Οδός Αγγελάκη: Το χρονικό μιας προαναγγελθείσας τραγωδίας

Λίγες ημέρες μετά από τη θανατηφόρα παράσυρση η κατάσταση παραμένει αποκαρδιωτική

Ραφαήλ Γκαϊδατζής
οδός-αγγελάκη-το-χρονικό-μιας-προαναγ-929809
Ραφαήλ Γκαϊδατζής

Λίγες μόλις ημέρες πέρασαν από την τραγωδία που σημειώθηκε στην οδό Αγγελάκη στο κέντρο της Θεσσαλονίκης με έναν 48χρονο άνδρα να τραυματίζεται σοβαρά εν ώρα εργασίας και στη συνέχεια να χάνει τη μάχη, μετά από παράσυρσή του από διερχόμενο ΙΧ.

Ο άτυχος άνδρας που εργαζόταν σε εταιρεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων, όταν πήγαινε να εξέλθει από ένα όχημα το οποίο καθάριζε επί της Αγγελάκη, παρασύρθηκε από ΙΧ, με τους αυτόπτες μάρτυρες μάλιστα να αναφέρουν ότι το διερχόμενο όχημα τον πέταξε αρκετά μέτρα μακριά.

Κάποιος θα πίστευε ότι θα μαθαίναμε από την τραγωδία αυτή. Ότι την επόμενη μέρα θα δούμε, επιτέλους, μια Αγγελάκη διαφορετική. Απαλλαγμένη από τα διπλοπαρκαρισμένα οχήματα και από τα ΙΧ που σταματάνε με αλάρμ για λίγα έως πολλά λεπτά, προκαλώντας κυκλοφοριακή συμφόρηση.

Η εικόνα είναι ίδια και χειρότερη. Λες και δε συνέβη τίποτα. Η κακιά η ώρα θα πει κάποιος; Μια αναζήτηση να κάνεις με τη λέξη «Αγγελάκη» στη Google θα δεις άρθρα να πηγαίνουν μια δεκαετία πίσω (!!!) και να έχουν μέσα τη λέξη «διπλοπαρκαρισμένα». Μάλλον, το χρονικό μιας προαναγγελθείσας τραγωδίας.

parkinghk-deth-aghghelaki2.jpg

Και τι πρέπει να κάνουμε επιτέλους για να αλλάξουμε; Να θρηνήσουμε και άλλο θύμα;

Δημοτική Αστυνομία και Τροχαία αναφέρουν ότι οι κλήσεις που κόβουν σε καθημερινή βάση είναι δεκάδες, αλλά φαίνεται ότι το αυτί των παραβατών δεν ιδρώνει.

Οδηγοί που χρησιμοποιούν τον δρόμο, υποβάλλονται καθημερινά σε έναν «πόλεμο νεύρων», αφήνοντας αιχμές προς τις αρμόδιες αρχές για έλλειψη ουσιαστικής επιτήρησης ή μια επιδερμική τουλάχιστον παρουσία, αλλά και προς τις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων και τις υπόλοιπες επιχειρήσεις που βρίσκονται στο σημείο για καταπάτηση του δημόσιου χώρου.

«Βεβαιώνουμε συνέχεια παραβάσεις. Είναι ένας τομέας, ένας κεντρικός δρόμος που αστυνομεύεται και από την Τροχαία και από τη Δημοτική Αστυνομία. Να φανταστείτε τις προηγούμενες ημέρες που ο καιρός ήταν καλός, λίγες ημέρες δηλαδή πριν από το τραγικό δυστύχημα που σημειώθηκε, είχαμε βεβαιώσει πάρα πολλές παραβάσεις. Πώς να αντιμετωπίσεις όμως το φαινόμενο του ανάβω αλάρμ και κατεβαίνω για μισό λεπτό; Το θέμα είναι να μη θρηνήσουμε άλλο θύμα. Από εκεί και πέρα και από μόνοι μας ως Δημοτική Αστυνομία και με μεικτά κλιμάκια με την Τροχαία, προσπαθούμε να συμμαζέψουμε την κατάσταση» σημειώνει στην parallaxi ο κ. Δημήτρης Δαγκλής, εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος του Δήμου Θεσσαλονίκης, αρμόδιος για τη Δημοτική Αστυνομία.

Το φαινόμενο «ανάβω αλάρμ και κατεβαίνω για μισό λεπτό» που περιγράφει παραπάνω ο κ. Δαγκλής, είναι δυστυχώς η πικρή αλήθεια. Όσο και αν θέλουμε σαν πολίτες να ρίχνουμε πάντα το φταίξιμο στις Αρχές, μια φορά θα πρέπει και εμείς να κοιτάξουμε τον καθρέφτη και να παραδεχτούμε ότι θα κοιτάξουμε την ευκολία μας, θα αδιαφορήσουμε για τον διπλανό μας, θα αποδείξουμε πόσο ασυνείδητοι είμαστε. 

Υπάρχει μερίδιο ευθύνης και για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται επί της οδού Αγγελάκη και πολλές φορές επιβαρύνουν και οι ίδιες την κατάσταση; 

Φυσικά και υπάρχει, σημειώνουν κάτοικοι της γύρω περιοχής. «Θεωρούν ότι ο δρόμος τους ανήκει…». Αντί να προβούν σε έξτρα δαπάνες για να εξασφαλίσουν χώρους στάθμευσης, επιλέγουν να αφήσουν τα οχήματα σε σημείο που γνωρίζουν ότι δεν πρέπει να σταθμεύουν, προφανέστατα σαν σημείο αναφοράς για να προσελκύσουν πελάτες στο κέντρο της πόλης, ενώ σε απόσταση αναπνοής βρίσκεται το πάρκινγκ της ΔΕΘ.

parkinghk-deth-aghghelaki.jpg

Τι αναφέρει η νομοθεσία για τη συγκεκριμένη περίπτωση;

Όπως επισημαίνεται στην ιστοσελίδα του ΣΤΕΕΑΕ (Σύνδεσμος Τουριστικών Επιχειρήσεων Ενοικιάσεως Αυτοκινήτων Ελλάδος) σχετικά με τα θέματα parking:

«Αν ο στόλος των αυτοκινήτων είναι μεγαλύτερος από 10 αυτοκίνητα, απαιτείται και χώρος parking για το 1/2 του στόλου. Άρθρο 2 , παρ.ΙΙ, ΚΥΑ 17393 / 2012 / ΦΕΚ3292 Β

Στην περίπτωση στόλου μακροχρόνιας μίσθωσης (Operating Leasing) δεν υπολογίζεται ο αριθμός των αυτοκινήτων που μισθώνονται με μακροχρόνιες συμβάσεις. Άρθρο 49,παρ.4, Ν.4276 / 2014 / ΦΕΚ155 Α

Θα υπολογίσετε 6 τμ ανά αυτοκίνητο.

Ο χώρος δεν είναι απαραίτητο να βρίσκεται κοντά στο σημείο που θα είναι η έδρα της Εταρείας. Μπορεί να είναι οπουδήποτε στην περιφέρεια ή στο νησί που θα δραστηριοποιηθείτε».

Το 2014 είχαμε γράψει στην parallaxi «Η εικόνα της οδού Αγγέλακη είναι μια εικόνα ενός δρόμου που δεν τιμά την πόλη».

Οχτώ χρόνια μετά και πέρα από τις αιωνόβιες ελιές που έχουν δώσει μια νέα πνοή στο σημείο, φαίνεται η παραπάνω φράση να συνεχίζει (δυστυχώς) να παραμένει επίκαιρη.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα