Οι δηλώσεις του Σπίρτζη για τον ΟΑΣΘ

Χρηματοδότηση θα μπορούσαμε να βρούμε πάρα πολύ εύκολα, για να αγοράσουμε λεωφορεία.

Parallaxi
οι-δηλώσεις-του-σπίρτζη-για-τον-οασθ-271960
Parallaxi

Δηλώσεις Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη μετά τη συνάντηση του με τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης κ. Γιάννη Μπουτάρη για το Μουσείο του Ολοκαυτώματος, τις υποδομές και τις αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη:

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μεγάλη παρέμβαση που και στην ιστορική μνήμη, αλλά και στην ουσία επαναφέρει την πολιτισμικότητα της Θεσσαλονίκης. Είναι τιμή σε όσους έπεσαν θύματα από τους ναζιστές και τους φασίστες που δεν πρέπει να το ξεχνάμε. Δεν πρέπει να το ξεχνάει κυρίως η Θεσσαλονίκη και όλη η Ελλάδα και όλη η Ευρώπη. Άρα είναι χρέος μας να γίνει ένα τέτοιο έργο. Όπως χρέος μας είναι να αποδοθεί και μία πολύ μεγάλη έκταση στο λαό της Θεσσαλονίκης, σαν πάρκο, σαν ελεύθερος χώρος, για να αναβαθμιστεί η συγκεκριμένη περιοχή και οι συγκεκριμένες συνοικίες.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Οι εργασίες για το πάρκο θα αρχίσουν παράλληλα με την κατασκευή του Μουσείου του ολοκαυτώματος; Θα διενεργούνται παράλληλα;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι, θα διενεργούνται παράλληλα, θα είναι μία συνολική παρέμβαση στη συγκεκριμένη περιοχή.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σε ότι αφορά τα θέματα που έθεσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης. Η διάνοιξη της Οδού Ψελλού για παράδειγμα ήταν ένα ζήτημα, που συζητήσατε μαζί και στην Αθήνα κατά την πρόσφατη σας συνάντηση.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε είναι μία σειρά θεμάτων, που συζητάμε ενεργοποιώντας όλες τις δυνάμεις της Θεσσαλονίκης. Πρέπει να μπορέσει η πόλη, το Μητροπολιτικό κέντρο της Θεσσαλονίκης να ανταπεξέλθει στο νέο ρόλο, που πρέπει και μπορεί να διαδραματίσει. Δηλαδή σε ένα πολιτιστικό, οικονομικό και παραγωγικό κέντρο των Βαλκανίων. Για να γίνει αυτό πρέπει να γίνουν και οι απαραίτητες υποδομές όσον αφορά τις συνδυασμένες μεταφορές, τις υποδομές της πόλης, τις συγκοινωνίες, αλλά και το αστικό περιβάλλον, την αναβάθμιση και συγκεκριμένων δικτύων, όπως τα οδικά δίκτυα, αλλά και να αναδείξουμε τις ομορφιές και την πολιτιστική κληρονομιά της Θεσσαλονίκης. Σε αυτό το πλαίσιο υπάρχουν προτάσεις και από τους κεντρικούς φορείς, από τα Υπουργεία, από τους Οργανισμούς, από την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Είχαμε μία πολύ καλή συνεργασία με το δήμο Θεσσαλονίκης. Σε αυτό το πλαίσιο συνεργαζόμαστε και για το Μουσείο Ολοκαυτώματος και για την διάνοιξη της Ψελλού.

Και με το δήμο Καλαμαριάς αντίστοιχα που υπάρχει και εκεί ένα αντίστοιχο θέμα. Να αναδείξουμε άλλες γωνιές της πόλης. Σαν αυτή εδώ απέναντι, που είναι το τετράγωνο του Αγίου Μηνά. Είναι ένα παραδοσιακό τετράγωνο μέσα στο ιστορικό κέντρο της πόλης και δεν μπορεί να μείνει στην κατάσταση που είναι και ό,τι άλλο μπορούμε, στο πλαίσιο που περιέγραψα πριν για το ρόλο που πρέπει να παίξει η Θεσσαλονίκη, θα προχωρήσουμε να το κάνουμε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχει κάτι ώριμο προς ανακοίνωση σε ό τι αφορά αυτά τα ζητήματα;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε ώριμο προς ανακοίνωση για τα έργα υποδομής είναι οι πρόδρομες εργασίες του μετρό για την επέκταση στις Δυτικές Συνοικίες και στο αεροδρόμιο. Αυτό θα το δείτε πολύ σύντομα από την Αττικό Μετρό. Όλα τα υπόλοιπα δρομολογούνται. Πρέπει να ωριμάσουν, να γίνουν οι μελέτες, για να μην κάνουμε απλά εξαγγελίες και ότι σχεδιάζουμε και εξαγγέλλεται να υλοποιείται.

Ώριμο είναι το Μουσείο Ολοκαυτώματος και το πάρκο, ώριμες είναι οι υπόλοιπες κινήσεις που έγιναν από άλλα υπουργεία στη Θεσσαλονίκη, τα στρατόπεδα που αποδόθηκαν.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μετά την ενημέρωση στη Βουλή, τι περιμένουν οι Θεσσαλονικείς από τον ΟΑΣΘ; Δεν ξέρω αν πρόκειται να προχωρήσουν κάποιες μελέτες, για την ουσιαστική πλέον επίλυση του προβλήματος των συγκοινωνιών.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Περιμένουμε την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για να μπορέσουν απελευθερωθούν κάποιες διαδικασίες και για την εκκαθάριση, αλλά και για το ουσιαστικό χτίσιμο ενός νέου οργανισμού συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη. Αυτά δεν γίνονται με μαγικό ραβδί. Επιχειρούμε να χτίσουμε τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης με τους φορείς της Θεσσαλονίκης, με τους Δήμους, με την Περιφέρεια. Το έργο του μετρό, και το κύριο έργο και η επέκταση για Καλαμάρια, πηγαίνει σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα. Το 2020 θα έχουμε ένα άλλο τοπίο στις αστικές συγκοινωνίες, αλλά δεν μπορούμε να αναπαράγουμε το μοντέλο που υπήρχε παλιά και για τον ΟΑΣΘ, αλλά και για τις προμήθειες των αστικών συγκοινωνιών, των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών και στη Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα. Αυτό λοιπόν που επιδιώκουμε είναι ο όποιος προγραμματισμός υπάρχει, η όποια χρηματοδότηση μπορεί να αναβρεθεί και έχουμε βρει, να μην γίνει ως μία προμήθεια, για μία ακόμη φορά λεωφορείων, μία χώρα που θα είναι μόνο καταναλωτής, αλλά να συνδυαστεί με παραγωγικές δομές για τα λεωφορεία που θα προμηθευτούμε, για τη συντήρησή τους, για τα ανταλλακτικά τους.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Την ΕΛΒΟ σκέφτεστε;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Και αυτό. Κοιτάξτε αυτό νοιάζει πιο πολύ τη Θεσσαλονίκη, μιας που μία από τις παραγωγικές δομές, που υπάρχουν στη Θεσσαλονίκη είναι η ΕΛΒΟ. Είναι αυτονόητο να το επιχειρήσουμε. Είμαι πολύ αισιόδοξος για την υλοποίηση του.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η ενοικίαση λεωφορείων που πρότεινε ο δήμαρχος από άλλες χώρες;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε. Είναι μία έσχατη λύση η ενοικίαση λεωφορείων. Δεν νομίζω ότι είναι το βέλτιστο μοντέλο. Άλλωστε το θέμα δεν είναι να έχουμε μόνο να έχουμε κάποια λεωφορεία, σε αντικατάσταση του ήδη παλιού στόλου που υπάρχει και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, αλλά να μπει σε μία άλλη λογική η ανανέωση. Όπως ξέρετε από τη συζήτηση που έγινε στη Βουλή είχαν προβλεφθεί να υπάρχουνε χρήματα για την ανανέωση του στόλου. Δεν υπήρχε έλεγχος. Αντί να βρεθούν τα 38 εκατομμύρια στο λογαριασμό του ΟΑΣΘ υπήρχαν 700 ευρώ. Άρα δεν είναι η λογική μας να έχουμε έναν λογαριασμό που κάποιοι θα ξοδεύουν τα χρήματα, για να μην μπορεί να υπάρχει η ποιοτική πλευρά των λεωφορείων των αστικών συγκοινωνιών. Πρέπει να πάμε σε μία άλλη λογική, αυτόματης ανανέωσης του στόλου και παραγωγικού μοντέλου για τη χώρα μας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχει κάποιο ποσό για να καλυφθούν αυτά τα χρήματα από τον συγκεκριμένο λογαριασμό; Υπάρχει κάποια πρόβλεψη;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν θα κινηθούμε στη λογική του να κάνουμε διαγωνισμούς, σε κάθε φορέα ξεχωριστούς. Αυτό που θέλουμε να κάνουμε είναι μία παραγωγική δομή, σε συνεργασία των φορέων των αστικών συγκοινωνιών στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, που θα καλύπτει και την προμήθεια των ανταλλακτικών και την συντήρηση των λεωφορείων.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πότε; Χρονικά προσδιορίζονται;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έχουμε ξεκινήσει την αναγκαία μελέτη και έχουμε ξεκινήσει και διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, προκειμένου να χρηματοδοτηθεί αυτό το μοντέλο. Όπως γνωρίζετε όταν κάποιοι χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων εξετάζεται στην τελευταία του λεπτομέρεια αν βγαίνει χρηματοοικονομικά, αν είναι βιώσιμο το σχέδιο πού καταθέτεις και μετά παίρνεις την έγκριση. Είμαστε σε αυτό το πλαίσιο. Σε αυτή την προσπάθεια.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Περιμένουμε δηλαδή κάποια χρηματοδότηση για την ανανέωση του στόλου.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Χρηματοδότηση θα μπορούσαμε να βρούμε πάρα πολύ εύκολα, για να αγοράσουμε λεωφορεία. Αυτό θα σήμαινε, ότι θα δανειζόμασταν πάλι αρκετά εκατομμύρια, θα αγοράζαμε λεωφορεία και θα είχαμε την ίδια κατάσταση σε λίγα χρόνια. Δεν πιστεύουμε ότι είναι το βέλτιστο που μπορούμε να κάνουμε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχει σχετική ανάγκη για αύξηση των δρομολογίων, για αυτό σας το λέω.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Υπάρχει τα τελευταία 15 χρόνια. Η σύμβαση του ΟΑΣΘ και αυτό που υπάρχει στον νόμο είναι ότι κυκλοφορούν στη Θεσσαλονίκη 520 λεωφορεία. Είναι ένας αριθμός που δεν υπήρχε πότε στον ΟΑΣΘ. Ποτέ! Ούτε ως αριθμός λεωφορείων, όχι ως λεωφορεία που κυκλοφορούν. Ο αριθμός αυτός όταν τον Αύγουστο ήταν 250 λεωφορεία, σήμερα είναι από 380 έως 420, ανάλογα με τις βλάβες που υπάρχουν. Για να καλυφθεί αξιόπιστα το μεταφορικό έργο χρειαζόμαστε πάνω από 420 λεωφορεία, 450 περίπου. Θεωρώ ότι δεν πάμε στη λογική του να αγοράσουμε 300, 400 λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη κι άλλα τόσα και παραπάνω για την Αθήνα και να έχουμε αυτά που παρακολουθήσατε και παρακολουθούμε όλα αυτά τα χρόνια.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είχατε κάνει λόγο τις προάλλες ότι δεν συνεργάζονται οι εργαζόμενοι στον οργανισμό. Υπάρχει αυτό το ζήτημα;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Υπάρχουν όλα τα λουλούδια που μπορείτε να φανταστείτε. Δεν είχαμε πει για το εάν συνεργάζονται οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ. Αυτό που είχαμε πει είναι ότι υπήρχε ένα σύστημα και υπάρχει ένα σύστημα τηλεματικής, που κανένας εργαζόμενος του ΟΑΣΘ δεν είχε εμπλακεί ποτέ στη λειτουργία του, που τα δρομολόγια ήταν λαθεμένα, ήταν με βάση έναν σχεδιασμό 520 λεωφορείων, που δεν υπήρχαν ποτέ. Δεν υπήρχαν καν οι κωδικοί του συστήματος στον ΟΑΣΘ και τους πήρε η νέα διοίκηση τον τελευταίο μήνα, πριν λίγες μέρες. Άρα η όποια αξιόπιστη ενημέρωση έπρεπε να έχει το επιβατικό κοινό, δεν υπήρχε και αυτό δημιούργησε πάρα πολλές στρεβλώσεις. Αυτό δεν έχει να κάνει με τους εργαζόμενους.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό διορθώνεται τώρα;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Προφανώς διορθώνεται, γιατί δεν θα έχουμε μια εταιρεία για επτά συμβάσεις της τηλεματικής και πολλά άλλα. Φαντάζομαι ότι η νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ θα φέρει τα πράγματα και με το σύστημα της τηλεματικής εκεί που πρέπει να είναι.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σας ευχαριστούμε πολύ υπουργέ.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να είστε καλά.

#TAGS
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα