Θεσσαλονίκη

ΟΑΣΘ: Σε ουρά και με στέγαστρο δύο… παλιά λεωφορεία περιμένουν οι επιβάτες στο ΙΚΕΑ, λόγω έργων

Σε προσωρινό χώρο ο σταθμός μετεπιβίβασης, λόγω αναγκαίων έργων ασφαλτόστρωσης. Τι δηλώνουν επιβάτες και οι επικεφαλής του ΟΣΕΘ και του ΟΑΣΘ

Κωστής Κοτσώνης
οασθ-σε-ουρά-και-με-στέγαστρο-δύο-παλ-1386653
Κωστής Κοτσώνης

Σε εξέλιξη είναι, από τις 16 Σεπτεμβρίου, εργασίες ασφαλτόστρωσης στον τερματικό σταθμό των αστικών λεωφορείων στο ΙΚΕΑ. Σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, οι εργασίες αναμένεται να διαρκέσουν έναν μήνα.

Έτσι, τα λεωφορεία σταθμεύουν προσωρινά λίγο παραδίπλα, στο χώρο στάθμευσης Ι.Χ. ακριβώς απέναντι από το ΙΚΕΑ. Όπως φαίνεται, αυτή η λύση δεν είναι χωρίς προβλήματα, αφού οι επιβάτες συνωστίζονται σε ένα μόνο σημείο, περιμένοντας πότε θα φτάσει το λεωφορείο τους, για να επιβιβαστούν.

Ένας σημαντικός (και πολύ καταπονημένος) συγκοινωνιακός κόμβος

Ο Ανατολικός Σταθμός ΙΚΕΑ (Α.Σ. ΙΚΕΑ), όπως ονομάζεται επίσημα, ξεκίνησε τη λειτουργία του στις αρχές της δεκαετίας του 2000, στο ανατολικό άκρο του ακινήτου που στεγάζει το εμπορικό κέντρο Florida 1, κομμάτι του οποίου είναι και το ΙΚΕΑ. Η συνεισφορά του στο σύστημα μεταφορών της πόλης είναι σημαντική, καθώς εκεί καταλήγουν πολλές γραμμές από προάστια της Θεσσαλονίκης, συγκεκριμένα από περιοχές όπως η Επανομή, η Περαία, η Νέα Μηχανιώνα, το Τριάδι, οι Ταγαράδες και τα Βασιλικά. Οι επιβάτες αυτών των γραμμών έχουν, έπειτα, τη δυνατότητα για μετεπιβίβαση σε κεντρικές γραμμές οι οποίες διασχίζουν το ανατολικό άκρο και το κέντρο της πόλης, καταλήγοντας στα ΚΤΕΛ Μακεδονία και στο Ν.Σ. Σταθμό.

Αρχικά, ο χώρος αυτός εξυπηρετούσε αποκλειστικά γραμμές του ΟΑΣΘ, καθώς ο Οργανισμός ήταν τότε υπεύθυνος για το σύνολο του μεταφορικού έργου στο μεγαλύτερο μέρος του Νομού. Πλέον, εδώ και μερικά χρόνια, εξυπηρετεί μόλις τρεις γραμμές του ΟΑΣΘ (2Κ, 3Κ, 72), αφού οι υπόλοιπες έχουν ανατεθεί σε ΚΤΕΛ.

Λόγω της καταπόνησης του χώρου εδώ και 25 χρόνια από τα πολύ βαριά οχήματα, το οδόστρωμα σε πολλά σημεία παρουσίαζε ιδιαίτερα άσχημη κατάσταση και ήταν μεγάλη η ανάγκη να αντικατασταθεί. Αυτό πρόκειται να συμβεί στο πλαίσιο των εργασιών που υλοποιούνται αυτήν την περίοδο. Η παλιά άσφαλτος πρόκειται να καθαιρεθεί και να τοποθετηθεί νέα, αφού πρώτα δημιουργηθεί το απαραίτητο υπόστρωμα.

Προκειμένου να γίνει η εργοταξιακή κατάληψη, τόσο η προσωρινή στάθμευση των λεωφορείων όσο και η παραλαβή των επιβατών μεταφέρθηκαν ακριβώς δίπλα, σε τμήμα του χώρου στάθμευσης του εμπορικού κέντρου.

Στο δυτικό τμήμα της έκτασης που έχει παραχωρηθεί σταθμεύουν προσωρινά τα λεωφορεία με αφετηρία το συγκεκριμένο σταθμό, μέχρις ότου έρθει η ώρα να αναλάβουν κάποιο δρομολόγιο. Στο ανατολικό τμήμα γίνεται η αναμονή και η αποβίβαση-επιβίβαση των επιβατών, καθώς και η έξοδος των λεωφορείων από την έκταση, για να βγουν μετά στη λεωφόρο Γεωργικής Σχολής.

Η κυκλοφορία των λεωφορείων γίνεται με κυκλική λογική, όπως φαίνεται στο παρακάτω σχεδιάγραμμα:

Καθημερινά τα φαινόμενα συνωστισμού

Στο σημείο όπου περιμένουν οι επιβάτες έχουν τοποθετηθεί ενημερωτικές πινακίδες προσωρινής στάσης, ενώ λίγο παραδίπλα στέκουν παρκαρισμένα δύο παλιά λεωφορεία του ΟΑΣΘ με μόνιμα ανοιχτές τις πόρτες, που λειτουργούν σαν στέγαστρα.

Στις ώρες αιχμής, στο σημείο περιμένουν δεκάδες άτομα, πράγμα λογικό, αφού πλέον όλα τα λεωφορεία παραλαμβάνουν κόσμο από ένα και μόνο σημείο. Σε γενικές γραμμές, η διαδικασία ρέει ομαλά, καθώς τα λεωφορεία αδειάζουν πρώτα από κόσμο λίγο παραπίσω και έπειτα έρχονται μπροστά για να παραλάβουν τους καινούργιους επιβάτες. Όμως, και πάλι, οι επιβάτες εκφράζουν τον προβληματισμό τους για το πόσο καιρό θα χρειαστεί να υποστούν αυτήν τη μεσοβέζικη κατάσταση.

«Είναι μεγάλη η ταλαιπωρία, γιατί όλες οι γραμμές σταματάνε σε ένα σημείο, δεν είναι σε ξεχωριστές αφετηρίες, όπως πριν», δηλώνει η κ. Αθηνά, που πηγαίνει με τα λεωφορεία καθημερινά από την περιοχή της Βούλγαρη στο ΙΚΕΑ και από εκεί στη Νέα Μηχανιώνα. «Δυστυχώς τυχαίνουν μέρες που χρειάζεται να περιμένεις πολύ, και δεν είναι εύκολο μέσα σε τόσο κόσμο. Τις προάλλες, τρία τέταρτα περίμενα το λεωφορείο της Νέας Μηχανιώνας. Ειδικά το πρωί, που πάει ο κόσμος στη δουλειά του, τα παιδιά στα σχολεία τους κτλ., είναι δύσκολα».

Η κ. Κυριακή χαμογελά αμήχανα ενώ κοιτά γύρω της το παλιό λεωφορείο που πλέον λειτουργεί σαν προσωρινό στέγαστρο. «Όποτε βλέπουμε να πλησιάζει ένα λεωφορείο για να πάρει κόσμο, υπάρχει μια αναστάτωση. Αναρωτιέται ο κόσμος “Αυτό που έρχεται είναι το δικό μου;”, προσπαθεί να διακρίνει το νούμερο της γραμμής». Τη ρωτάμε αν έρχεται καθημερινά εδώ για να πάρει λεωφορείο, χαμογελά πάλι και απαντά: «Όχι, δεν χρειάζεται… ευτυχώς».

Τι δηλώνουν οι επικεφαλής του ΟΣΕΘ και του ΟΑΣΘ

Υπομονή για λίγο καιρό ακόμα συνιστούν οι ιθύνοντες, κάνοντας για ένα λόγο απαραίτητο που σε κάθε περίπτωση, ακόμα και αν υπάρξουν ολιγοήμερες καθυστερήσεις, θα ολοκληρωθεί εντός του Οκτωβρίου.

Ο Γιάννης Τόσκας, διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ, δηλώνει: «Πρόκειται για ένα έργο απαραίτητο που θα βελτιώσει σημαντικά την εμπειρία των επιβατών αλλά και την καθημερινότητα των ίδιων των οδηγών των λεωφορείων. Υλοποιείται σε ιδιωτική έκταση, η οποία έχει παραχωρηθεί για τη λειτουργία του σταθμού μετεπιβίβασης. Ο οργανισμός μας βρίσκεται σε συνεχή συνεννόηση με τον ανάδοχο του έργου και τους ιδιοκτήτες της έκτασης, για την όσο το δυνατόν συντομότερη ολοκλήρωση του έργου. Η συμβατική υποχρέωση του αναδόχου κάνει λόγο για ολοκλήρωση σε έναν μήνα. Σε κάθε περίπτωση, καταβάλλουμε προσπάθεια για να γίνουν οι εργασίες το συντομότερο δυνατόν».

Με τη σειρά του, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Κώστας Ταγγίρης, αναφέρει: «Μετά από χρόνια, ο Σταθμός Μετεπιβίβασης του ΟΑΣΘ στο ΙΚΕΑ αναβαθμίζεται, με την εκτέλεση εργασιών αποκατάστασης του οδοστρώματος. Πρόκειται για οδόστρωμα το οποίο, μετά από περίπου 25 χρόνια χρήσης, όσα χρόνια δηλαδή λειτουργεί ο συγκεκριμένος σταθμός, είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένο.

» Όπως συμβαίνει με την υλοποίηση κάθε έργου, στο στάδιο των εργασιών, υπάρχει μια σχετική όχληση για το επιβατικό κοινό.

» Στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, ο Σταθμός Μετεπιβίβασης του ΟΑΣΘ λειτουργεί σε χώρο δυτικότερα του Σταθμού, ο οποίος σε κανονικές συνθήκες χρησιμοποιείται για τη στάθμευση οχημάτων. Καθώς στον προσωρινό χώρο στάθμευσης των λεωφορείων δεν υπάρχει χώρος αναμονής για τους επιβάτες, ο ΟΑΣΘ διαθέτει λεωφορείο όπου μπορούν να κάθονται οι επιβάτες, εφόσον το επιθυμούν, έως ότου αναχωρήσει η λεωφορειακή τους γραμμή, προκειμένου να προστατεύονται από τα καιρικά φαινόμενα. Επιπλέον, διαθέτουμε προσωπικό του Οργανισμού, το οποίο συμβάλλει με κάθε πρόσφορο τρόπο στην εξυπηρέτηση του κόσμου.

» Ζητάμε την κατανόηση του επιβατικού κοινού για την προσωρινή ταλαιπωρία, η οποία είναι αναπόφευκτη προκειμένου να εκτελεστεί το έργο, στο τέλος του οποίου ο Σταθμός Μετεπιβίβασης θα είναι αναβαθμισμένος».

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα