκειται στο παλιό δικομματικό σύστημα εξουσίας.

Αυτό σημαίνει ότι μέχρι τη ΔΕΘ θα πρέπει να κλείσουν τα καυτά μέτωπα στον Οργανισμό και να σταματήσουν οι απεργίες με την υπογραφή ΣΣΕ.

Στην ίδια γραμμή επίσης είχαν κινηθεί και ένα πλήθος επαγγελματικών φορέων ακόμα και ο δήμος Θεσσαλονίκης, που ζητούσαν εξομάλυνση της κατάστασης και ηρεμία στις αστικές συγκοινωνίες προκειμένου να λειτουργήσει η αγορά.

oasth-2-D32bi.jpg

Νέα στάση εργασίας την Πέμπτη, εν αναμονή της νέας διοίκησης

Πάντως από τη πλευρά τους οι εργαζόμενοι δεν θεωρούν ότι η αλλαγή στην διοίκηση του Οργανισμού σημαίνει ότι αυτόματα θα λυθούν όλα τα προβλήματα.

«Εμείς την ερχόμενη Πέμπτη έχουμε προγραμματίσει νέα στάση εργασίας 11πμ με 3μμ. Μέχρι τότε αναμένουμε από το υπουργείο και την κυβέρνηση να υλοποιήσει τις υποσχέσεις της για την υπογραφή της ΣΣΕ», τονίζει ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων του ΟΑΣΘ, Γιάννης Δήμκας, και σημειώνει πως το πρόβλημα δεν είναι στην διοίκηση αλλά στο υπουργείο. «Όποιος και να έρθει για μας είναι το ίδιο» τονίζει.

«Εμείς δεν περιμένουμε τίποτα από την αλλαγή στην διοίκηση. Το τρένο δεν αλλάζει πορεία επειδή θα αλλάξει ο μηχανοδηγός. Η πολιτική της ιδιωτικοποίησης που προωθεί η κυβέρνηση Μητσοτάκη, δεν θα αλλάξει. Εμείς τώρα πρέπει να πιέσουμε ακόμα περισσότερο για να κατοχυρώσουμε τα αιτήματα μας» τονίζει ο Νικήτας Τσαρίδης μέλος της διοίκησης του ΟΑΣΘ.

#TAGS
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα